2.7d ja 3.0d kõrin, kigin, klõbin
Postitatud: E Nov 09, 2020 20:41
Mõtlesin, et kirjutan natukene oma tähelepanekutest 3.0d mootori kohta. Ehk on abiks omanikele ja aitab veidi raha kokku hoida..
Ostsin omale 2018 aastal Jaguari.. läbisõiduga peaaegu 250000 km. Mootoriks 3.0d 202kw.
Autot ostes tuli kaasa erinevaid pabereid teostatud mootori remondi kohta. Mootoril oli paberite järgi ca 10000 km varem vahetatud väntvõll, saaled, hammasrihm ja sisselaske kollektorid. - Seega nii suure läbisõiduga auto ostmise puhul, tundus suht safe valik. Mootor töötas vaikselt ja ka käike vahetas normaalselt. Olin ostuga väga rahul, kuniks..
.. Olles mõni aeg olnud õnnelik Jaguari omanik, lootes, et autol teadaolevad tüüpvead likvideeritud, hakkasin kuulma käivitusel kahtlast kõrinat. Kõrin kestis mõned sekundid. Uurisin erinevatest kohtadest, et kas tõesti on see kõrin normaalne. Igalt poolt tuli vastus, et jah.. See on selle auto eripära. Lõpuks leidsin ühe teise samasuguse mootoriga auto ja tahtsin proovida, et kas ka see kõriseb samamodi. Kõrises.
Proovisin ka ühte 2.7 mootoriga range roverit. Ka see kõrises. Selle aja peale olin ise ka veenudunud, et ju siis on normaalne.
Vahepeal vahetasin veel õli vahejahuti koos filtrikorpusega, ketipingutid jms. Lootes , et see kõrin ikkagi kaob.. sest väidetavalt pidi õli seistes karterisse tagasi vajuma. Kõrin selle tõttu, et kuni õlifilter õliga täitub uuesti ( üleval mootori kesk osas) pole ketipingutil piisavalt õlisurvet. Kõrin jäi alles ja loobusin selle taga otsimisest. Vahetasin iga 10000 km järel õli igaks juhuks ja sõitsin..
ca 25000 km hiljem hakkas suvalisel hetkel auto mootor fooritaga vahele jätma- Täpselt nagu pooks ja üks silinder korra tagant ära. Sõitsin foori alt minema. Mõtlesin, et kehva kütet saanud vms. Kuni jõudsin järgmise foori alla. Täpselt sama teema. Sealt juba läksin veidi järsemalt ära ja kolmanda foori taga kuulsin kerget tiksumist. Selge.. saalekolks.
Kuna sellel hetkel oli viha suur, sõitsin saalekolksuga 5 km koju ära.
VIGA: Tõmbas ära kepsusaale ning väntvõll oli kõveraks tõmbunud.
Edasi käis lihtsalt.. Pakuti kasutatud "kontrollitud" mootorit inglise auto pealt, seda muidugi jabura hinnaga. 8500 eur koos paigaldusega
Kuna see pakkumine oli liiga jabur ja ise tellides oleks mootori hind ca 4000 läinud, läksin mootori taastamise teed. On küll veidi kallim, aga vähemalt uued varuosad sees.
Igatahes, mootoril uus tugevam väntvõll, saaled, rihmad , õlipump , otsatihendid, ketid , pingutid , kolvirõngad jne.
AGA nüüd siis teooria, et miks see mootor laiali läks.
Kuna ma tegelen igapäevaselt tehnikaga ja tunnen mootorite hingeelu, ei andnud mulle rahu, et MIKS EI PÕLENUD ÕLITULI kui saale juba vahelt läinud oli ja miks EI PÕLE ÕLITULI kui õlifilter ja ülemine ots on mitu sekundit ilma õlituseta?
Variant muidugi, et õlitule pirn läbi vms.. aga digikellad
Hakkasin siis uurima välismaa foorumitest, et mis teema sellega on . Miks lendavad need tdv6 mootorid laiali ilma igasuguse hoiatuseta. Kiirteel rahulikult sõites, või siis kohapeal tiksudes. Väidetakse , et väntvõlli stants on vale. Et väntvõlli kaelal on liiga vähe materjali jms.
Jõudsin huvitava avastuseni. Õlituli on kodeeritud põlema minema siis kui õlirõhk on VIIE sekundi jooksul alla 0.8 bar.
Alguses, ei osanud ma selle teadmisega mitte midagi peale hakata, kuni ostsin omale maal sõitmiseks Honda. Mootori veaga, et käima pannes lõi õlifiltri puruks. Veaks osutus reduktsiooniklapp õlipumbas mis kiilus kinni suvalisel hetkelt suvalisse asendisse - tulemuseks pöörete tõustes tootis üle. Või kui jäi lahtisesse asendisse kinni siis tühikäigul, lasi surve karterisse tagasi.
Kokkuvõtvalt. Kui õli filter vajub õlist tühjaks karterisse nii, et iga käivitus on filter õlist tühi, siis peab õli läbima reduktsiooniklapi. Reduktsiooniklapp on vedruga, ning peaks olema suletud asendis, kui mootor ei tööta. Läbi õlipumba hammasrataste õli ära vajumine , ei ole reaalne, muidugi juhul , kui õlipump ise hõre pole.
Seega,
1. Kui õlipump on hõre, aga suudab välja anda vähemalt 1 bar survet- mis on ilmselgelt liiga vähe, õlituli ei sütti (5 sek viide)
2. Kui õlipumbas olev reduktsiooniklapp peale pöörete langemist tühikäigule kiilub avatud asendisse, lastes enamuse õlisurvest karterisse tagasi ning plokki jõuab vähemalt 0.8 bar õlisurvet. Õlituli jälle ei sütti.
