EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Kui on mured 30.04.1948-29.01.2016 a. toodetud 90, 110, 127, 130, Defender (L316) või Series autoga

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Kasutaja avatar
DefenderigaEikusagilt
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 28
Liitunud: N Okt 27, 2016 14:03
Asukoht: Tallinn

EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitus Postitas DefenderigaEikusagilt »

Taaselavdan vana teema EGR klapi eemaldamisest. Discovery2 puhul oli postitus siin: https://foorum.landroverclub.ee/viewtopic.php?t=5073" onclick="window.open(this.href);return false;

Selles postituses ja enamuses inglisekeelsetes foorumites räägitakse, et see mõjub mootorile ainult hästi.

Enda autol on hakanud EGRist (täpselt pole veel aru saanud kust) õli tilkuma ja mõtlesin, et vahetamise asemel kaalun eemaldamiskomplekti ostmist. Foorumites soovitatakse kõiki kolme tegevust: a) maha võtta ja puhastada seest sisselaskekollektor; b) võtta maha EGRi jupid ja asendada komplektis olevate osadega; c) võtta maha katalüsaatoriga summuti ja vahetada straight through ehk sirge toruga. Auto sooritus pidi märgatavalt paranema.

Sellega seoses küsin:
1) kas sain vajalikest tegevustest õigesti aru või on veel midagi, mida vaja kindlasti teha?
2) kas tehnoülevaatuselt läbisaamiseks on vaja nii EGR kui ka katalüsaatorit või EGR ei mõjuta gaase nii palju, et tekiks probleem ülevaatusel? Seda küsin siis selleks, et v-o tasub summutit mitte puutuda..
3) kas nii EGRi kui katalüsaatori mahavõtmine tähendaks, et edaspidi tuleks otsida sõbralikke tehnoülevaatajaid? ehk ilma EGRi ja cat'ita ei ole lihtsalt võimalik läbida?

Kõik mõtted ja soovitused soojalt teretulnud:)
Defender - armastus aastast 2014
Kasutaja avatar
Erik256
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 107
Liitunud: N Sept 25, 2014 10:16
Asukoht: Tallinn

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitus Postitas Erik256 »

Tere

Kuigi teema on Defenderi kohta siis vastan Td5 Discovery kogemuse pinnalt, kuna mootor on siiski ju sama. Võin küll eksida aga minu teada Eestis HETKEL diiselmootoriga auto läbivaatusel mõõdetakse üksnes tahmasust. Võimalik, et uuematel autode mõõdetake ka muid näitajaid (nagu NOx), kuid Euro3 puhul, mis Td5 Defender maksimaalselt olla saab, peaks olema küsimus siiki üksnes tahmasuses. Tahmasust EGR ja kat. minu meelest väga ei mõjuta. Kui ülevaataja on pädev siis võib ta küll küsida kus EGR ja kat. on, sest kui need on tehasest ette nähtud siis ei tohi neid minu teada iseseisvalt eemaldada. Kuna Td5 tuli aga tehasest ka ilma katalüsaatorita (kuni aastani 2002) ja EGR ning katalüsaator ei ole kohe silma all, siis usun, et on ebatõenäoline, et keegi selle pärast kobisema hakkab. Minul on Td5 Discovery ning olen eemaldanud nii EGR-i kui ka katalüsaatori. Kõige rohkem andis tunda EGR-i eemaldamine, mootor hakkas kiiremini pöördeid koguma, mis on ka loogiline kuna õhuvõtt paranaes. Katalüsaatori emaldamisest minule mingit tuntavat muutust ei järgnenud. Koos katalüsaatoriga eemaldasin alguses ka keskmise summuti püti aga mootori müra hakkas maantekiirusel häirima ja panin selle hiljem tagasi. Ülevaatuse läbin ausalt, siiani ei ole mingit probleemi olnud. Seega kokkuvõttes soovitan eemaldada aga hoia osad alles. Näiteks Inglismaal ülevaatusel vaadatakse kas need asjad on füüsiliselt olemas ja ei või teada millal selline praktika ka meile jõuab. Seega võimalik, et kunagi on vaja tagasi panna.
2007 Defender 110 TDCi
2002 Discovery 2A Td5 aut.
Kasutaja avatar
DreamWalker
Rohkem muda- PALUN!
Postitusi: 419
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitus Postitas DreamWalker »

