Salongiradiaator
Salongiradiaator
Tervitus kaaskondlased
Kuna vajadus vahetada välja salongiradiaator, siis siit väike küsimus.
Kas on vaja välja tõsta kogu armatuur?
Eemaldades kindalaeka ja selle all oleva katte, näen (lekkivat) radikat ja tundub, et natukene nagu jääb armatuur ette.
Kas annab ehk kuidagi see sealt mööda nipitada või saab teha armatuuri lahti vaid kundepoolt ja kannatab veidi "painata"?
Kuna pole varem olnud au Discot lammutada, siis küsin nippe.
Autoks siis Discovery I, 2.5TD.
Vahur
Kuna vajadus vahetada välja salongiradiaator, siis siit väike küsimus.
Kas on vaja välja tõsta kogu armatuur?
Eemaldades kindalaeka ja selle all oleva katte, näen (lekkivat) radikat ja tundub, et natukene nagu jääb armatuur ette.
Kas annab ehk kuidagi see sealt mööda nipitada või saab teha armatuuri lahti vaid kundepoolt ja kannatab veidi "painata"?
Kuna pole varem olnud au Discot lammutada, siis küsin nippe.
Autoks siis Discovery I, 2.5TD.
Vahur
- Kult
- MT-rehvid ja muda!
- Postitusi: 164
- Liitunud: R Juul 08, 2011 19:12
- Asukoht: Roela, L-Viru. Tagasi Eestis.
Re: Salongiradiaator
Niipalju kui mäletan, siis ikka kõik lahti. Istmetevaheline keskonsool, armatuur, rool, kelladeplokk jne. Tuleb rahulikult teha siis on lootust et jäävad terveks. See kopsik kus radikas sees on oli vist ka paras leiutis et lahti võtta ja pärast kokku ka saaks.
Re: Salongiradiaator
Kas radikas on eraldi kuidagi kinnitatud? Niipalju kui armatuuri alt piiluda nägin, siis istub lihtsalt oma rennis ja asi ants.
Eeldasin, et pärast kogu armatuuri eemaldamist - torud lahti ja käes?!
Eeldasin, et pärast kogu armatuuri eemaldamist - torud lahti ja käes?!
- Kult
- MT-rehvid ja muda!
- Postitusi: 164
- Liitunud: R Juul 08, 2011 19:12
- Asukoht: Roela, L-Viru. Tagasi Eestis.
Re: Salongiradiaator
Ma väga täpselt ei mäleta, ma olen kahel 200tdi-l vahetanud. Seal oli küll vaja vist see korpus lahti võtta, ma vist ühel lõikasin relakaga midagi eest ära, siis ei olnud vaja lammutada. Sellise asja sees muidu.
Ma loodan et väga valesti ei mäleta.
Ma loodan et väga valesti ei mäleta.
Re: Salongiradiaator
200Tdi ja 300 Tdi puhul on need salogi kütte asjad seal aramtuuri taga üsna erineva konstruktsiooniga.
Ehk saab lammutaja siit abi: http://www.landy.ee/manuals/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ehk saab lammutaja siit abi: http://www.landy.ee/manuals/" onclick="window.open(this.href);return false;
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Re: Salongiradiaator
Kristian, jagad ehk linki kavalast kataloogist/ remondimanuaalist, Sul vist oli midagi?
Raud on tore.
Re: Salongiradiaator
Vaata üks positus ülespoole -- juba panin.totu kirjutas:Kristian, jagad ehk linki kavalast kataloogist/ remondimanuaalist, Sul vist oli midagi?
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Re: Salongiradiaator
Tänud Landy kataloogide eest, aga sealt kahjuks ei leidnud vajalikku infot (ei välista võimalust, et ei oska otsida).
Eks homne näitab, hakkan laiali võtma ja üritan siia pärast natuke juttu ja pilte kah panna - juhuks, kui kedagi peaks kunagi sama asi vaevama, saab natuke luuret teha.
Selle peale mõeldes, meenus vana hea ütlemine: "Ei ole olemas võimatuid ülesandeid, on vaid saamatud inimesed".
Eks homne näitab, hakkan laiali võtma ja üritan siia pärast natuke juttu ja pilte kah panna - juhuks, kui kedagi peaks kunagi sama asi vaevama, saab natuke luuret teha.
Selle peale mõeldes, meenus vana hea ütlemine: "Ei ole olemas võimatuid ülesandeid, on vaid saamatud inimesed".
Re: Salongiradiaator
Imedepõllul on riiulis olemas venekeelne D-I remondi manual - võid tulla sirvima, pildistama või kopeerima.
Seal kogu redika ka soojenduismootrori konstruktioon üksipulgi lahti joonistatud-kirjutatud.
Kohapel olemas ka näisimaterjal ( ilma aramatuurita D-I)
Seal kogu redika ka soojenduismootrori konstruktioon üksipulgi lahti joonistatud-kirjutatud.
Kohapel olemas ka näisimaterjal ( ilma aramatuurita D-I)
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Re: Salongiradiaator
Õhtust kaaskondlased
Nagu lubatud, sai täna ette võetud salongiradiaatori vahetus.
Asi, mis päris kindlasti pidi eest tulema oli istmetevaheline konsool. Vahekasti kangiga polnud probleemi, aga käsipidur tuli ikka toore jõuga peale rebida, et "üle" tuleks. Veidike näppimist ja asi käes.
Eest pidid minema ka kindalaegas, laeka all olev kate, õhusuunaja. Rooli alt kaitsmekarbi kaas ja diagnostikapistikut ümbritsev plast.
