Defekaga matkamine

Kui on mured 30.04.1948-29.01.2016 a. toodetud 90, 110, 127, 130, Defender (L316) või Series autoga

Moderaatorid: inseneer, landy

Kasutaja avatar
tyybel
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 187
Liitunud: N Mär 27, 2008 12:18
Asukoht: Tallinn Pirita/mõnikord ka Viljandi

Defekaga matkamine

Postitus Postitas tyybel »

Foorumi liikmete seas on kindlasti neid, kes Defenderiga (või ka vanema analoogiga) pikemaid reise ette võtnud. Rebaseonu seiklustega olen kursis aga siin-seal piltidel on ka teisi kusagil eksootilisemates kohtades tabatud. Viitsivad praegused/endised Defeka-omanikud natuke heietada, et mis hea, mis halb, mis kindlasti kaasa ja milliseid kavalusi oleks tark teada?

Teiste landroverlaste automatkadest oleks ka väga huvitav kuulda. Siiski eriti huvitab just, kuidas Defekaga pikki distantse teha on. Autobahn ei ole muidugi õigeim koht aga väljaspool kiirteid peaks ju päris ontlik matkaauto olema?
"olematu auto" +372 5074010
Pilt
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Päris hulga asjalike arutlusi leida siit:
http://www.landroverclub.ee/foorum/view ... t=venemaal

Kuna Disco I , RRC ja Deferkas baseruvad samal tehnikal (Defeka kuut veidi erinev, slaong ebamugvam ja elktrit vähem) siisnõuanded on igati kattuvad.

Tom Sheppard's Vehicle Dependent Expedition Guide
Ver1 1998. (ISBN: 0953232409 )
Pilt
http://www.goldenbooksgroup.co.uk/index ... _id=201934

Ver 2
Pilt



ver 2.1 ISBN 978-0-9532324-4-4
http://www.desertwinds.co.uk/expedition_guide.html
Pilt

Väärt lugemine kõigile, kel pikem automatk plaanis.
Kellelgi LR omanikest oli see olemas ja laenasin kunagi lugemiseks.

Lisaks tasub lugeda:
http://www.landyonline.co.za/off_road/v ... ration.htm
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
tyybel
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 187
Liitunud: N Mär 27, 2008 12:18
Asukoht: Tallinn Pirita/mõnikord ka Viljandi

Postitus Postitas tyybel »

Jees, see lugemine tuleb läbida. Ja, nagu üks viidatud link mainib, on Defender 110 "Best expedition vehicle" :D

Tehnilise ettevalmistusele lisaks aga tahaks kangesti inimeste isiklikke kogemusi kõikvõimaliku reisilolemise kohta a la "telk katusel" v "kuuti lavats ja roof-rackile kogu muu kraam" või hoopis "telk eraldi ja katusele kaks tagavararehvi velgedel ja kuuti hääletajad". Nagu lugeda oli, plaanis Rebaseonugi alguses magamisaseme kuuti mahutada - mis 90 puhul on ilmselt keerulisem kui 110-ga. Ikka rohkem isiklikke emotsioone ja kirgi :wink:

Ise plaanin servast, et laseks katusele midagi põrandaga Hannibali expedition roof-racki taolist ehitada. Seda oleks igal juhul ka muudeks elujuhtudeks tarvis. Nüüd ongi küssa, et kas katusele paigalduvad telgid on kõik omaette põrandaga või saab mingeid poolfabrikaate ka. No veel tiibadele ja kapotikaanele rifflist tugevdused, et oleks mugavam askeldada. Kuudi klaasid tooniks ära, et "salasilm ei seletaks", mis head-paremat sees. Keegi müüs mõni aeg tagasi heavy load liugurid - muidugi oli likviidsus tol hetkel kasin st auto ise tuli välja lunastada aga sellistel viguritel jooksva suure riflist sahtli peaks kuuti paigaldama küll, hea träna hoida. Tagumised 4 istumiskohta muutuvad küll kääbustele kõlblikuks aga ilmselt viskaks need istmed niikuinii välja. Jne jne jne.

