EGR klapi eemaldamine Defender TD5
- DefenderigaEikusagilt
- Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
- Postitusi: 28
- Liitunud: N Okt 27, 2016 14:03
- Asukoht: Tallinn
EGR klapi eemaldamine Defender TD5
Taaselavdan vana teema EGR klapi eemaldamisest. Discovery2 puhul oli postitus siin: https://foorum.landroverclub.ee/viewtopic.php?t=5073" onclick="window.open(this.href);return false;
Selles postituses ja enamuses inglisekeelsetes foorumites räägitakse, et see mõjub mootorile ainult hästi.
Enda autol on hakanud EGRist (täpselt pole veel aru saanud kust) õli tilkuma ja mõtlesin, et vahetamise asemel kaalun eemaldamiskomplekti ostmist. Foorumites soovitatakse kõiki kolme tegevust: a) maha võtta ja puhastada seest sisselaskekollektor; b) võtta maha EGRi jupid ja asendada komplektis olevate osadega; c) võtta maha katalüsaatoriga summuti ja vahetada straight through ehk sirge toruga. Auto sooritus pidi märgatavalt paranema.
Sellega seoses küsin:
1) kas sain vajalikest tegevustest õigesti aru või on veel midagi, mida vaja kindlasti teha?
2) kas tehnoülevaatuselt läbisaamiseks on vaja nii EGR kui ka katalüsaatorit või EGR ei mõjuta gaase nii palju, et tekiks probleem ülevaatusel? Seda küsin siis selleks, et v-o tasub summutit mitte puutuda..
3) kas nii EGRi kui katalüsaatori mahavõtmine tähendaks, et edaspidi tuleks otsida sõbralikke tehnoülevaatajaid? ehk ilma EGRi ja cat'ita ei ole lihtsalt võimalik läbida?
Kõik mõtted ja soovitused soojalt teretulnud:)
Selles postituses ja enamuses inglisekeelsetes foorumites räägitakse, et see mõjub mootorile ainult hästi.
Enda autol on hakanud EGRist (täpselt pole veel aru saanud kust) õli tilkuma ja mõtlesin, et vahetamise asemel kaalun eemaldamiskomplekti ostmist. Foorumites soovitatakse kõiki kolme tegevust: a) maha võtta ja puhastada seest sisselaskekollektor; b) võtta maha EGRi jupid ja asendada komplektis olevate osadega; c) võtta maha katalüsaatoriga summuti ja vahetada straight through ehk sirge toruga. Auto sooritus pidi märgatavalt paranema.
Sellega seoses küsin:
1) kas sain vajalikest tegevustest õigesti aru või on veel midagi, mida vaja kindlasti teha?
2) kas tehnoülevaatuselt läbisaamiseks on vaja nii EGR kui ka katalüsaatorit või EGR ei mõjuta gaase nii palju, et tekiks probleem ülevaatusel? Seda küsin siis selleks, et v-o tasub summutit mitte puutuda..
3) kas nii EGRi kui katalüsaatori mahavõtmine tähendaks, et edaspidi tuleks otsida sõbralikke tehnoülevaatajaid? ehk ilma EGRi ja cat'ita ei ole lihtsalt võimalik läbida?
