Postitatud: T Aug 19, 2008 10:20
Sat. telefonidest niipalju, et Thuraya levib Euroopas ja natuke Põhja Aafrikat. Ise soovitan Iriidiumi katab kogu kera ära. On küll suurem ja kallim aga seda põhjusega.
Kõigile Land Rover'i huvilistele!
http://foorum.landroverclub.ee/
suvel karpaatides sai ka pandud järgmine siht gruusja.nii,et oleks asjast vägagi huvitatud.kui teisema liikuriga jutule saab?LoJack kirjutas:Mina olen näpp!
Ise plaanisin enne pikemaid reise lõunamaadesse teha üks "kokkuloksutamise" reis Gruusiasse. Nii umbes 2-4 nädalat. Et saaks asjad masinas ja kuudis õigetele kohtadele ja kogu logistika paika. Loomulikult oleks ma sillas kui koguneks tore seltskond kellega see ette võtta.
Aga istuks septembri lõpul maha ja arutaks ja "vörkopitaks"? Siis on mu masin ka Eestis ja saab ka seda näppida.
Olen seda lugenud ja kuigi asjalikku infot on seal, on tegu siiski suhteliselt tehnilise/akadeemilise raamatuga, mis räägib rohkem reaalsetest suurematest ekspeditsioonidest (näiteks kõrbes pikemat aega asustusest eemal), mitte niisama turismireisist. Muidugi lugeda tasub.Landy kirjutas: Tom Sheppard's Vehicle Dependent Expedition Guide
See on küll tõsi. Endale tellisin SPOT nimelise asja. Tegeleb peale muu ka tracking'uga ja sõnumite saatmisega üle satelliidi (ehk siis ilma GSM võrgu vajaduseta) ja juurde saab osta muu hulgas ka suht mõistliku hinnaga "emergency recovery" kindlustuse toe. Eks uurige ja arutage... Täna on neil tõsi raskusi tarnimisega kuna ÜRO tegi mingi suurema tellimuse.Rebaseonu kirjutas:SAT telefon. Küsitav. Oletame, et oledki Kongos suremas kuskil pärapõrgus aga küsimus on, kellele sa helistad? Koju? Ok, saad oma viimased sõnad öelda. Abi organiseerida arvatavasti sulle ei jõuta. Kohalikke numbreid arvatavasti sa ei tea, keelt ei oska jne. Jah kui autoga midagi juhtub, hea helistada koju ja küsida nõu või midagi. Samas enamik õigustab SAT-telefoni omamist turvatundega, kuid see aspekt on mu meelest suht küsitav.
Oot, mis siis täpsemalt kahtlane tundub?LoJack kirjutas:Kahjuks pole endal veel Rebaseonu kogemusi väitmaks asju aga LRO kokkutulekult ja Nene Overlandist saadud teadmised/kogemused väidavad mõnevõrra erinevaid asju neist, mida Rebaseonu siin kirjutab.
Igatpidi hinnatud teos. Ise soovitaks ka - tellisin endale selle "second editioni" AmazonistRebaseonu kirjutas:Samas kui osta ainult 1 raamat, siis soovitakse ise Chris Scott'i "Sahara Overland"-i. See nagu lihtsam ja huvitavam. Selles muidugi on kõike, nii tehnilist juttu autode ja tsiklite kohta kui ka konkreetsete Sahara-maade marsruute ja asju.
Samas, 99% kohatud inimestest kes seiklevad mööda maailma kasutavad vaat, et eranditult Hannibal-tüüpi (Hannibal, Howling Moon, ARB jms) katusetelke. Olgem ausad, Maggiolina't kohtasin väga harva.Rebaseonu kirjutas:Mina mingit suurt ja rasket asja katusele ei aretaks. Hea oleks, kui üldse pole pakiraami. Tegelikult poleks ju üldse nii palju kola kaasa vaja võtta. Teine asi on kui autos on mingi 4 inimest ja jääb ruumi tõesti puudu. Kui on 2 inimest siis ma soovitaks kõik asjad ära mahutada sisse.
Jällegi, 90% inimestest, kes mööda maailma seiklevad kasutavad midagi Mobile Storage System sarnast liugur-süsteeme. Ju siis on asjal mõte. Oma kogemus - tõsi lühike - kiidab ka sama lahendust.Rebaseonu kirjutas:Liuguritel sahtel. Mina müüsingi oma liugureid (leidsid uue omaniku). Kui keegi tahab osta siis firma oli AccuRide (otsi veebist) ja nad teevad ka päris robustset kraami. Samas ma ise loobusin liugurist kuna liugurisüsteem/sahtel võtab ise ka märkimisväärselt ruumi ära. Kaotab küll veits mugavuses aga ma arvan, et mul õnnestus oma 90-ne tagaosa täitsa hästi ümber teha ilma liugurita.
Toonimise mõtetusega nõus. Parem mitte jätta nänni saadavale. Mis aga puuub võredesse siis jällegi kogemus kohatud inimestelt - jaga masin kaheks, koeravõrk abiks, juhtimispool ja kaubapool. Läbi võre on keeruline sisse pääseda ja kui isegi pääsetakse siis on võimalus ainult ühes pooles midagi ära teha. Vadav osa võimalikke vargaid pole seda ette planeerinud vaid on n.ö. opportunistid - ehk saab midagi. Kui saamine on liiga keeruliseks tehtud siis pigem ei kiputa riskima.Rebaseonu kirjutas:Akende toonimine ja võretamine. Võre unustaks kohe ära, suht mõttetu asi. Tehase ukselukud annab nagunii suva kruvikeerajaga lahti teha, milleks seda võret sinna vaja? Mida rohkem turvat paned, seda rohkem jääb mulje et on, mida varastada. Lihtsalt ei tohi jätta masinasse nähtavale mitte mingit väärt asja ja probleem on lahendatud. Hea, kui põhikraam salongis on ka mingi luku taga.
Jah, ma ka vaatasin, et sihuke vigur võiks kasulik olla. Kuigi nt gps kipub tihedamas metsas v sügavamas jõekurus täitsa rukkisse panema ja halvemal juhul ei suuda piisavalt sate üles leida, siis umbkaudse asukohamäärajana tundub SPOT päris asjalik olema. Kuidas see riistapuu tegelikult töötab, tahaks oma silmaga näha.LoJack kirjutas: Endale tellisin SPOT nimelise asja. Tegeleb peale muu ka tracking'uga ja sõnumite saatmisega üle satelliidi (ehk siis ilma GSM võrgu vajaduseta) ja juurde saab osta muu hulgas ka suht mõistliku hinnaga "emergency recovery" kindlustuse toe. Eks uurige ja arutage...