Külgsuunalised istmed vol2

... kuid samahästi võiks alafoorumi nimi olla ka "kohe näha, et vanad sõbrad" või "Land Rover'ite uskumatud seiklused ARKis"

Moderaatorid: inseneer, landy

Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Külgsuunalised istmed vol2

Postitus Postitas landy »

Nüüd on ARK EURO-reeglietele viidates ikka vindi vingelt üle keeranud.
Land Rover Defender 110 Stion Wagon kuulutati kahekohaliseks autoks! :shock:

http://www.landrover.com/gb/en/Vehicles ... _wagon.htm

Kui mujal Euroopa riikides on selle auto passis ilutsemas 5-9 istekohta, siis meie ametnikud ei tunnista isegi keskmisel istmereal olevaid kolmepunkti turvavöösid. :idiot

Edu ja jõudu neile peedistamaks inimesi, kes mujal maailams sõidu-ja kasutuskõlblikus tunnistatuid autot osta soovivad.
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis landy, N Okt 19, 2006 11:42, muudetud 1 kord kokku.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
ruut
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 87
Liitunud: N Sept 22, 2005 08:08
Asukoht: Harju

Postitus Postitas ruut »

kust su info pärineb? muideks, "kahekohalisel" autol on omad eelised.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

ruut kirjutas:kust su info pärineb? muideks, "kahekohalisel" autol on omad eelised.
Info pärineb Vilojettist, sest neil tekkisid raskused uute autode müümisel , Ka mitmetel Saksast toodud masinatel on istemete kirja saamistega raskusi olnud.
Viimati muutis landy, R Jaan 06, 2006 15:18, muudetud 1 kord kokku.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
ruut
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 87
Liitunud: N Sept 22, 2005 08:08
Asukoht: Harju

Postitus Postitas ruut »

Landy kirjutas:Info pärineb Vilojettist, sest neil tekkisid raskused uuet autode müümisel.
See siis küll kummaline. UM-i ajal küll selliseid probleeme polnud. Tuli hoopis kõvasti võimelda, et näiteks Disco kahekohalisena arvele saada.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

ruut kirjutas:
Landy kirjutas:Info pärineb Vilojettist, sest neil tekkisid raskused uuet autode müümisel.
See siis küll kummaline. UM-i ajal küll selliseid probleeme polnud. Tuli hoopis kõvasti võimelda, et näiteks Disco kahekohalisena arvele saada.
Ajad on muutunud ja seadused ka sedamööda. Kusjuures probleem on süvenev ning Lätis ei taheta enam üldse Defekaid arvele võtta.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
ruut
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 87
Liitunud: N Sept 22, 2005 08:08
Asukoht: Harju

Postitus Postitas ruut »

ehk viitad konkreetsetele seadustele mis muutunud on. loeks isegi. kui masinal on eu tüübikinnitus, siis ei peaks nagu probleeme olema.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

ruut kirjutas:ehk viitad konkreetsetele seadustele mis muutunud on. loeks isegi. kui masinal on eu tüübikinnitus, siis ei peaks nagu probleeme olema.
Pidavat olema mingi euroseadus, mis keelustab kake punkti turvavööd (tõsi eraldi pidi olema lisa, ms annab ülemineku perioodi üsna mitmeks aastaks). Väidetvalt on meie kohalikud seadusandajd jälle vindi üle keeranud (nagu maapoodide kraaniussidega) ja selle lisa jätnud vastu võtmata ning seega pidavat nõue kehtima eranditeta.

Ainus mis leidsin oli:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=949524
ja sealt sed nõuet välja ei loe

Lisaks on veel selline dokument:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=845262

Veel samal teemal:
http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?t=87

aga siin viidatavid standardeid ei suutnud küll esimese soojaga leida
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Lancelotiga
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 11
Liitunud: R Juul 22, 2005 10:06

Postitus Postitas Lancelotiga »

kas t6esti ei saa kuidagi nende omavolitsemisele vastu hakata? seaduste seaduslikkus??? kuidagimoodi tundub mulle see lausa inim6iguste piiramisena.

iseenesest on see kolmepunkti seadus ju tervitatav, aga see ei tohiks ju olemasolevaid autosid puudutada? las tehased toodavad alates x.x.2005 ainult kolmepunktivöölisi v6i mis iganes, aga need masinad, mis juba olemas?
ruut
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 87
Liitunud: N Sept 22, 2005 08:08
Asukoht: Harju

Postitus Postitas ruut »

