Vot nii, nüüd me räägime
LoJack kirjutas:Natuke oma kogutud tarkust:
* katusele ära plaani palju raskust (a la kogu nodi katusele, ise magan kuudis). Defeka raskuskese on niigi kõrgel, võtab masina veelgi ebastabiilsemaks.
Umbes nii ma arvasin ise ka. Hetkel masin kõigub kui aurik
[/quote]
* kogu raske kama (varuosad jms) istuta parem kuudi põrandale, ehita kas ise midagi
http://www.mobilestoragesystems.fsnet.c ... drawer.htm sarnast või telli sealt,.
[/quote]
Just-just, nii ma mõtlesingi teha. 110-l mahuks rahumeeli üks pikk v kaks lühemat sahtlit sisse. St üks pealt avatav ja sisaldaks sellist ülitagavarakraami. Ma muidugi ei ole veel pikkusi-laiusi kontrollinud ja seega ei te nt kas tagavaraks kaasa võetud amordid mahuvad - kuhu?
[/quote]
* katusetelgid on oma põrandaga (a la Howling Moon, Hannibal jms) mis käivad pakkides kokku või siis on täispikkuses (Maggiolina, nagu Rebaseonul oli),.
[/quote]
Ja vot, hullult tahaks saavutada olukorra kus enamik kraami ja kahe inimese magamiskohad on kuudis aga vajadusel (no kui kaks sõpra teele lähevad ja ruum imelikult kitsaks jääb) saaks katusele telkima kobida.
[/quote]
* kuudi istmed tuleb pikemaks reisiks välja visata, selle asemele mahuvad igasugused kastid varudega + veepaak jms, pikemaks reisiks soovitatakse ka tagumiste istmete 2/3 välja visata, et mahutada sinna inverteri, külmik vms,
[/quote]
Ja-jah, ilmselt ei õnnestu neid magamismiskohtade ehitamisel säilitada nii, et saaks vajadusel istmed jälle püsti ja originaalotstarbel kasutusse
* kuudi akende toonimine ei aita, kui vaja siis klaasid lähevad puru suht lihtsalt, pigem paigalda midagi
http://www.mobilestoragesystems.fsnet.c ... oducts.htm "security screen" sarnast,
Jaaah, aga ega esimestele klaasidele ikka sellist võret ette ei lase. Aga kui tulevikus peaks asi tõseisemaks minema, võiks jah, kuudi ja juhiosa vahele seina upitada ja siis on täiesti töötav mudel.
[/quote]
* kõhualune kraam (amordid, vedrud jms) - siin on kaks arvamust. Üks toetab seda, et võiks välja vahetada (ntx Old Man Emu sarja vastu) kuna see kestab kauem ja olla parem, teine omakorda toetab originaali allesjätmist (kuna seda on lihtsam vahetuseks leida kusagil "in the middle of nowhere" sarnases kohas). Eks see sõltub kohast kuhu reisida ja rahakoti suurusest,
[/quote]
just-just, kui oleks rahakott liiga suur, oleks kohe kellad-viled ju küljes aga (nagu ikka) tekivad head mõtted ja finants tasapisi.
[/quote]
* mõistlik on lisada roolivarraste ja sildade difrite kaitsed kõhu alla,[/quote]
ikka, need kuluvad ka "heinamaal" sõites ära
[/quote]
* väike aga võimekas kompressor oleks mõistlik kusagile paigaldada, aitab nii tühjade (või tühjemaks lastud) kummide täispumpamisel, veepumpade kui ka kui ka pneumaatiliste tööriistade töölhoidmisel,
* sildade difrite blokid (kas siis elektrilised või pneumaatilised) on üsna mõttetud (ja väga kallid) kui on olemas vints
* GPS on vajalik, mõistlik oleks soetada Garmini mõni versioon, sellele leiab netist palju kaarte ja juba läbitud marruudifaile.[/quote]
Jeah, umbes nii ma lukkude kohta arvasingi. Et mittevõistleva masina tarbeks on see overkill. GPS muidugi, igaks juhuks ka norm CB-jaam, aga väike vihje kompressori teemal - kust võiks ostmiseks edasi uurida?
[/quote]
Euroopast välja reisimisel on teemaks ka vaktsineerimised,
[/quote]
õnneks olen tänu tööle enam-vähem kõikide tuntud nakkuvate ja vaktsineeritavate tõbede vastu vaktsineeritud kah (ptui-ptui-ptui) teistel reisisõpradel tuleks seda küll TÄHELE PANNA!!!
[/quote]
(ntx üks Aafrika riik nõuab kahte ohukolmnurka
).
[/quote]
[/quote]googelda "land rover defender overland preparation" ja saad üsna palju tarkust.
[/quote]
Nii lihtne see oligi.
Aga pole hullu, eks olen ise ka teistele Google kautamist õpetanud
Supertänud
ja ootaks teistelt kogemustega sõitjatelt ka mingeid lisasid. Ilmselt ei ole mina ainuke, kes tahab mitte uppuma aga matkama minna