2.7d ja 3.0d kõrin, kigin, klõbin

Kui on muresid 2004-2010 Discovery 3 -ga või 2010-2016 a. Discovery 4 -ga (L319)

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Silversi
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 8
Liitunud: T Okt 30, 2018 19:19

2.7d ja 3.0d kõrin, kigin, klõbin

Postitus Postitas Silversi »

Mõtlesin, et kirjutan natukene oma tähelepanekutest 3.0d mootori kohta. Ehk on abiks omanikele ja aitab veidi raha kokku hoida..

Ostsin omale 2018 aastal Jaguari.. läbisõiduga peaaegu 250000 km. Mootoriks 3.0d 202kw.

Autot ostes tuli kaasa erinevaid pabereid teostatud mootori remondi kohta. Mootoril oli paberite järgi ca 10000 km varem vahetatud väntvõll, saaled, hammasrihm ja sisselaske kollektorid. - Seega nii suure läbisõiduga auto ostmise puhul, tundus suht safe valik. Mootor töötas vaikselt ja ka käike vahetas normaalselt. Olin ostuga väga rahul, kuniks..

.. Olles mõni aeg olnud õnnelik Jaguari omanik, lootes, et autol teadaolevad tüüpvead likvideeritud, hakkasin kuulma käivitusel kahtlast kõrinat. Kõrin kestis mõned sekundid. Uurisin erinevatest kohtadest, et kas tõesti on see kõrin normaalne. Igalt poolt tuli vastus, et jah.. See on selle auto eripära. Lõpuks leidsin ühe teise samasuguse mootoriga auto ja tahtsin proovida, et kas ka see kõriseb samamodi. Kõrises.
Proovisin ka ühte 2.7 mootoriga range roverit. Ka see kõrises. Selle aja peale olin ise ka veenudunud, et ju siis on normaalne.

Vahepeal vahetasin veel õli vahejahuti koos filtrikorpusega, ketipingutid jms. Lootes , et see kõrin ikkagi kaob.. sest väidetavalt pidi õli seistes karterisse tagasi vajuma. Kõrin selle tõttu, et kuni õlifilter õliga täitub uuesti ( üleval mootori kesk osas) pole ketipingutil piisavalt õlisurvet. Kõrin jäi alles ja loobusin selle taga otsimisest. Vahetasin iga 10000 km järel õli igaks juhuks ja sõitsin..

ca 25000 km hiljem hakkas suvalisel hetkel auto mootor fooritaga vahele jätma- Täpselt nagu pooks ja üks silinder korra tagant ära. Sõitsin foori alt minema. Mõtlesin, et kehva kütet saanud vms. Kuni jõudsin järgmise foori alla. Täpselt sama teema. Sealt juba läksin veidi järsemalt ära ja kolmanda foori taga kuulsin kerget tiksumist. Selge.. saalekolks.

Kuna sellel hetkel oli viha suur, sõitsin saalekolksuga 5 km koju ära.

VIGA: Tõmbas ära kepsusaale ning väntvõll oli kõveraks tõmbunud.

Edasi käis lihtsalt.. Pakuti kasutatud "kontrollitud" mootorit inglise auto pealt, seda muidugi jabura hinnaga. 8500 eur koos paigaldusega :D
Kuna see pakkumine oli liiga jabur ja ise tellides oleks mootori hind ca 4000 läinud, läksin mootori taastamise teed. On küll veidi kallim, aga vähemalt uued varuosad sees.

Igatahes, mootoril uus tugevam väntvõll, saaled, rihmad , õlipump , otsatihendid, ketid , pingutid , kolvirõngad jne.

AGA nüüd siis teooria, et miks see mootor laiali läks.

Kuna ma tegelen igapäevaselt tehnikaga ja tunnen mootorite hingeelu, ei andnud mulle rahu, et MIKS EI PÕLENUD ÕLITULI kui saale juba vahelt läinud oli ja miks EI PÕLE ÕLITULI kui õlifilter ja ülemine ots on mitu sekundit ilma õlituseta?
Variant muidugi, et õlitule pirn läbi vms.. aga digikellad ;)

Hakkasin siis uurima välismaa foorumitest, et mis teema sellega on . Miks lendavad need tdv6 mootorid laiali ilma igasuguse hoiatuseta. Kiirteel rahulikult sõites, või siis kohapeal tiksudes. Väidetakse , et väntvõlli stants on vale. Et väntvõlli kaelal on liiga vähe materjali jms.

Jõudsin huvitava avastuseni. Õlituli on kodeeritud põlema minema siis kui õlirõhk on VIIE sekundi jooksul alla 0.8 bar.

Alguses, ei osanud ma selle teadmisega mitte midagi peale hakata, kuni ostsin omale maal sõitmiseks Honda. Mootori veaga, et käima pannes lõi õlifiltri puruks. Veaks osutus reduktsiooniklapp õlipumbas mis kiilus kinni suvalisel hetkelt suvalisse asendisse - tulemuseks pöörete tõustes tootis üle. Või kui jäi lahtisesse asendisse kinni siis tühikäigul, lasi surve karterisse tagasi.


