Hullud mõtted Transpordiametis TÜV teemal

... kuid samahästi võiks alafoorumi nimi olla ka "kohe näha, et vanad sõbrad" või "Land Rover'ite uskumatud seiklused ARKis"

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Hullud mõtted Transpordiametis TÜV teemal

Postitus Postitas landy »

Autogeenius kirjutas transpordiameti plaanist nõuda auto tehnoülevaatuse läbiviijalt ka peakaamerat, seda lisaks juba olemasolevatele statsionaarsetele kaameratele. Andmekaitse inspektsioon on sellele mõttele oma hinnangu andnud ning kindlasti seda ei toeta.

https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/tehn ... kohtadega/
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
v2ikevenna
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 11
Liitunud: E Juul 23, 2018 08:05

Re: Hullud mõtted Transpordiametis TÜV teemal

Postitus Postitas v2ikevenna »

Paar päeva tagasi sai tüdruksõbra auto korduva TÜV esimese poritiiva sees oleva pöidla otsa suuruse roosteaugu pärast. Ei osanud küll sellist asja oodata, kuid mis seal ikka - uus tiib on 35€ ja seda on lihtne lahti kruvida ja uut panna.

Katkine tagavedru, aegunud tulekustuti ja puuduvad tõkiskingad polnud seevastu mingiks probleemiks.

Suvel minu 34 aastat vanal Hondal, millel heitgaase mõõdetakse tühipööretel, löödi CO mõõtmiseks pöörded päris paariks minutiks lakke - lihtsalt ei usutud et nii vanal autol näidud korras on. Varasemalt teise, äsja ostetud autoga TÜV-le minnes oli probleemiks VIN-koodi loetavus mitte logisev esiratas.

Vbla peaks neid kaameraid lausa soosima? Veelgi enam, ise ka filmima kuidas ülevaatust tehakse?
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Hullud mõtted Transpordiametis TÜV teemal

Postitus Postitas landy »

Miks peaks minema logiseva esiratta või katkise vedruga TÜV-i tegema.
TÜV-ile võiks ikkagi minna tehniisetl korras sõidukiga.
Roosteauk pole midagi võrreldes sellega, kuidas kodanikud ca 25 aastat tagasi mu vana LADA 21023 kroom-kaitseraual olevaid rooste mulle kokku lugesid ja ruutsentimeetriteks üritsid teisendada ning need olevat tohutu liiklusoht.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
v2ikevenna
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 11
Liitunud: E Juul 23, 2018 08:05

Re: Hullud mõtted Transpordiametis TÜV teemal

Postitus Postitas v2ikevenna »

landy kirjutas: T Veebr 08, 2022 07:44 Miks peaks minema logiseva esiratta või katkise vedruga TÜV-i tegema.
TÜV-ile võiks ikkagi minna tehniisetl korras sõidukiga.
Vahel on mingid haledad vabandused tehniliselt mitte korras autoga ülevaatusele minekuks:

Logiseva esiratta lugu oli selline, et auto oli äsja ostetud. Sõidu pealt oli küll mingi kolks esisillas tunda, kuid kuna ka TÜV aeg oli niikuinii käes siis käisin esimese hooga ka seal ära - vaatame mis leiavad. Leiti üks loksuv rooliots mis läks puudusena kirja ja mina nentisin fakti et kolksu põhjus on nüüd teada. Lisaks kuulasin pikalt loengut kuidas järgneval aastal pole mõtet üldse tagasi tullagi sest tagaratta koopas raami peal ei ole loetavat VIN-koodi. Vahetasin esisillas õõtsad, rooliotsad jms ära. Kui auto tungiga üles tõstsin siis oli selgelt aru saada et esirattal oli laager lõtva ja ratas loksus ja laperdas nagu tallesaba... Rooliots mida nimetati oli tõesti pisut pehme juba kuid mitte rohkem pehme kui kõik teisedki rooliotsad.