Kuigi Rebaseonu ütleb, et "Punaseid ehk siis jäiku pukse ei soovita kellelegi," siis amortide-pukside-särkide-värkide valimise-paigaldamise olen hetkel usaldanud Inseneerile - mis kõlbab tema võistlusautole võistlemiseks peaks kõlbama mulle matkamiseks kah. St muidugi mitte nuga-kahvel rattapoltide asemel :lol:

Ja, ei hakka ma mitte homme kuhugi ümbermaailmareisile minema, püüan end tasa ja targu kurssi viia, vastavalt võimalustele teostada ja siis järgmisel aastal tasapisi liigelda. Seega igasuguseid tarkusi, kogemusi, soovitusi, heietusi jne oleks kindlasti (mitte ainult minul) huvitav lugeda :roll:
"olematu auto" +372 5074010
Pilt
LoJack
õpetas ARKi lugema
õpetas ARKi lugema
Postitusi: 566
Liitunud: T Veebr 06, 2007 19:03
Asukoht: valdavalt Pärnu

Postitus Postitas LoJack »

Natuke oma kogutud tarkust:
* katusele ära plaani palju raskust (a la kogu nodi katusele, ise magan kuudis). Defeka raskuskese on niigi kõrgel, võtab masina veelgi ebastabiilsemaks
* kogu raske kama (varuosad jms) istuta parem kuudi põrandale, ehita kas ise midagi http://www.mobilestoragesystems.fsnet.c ... drawer.htm sarnast või telli sealt,
* katusetelgid on oma põrandaga (a la Howling Moon, Hannibal jms) mis käivad pakkides kokku või siis on täispikkuses (Maggiolina, nagu Rebaseonul oli),
* kuudi istmed tuleb pikemaks reisiks välja visata, selle asemele mahuvad igasugused kastid varudega + veepaak jms, pikemaks reisiks soovitatakse ka tagumiste istmete 2/3 välja visata, et mahutada sinna inverteri, külmik vms,
* kuudi akende toonimine ei aita, kui vaja siis klaasid lähevad puru suht lihtsalt, pigem paigalda midagi http://www.mobilestoragesystems.fsnet.c ... oducts.htm "security screen" sarnast,
* kõhualune kraam (amordid, vedrud jms) - siin on kaks arvamust. Üks toetab seda, et võiks välja vahetada (ntx Old Man Emu sarja vastu) kuna see kestab kauem ja olla parem, teine omakorda toetab originaali allesjätmist (kuna seda on lihtsam vahetuseks leida kusagil "in the middle of nowhere" sarnases kohas). Eks see sõltub kohast kuhu reisida ja rahakoti suurusest,
* mõistlik on lisada roolivarraste ja sildade difrite kaitsed kõhu alla,
* väike aga võimekas kompressor oleks mõistlik kusagile paigaldada, aitab nii tühjade (või tühjemaks lastud) kummide täispumpamisel, veepumpade kui ka kui ka pneumaatiliste tööriistade töölhoidmisel,
* sildade difrite blokid (kas siis elektrilised või pneumaatilised) on üsna mõttetud (ja väga kallid) kui on olemas vints
* GPS on vajalik, mõistlik oleks soetada Garmini mõni versioon, sellele leiab netist palju kaarte ja juba läbitud maršruudifaile.

Euroopast välja reisimisel on teemaks ka vaktsineerimised, Carnet de Passage, viisad ja muud tarkused (ntx üks Aafrika riik nõuab kahte ohukolmnurka :-)). Üldiselt, selliseid soovituslikke liste inimestelt kes resisisid on palju, googelda "land rover defender overland preparation" ja saad üsna palju tarkust.

Lasen oma masinat just sarnaseks reisiks ette valmistada (plaan on eisalgu vaadata ringi Araabia poolsaarel), jõuan sellega ca 20. septembri paiku Eestisse. Seda valmistab ette ekspeditsioonimasinate ettevalmistusele spetsialiseerunud firma. Eks anna teada ning tule ja uuri.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Kasutaja avatar
tyybel
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 187
Liitunud: N Mär 27, 2008 12:18
Asukoht: Tallinn Pirita/mõnikord ka Viljandi

Postitus Postitas tyybel »

Vot nii, nüüd me räägime :D
LoJack kirjutas:Natuke oma kogutud tarkust:
* katusele ära plaani palju raskust (a la kogu nodi katusele, ise magan kuudis). Defeka raskuskese on niigi kõrgel, võtab masina veelgi ebastabiilsemaks.
Umbes nii ma arvasin ise ka. Hetkel masin kõigub kui aurik :(

[/quote]
* kogu raske kama (varuosad jms) istuta parem kuudi põrandale, ehita kas ise midagi http://www.mobilestoragesystems.fsnet.c ... drawer.htm sarnast või telli sealt,.
[/quote]
Just-just, nii ma mõtlesingi teha. 110-l mahuks rahumeeli üks pikk v kaks lühemat sahtlit sisse. St üks pealt avatav ja sisaldaks sellist ülitagavarakraami. Ma muidugi ei ole veel pikkusi-laiusi kontrollinud ja seega ei te nt kas tagavaraks kaasa võetud amordid mahuvad - kuhu?

