EU liikmesriigi registris oleva auto registreerimine Eestis

... kuid samahästi võiks alafoorumi nimi olla ka "kohe näha, et vanad sõbrad" või "Land Rover'ite uskumatud seiklused ARKis"

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Kalamees
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 520
Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)

On ikka vastus

Postitus Postitas Kalamees »

Lugedes vastust võiks öelda et ka eesti reg tunnistus on paras WC paber, pole ka ei müra ega CO d.
Järsku seal see kamm et mingi eritingimus, Mitsu EVO VII (võin eksida modifikatsiooniga) oli ka see et, neil mõned parameetrid lubatust väljas ja läksid ARK registrisse Autospordi Liidu kaudu kui sport masinad. Siis olid lubatud suuremad CO ja müra näitajad.
LoJack
õpetas ARKi lugema
õpetas ARKi lugema
Postitusi: 566
Liitunud: T Veebr 06, 2007 19:03
Asukoht: valdavalt Pärnu

Postitus Postitas LoJack »

Eesti ja EÜ seadusaktid panevad info vahetamise kohustuse pädevatele asutustele (ARK, Läti ARK) mitte kodanikule.
LoJack kirjutas:Euroopa Komisjoni "Tõlgendusteatises teisest liikmesriigist pärit mootorsõidukite registreerimise korra kohta" punktis 3.3.2. ARK-ile antud juhtöörid: Asjaolu, et mootorsõiduk on teises liikmesriigis juba registreeritud, tähendab, et selle liikmesriigi pädevate asutuste hinnangul vastab mootorsõiduk kõnealuses riigis kohaldatavatele nõuetele. Mis omakorda aga tähendab, et täidetud on ka EÜ direktiivides nõutud piirväärtuste täitmine kuna iga liikmesriik on kohustatud neid piirväärtusi järgima.

Mootorsõiduki ja selle haagise registreerimise eeskirja mis sätestab: § 3, (4) ARK-l on õigus kontrollida esitatud andmete õigsust enne registrikande tegemist, samuti kontrollida andmeid välisriigi registreerimistunnistuse väljaandnud asutusest.

Lisaks: "Vastavalt Haldusmenetluse seaduse § 6-le on haldusorgan on kohustatud välja selgitama menetletavas asjas olulise tähendusega asjaolud ja vajaduse korral koguma selleks tõendeid oma algatusel."

http://ec.europa.eu/enterprise/regulati ... 169_et.pdf. Punkt 3.3.2. "Riiklik kinnitus": "Teises liikmesriigis riiklikult juba kinnitatud mootorsõidukite ning teises liikmesriigis juba registreeritud mootorsõidukite suhtes kohaldatav riiklik tüübikinnituse kord peab aga olema kooskõlas EÜ asutamislepingu artiklitega 28 ja 30."

Edasi sama punkti lõige (b):"Kõnealune kord ei tohi dubleerida kontrollimeetmeid, mida on muude menetluste käigus kas samas riigis või teises liikmesriigis juba võetud. Järelikult ei ole riigiasutustel õigust nõuda tehnilisi katseid, kui need katsed on teises liikmesriigis juba tehtud ning nende tulemused on riiklikele asutustele kättesaadavad või antakse vastava soovi korral nende käsutusse. See nõuab aktiivset lähenemist riigiasutuselt, millele esitati mootorsõiduki kinnitamise taotlus või – sellega seoses – teise liikmesriigi kinnitusasutuse väljastatud kinnitustunnistuse vastavuse tunnustamise taotlus. Lisaks nõutakse asjakohasel juhul aktiivset lähenemist ka viimatinimetatud asutuselt ning seda silmas pidades on liikmesriikide ülesanne tagada, et pädevad kinnitusasutused teeksid omavahel koostööd eesmärgiga hõlbustada importiva liikmesriigi turule juurdepääsu saamise korda (Euroopa Kohtu ostus kohtuasjas C-432/03)."