Katkise tagavedru lugu oli selline, et naise autol kulusid esimeste rehvide siseküljed ära, mis oli põhjuseks et viisin auto teenindusse - seal tehti sildade kontroll ja sillstend. Mulle isegi öeldi, et üks vedru on katki, kuid samas sillastend tehti ikkagi ära. Üks esivedru oli täiesti tükkideks, vahetasin mõlemad esiamordid + vedrud ära ja raporteerisin naisele et muidu on auto korras aga vaja on veel TÜV ja uus sillastend. Järjekord nii jäigi: laupäeval mindi TÜV-le ja esmaspäeval sillastendi. Katkise esivedruga silla reguleerimine mind üleliia ei erutanud ja seetõttu läks auto uude sillastendi teise kohta... seal aga nenditi fakti et ka tagavedru on katki...

Kohustuslikul tehnoülevaatusel peaks aga olema ükskõik mis asjaoludel on autol puudus - nemad peaks juhtima puudusele tähelepanu ja langetama otsuse kas auto on tehniliselt korras või mitte. Kui aga tõsiseid puudusi ei märgata (või ei vaadelda) ning autod kukuvad läbi jaburatel põhjustel, siis mina pooldan küll ülevaatajate põhjalikumat kontrolli.

Mõtlemiseks: mõne tehnikast võõra inimese auto jõuabki mingisugusessegi kontrolli alles TÜV-l. Näiteks kukub auto ülevaatuselt läbi mitte töötava tulede pesuri tõttu. Inimene viib auto teenindusse, maksab a´la 20€ pesuri pumba eest ja a´la 40€/h selle vahetamise eest. Peale seda viib ta auto ülevaatuspunkti tagasi, kus nenditakse fakti et puudus on kõrvaldatud ning inimesele jääb teadmine, et auto on kontrollitud ja korras... samas mingit garantiid selleks tegelikult ei ole hoolimata sellest et mingi ametnik oma allkirjaga auto korrasolekut kinnitas?
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Hullud mõtted Transpordiametis TÜV teemal

Postitus Postitas landy »

Taas peakaamerast:
https://www.err.ee/1608591577/transpord ... noudmisest

Transpordiamet loobub plaanist kohustada kõiki tehnoülevaatuspunkte kasutama peakaameraid, nende kasutamist nõutakse vaid probleemsematelt tehnoülevaatuspunktidelt. Ameti peadirektori Kaido Padari sõnul tehakse vastav otsus sel neljapäeval.

"Me oleme taganenud sellest, et me paneme selle kohustuse peale neid nn peakaameraid igapäevaselt kasutada," ütles Padar ERR-ile.

"Küll aga on meil õigus kahtluse või tagasiside põhjal järelevalve osas panna sellele tehnoülevaatuspunktile kohustus maksimaalselt kaks kuud neid kaameraid kasutada. On ta siis nädal aega või kümme päeva. Selle otsuse me tõenäoliselt teeme," lisas Padar.

Padari sõnul soetatakse tõenäoliselt 10–20 peakaamerate komplekti.

Eesti Tehnoülevaatajate Liit saatis aprilli alguses majandus- ja taristuminister Taavi Aasale kirja, milles avaldas oma vastuseisu transpordiameti plaanile teha tehnoülevaatajatele kohustuslikuks peakaamerate kasutamine.

Transpordiamet on leidnud, et olukord sõidukite tehnokontrollimisel on jõudnud kriitilisele piirile, sest umbes 10 protsenti ehk 50 000 oluliste või ohtlike puudustega sõidukit läbib aastas tehnoülevaatuse.

Tehnoülevaatajate liit siiski möönab, et mõningate ülevaatuspunktide madal protsent tekitab küsimusi, mistõttu tuleks sealseid põhjuseid täpsemalt uurida.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta

Mine “ARK- terve mõistus majast lahkunud!”