[/quote]
* katusetelgid on oma põrandaga (a la Howling Moon, Hannibal jms) mis käivad pakkides kokku või siis on täispikkuses (Maggiolina, nagu Rebaseonul oli),.
[/quote]
Ja vot, hullult tahaks saavutada olukorra kus enamik kraami ja kahe inimese magamiskohad on kuudis aga vajadusel (no kui kaks sõpra teele lähevad ja ruum imelikult kitsaks jääb) saaks katusele telkima kobida.

[/quote]
* kuudi istmed tuleb pikemaks reisiks välja visata, selle asemele mahuvad igasugused kastid varudega + veepaak jms, pikemaks reisiks soovitatakse ka tagumiste istmete 2/3 välja visata, et mahutada sinna inverteri, külmik vms,
[/quote]
Ja-jah, ilmselt ei õnnestu neid magamismiskohtade ehitamisel säilitada nii, et saaks vajadusel istmed jälle püsti ja originaalotstarbel kasutusse :(

* kuudi akende toonimine ei aita, kui vaja siis klaasid lähevad puru suht lihtsalt, pigem paigalda midagi http://www.mobilestoragesystems.fsnet.c ... oducts.htm "security screen" sarnast,
Jaaah, aga ega esimestele klaasidele ikka sellist võret ette ei lase. Aga kui tulevikus peaks asi tõseisemaks minema, võiks jah, kuudi ja juhiosa vahele seina upitada ja siis on täiesti töötav mudel.

[/quote]
* kõhualune kraam (amordid, vedrud jms) - siin on kaks arvamust. Üks toetab seda, et võiks välja vahetada (ntx Old Man Emu sarja vastu) kuna see kestab kauem ja olla parem, teine omakorda toetab originaali allesjätmist (kuna seda on lihtsam vahetuseks leida kusagil "in the middle of nowhere" sarnases kohas). Eks see sõltub kohast kuhu reisida ja rahakoti suurusest,
[/quote]
just-just, kui oleks rahakott liiga suur, oleks kohe kellad-viled ju küljes aga (nagu ikka) tekivad head mõtted ja finants tasapisi.

[/quote]
* mõistlik on lisada roolivarraste ja sildade difrite kaitsed kõhu alla,[/quote]
ikka, need kuluvad ka "heinamaal" sõites ära :wink:

[/quote]
* väike aga võimekas kompressor oleks mõistlik kusagile paigaldada, aitab nii tühjade (või tühjemaks lastud) kummide täispumpamisel, veepumpade kui ka kui ka pneumaatiliste tööriistade töölhoidmisel,
* sildade difrite blokid (kas siis elektrilised või pneumaatilised) on üsna mõttetud (ja väga kallid) kui on olemas vints
* GPS on vajalik, mõistlik oleks soetada Garmini mõni versioon, sellele leiab netist palju kaarte ja juba läbitud maršruudifaile.[/quote]
Jeah, umbes nii ma lukkude kohta arvasingi. Et mittevõistleva masina tarbeks on see overkill. GPS muidugi, igaks juhuks ka norm CB-jaam, aga väike vihje kompressori teemal - kust võiks ostmiseks edasi uurida?

[/quote]
Euroopast välja reisimisel on teemaks ka vaktsineerimised,
[/quote]
õnneks olen tänu tööle enam-vähem kõikide tuntud nakkuvate ja vaktsineeritavate tõbede vastu vaktsineeritud kah (ptui-ptui-ptui) teistel reisisõpradel tuleks seda küll TÄHELE PANNA!!!

[/quote]
(ntx üks Aafrika riik nõuab kahte ohukolmnurka :-)).
[/quote] :lol: :lol:
[/quote]googelda "land rover defender overland preparation" ja saad üsna palju tarkust.
[/quote]
Nii lihtne see oligi. :oops: Aga pole hullu, eks olen ise ka teistele Google kautamist õpetanud :?

Supertänud :D :D
ja ootaks teistelt kogemustega sõitjatelt ka mingeid lisasid. Ilmselt ei ole mina ainuke, kes tahab mitte uppuma aga matkama minna :wink:
"olematu auto" +372 5074010
Pilt
LoJack
õpetas ARKi lugema
õpetas ARKi lugema
Postitusi: 566
Liitunud: T Veebr 06, 2007 19:03
Asukoht: valdavalt Pärnu