Seega, vastavalt EÜ direktiividele ja Euroopa kohtu praktikale ning otsustele ei tohiks ARK nõuda täiendavat sõiduki testimist katsekodades või keelduda riikliku registreerimise andmisest viidates ainult sellele, et teises liikmesriigis kehtiva korra kohaselt ei ole vastavas liikmesriigis ühtlustatud registreerimistunnistusele kantud antud sõiduki müra ja heitmete normväärtusi.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
LoJack
õpetas ARKi lugema
õpetas ARKi lugema
Postitusi: 566
Liitunud: T Veebr 06, 2007 19:03
Asukoht: valdavalt Pärnu

Re: On ikka vastus

Postitus Postitas LoJack »

Kalamees kirjutas:Lugedes vastust võiks öelda et ka eesti reg tunnistus on paras WC paber, pole ka ei müra ega CO d.
Järsku seal see kamm et mingi eritingimus, Mitsu EVO VII (võin eksida modifikatsiooniga) oli ka see et, neil mõned parameetrid lubatust väljas ja läksid ARK registrisse Autospordi Liidu kaudu kui sport masinad. Siis olid lubatud suuremad CO ja müra näitajad.
Sel juhul peaksid Läti reg tunnistusel olema vastavad märked.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
rosenberg
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 13
Liitunud: T Jaan 06, 2009 16:42
Asukoht: Ilmselt Eesti

Postitus Postitas rosenberg »

läks siis uus kiri teele tänud lojack et viitsid aidata . eks ootame põnevusega homset.
rosenberg
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 13
Liitunud: T Jaan 06, 2009 16:42
Asukoht: Ilmselt Eesti

Re: On ikka vastus

Postitus Postitas rosenberg »

LoJack kirjutas:
Kalamees kirjutas:Lugedes vastust võiks öelda et ka eesti reg tunnistus on paras WC paber, pole ka ei müra ega CO d.
Järsku seal see kamm et mingi eritingimus, Mitsu EVO VII (võin eksida modifikatsiooniga) oli ka see et, neil mõned parameetrid lubatust väljas ja läksid ARK registrisse Autospordi Liidu kaudu kui sport masinad. Siis olid lubatud suuremad CO ja müra näitajad.
Sel juhul peaksid Läti reg tunnistusel olema vastavad märked.
kui autospordi liidu kaudu reistreerida on passis märge ralli- ja treeningperioodiks
rosenberg
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 13
Liitunud: T Jaan 06, 2009 16:42
Asukoht: Ilmselt Eesti

Postitus Postitas rosenberg »

Tere, Hr. Rosenberg



Sain Läti Autoregistrilt vastuse, et neil puuduvad selle sõiduki kohta müra- ja heitgaasitestid.





Lugupidamisega



Tarmo Koor
Tehnoosakonna ekspert
sain sisi sellise kirja
LoJack
õpetas ARKi lugema
õpetas ARKi lugema
Postitusi: 566
Liitunud: T Veebr 06, 2007 19:03
Asukoht: valdavalt Pärnu

Postitus Postitas LoJack »

rosenberg kirjutas:Tere, Hr. Rosenberg
Sain Läti Autoregistrilt vastuse, et neil puuduvad selle sõiduki kohta müra- ja heitgaasitestid.

Lugupidamisega
Tarmo Koor
Tehnoosakonna ekspert
sain sisi sellise kirja
Kui see vastus tõesti selline tuli siis on Läti ARK rikkunud EÜ-s kehtivat seadusandlust. Mistõttu ma ausalt öeldes seda eriti ei usu. Mispärast peaks Läti ARK niisama lihtsalt ametlikult kinnitama seaduserikkumist???
Eesti ARK peaks selle asja Euroopa Komisjonile kaebama. Mis aga sind eriti ei aita.

Reaalsuses on sul nüüd kaks varianti:
* tee testid
* leia advokaat ja anna asi kohtusse. Kuna heauskliku ostjana oli sul alus eeldada, et Lätis arvel olev auto on läbinud kõik nõutud testid ja seega lubatud EÜ siseturule. Kohtusse saad kaevata Läti ARK-i ning nõuda testide tegemise kulu katmist.

Kolmanda variandina võid proovida SOLVIT kaudu asja ajada.

Ilmselt on testide tegemine ilmselt kiirem ja odavam... :(
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
chain
Land Rover-mu uus armastus!
Postitusi: 2
Liitunud: E Sept 07, 2009 09:48
Asukoht: Ilmselt Eesti

Postitus Postitas chain »

Lisaks siia enda nutu ja hala. Äkki keegi saab nõu anda veel...

Ei saa 1999a. autot arvele mis on Leedu registris olnud. Eestis on vaja alates ~97a autole tüübikinnitust. Leedus ja Lätis oli see 2001. ARKi ei huvita see et kuskli LEEDUS on auto arvel juba olnud. Tahavad tüübikinnitust ikka - seda aga ei anna keegi. Nt on lingid ustelt eemaldatud (avanevad elektrooniliselt signa puldist). See ja muud autole tehtud modifikatsioonid on Leedus ja Lätis täiesti ok. Eestlased saadavad su sellist autot nähes pikalt. A'la "Siin tulel pole ju E märkigi peal". Eestlaslik kius vist. Usun täiesti et tõlgendavad seadust nii nagu tahavad senikaua kuni keegi advokaadiga ei ähvarda.
Käin Eestis ülevaatusel ära ja lähen Lätti registreerima. Ei viitsi kakelda ARKiga.

