1. leht 1-st

EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitatud: P Juul 01, 2018 08:30
Postitas DefenderigaEikusagilt
Taaselavdan vana teema EGR klapi eemaldamisest. Discovery2 puhul oli postitus siin: https://foorum.landroverclub.ee/viewtopic.php?t=5073" onclick="window.open(this.href);return false;

Selles postituses ja enamuses inglisekeelsetes foorumites räägitakse, et see mõjub mootorile ainult hästi.

Enda autol on hakanud EGRist (täpselt pole veel aru saanud kust) õli tilkuma ja mõtlesin, et vahetamise asemel kaalun eemaldamiskomplekti ostmist. Foorumites soovitatakse kõiki kolme tegevust: a) maha võtta ja puhastada seest sisselaskekollektor; b) võtta maha EGRi jupid ja asendada komplektis olevate osadega; c) võtta maha katalüsaatoriga summuti ja vahetada straight through ehk sirge toruga. Auto sooritus pidi märgatavalt paranema.

Sellega seoses küsin:
1) kas sain vajalikest tegevustest õigesti aru või on veel midagi, mida vaja kindlasti teha?
2) kas tehnoülevaatuselt läbisaamiseks on vaja nii EGR kui ka katalüsaatorit või EGR ei mõjuta gaase nii palju, et tekiks probleem ülevaatusel? Seda küsin siis selleks, et v-o tasub summutit mitte puutuda..
3) kas nii EGRi kui katalüsaatori mahavõtmine tähendaks, et edaspidi tuleks otsida sõbralikke tehnoülevaatajaid? ehk ilma EGRi ja cat'ita ei ole lihtsalt võimalik läbida?

Kõik mõtted ja soovitused soojalt teretulnud:)

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitatud: R Juul 06, 2018 14:43
Postitas Erik256
Tere

Kuigi teema on Defenderi kohta siis vastan Td5 Discovery kogemuse pinnalt, kuna mootor on siiski ju sama. Võin küll eksida aga minu teada Eestis HETKEL diiselmootoriga auto läbivaatusel mõõdetakse üksnes tahmasust. Võimalik, et uuematel autode mõõdetake ka muid näitajaid (nagu NOx), kuid Euro3 puhul, mis Td5 Defender maksimaalselt olla saab, peaks olema küsimus siiki üksnes tahmasuses. Tahmasust EGR ja kat. minu meelest väga ei mõjuta. Kui ülevaataja on pädev siis võib ta küll küsida kus EGR ja kat. on, sest kui need on tehasest ette nähtud siis ei tohi neid minu teada iseseisvalt eemaldada. Kuna Td5 tuli aga tehasest ka ilma katalüsaatorita (kuni aastani 2002) ja EGR ning katalüsaator ei ole kohe silma all, siis usun, et on ebatõenäoline, et keegi selle pärast kobisema hakkab. Minul on Td5 Discovery ning olen eemaldanud nii EGR-i kui ka katalüsaatori. Kõige rohkem andis tunda EGR-i eemaldamine, mootor hakkas kiiremini pöördeid koguma, mis on ka loogiline kuna õhuvõtt paranaes. Katalüsaatori emaldamisest minule mingit tuntavat muutust ei järgnenud. Koos katalüsaatoriga eemaldasin alguses ka keskmise summuti püti aga mootori müra hakkas maantekiirusel häirima ja panin selle hiljem tagasi. Ülevaatuse läbin ausalt, siiani ei ole mingit probleemi olnud. Seega kokkuvõttes soovitan eemaldada aga hoia osad alles. Näiteks Inglismaal ülevaatusel vaadatakse kas need asjad on füüsiliselt olemas ja ei või teada millal selline praktika ka meile jõuab. Seega võimalik, et kunagi on vaja tagasi panna.

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitatud: R Juul 06, 2018 15:18
Postitas DreamWalker
Erik256 kirjutas:Tere

Kuigi teema on Defenderi kohta siis vastan Td5 Discovery kogemuse pinnalt, kuna mootor on siiski ju sama. Võin küll eksida aga minu teada Eestis HETKEL diiselmootoriga auto läbivaatusel mõõdetakse üksnes tahmasust. Võimalik, et uuematel autode mõõdetake ka muid näitajaid (nagu NOx), kuid Euro3 puhul, mis Td5 Defender maksimaalselt olla saab, peaks olema küsimus siiki üksnes tahmasuses. Tahmasust EGR ja kat. minu meelest väga ei mõjuta. Kui ülevaataja on pädev siis võib ta küll küsida kus EGR ja kat. on, sest kui need on tehasest ette nähtud siis ei tohi neid minu teada iseseisvalt eemaldada. Kuna Td5 tuli aga tehasest ka ilma katalüsaatorita (kuni aastani 2002) ja EGR ning katalüsaator ei ole kohe silma all, siis usun, et on ebatõenäoline, et keegi selle pärast kobisema hakkab. Minul on Td5 Discovery ning olen eemaldanud nii EGR-i kui ka katalüsaatori. Kõige rohkem andis tunda EGR-i eemaldamine, mootor hakkas kiiremini pöördeid koguma, mis on ka loogiline kuna õhuvõtt paranaes. Katalüsaatori emaldamisest minule mingit tuntavat muutust ei järgnenud. Koos katalüsaatoriga eemaldasin alguses ka keskmise summuti püti aga mootori müra hakkas maantekiirusel häirima ja panin selle hiljem tagasi. Ülevaatuse läbin ausalt, siiani ei ole mingit probleemi olnud. Seega kokkuvõttes soovitan eemaldada aga hoia osad alles. Näiteks Inglismaal ülevaatusel vaadatakse kas need asjad on füüsiliselt olemas ja ei või teada millal selline praktika ka meile jõuab. Seega võimalik, et kunagi on vaja tagasi panna.
Super kasulik info - tänud!