Kokkuvõtvalt. Kui õli filter vajub õlist tühjaks karterisse nii, et iga käivitus on filter õlist tühi, siis peab õli läbima reduktsiooniklapi. Reduktsiooniklapp on vedruga, ning peaks olema suletud asendis, kui mootor ei tööta. Läbi õlipumba hammasrataste õli ära vajumine , ei ole reaalne, muidugi juhul , kui õlipump ise hõre pole.

Seega,
1. Kui õlipump on hõre, aga suudab välja anda vähemalt 1 bar survet- mis on ilmselgelt liiga vähe, õlituli ei sütti (5 sek viide)
2. Kui õlipumbas olev reduktsiooniklapp peale pöörete langemist tühikäigule kiilub avatud asendisse, lastes enamuse õlisurvest karterisse tagasi ning plokki jõuab vähemalt 0.8 bar õlisurvet. Õlituli jälle ei sütti.
moilo
Unistan offroadist!
Postitusi: 65
Liitunud: K Jaan 09, 2013 22:38

Re: 2.7d ja 3.0d kõrin, kigin, klõbin

Postitus Postitas moilo »

No kui sa selle mootori ükskord kokku saad siis mõõda surved üle. Ega seal väga palju üle 1 bari ei ole ilmselt isegi uute tükkidega. Paraku on enamus (tegelikult vist kõik) mootori alumise otsa varuosasid üsna ebakvaliteetsed ja toodetud tundmatute tootjate poolt. Samuti ei näe tehas ette mootori alumise otsa remonti ja ei väljasta õigeid pingutusmomente. Midagi on küll autodatas aga see ei ole liiga usaldusväärne allikas. Mul liiga palju häid kogemusi ei ole selle mootori remondiga. Loodan siiralt, et sul läheb paremini.

P.S. Kas plokk (vändaliin) on tõesti elus? Kepsusaale rike kummitab tavaliselt juba B-osadega remonditud mootorit. Originaal mootoril lendab tavaliselt raamsaale/väntvõll. Seega võib plokk ka eelmisest korrast veel remontimata olla.

Edu igatahes.
Range Rover Autobiography LWB 19
Range Rover Vogue 13
Range Rover Autobiography 11
Range Rover Vogue 06
Range Rover Vogue 07
Range Rover Vogue 06
Range Rover p38 99
Range Rover p38 00
Silversi
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 8
Liitunud: T Okt 30, 2018 19:19

Re: 2.7d ja 3.0d kõrin, kigin, klõbin

Postitus Postitas Silversi »

Mootor kokku pandud ja aasta sõidetud. Õnneks ei ole endiselt kõrinat käivitusel ja mootor töötab ühtlaselt ning vaikselt. Sõitnud olen selle mootoriga peale remonti ca 40000km ja 316000 läbisõit praeguseks. Survete mõõtmiseks on nüüd vist juba hilja.

Küll aga tahan öelda seda, et käivitusel mõne sekundiline kõrin ei ole kindlasti normaalne ja viitab ikkagi õlisurve probleemidele. Kui oleks olnud tõesti keti pingutite viga, siis oleks pidanud keti ja pingutite vahetus mingisuguse muutuse tooma.

Reduktsiooniklapi töökorda on samuti väga raske diagnoosida. Sama viga kummitas kunagi VAG grupi sõidukeid, kuid seal hakkas õlituli koheselt karjuma nii üle- kui alarõhu korral.

Kõige lollim selle asja juures, ongi ilmselt see õlitule viide. Et kui surve maha kukub, siis ta viivitab, enne kui tuli põlema läheb. Aga selleks ajaks on võibolla hilja juba.

Lihtsalt mõtted...
draiwer
Unistan offroadist!
Postitusi: 63
Liitunud: R Mai 20, 2011 16:39

Re: 2.7d ja 3.0d kõrin, kigin, klõbin

Postitus Postitas draiwer »

Siin on vastused mõlema mootori kohta ja ka soovitused kuidas neid probleeme vältida https://www.youtube.com/watch?v=v3moekbW6z8
Kasutaja avatar
DreamWalker
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 557
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: 2.7d ja 3.0d kõrin, kigin, klõbin

Postitus Postitas DreamWalker »

Ei oska muud kosta kui et tänud info jagamise eest.

Endal kogemus ketiga mootori puhul et kui külmkäivitusel on sekund/kaks kõrin siis
(4.2 228 kw Audi V8) keti pinguti oli täiesti lõpus ehk siis viimane nanomeeter "eluiga" /hammakate üle tõmbamisest jäänud :lol:

Minu arust ei tohi ükski ketiga mootor mistahes käivituse puhul kõriseda - siis on juba midagi väga pahasti õlituse/keti pingutusega.
:roll: :roll: :roll:
Where comfortzone ends - adventure begins!
1990 Toyota Hilux
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Discovery 3 ja 4”