Ostsin omale 2018 aastal Jaguari.. läbisõiduga peaaegu 250000 km. Mootoriks 3.0d 202kw.
Autot ostes tuli kaasa erinevaid pabereid teostatud mootori remondi kohta. Mootoril oli paberite järgi ca 10000 km varem vahetatud väntvõll, saaled, hammasrihm ja sisselaske kollektorid. - Seega nii suure läbisõiduga auto ostmise puhul, tundus suht safe valik. Mootor töötas vaikselt ja ka käike vahetas normaalselt. Olin ostuga väga rahul, kuniks..
.. Olles mõni aeg olnud õnnelik Jaguari omanik, lootes, et autol teadaolevad tüüpvead likvideeritud, hakkasin kuulma käivitusel kahtlast kõrinat. Kõrin kestis mõned sekundid. Uurisin erinevatest kohtadest, et kas tõesti on see kõrin normaalne. Igalt poolt tuli vastus, et jah.. See on selle auto eripära. Lõpuks leidsin ühe teise samasuguse mootoriga auto ja tahtsin proovida, et kas ka see kõriseb samamodi. Kõrises.
Proovisin ka ühte 2.7 mootoriga range roverit. Ka see kõrises. Selle aja peale olin ise ka veenudunud, et ju siis on normaalne.
Vahepeal vahetasin veel õli vahejahuti koos filtrikorpusega, ketipingutid jms. Lootes , et see kõrin ikkagi kaob.. sest väidetavalt pidi õli seistes karterisse tagasi vajuma. Kõrin selle tõttu, et kuni õlifilter õliga täitub uuesti ( üleval mootori kesk osas) pole ketipingutil piisavalt õlisurvet. Kõrin jäi alles ja loobusin selle taga otsimisest. Vahetasin iga 10000 km järel õli igaks juhuks ja sõitsin..
ca 25000 km hiljem hakkas suvalisel hetkel auto mootor fooritaga vahele jätma- Täpselt nagu pooks ja üks silinder korra tagant ära. Sõitsin foori alt minema. Mõtlesin, et kehva kütet saanud vms. Kuni jõudsin järgmise foori alla. Täpselt sama teema. Sealt juba läksin veidi järsemalt ära ja kolmanda foori taga kuulsin kerget tiksumist. Selge.. saalekolks.
Kuna sellel hetkel oli viha suur, sõitsin saalekolksuga 5 km koju ära.
VIGA: Tõmbas ära kepsusaale ning väntvõll oli kõveraks tõmbunud.
Edasi käis lihtsalt.. Pakuti kasutatud "kontrollitud" mootorit inglise auto pealt, seda muidugi jabura hinnaga. 8500 eur koos paigaldusega
Kuna see pakkumine oli liiga jabur ja ise tellides oleks mootori hind ca 4000 läinud, läksin mootori taastamise teed. On küll veidi kallim, aga vähemalt uued varuosad sees.
Igatahes, mootoril uus tugevam väntvõll, saaled, rihmad , õlipump , otsatihendid, ketid , pingutid , kolvirõngad jne.
AGA nüüd siis teooria, et miks see mootor laiali läks.
Kuna ma tegelen igapäevaselt tehnikaga ja tunnen mootorite hingeelu, ei andnud mulle rahu, et MIKS EI PÕLENUD ÕLITULI kui saale juba vahelt läinud oli ja miks EI PÕLE ÕLITULI kui õlifilter ja ülemine ots on mitu sekundit ilma õlituseta?
Variant muidugi, et õlitule pirn läbi vms.. aga digikellad
Hakkasin siis uurima välismaa foorumitest, et mis teema sellega on . Miks lendavad need tdv6 mootorid laiali ilma igasuguse hoiatuseta. Kiirteel rahulikult sõites, või siis kohapeal tiksudes. Väidetakse , et väntvõlli stants on vale. Et väntvõlli kaelal on liiga vähe materjali jms.
Jõudsin huvitava avastuseni. Õlituli on kodeeritud põlema minema siis kui õlirõhk on VIIE sekundi jooksul alla 0.8 bar.
Alguses, ei osanud ma selle teadmisega mitte midagi peale hakata, kuni ostsin omale maal sõitmiseks Honda. Mootori veaga, et käima pannes lõi õlifiltri puruks. Veaks osutus reduktsiooniklapp õlipumbas mis kiilus kinni suvalisel hetkelt suvalisse asendisse - tulemuseks pöörete tõustes tootis üle. Või kui jäi lahtisesse asendisse kinni siis tühikäigul, lasi surve karterisse tagasi.
Kokkuvõtvalt. Kui õli filter vajub õlist tühjaks karterisse nii, et iga käivitus on filter õlist tühi, siis peab õli läbima reduktsiooniklapi. Reduktsiooniklapp on vedruga, ning peaks olema suletud asendis, kui mootor ei tööta. Läbi õlipumba hammasrataste õli ära vajumine , ei ole reaalne, muidugi juhul , kui õlipump ise hõre pole.
Seega,
1. Kui õlipump on hõre, aga suudab välja anda vähemalt 1 bar survet- mis on ilmselgelt liiga vähe, õlituli ei sütti (5 sek viide)
2. Kui õlipumbas olev reduktsiooniklapp peale pöörete langemist tühikäigule kiilub avatud asendisse, lastes enamuse õlisurvest karterisse tagasi ning plokki jõuab vähemalt 0.8 bar õlisurvet. Õlituli jälle ei sütti.