Kõik mõtted ja soovitused soojalt teretulnud:)
Defender - armastus aastast 2014
Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5
Tere
Kuigi teema on Defenderi kohta siis vastan Td5 Discovery kogemuse pinnalt, kuna mootor on siiski ju sama. Võin küll eksida aga minu teada Eestis HETKEL diiselmootoriga auto läbivaatusel mõõdetakse üksnes tahmasust. Võimalik, et uuematel autode mõõdetake ka muid näitajaid (nagu NOx), kuid Euro3 puhul, mis Td5 Defender maksimaalselt olla saab, peaks olema küsimus siiki üksnes tahmasuses. Tahmasust EGR ja kat. minu meelest väga ei mõjuta. Kui ülevaataja on pädev siis võib ta küll küsida kus EGR ja kat. on, sest kui need on tehasest ette nähtud siis ei tohi neid minu teada iseseisvalt eemaldada. Kuna Td5 tuli aga tehasest ka ilma katalüsaatorita (kuni aastani 2002) ja EGR ning katalüsaator ei ole kohe silma all, siis usun, et on ebatõenäoline, et keegi selle pärast kobisema hakkab. Minul on Td5 Discovery ning olen eemaldanud nii EGR-i kui ka katalüsaatori. Kõige rohkem andis tunda EGR-i eemaldamine, mootor hakkas kiiremini pöördeid koguma, mis on ka loogiline kuna õhuvõtt paranaes. Katalüsaatori emaldamisest minule mingit tuntavat muutust ei järgnenud. Koos katalüsaatoriga eemaldasin alguses ka keskmise summuti püti aga mootori müra hakkas maantekiirusel häirima ja panin selle hiljem tagasi. Ülevaatuse läbin ausalt, siiani ei ole mingit probleemi olnud. Seega kokkuvõttes soovitan eemaldada aga hoia osad alles. Näiteks Inglismaal ülevaatusel vaadatakse kas need asjad on füüsiliselt olemas ja ei või teada millal selline praktika ka meile jõuab. Seega võimalik, et kunagi on vaja tagasi panna.
Kuigi teema on Defenderi kohta siis vastan Td5 Discovery kogemuse pinnalt, kuna mootor on siiski ju sama. Võin küll eksida aga minu teada Eestis HETKEL diiselmootoriga auto läbivaatusel mõõdetakse üksnes tahmasust. Võimalik, et uuematel autode mõõdetake ka muid näitajaid (nagu NOx), kuid Euro3 puhul, mis Td5 Defender maksimaalselt olla saab, peaks olema küsimus siiki üksnes tahmasuses. Tahmasust EGR ja kat. minu meelest väga ei mõjuta. Kui ülevaataja on pädev siis võib ta küll küsida kus EGR ja kat. on, sest kui need on tehasest ette nähtud siis ei tohi neid minu teada iseseisvalt eemaldada. Kuna Td5 tuli aga tehasest ka ilma katalüsaatorita (kuni aastani 2002) ja EGR ning katalüsaator ei ole kohe silma all, siis usun, et on ebatõenäoline, et keegi selle pärast kobisema hakkab. Minul on Td5 Discovery ning olen eemaldanud nii EGR-i kui ka katalüsaatori. Kõige rohkem andis tunda EGR-i eemaldamine, mootor hakkas kiiremini pöördeid koguma, mis on ka loogiline kuna õhuvõtt paranaes. Katalüsaatori emaldamisest minule mingit tuntavat muutust ei järgnenud. Koos katalüsaatoriga eemaldasin alguses ka keskmise summuti püti aga mootori müra hakkas maantekiirusel häirima ja panin selle hiljem tagasi. Ülevaatuse läbin ausalt, siiani ei ole mingit probleemi olnud. Seega kokkuvõttes soovitan eemaldada aga hoia osad alles. Näiteks Inglismaal ülevaatusel vaadatakse kas need asjad on füüsiliselt olemas ja ei või teada millal selline praktika ka meile jõuab. Seega võimalik, et kunagi on vaja tagasi panna.
2007 Defender 110 TDCi
2002 Discovery 2A Td5 aut (müüdud).
2002 Discovery 2A Td5 aut (müüdud).
- DreamWalker
- Hurraa, pooltuhat postitust!