Erik256 kirjutas:Tere

Kuigi teema on Defenderi kohta siis vastan Td5 Discovery kogemuse pinnalt, kuna mootor on siiski ju sama. Võin küll eksida aga minu teada Eestis HETKEL diiselmootoriga auto läbivaatusel mõõdetakse üksnes tahmasust. Võimalik, et uuematel autode mõõdetake ka muid näitajaid (nagu NOx), kuid Euro3 puhul, mis Td5 Defender maksimaalselt olla saab, peaks olema küsimus siiki üksnes tahmasuses. Tahmasust EGR ja kat. minu meelest väga ei mõjuta. Kui ülevaataja on pädev siis võib ta küll küsida kus EGR ja kat. on, sest kui need on tehasest ette nähtud siis ei tohi neid minu teada iseseisvalt eemaldada. Kuna Td5 tuli aga tehasest ka ilma katalüsaatorita (kuni aastani 2002) ja EGR ning katalüsaator ei ole kohe silma all, siis usun, et on ebatõenäoline, et keegi selle pärast kobisema hakkab. Minul on Td5 Discovery ning olen eemaldanud nii EGR-i kui ka katalüsaatori. Kõige rohkem andis tunda EGR-i eemaldamine, mootor hakkas kiiremini pöördeid koguma, mis on ka loogiline kuna õhuvõtt paranaes. Katalüsaatori emaldamisest minule mingit tuntavat muutust ei järgnenud. Koos katalüsaatoriga eemaldasin alguses ka keskmise summuti püti aga mootori müra hakkas maantekiirusel häirima ja panin selle hiljem tagasi. Ülevaatuse läbin ausalt, siiani ei ole mingit probleemi olnud. Seega kokkuvõttes soovitan eemaldada aga hoia osad alles. Näiteks Inglismaal ülevaatusel vaadatakse kas need asjad on füüsiliselt olemas ja ei või teada millal selline praktika ka meile jõuab. Seega võimalik, et kunagi on vaja tagasi panna.
Super kasulik info - tänud!

Endal ka plaan EGR ära kaotada - kas Eestis kusagilt "blankimis" kitti ka saab või ainult neti tellimine?

Katti alt ei plaani ära võtta kuna ei näe et selles mingit pointi/kasu ?
Keskpüti tahaks küll ära võtta et pisut mahlasem hääl oleks - tehaseseades ei tule piiksugi sumpast välja :/
Huvitav kuulda et hakkas maanteel lausa häirima - ise ka mõelnud et kui suur vahe ikka olema saab.... Tänud info eest 8) (Y)
2001a Discovery 2 TD5 - "Lännu"
Where comfortzone ends - adventure begins!
Kasutaja avatar
Erik256
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 107
Liitunud: N Sept 25, 2014 10:16
Asukoht: Tallinn

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitus Postitas Erik256 »

Mul on see "sirge" keskmine toru alles. Kui tahad kasvõi proovida siis võin anda. Maanteel, kui pöörded läksid üle 2000 tekkis sellene püsiv kõmin, nii, et mulle tundus, et pidin rääkimiseks häält tõstma. See mulle ei meeldinud.

EGR eemaldus komplekt ei maksa palju, võibolla oli 20£, kuigi peab loomulikult jälle tellima. Lihtsaim viis on ühendada vaakumvoolikud lahti ehk panna klapp püsivalt kinni.
2007 Defender 110 TDCi
2002 Discovery 2A Td5 aut.
Kasutaja avatar
Erik256
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 107
Liitunud: N Sept 25, 2014 10:16
Asukoht: Tallinn

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitus Postitas Erik256 »

Super kasulik info - tänud!