Kuna peale sai lennatud suure optimismiga (pöidlad peos, et tervet armatuuri ei peaks eemaldama) ja lootus oli armatuuri "painutamisel", siis sai igaks juhuks eemaldatud ka kelladeplokk. Hiljem selgus, et see oli siiski ebavajalik, aga parem karta kui kahetseda.
Järgnes ventilaatori eemaldamine.
Vahepeal väike kohvi- ja suitsupaus ning diskussioon teemal - "Tundub paljulubav, aga eks näis". Nii, peanupud uuesti armatuuri "sisse" ja polte lõdvemaks laskma. Kundepoolt said armatuuripoldid lahti lastud, aga piloodi poolt lasime vaid lõdvemaks. Arvestades, et termomeeter näitas -7, sai painutatud vägagi HELLALT!! Asi tundus õnnestuvat, seega positiivselt meelestatuna edasi. Parempoolse "sooja-külma" nupu hoovad tuli ka lahti ühendada, kuna jäid keset üritust.
Radikas käe ulatuses ja võit tundus juba kodus olevat, aga EI. Tuli ära see legendaarne "kurat, oli mul vaja nii vara hõisata" hetk. Torud ei liigu ja selleks, et neid natukenegi meelitada, oli vaja lahti lasta klamber - lihtne eksju! Olekski olnud lihtne, kui poldid poleks pandud mootoriruumi poolt salongi poole. "Selge, läbi puurida!!" - tuli kiire ja konkreetne otsus. Samuti tuli vabastada kodelo ise, et saaks radikat natukene ettepoole nihutada.
Järgnes erinevate asjade painamine ja lootus, et miski järele ei anna. Töö kandis vilja! Radikas sai välja ja tulemus ootuspärane.
Sai tehtud ka väike kõrvutamine - vana vs uus!
Kokkuvõte, kaks meest - 5h (seal sees paar suitsu- ja diskuteerimispausi). Vastus minu esitatud küsimusele oleks EI (ei pea tervet armatuuri eemaldama). Mingeid spetsriistu polnud ka vaja, piisas legendaarsetest +-keerajatest ja 10;13 jne padrunid ning kindlasti kamaluga jonnakust - seda ehtsat eestlase jonnakust. Loodan siiralt, et kui kellelgi peaks olema vajadust võtta sama tee jalge alla, saab siit natukenegi abi.
SUURED TÄNUD PATSILE, mehele, kes teeb jalgrattast lennuki ja peedist pesumasina
Nagu lubatud, sai täna ette võetud salongiradiaatori vahetus.
Asi, mis päris kindlasti pidi eest tulema oli istmetevaheline konsool. Vahekasti kangiga polnud probleemi, aga käsipidur tuli ikka toore jõuga peale rebida, et "üle" tuleks. Veidike näppimist ja asi käes.
Eest pidid minema ka kindalaegas, laeka all olev kate, õhusuunaja. Rooli alt kaitsmekarbi kaas ja diagnostikapistikut ümbritsev plast.
Kuna peale sai lennatud suure optimismiga (pöidlad peos, et tervet armatuuri ei peaks eemaldama) ja lootus oli armatuuri "painutamisel", siis sai igaks juhuks eemaldatud ka kelladeplokk. Hiljem selgus, et see oli siiski ebavajalik, aga parem karta kui kahetseda.
Järgnes ventilaatori eemaldamine.
Vahepeal väike kohvi- ja suitsupaus ning diskussioon teemal - "Tundub paljulubav, aga eks näis". Nii, peanupud uuesti armatuuri "sisse" ja polte lõdvemaks laskma. Kundepoolt said armatuuripoldid lahti lastud, aga piloodi poolt lasime vaid lõdvemaks. Arvestades, et termomeeter näitas -7, sai painutatud vägagi HELLALT!! Asi tundus õnnestuvat, seega positiivselt meelestatuna edasi. Parempoolse "sooja-külma" nupu hoovad tuli ka lahti ühendada, kuna jäid keset üritust.
Radikas käe ulatuses ja võit tundus juba kodus olevat, aga EI. Tuli ära see legendaarne "kurat, oli mul vaja nii vara hõisata" hetk. Torud ei liigu ja selleks, et neid natukenegi meelitada, oli vaja lahti lasta klamber - lihtne eksju! Olekski olnud lihtne, kui poldid poleks pandud mootoriruumi poolt salongi poole. "Selge, läbi puurida!!" - tuli kiire ja konkreetne otsus. Samuti tuli vabastada kodelo ise, et saaks radikat natukene ettepoole nihutada.
Järgnes erinevate asjade painamine ja lootus, et miski järele ei anna. Töö kandis vilja! Radikas sai välja ja tulemus ootuspärane.
Sai tehtud ka väike kõrvutamine - vana vs uus!
Kokkuvõte, kaks meest - 5h (seal sees paar suitsu- ja diskuteerimispausi). Vastus minu esitatud küsimusele oleks EI (ei pea tervet armatuuri eemaldama). Mingeid spetsriistu polnud ka vaja, piisas legendaarsetest +-keerajatest ja 10;13 jne padrunid ning kindlasti kamaluga jonnakust - seda ehtsat eestlase jonnakust. Loodan siiralt, et kui kellelgi peaks olema vajadust võtta sama tee jalge alla, saab siit natukenegi abi.
SUURED TÄNUD PATSILE, mehele, kes teeb jalgrattast lennuki ja peedist pesumasina