- Postitusi: 557
- Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
- Asukoht: Tartu
Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5
Super kasulik info - tänud!Erik256 kirjutas:Tere
Kuigi teema on Defenderi kohta siis vastan Td5 Discovery kogemuse pinnalt, kuna mootor on siiski ju sama. Võin küll eksida aga minu teada Eestis HETKEL diiselmootoriga auto läbivaatusel mõõdetakse üksnes tahmasust. Võimalik, et uuematel autode mõõdetake ka muid näitajaid (nagu NOx), kuid Euro3 puhul, mis Td5 Defender maksimaalselt olla saab, peaks olema küsimus siiki üksnes tahmasuses. Tahmasust EGR ja kat. minu meelest väga ei mõjuta. Kui ülevaataja on pädev siis võib ta küll küsida kus EGR ja kat. on, sest kui need on tehasest ette nähtud siis ei tohi neid minu teada iseseisvalt eemaldada. Kuna Td5 tuli aga tehasest ka ilma katalüsaatorita (kuni aastani 2002) ja EGR ning katalüsaator ei ole kohe silma all, siis usun, et on ebatõenäoline, et keegi selle pärast kobisema hakkab. Minul on Td5 Discovery ning olen eemaldanud nii EGR-i kui ka katalüsaatori. Kõige rohkem andis tunda EGR-i eemaldamine, mootor hakkas kiiremini pöördeid koguma, mis on ka loogiline kuna õhuvõtt paranaes. Katalüsaatori emaldamisest minule mingit tuntavat muutust ei järgnenud. Koos katalüsaatoriga eemaldasin alguses ka keskmise summuti püti aga mootori müra hakkas maantekiirusel häirima ja panin selle hiljem tagasi. Ülevaatuse läbin ausalt, siiani ei ole mingit probleemi olnud. Seega kokkuvõttes soovitan eemaldada aga hoia osad alles. Näiteks Inglismaal ülevaatusel vaadatakse kas need asjad on füüsiliselt olemas ja ei või teada millal selline praktika ka meile jõuab. Seega võimalik, et kunagi on vaja tagasi panna.
Endal ka plaan EGR ära kaotada - kas Eestis kusagilt "blankimis" kitti ka saab või ainult neti tellimine?
Katti alt ei plaani ära võtta kuna ei näe et selles mingit pointi/kasu ?
Keskpüti tahaks küll ära võtta et pisut mahlasem hääl oleks - tehaseseades ei tule piiksugi sumpast välja :/
Huvitav kuulda et hakkas maanteel lausa häirima - ise ka mõelnud et kui suur vahe ikka olema saab.... Tänud info eest (Y)
Where comfortzone ends - adventure begins!
1990 Toyota Hilux
1990 Toyota Hilux
Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5
Mul on see "sirge" keskmine toru alles. Kui tahad kasvõi proovida siis võin anda. Maanteel, kui pöörded läksid üle 2000 tekkis selline püsiv kõmin, nii, et mulle tundus, et pidin rääkimiseks häält tõstma. See mulle ei meeldinud.
EGR eemaldus komplekt ei maksa palju, võibolla oli 20£, kuigi peab loomulikult jälle tellima. Lihtsaim viis on ühendada vaakumvoolikud lahti ehk panna klapp püsivalt kinni.
EGR eemaldus komplekt ei maksa palju, võibolla oli 20£, kuigi peab loomulikult jälle tellima. Lihtsaim viis on ühendada vaakumvoolikud lahti ehk panna klapp püsivalt kinni.
Viimati muutis Erik256, P Veebr 20, 2022 20:25, muudetud 1 kord kokku.
2007 Defender 110 TDCi
2002 Discovery 2A Td5 aut (müüdud).
2002 Discovery 2A Td5 aut (müüdud).
Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5
Super kasulik info - tänud!
Pole tänu väärt. Selleks klubi ongi. Kui tahad sirget keskmist toru anna PM'is teada. Lepime kokku kuidas üle anda.
2007 Defender 110 TDCi
2002 Discovery 2A Td5 aut (müüdud).
2002 Discovery 2A Td5 aut (müüdud).
Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5
Korralik ja kavaliteetne EGR- pimenduskomplekt on Eeriku välja toodust ikkagi natuke kallim, aga
Iemdepõllul laos olemas: https://shop.imedepold.ee/mootorid-ja-m ... &results=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemdepõllul laos olemas: https://shop.imedepold.ee/mootorid-ja-m ... &results=4" onclick="window.open(this.href);return false;
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
- DefenderigaEikusagilt
- Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
- Postitusi: 28
- Liitunud: N Okt 27, 2016 14:03
- Asukoht: Tallinn
Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5
Aitäh vastuste eest!