Postitus Postitas LoJack »

tyybel kirjutas:Jaaah, aga ega esimestele klaasidele ikka sellist võret ette ei lase. Aga kui tulevikus peaks asi tõseisemaks minema, võiks jah, kuudi ja juhiosa vahele seina upitada ja siis on täiesti töötav mudel.
Selleks on n.n. "koeravõrk" täitsa abiks. Tekitab olukorra kus masin on jaotatud kaheks ja sissemurdmisel ei saa kogu kraamile ligi.
tyybel kirjutas:GPS muidugi, igaks juhuks ka norm CB-jaam, aga väike vihje kompressori teemal - kust võiks ostmiseks edasi uurida?
CB-jaamast kasu ikka rohkem Euroopas, kaugemale minnes tuleks mõelda sat-telefonile (Thuraya ntx). Kompressoreid on mitmeid saadaval, ntx nii Warn kui ka ARB toodavad neid.Ehk Google jälle abix :-)
tyybel kirjutas:Supertänud :D :D
ja ootaks teistelt kogemustega sõitjatelt ka mingeid lisasid. Ilmselt ei ole mina ainuke, kes tahab mitte uppuma aga matkama minna :wink:
Foorumis palju suuremate kogemustega reisijaid, ehk ka nemad kommenteerivad. Minu kogemused esialgu ikka suht väikesed.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Kasutaja avatar
tai
pekki ei söö
pekki ei söö
Postitusi: 459
Liitunud: T Apr 11, 2006 22:19
Asukoht: Pärnu /Tallinn

Postitus Postitas tai »

Kus kaugele plaan minna?
milleks 4x4 kui on olemas KRAZ 6322
Servicemobil
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 94
Liitunud: K Juul 06, 2005 10:52
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Servicemobil »

Paistab, et hakkab tekkima vastavalt varustatud autosid rohkem eestisse. Millalgi võiks need projektid nn "joonele" panna kasvõi kogemuste jagamise tarbeks. Ja paha ei teeks ka miski pikem (osaline) ühisekspeditsioon ette võtta. Endal auto juba aasta jagu laiali, ei leia kuidagi jõudu/aega/viitsimist ettevõetu lõpuni viia. Äkki aitab teiste tegemiste uudistamine, või kindel "ekspeditsiooni" lahkumise kuupäev sellele lõputuna tunduvale ehitamisele uut hoogu sisse anda.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Eduardi auto:
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... mage31.htm
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... image6.htm
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... image7.htm

on ka minu teada ekspeditsiooni tarbeks kohandatud.

Kui huvilisi rohkem võib klubi aidata vastva Workshopi peale Suveretke korraldada.
Viimati muutis landy, T Aug 19, 2008 07:51, muudetud 2 korda kokku.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Kellel meist ei sügeleks... :wink:
Reis mille sarnase tahaks ise ka ette võtta:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=122 ... t=ukrainas
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
tyybel
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 187
Liitunud: N Mär 27, 2008 12:18
Asukoht: Tallinn Pirita/mõnikord ka Viljandi

Postitus Postitas tyybel »

Landy kirjutas: Kui huvilisi rohkem võib klubi aidat vastva Workshopi peale Suveretke korraldada.
Landy on väsimatu :D :D :D
Aga jah, miks mitte siis sügisel huvilised kokku koguda. Ootaks, kuni LoJack ka oma auto kätte saab. Ja eks ma plärisen nii kui nii siin foorumis seda teemat edasi, et unustusse ei jääks :wink:
"olematu auto" +372 5074010
Pilt
LoJack
õpetas ARKi lugema
õpetas ARKi lugema
Postitusi: 566
Liitunud: T Veebr 06, 2007 19:03
Asukoht: valdavalt Pärnu

Postitus Postitas LoJack »

Mina olen näpp!
Ise plaanisin enne pikemaid reise lõunamaadesse teha üks "kokkuloksutamise" reis Gruusiasse. Nii umbes 2-4 nädalat. Et saaks asjad masinas ja kuudis õigetele kohtadele ja kogu logistika paika. Loomulikult oleks ma sillas kui koguneks tore seltskond kellega see ette võtta.
Aga istuks septembri lõpul maha ja arutaks ja "vörkšopitaks"? Siis on mu masin ka Eestis ja saab ka seda näppida.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
prt
Unistan offroadist!
Postitusi: 62
Liitunud: T Aug 07, 2007 16:27
Asukoht: KAUSALA

Postitus Postitas prt »

Arvan, et kui selline "kambakas" maanteele teha, siis ei teeks paha mõni kaetud kerghaagis sappa võtta, kuhu niiöelda ülejäänud kraam paigutada.
DISCO III ja jalamees
It Is Not Broken It Is British
Kasutaja avatar
tai
pekki ei söö
pekki ei söö
Postitusi: 459
Liitunud: T Apr 11, 2006 22:19
Asukoht: Pärnu /Tallinn

Postitus Postitas tai »

Et siis hakka või pikema kerega landroverit otsima omale, et ka reisule saada.
milleks 4x4 kui on olemas KRAZ 6322
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Kindlasti tasub ka Andrs Palotu kampa võtta, kes Defkaga pikki Euroopa retki ette võtnud.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused- Päris Defender ja Series”