Kui kellelgi on antud teemaga kogemust, saatke PS.
LoJack
õpetas ARKi lugema
õpetas ARKi lugema
Postitusi: 566
Liitunud: T Veebr 06, 2007 19:03
Asukoht: valdavalt Pärnu

Postitus Postitas LoJack »

Formaaljuriidiliselt Lätis auto registreerimine seadusevastane kui su elukoht on Eestis.
Sellise tegevuse aluseks saab olla elukohana defineeritav aadress (s.o. kui elad igal aastal vähemalt pool aastat ja 1 päev Lätis). Kuid siis pead vastavalt seadustele hakkama deklareerima oma sissetulekut ka Lätis, mis omakorda tähendab maksude maksmist Lätti ja nende seaduste kohaselt.

Lihtsalt infoks.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
chain
Land Rover-mu uus armastus!
Postitusi: 2
Liitunud: E Sept 07, 2009 09:48
Asukoht: Ilmselt Eesti

Postitus Postitas chain »

Millise riigi seaduse vastane? csdd.lv lehel on kirjas et registreerivad välismaalasele juhul kui auto kasutaja on kohalik.
Aga kui ma kohalikuga rääkisin siis ta ütles et ei ole vaja ka seda tingimust.
LoJack
õpetas ARKi lugema
õpetas ARKi lugema
Postitusi: 566
Liitunud: T Veebr 06, 2007 19:03
Asukoht: valdavalt Pärnu

Postitus Postitas LoJack »

Euroopa Kohus on oma praktikast lähtuvalt andnud kogu ühenduses kehtiva elukoha mõiste definitsiooni määruse (EMÜ) nr 1408/71 tähenduses.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

KA meie ARK praktiseerib seda, et Eestis ajutislet viibiv välismaalne saab om auto siin regitrisse võtta , kui passi kohalikust elanikust vastutav kasutaja märgitakse (nõnda on meie registris nii mõnigi parempoolse rooliga Inglise härrrasmehe Defender.)
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
huviline7
Land Rover-mu uus armastus!
Postitusi: 1
Liitunud: R Mai 03, 2013 10:45

Postitus Postitas huviline7 »

Lugedes seda teemat, meenus kodaniku nimi Martin Harak, kes nüüd, taas ametnikuna, siinses asutuses:
http://www.autosport.ee/meeskond

Huvitav, mis karistused neile seal vanas ARKis määrati, ebakompetentsuse ja üleoleva käitumise eest?
tanel12
Land Rover-mu uus armastus!
Postitusi: 2
Liitunud: N Jaan 30, 2014 19:07

Postitus Postitas tanel12 »

Kaevan vana teema ülesse jälle.
Mul seisab ka nüüd see kadalipp ees. Enne reg. eelsesse kontrolli kohal minemist tegin meili teel väikse kontrolli, mõtlesin et äkki on asjad muutunud. Küsisin kas V5C on piisav tõend auto seaduslikust omandamisest või on mineid pabereid veel vaja. Vastuseks tuli see sama pikk möga ümberasuja vara tõestamisest jms. Vastasin, et ei taha seda ümberasuna varana arvele võtta ja kuna auto on EÜ arvel, siis pole vahet kumbal pool rool on. Lgp Tarmo Koor vastas jällegi seadustega mis kehtestavad juhtimisseadmete asukohta vasakul pool.

Postituse mõte on eelkõige see, et see sama hr Koor on ju teadlikult ja korduvalt oma väidetega EÜ seadusi rikkunud. Ilmselt küll kõrgemate käsul, kuid siiski. Tundub, et peaks kuskile väikse kaebuse esitama. :D

Kas kellegil on lähiajal õnnestunud oma rhd auto arvele saada?
LoJack
õpetas ARKi lugema
õpetas ARKi lugema
Postitusi: 566
Liitunud: T Veebr 06, 2007 19:03
Asukoht: valdavalt Pärnu

Postitus Postitas LoJack »

Niipalju kui ma seadustest/määrustest mäletan ei saa parempoolse rooliga autot Eestis arvele võtta kui tegu pole just tagasipöörduja varaga ja/või kui auto on rohkem kui 25 aastat vana. EU registris olemine siin ei aita.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Vasta

Mine “ARK- terve mõistus majast lahkunud!”