Olin valesti aru saanud, et selle sirge toru paigaldamine tähendabki katalüsaatori mahavõtmist, nüüd saan aru, et see sirge toru on üks jupp enne katalüsaatorit, kui vaadata eest poolt.
Mis puutub EGRi eemaldamiskomplektidesse, siis ostsin selle: http://www.paddockspares.com/def-td5-eg ... e-hos.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Sellest on kaks sulgemisplaati puudu (ainult üks on), pidin kaks juurde veel ostma. Natuke nõme suhteliselt hinnalise asja puhul.
Tundub, et siiani pole CO pärast keegi pärast EGRi mahavõtmist läbivaatusel läbi kukkunud, loodan, et ma pole erand
Olin valesti aru saanud, et selle sirge toru paigaldamine tähendabki katalüsaatori mahavõtmist, nüüd saan aru, et see sirge toru on üks jupp enne katalüsaatorit, kui vaadata eest poolt.
Mis puutub EGRi eemaldamiskomplektidesse, siis ostsin selle: http://www.paddockspares.com/def-td5-eg ... e-hos.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Sellest on kaks sulgemisplaati puudu (ainult üks on), pidin kaks juurde veel ostma. Natuke nõme suhteliselt hinnalise asja puhul.
Tundub, et siiani pole CO pärast keegi pärast EGRi mahavõtmist läbivaatusel läbi kukkunud, loodan, et ma pole erand
Defender - armastus aastast 2014
- Veiko Varik
- Tunneb LR hingeelu!
- Postitusi: 264
- Liitunud: P Okt 14, 2007 20:38
- Asukoht: LR pesa
- Kontakt:
Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5
Mis aasta auto on?
Asi selles, et need komplektid eemaldavad ka nii öelda mägi piduri. Ehk siis klapi mis sulgub kui gaas maha lasta. Isiklikult olen teinud asja pisut teisiti.
Olen lihtsalt ära blokeerinud vaakum voolikud mis avab EGR-i klappi pisikese kummi tükiga. Pärast vooliku otsa tagasi lükanud ja keegi ei saa aru, et midagi on teisiti.
Lihtsalt mõtte aine. Pole ka midagi vaja osta.
Edu
Veiko.
Asi selles, et need komplektid eemaldavad ka nii öelda mägi piduri. Ehk siis klapi mis sulgub kui gaas maha lasta. Isiklikult olen teinud asja pisut teisiti.
Olen lihtsalt ära blokeerinud vaakum voolikud mis avab EGR-i klappi pisikese kummi tükiga. Pärast vooliku otsa tagasi lükanud ja keegi ei saa aru, et midagi on teisiti.
Lihtsalt mõtte aine. Pole ka midagi vaja osta.
Edu
Veiko.
Kui on mure võib helistada 5232468
- DefenderigaEikusagilt
- Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
- Postitusi: 28
- Liitunud: N Okt 27, 2016 14:03
- Asukoht: Tallinn
Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5
Tänud, Veiko! Mõistlik lähenemine.
Defender - armastus aastast 2014
Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5
tänan teid kõiki vastuste eest
- DreamWalker
- Hurraa, pooltuhat postitust!
- Postitusi: 557
- Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
- Asukoht: Tartu
Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5
Mu mehhaanik vaatas lähemalt ja soovitas sama. Lihtne ja toimiv variantVeiko Varik kirjutas: ↑K Aug 22, 2018 22:29 Mis aasta auto on?
Asi selles, et need komplektid eemaldavad ka nii öelda mägi piduri. Ehk siis klapi mis sulgub kui gaas maha lasta. Isiklikult olen teinud asja pisut teisiti.
Olen lihtsalt ära blokeerinud vaakum voolikud mis avab EGR-i klappi pisikese kummi tükiga. Pärast vooliku otsa tagasi lükanud ja keegi ei saa aru, et midagi on teisiti.
Lihtsalt mõtte aine. Pole ka midagi vaja osta.
Edu
Veiko.
Where comfortzone ends - adventure begins!
1990 Toyota Hilux
1990 Toyota Hilux