2. leht 4-st

Postitatud: E Jaan 30, 2006 10:16
Postitas RV8
Vastavalt hr. Presidendi ülsekutsele.
Mina sooviks registreerida oma Discovery 1 le 2 tagumist lisaistet teh.passi. Kunagu mul oli sellline auto ja 7 kohaline. Sõidab tänini uue omanukuga. Prtesedent on olemas.

Postitatud: T Jaan 31, 2006 20:47
Postitas Kaarel 110
Mul def 110, 8+1 istet, neist 4 põiki ja passis kiirusepiirang 60km/h. Kui piirang tõesti on vägivaldselt lisatud, oleks kena sellest lahti saada, kunagi ju ei tea millal tubli korravalvur põhjalikult passi vaadata otsustab, eriti trassil. Pealegi - kuskil pole kirjas täpselt, et kas kiirusepiirang kehtb ka üksi sõites (kui keegi põiki ei istu).

Postitatud: K Veebr 01, 2006 08:27
Postitas landy
Arvan, et kõige mõistlikum oleks kõik üheskoos minna ARK-sse lüüa oma avaldused tehnilises passi olevate andmete muutmiseks letti. Huvitav, mis näo teekid ARK inimesed kui KORRAGA tuleks ca 10 LR Defeka omaniku ja hakkaks endale istmeid ning 60 km/h piirangu eemaldamist?

Postitatud: K Veebr 01, 2006 11:15
Postitas Lauri
Oluline oleks siinkohal vast see, et ARKis peaks külastama seda inimest, kes ka midagi otsustada tohib.
Aga ma oleks tulija küll igatahes.

Postitatud: K Veebr 01, 2006 12:43
Postitas landy
http://www.ark.ee/atp/doc.php?33561
vaadates oleks meie vetsluspartneriks ilmselt Andres Soots.

Postitatud: K Veebr 08, 2006 14:18
Postitas Lancelotiga
ma oleks ka tulija

Postitatud: N Aug 24, 2006 18:27
Postitas landy
Veidi lisainfot:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=949524

Kood 112. Turvavöö

Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukite istmetel, millel istuja on näoga või seljaga sõidusuunas, peavad olema E-reegli nr 16 või direktiivi 77/541/EMÜ nõuetele vastavad turvavööd. Samadele nõuetele peavad vastama kõik muud sõiduki turvaseadmed. Turvavööd ei nõuta:

•kokkupandavatel klappistmetel;

.....

N1 kategooria sõiduk – mootorsõiduk, mida kasutatakse veoste veoks ja mille täismass ei ületa 3,5 t. Sõitjateruumis ei tohi olla üle kahe istmerea ja sõitjateruum peab olema veoseruumist eraldatud vaheseinaga. Veoseruum võib olla kinnine, lahtine või kombineeritud (osa ruumist on kinnine). Sõiduk loetakse N 1 kategooria sõidukiks, kui ta täidab järgmisi tingimusi:

1) istekohtade arv, välja arvatud juhi iste, ei ole suurem kui kuus, kusjuures istekoht loetakse olemasolevaks, kui istme kinnituskohtadele on vaba juurdepääs ja neid saab kasutada istme kinnitamiseks. Istekohaks ei loeta sellist kohta, mille istme kinnituskohtade kasutamine on füüsiliselt takistatud selliselt (kinnituskohtadele on keevitatud katteplaat, paigaldatud samalaadne osa, seade jne), et tavakasutuses olevate tööriistadega ei ole võimalik muuta istme kinnituskohti kasutuskõlblikeks;

......

ja see on ainus lõik kus kohtab fraasi "istekohaks ei loeta"

Postitatud: N Aug 24, 2006 18:28
Postitas landy
"Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded"
Teede- ja sideministri 18. mai 2001. a määrus nr 50
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=949524

istmeid puudutav osa:
-------

Kood 612. Istmed, nende kinnitus, reguleeritavus ja tugevus

Nõuded: 1) peab olema valmistaja juhendi kohane ja toimima;

2) sõidu ajal kasutatav iste, istme tugevus, istme kinnitused sõiduki kerele ja istme reguleerimise seadmed peavad vastama valmistaja juhendile ja olema sertifitseeritud vastavalt E-reeglile nr 17 või direktiivile 74/408/EMÜ. M2 ja M3 kategooria sõidukite istmed peavad vastama E-reegli nr 80 nõuetele ja omama sellekohast sertifikaati. Sõiduki valmistaja soovi kohaselt võib M2 kategooria sõiduki istme kinnitus ja reguleeritavus olla sertifitseeritud ja tunnustatud E-reegli nr 17 kohaselt. Kokkupandavatele, sõidusuunaga rööbiti või sõitja selja asendiga sõidusuunas paigutatud istmetele eeltoodud reeglid ja direktiivid ei laine.
-----------

juristide sõnul punkti 2 viimase lause kohaselt puudutab kokkupandavaid istmeid vaid punkt 1. " peab olema valmistaja juhendi kohane ja toimima;"

Postitatud: N Aug 24, 2006 18:32
Postitas landy
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 04:ET:HTML
2. Liikmesriikide pädevad asutused peavad üksteisele kuu aja jooksul teatama mistahes EMÜ tüübikinnituse tühistamisest ja selle põhjustest.