Endal ka plaan EGR ära kaotada - kas Eestis kusagilt "blankimis" kitti ka saab või ainult neti tellimine?

Katti alt ei plaani ära võtta kuna ei näe et selles mingit pointi/kasu ?
Keskpüti tahaks küll ära võtta et pisut mahlasem hääl oleks - tehaseseades ei tule piiksugi sumpast välja :/
Huvitav kuulda et hakkas maanteel lausa häirima - ise ka mõelnud et kui suur vahe ikka olema saab.... Tänud info eest 8) (Y)

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitatud: R Juul 06, 2018 15:28
Postitas Erik256
Mul on see "sirge" keskmine toru alles. Kui tahad kasvõi proovida siis võin anda. Maanteel, kui pöörded läksid üle 2000 tekkis selline püsiv kõmin, nii, et mulle tundus, et pidin rääkimiseks häält tõstma. See mulle ei meeldinud.

EGR eemaldus komplekt ei maksa palju, võibolla oli 20£, kuigi peab loomulikult jälle tellima. Lihtsaim viis on ühendada vaakumvoolikud lahti ehk panna klapp püsivalt kinni.

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitatud: R Juul 06, 2018 15:32
Postitas Erik256
Super kasulik info - tänud!

Pole tänu väärt. Selleks klubi ongi. Kui tahad sirget keskmist toru anna PM'is teada. Lepime kokku kuidas üle anda.

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitatud: R Juul 06, 2018 15:57
Postitas landy
Korralik ja kavaliteetne EGR- pimenduskomplekt on Eeriku välja toodust ikkagi natuke kallim, aga
Iemdepõllul laos olemas: https://shop.imedepold.ee/mootorid-ja-m ... &results=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitatud: L Juul 07, 2018 15:07
Postitas DefenderigaEikusagilt
Aitäh vastuste eest!

Olin valesti aru saanud, et selle sirge toru paigaldamine tähendabki katalüsaatori mahavõtmist, nüüd saan aru, et see sirge toru on üks jupp enne katalüsaatorit, kui vaadata eest poolt.

Mis puutub EGRi eemaldamiskomplektidesse, siis ostsin selle: http://www.paddockspares.com/def-td5-eg ... e-hos.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Sellest on kaks sulgemisplaati puudu (ainult üks on), pidin kaks juurde veel ostma. Natuke nõme suhteliselt hinnalise asja puhul.

Tundub, et siiani pole CO pärast keegi pärast EGRi mahavõtmist läbivaatusel läbi kukkunud, loodan, et ma pole erand :)

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitatud: K Aug 22, 2018 22:29
Postitas Veiko Varik
Mis aasta auto on?
Asi selles, et need komplektid eemaldavad ka nii öelda mägi piduri. Ehk siis klapi mis sulgub kui gaas maha lasta. Isiklikult olen teinud asja pisut teisiti.
Olen lihtsalt ära blokeerinud vaakum voolikud mis avab EGR-i klappi pisikese kummi tükiga. Pärast vooliku otsa tagasi lükanud ja keegi ei saa aru, et midagi on teisiti.
Lihtsalt mõtte aine. Pole ka midagi vaja osta.
Edu
Veiko.

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitatud: P Sept 09, 2018 16:29
Postitas DefenderigaEikusagilt
Tänud, Veiko! Mõistlik lähenemine.

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitatud: P Mai 03, 2020 21:38
Postitas Oulthe
tänan teid kõiki vastuste eest

Re: EGR klapi eemaldamine Defender TD5

Postitatud: E Mai 04, 2020 14:47
Postitas DreamWalker
Veiko Varik kirjutas: K Aug 22, 2018 22:29 Mis aasta auto on?
Asi selles, et need komplektid eemaldavad ka nii öelda mägi piduri. Ehk siis klapi mis sulgub kui gaas maha lasta. Isiklikult olen teinud asja pisut teisiti.
Olen lihtsalt ära blokeerinud vaakum voolikud mis avab EGR-i klappi pisikese kummi tükiga. Pärast vooliku otsa tagasi lükanud ja keegi ei saa aru, et midagi on teisiti.
Lihtsalt mõtte aine. Pole ka midagi vaja osta.
Edu
Veiko.
Mu mehhaanik vaatas lähemalt ja soovitas sama. Lihtne ja toimiv variant 8)