Pole tänu väärt. Selleks klubi ongi. Kui tahad sirget keskmist toru anna PM'is teada. Lepime kokku kuidas üle anda.
2007 Defender 110 TDCi
2002 Discovery 2A Td5 aut.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 9356
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitus Postitas landy »

Korralik ja kavaliteetne EGR- pimenduskomplekt on Eeriku välja toodust ikkagi natuke kallim, aga
Iemdepõllul laos olemas: https://shop.imedepold.ee/mootorid-ja-m ... &results=4" onclick="window.open(this.href);return false;
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 landy@4x4.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
DefenderigaEikusagilt
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 28
Liitunud: N Okt 27, 2016 14:03
Asukoht: Tallinn

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitus Postitas DefenderigaEikusagilt »

Aitäh vastuste eest!

Olin valesti aru saanud, et selle sirge toru paigaldamine tähendabki katalüsaatori mahavõtmist, nüüd saan aru, et see sirge toru on üks jupp enne katalüsaatorit, kui vaadata eest poolt.

Mis puutub EGRi eemaldamiskomplektidesse, siis ostsin selle: http://www.paddockspares.com/def-td5-eg ... e-hos.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Sellest on kaks sulgemisplaati puudu (ainult üks on), pidin kaks juurde veel ostma. Natuke nõme suhteliselt hinnalise asja puhul.

Tundub, et siiani pole CO pärast keegi pärast EGRi mahavõtmist läbivaatusel läbi kukkunud, loodan, et ma pole erand :)
Defender - armastus aastast 2014
Kasutaja avatar
Veiko Varik
Tunneb LR hingeelu!
Postitusi: 261
Liitunud: P Okt 14, 2007 20:38
Asukoht: LR pesa
Kontakt:

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitus Postitas Veiko Varik »

Mis aasta auto on?
Asi selles, et need komplektid eemaldavad ka nii öelda mägi piduri. Ehk siis klapi mis sulgub kui gaas maha lasta. Isiklikult olen teinud asja pisut teisiti.
Olen lihtsalt ära blokeerinud vaakum voolikud mis avab EGR-i klappi pisikese kummi tükiga. Pärast vooliku otsa tagasi lükanud ja keegi ei saa aru, et midagi on teisiti.
Lihtsalt mõtte aine. Pole ka midagi vaja osta.
Edu
Veiko.
Kui on mure võib helistada 5232468
Kasutaja avatar
DefenderigaEikusagilt
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 28
Liitunud: N Okt 27, 2016 14:03
Asukoht: Tallinn

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitus Postitas DefenderigaEikusagilt »

Tänud, Veiko! Mõistlik lähenemine.
Defender - armastus aastast 2014
Oulthe
Land Rover-mu uus armastus!
Postitusi: 1
Liitunud: L Apr 18, 2020 17:13

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitus Postitas Oulthe »

tänan teid kõiki vastuste eest
Kasutaja avatar
DreamWalker
Rohkem muda- PALUN!
Postitusi: 419
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitus Postitas DreamWalker »

Veiko Varik kirjutas:
K Aug 22, 2018 22:29
Mis aasta auto on?
Asi selles, et need komplektid eemaldavad ka nii öelda mägi piduri. Ehk siis klapi mis sulgub kui gaas maha lasta. Isiklikult olen teinud asja pisut teisiti.
Olen lihtsalt ära blokeerinud vaakum voolikud mis avab EGR-i klappi pisikese kummi tükiga. Pärast vooliku otsa tagasi lükanud ja keegi ei saa aru, et midagi on teisiti.
Lihtsalt mõtte aine. Pole ka midagi vaja osta.
Edu
Veiko.
Mu mehhaanik vaatas lähemalt ja soovitas sama. Lihtne ja toimiv variant 8)
2001a Discovery 2 TD5 - "Lännu"
Where comfortzone ends - adventure begins!
Vasta