ehk siis peaks olema ka eesti ARK- i saabunud kiri selle kohta et disco tagumised istmed on paha paha

ja klappiste on iste mis iste
aga enne ootame demagoogiat täis vastuse ära

NÕUKOGU DIREKTIIV 76/115/EMÜ,

18. detsember 1975,

mootorsõidukite turvavööde kinnituspunkte käsitlevate liikmesriikide õigusaktide ühtlustamise kohta

http://europa.eu.int/eur-lex/et/dd/docs ... 115-ET.doc

1.6. /iste/ – ühele täiskasvanule mõeldud ühes tükis konstruktsioon koos istmekattega, mis võib, aga ei tarvitse olla sõiduki kerega lahutamatult ühendatud. Terminiga tähistatakse nii üksikistet kui ühele isikule mõeldud pinkistme osa;

1.9. /klappiste/ – aeg-ajalt kasutamiseks mõeldud lisaiste, mis on ruumi kokkuhoidmiseks tavaliselt üles tõstetud;

Postitatud: N Aug 31, 2006 10:17
Postitas tt
Landy on kenasti minu ARK-i ja MKM-i läkitatud ekirjad siia postitanud.

Aga ei ole mulle vastust nädalaga ei ARK-ist ega MKM-ist tulnud, eks hakkan telefonitsi asja uurima.

Seniks väike lugemisvara - ARK-i registreerimiseelse ülevaatuse angaaris nägi ülevaataja läbi klaaside lahtitehtud istmeid ja ütles kohe: "need pole istmed" ja suruti minu protestide peale pihku selline paber:

Pilt

Mahatõmmatud kohad on tegelikult roosa markeriga märgitud (paljundusmasin-scanner pole kõige teravam pliiats karbis).

Seal kirjas "Tervitades A. Soots", "Andres Soots", "telefon:6201 251"

tom

Postitatud: N Aug 31, 2006 10:59
Postitas tt

Postitatud: N Aug 31, 2006 13:44
Postitas Indrek
Üks väike täpsustus.
Mina olen siin kurtnud selle üle, et passis kiiruspiirang 60 km/h.
See piirang tuleneski sellest, et minul Defekas 7 istet.
Kui rahulduks kahega poleks ka piirangut.
Tegelikkuses peaks üldse ARK-ga rääkima Land Roverite teemadel, sest nagu mainisin lisati mulle passi ka rehvinõue (235).

Tundub, et seal on ikka väga suur segadus.

Tervitades

Indrek Peedo
Tel.5020705

Postitatud: N Aug 31, 2006 15:21
Postitas tt
Indrek kirjutas: Mina olen siin kurtnud selle üle, et passis kiiruspiirang 60 km/h.
See piirang tuleneski sellest, et minul Defekas 7 istet.
Kui rahulduks kahega poleks ka piirangut.
ehk siis sinu defekas on bussiks tehtud :) (mis kategooria sõiduk sul liikluskindlustuspoliisilt vastu vaatab?)

ja kui on buss siis

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=1026522
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded
Vastu võetud teede- ja sideministri 18.05.2001. a määrusega nr 50 ( RTL 2001, 69, 941), jõustunud 15.06.2001.

Grupp 9
LISANÕUDED BUSSILE

Kood 901. Üldnõuded bussile

Nõuded:
...
13) bussi lubatud suurim sõidukiirus on 60 kilomeetrit tunnis, kui bussis on seisvad või küljega sõidusuunas istmetel istuvad sõitjad. Küljega sõidusuunas paiknevad istmed on lubatud I, II ja A klassi bussil;
...

Loodetavasti ka liiklusjärelvalvet teostav politseiametnik saab aru sellest, et kui seisvaid ega küljega sõidusuunas reisijaid su bussis parasjagu pole siis see kiirusepiirang ei kehti.
Tundub, et seal on ikka väga suur segadus.
ohh kus sa sellega!

päev otsa üritanud tehoosakonnast kedagi telefonitsi tabada...
hommseks ehk soojendusradikas ja hammasrihm vahetatud, tahaks nädalavahetusel juba eesti numbriga liigelda... 7-kesi s.h. 2 külgsuunas :)

tom

Postitatud: E Sept 04, 2006 20:20
Postitas tai
kas kõrvalseisjad ka midagi teha saaksid, et aidata kiirendada protsessi - me kõik tahame sõita 7 kesi 90 km/h

kui see võimalik oleks...

Postitatud: T Sept 05, 2006 11:40
Postitas tt
tai kirjutas:kas kõrvalseisjad ka midagi teha saaksid, et aidata kiirendada protsessi - me kõik tahame sõita 7 kesi 90 km/h

kui see võimalik oleks...
pandi mul siis passi reedel 5 kohta. herr sootsi polnd majas ja sõita ju tahaks.

kummagile emailile (ARK ja MKM) pole vastust tulnud. seepärast saadan lähipäevil tähitud kirjana, paberkandjal, teabenõude, millele on ametiasutusel aega vastata 30 päeva.

asja kiirendamiseks kas aitaks või teeks hullemaks, kui seda teabenõuet tuleb 10 tykki?

ma kohendan veidi teksti ja postitan siia, eks kambapeale võib teha redaktsioonilisi parandusi

tom