Landy kirjutas:Pidavat olema mingi euroseadus, mis keelustab kake punkti turvavööd (tõsi eraldi pidi olema lisa, ms annab ülemineku perioodi üsna mitmeks aastaks). Väidetvalt on meie kohalikud seadusandajd jälle vindi üle keeranud (nagu maapoodide kraaniussidega) ja selle lisa jätnud vastu võtmata ning seega pidavat nõue kehtima eranditeta.
See ei saa olla tagasiulatuv nõue. Asi saab kehtida ainult uute autode puhul. Ja nagu sinu viidatud põrnikaklubi lingil ka kirjutati, võivad autos olla vaid tehases paigutatud (või nendega sama tüüpi) turvavööd. Kui vanas autos ei olnud turvavöid ette nähtud siis neid ka ei nõuta. Muidu ma oma pobedaga ei tohiks üldse tänavale nägu näidata. Kõik see jutt, siis rohkem vastuseks sinu väitele, et ka Saksast toodavatele autodele ei saa istmeid kirja. Uute autode puhul tõesti võib mingi regulatsioon registreerimist piirata.
Sama teema peaks olema ka kärukonksuga, et alates mingist x ajast tohib paigaldada vaid teisaldatavaid kärukonkse.

EDIT vaatasin veelkord neid defeka pilte ja tegelikult on ju taga vähemalt kahel kohal kolmepunkti vööd. Seega kogu see jutt tundub vähe bs olema. Samuti ei tahaks hästi uskuda, et kõik viiekohalised sõiduautod keskmisele istmele kolmepunkti vööd on paigaldanud
Indrek
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 98
Liitunud: N Nov 17, 2005 15:40
Asukoht: Tallinn

ARK

Postitus Postitas Indrek »

Minul D-90 ametlikult kirjas 7 istekohta, kuigi juhi ja kõrvalistuja vahel polnud istetki!!!! Ja loomulikult on passis kirjas kiirusepiirang 60 km/h. Idiootsuse tipp, kuid siiani pole sealt mõistust leidnud. Kõik hirmsad autopeded, kuid kahjuks olid nad trennis, kui mõistust jagati.

Saksas muide oli minu autol 7 kohta ja kiirusepiirangut polnud. Meie arkivendi loomulikult see ei huvitanud. :evil:
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Nüüd minu kirjavahetuset:
---------------------------------------------

----- Original Message -----
From: "Kristjan Vaarmann" <kristjan.vaarmann@mail.ee>
To: <maano@liiklusabi.ee>; <indrek.sirk@liiklusabi.ee>
Sent: Sunday, January 22, 2006 9:53 PM
Subject: Küsimus seoses ARK tegevusega


Tere!

Plaanis Hollandist auto tuua.
Nüüd mure - kuna Hollandi maksuseaduste järgi on tagaistmed maasturis
erisoodustusmaksu alla, siis arvel on auto kahekohalisena.

Kas meie ARK -l on mõni mõjuv põhjus keelduda autot arvele võtmast 7
kohalisena, kui sinna minnes istmed ja vööd kenasti sees, kuid Hollandi
passi 2-kohta?

Olen kuulnud teistelt toojatelet negatiivse uudise, et arvele ei saa
võtta õige istmete arvuga autosid, mille tagaitmetel on 2-punktivturvavööd.

Ainus mis leidsin oli:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=949524
ja sealt seda nõuet välja ei loe

Lisaks on veel selline dokument:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=845262

Kummasti neist ei lugenud mina välja, et küljega sõidu suunas olevatel
klappistmetel peaks olema kolmepunkti turvavööd.

Kas saan õigesti aru - vastav EÜ direktiiv tähendab lühidalt ja lihtsalt
seda, et seeriatoodangu auto puhul on valmistajatehas auto tootmisel
kõiki kehtivaid eeskirju ning direktiive järginud. St. et ei
autoomanikul ega kellelgi teisel pole lubatud turvavööde
kinnituskohtadega midagi ette võtta ( muuta, lisada jne ).
Lõpetuseks eelmise teatega sama jutt; kui turvavööde kinnituskohad
tehasest on olemas, tuleb rihmad panna ja kui kinnituskohti pole, ei
saa rihmu panna?

Millised Eestis kehtivad sedusandlikud aktid veel käitlevad N-kategooria
sõidukil turvavööde paigaldamist/kasutamist ja nende tehnilisi nõudeid?

P.S. Palju maksab teie (töötjate) töötund, kui on soov ARK-s kohapeal
kasutada abi auto esmasel regitreerimisel, et saada passi kõik tehase
poolt ette nähtud istekohad?
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Saabus vastus!

Valgus tunneli lõpus on käega kastuda:
-----------------------------------
Tere

Uurisin põgusalt valdkonda reguleerivaid sätteid (muuhulgas ka EU
direktiive), kuid tundub, et külgsuunas piknevate istmete puhul puudub
igasugune regulatsioon. EU komisjon on möönud, et valdkond võetakse peale
1996.a arutuse alla, kuid senini seda tehtud ei ole. Kolmepunkti vööd on
asjakohaste määruse järgi kohustuslikud näo ja seljaga sõidusuunas olevatel
istmetel. Teiste istmete puhul peavad vööd olema sellised, nagu valmistaja
need ette on näinud (vastavalt valmistaja pool ette nähtud kinnituskohtade
arvule). Seega ei tohiks ARK-l olla erilisi vastuväiteid.

Oleks huvitav teada, millele ARK viitab, kui ta keeldub enam istmekohtu
registreerimast. Juhul, kui kõnealusel sõidukitüübil puudub Eestis
tüübikinnitus, on võimalik, et läbi tuleb teha tüübikinnitusmenetlus, kuid
miskipärast arvan, et 7 kohalisi Land Rovereid on Eestis varasemalt
registreeritud. Huvitab veel, kas tegemist on klappistmetega või
statsionaarsete istmetega?

Soovitan, nagu oma ühes varasemas kirjas juba ka soovitasin, teha ARK-sse
konkreetne ametlik kiri, kus näidata ära konkreetse sõiduki registreerimise
soov ning esitada küsimus, millised takistused selle registreerimiseks
esinevad ja milliseid protseduure tuleb läbida. Vastavalt ARK väidetele saab
kujundada oma tegevusskeemi ja vastuväited.

Meie büroo töötunni hind on 800 kr ja sellel lisandub KM 18% (kokku 944
kr/h).

Lugupidamisega

Maano Saareväli
Liiklusõiguse Büroo
50 747 30
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
ruut
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 87
Liitunud: N Sept 22, 2005 08:08
Asukoht: Harju

Postitus Postitas ruut »

ARK-i istmete ümbervormistamisest.
Mõned aastad tagasi sai ostetud firmale esindusest ML- seeria mersu. Kuna km arvestus ei soosinud sõiduautode soetamist, siis sai see Silwis "ümber ehitatud" ning arvele võeti, kui kahekohaline sõiduk. Möödunud aastal tekkis plaan see masin maha müüa. Tegin ARK-i järelpärimise, kas ja millistel tingimustel saab masina 7-kohaliseks vormistada nagu ta tehasest tulles oli. Sain vastuseks, et kui masinale on paigaldatud tehase istmed ning -vööd siis auto ARK-is ette näidata ja muudatus passis vormistada. Selle soovituse kohaselt sai siis ka käitutud - nii lihtne see oligi.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Kellelt: Maano Saareväli <maano@liiklusabi.ee>
Kellele: "Kristjan Vaarmann" <kristjan.vaarmann@mail.ee>
Saadetud: 26.01.2006 14:09:56
Pealkiri: Re: Küsimus seoses ARK tegevusega
Tere

Pean tõdema, et nende direktiivide läbitöötamine ja analüüsimine on üsna
ajamahukas ettevõtmine. Kokkuvõtvalt võin öelda, et:

1) klapp- ja külgsuunaliste istmete osas ei ole 3 punkti vööd nõutavad;
2) Eesti määruses ja EU direktiivis sätestatud nõuded istmetele laienevad
vaid näoga sõidu- ja vastupidises suunas asetsevatele istmetele.
Klappistmeid puudutab direktiiv veisi. Külgsuunalised istmed välistab üldse
regulatsiooni alt.
2) määrusest tulenev kiirusepiirang (60 km/h) külgsuunas istmete olemasolul
on sätestatud vaid bussidele.
3) kui valmistaja on näinud ette suurima lubatud kiiruse 60 km/h, siis see
kehtib ka siin.

E-reegleid ei leidnudki, kuid iseenesest peaksid need langema kokku sama
valdkonda reguleerivate direktiividega. Eeldan, et kui ARK midagi
keelab/nõuab, siis on neil olemas ka kõik asjakohased reeglid ja muud aktid.
Igasuguse nenedepoolse keeldumise või nõudmise peale on vaja neilt omakorda
nõuda selget viidet vastavale aktile. Kui seda ei ole, siis ei tulene ka ARK
nõue/keeld seadusest.

Maano Saareväli.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10304
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Nüüd tuleb moodustada võimas löögirusikas, ja seada ARK fakti ette, et nad on tegelenud rämeda istegevusega.

Hed ELRK liikmed, proovime teid alati teie muredes aidata.
Lugegege http://www.landroverclub.ee/est/klubist ... s/miks.htm
eelviimast alajaotust!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta

Mine “ARK- terve mõistus majast lahkunud!”