EU liikmesriigi registris oleva auto registreerimine Eestis
Olles lõpuks ka selle ajakirja endale saanud ning arikli läbi lugenud tekkis paar mõtet:
1)Isegi siin ei jäta ARK amteniku kiusu ja jonni ajamist ning tavakodaniku süüdistamist
2)Arikklist esi selgu millise kadalipu pidi Kalev tegelikult läbima
3)Puuduvad olulised viited artikili algallikale ja olulistele seadusandlikele aktidele.
1)Isegi siin ei jäta ARK amteniku kiusu ja jonni ajamist ning tavakodaniku süüdistamist
2)Arikklist esi selgu millise kadalipu pidi Kalev tegelikult läbima
3)Puuduvad olulised viited artikili algallikale ja olulistele seadusandlikele aktidele.
Viimati muutis landy, R Dets 05, 2008 23:40, muudetud 1 kord kokku.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Mina ootaks ära SOLVIT-i lahendi ja siis vaataks edasi.
Kuivõrd ARK on minu case puhul selgelt käitunud Euroopa Komisjoni poolt väljastatud Tõlgendusteatises toodud juhtnööride vastaselt siis on MKM-il (ja ka SOLVIT-i Eesti ametnikel) väga raske väita, et ARK siinkohal õieti käitus.
Kui SOLVIT-i vastus käes siis võtaks ja teeks Land Roveri Klubiga suurema kära ajakirjanduses, siis aga juba vähe mõjukamates väljaannetes.
P.S. Samas tervitused ka ARK töötajatele kes seda foorumit lugemas käivad
Kuivõrd ARK on minu case puhul selgelt käitunud Euroopa Komisjoni poolt väljastatud Tõlgendusteatises toodud juhtnööride vastaselt siis on MKM-il (ja ka SOLVIT-i Eesti ametnikel) väga raske väita, et ARK siinkohal õieti käitus.
Kui SOLVIT-i vastus käes siis võtaks ja teeks Land Roveri Klubiga suurema kära ajakirjanduses, siis aga juba vähe mõjukamates väljaannetes.
P.S. Samas tervitused ka ARK töötajatele kes seda foorumit lugemas käivad
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
SOLVIT viimane vastus:
Ja minu vastus:From: solvit.eesti@mkm.ee
Subject: RE: Kaebus
Date: 10. detsember 2008 10:24:25 GMT+02:00
Tere
Täiendavalt Teie poolt välja toodud tõlgendusteatise sätetele piirdub direktiivi 2007/46 art 24.6 kohaselt üksiksõiduki kinnituse kehtivus piiratud selle välja andnud liikmesriigiga. Asjaolu, millest teise liikmesriigi välja antud üksiksõiduki kinnituse tunnustamisel lähtutakse on turvalisus ja vastavus nõuetele(heitmed, müra). Nende näitajate väljaselgitamise kohustus ja vastutus selle eest lasub Eestis ARKil. Nagu aru saan, ei ole Teie poolt soetatud automark Eestis laialt levinud tänavasõiduk ning sellest tulenevalt kaldun isiklikult arvama, et ARKi huvi sõiduki turvalisuse ja nõuetele vastavuse kohta sellistes olukordades on pigem õigustatud.
Ülalmainitu ei ole vabanduseks ARKi töötajate ebaviisaka käitumisstiilile, kuid SOLVITi töötajana puudub mul õigus ja pädevus sellistes olukordades tegutseda.
Lugupidamisega
Katrin Kaskpeit
--------------------------------------
SOLVIT Eesti
Tel: +372 625 6475
Faks. +372 631 3660
solvit.eesti@mkm.ee
SOLVIT-võrgustiku eesmärk on leida kiireid ja pragmaatilisi lahendusi probleemidele, millega võivad kokku puutuda kodanikud ja ettevõtjad, kui riiklikud asutused ei kohalda nõuetekohaselt ELi õigust. Selleks, et selliseid probleeme võimalikult kiiresti lahendada, kasutatakse SOLVITis riiklike asutuste ja Euroopa Komisjoni ekspertide mitteametlikku õigusnõustamist. Väljendatud arvamusi ega pakutud lahendusi ei saa käsitada kõnealuste asutuste ametlike seisukohtadena.
Ootame järgmist vastust. Aeg aga tiksub... Ja ega see tähtaeg enam kaugel pole.To: solvit.eesti@mkm.ee
Subject: Re: Kaebus
Date: 10. detsember 2008 12:53:18 GMT+02:00
Tere,
Esmalt suur tänu vastuse eest.
Minu poolt esitatud kaebus vaidlustas ARK-i dubleerivate tehniliste katsete nõude ja menetluse käiku, mitte ei õigustanud soovi saada Eesti riiklik tüübikinnitus teise liikmesriigi tüübikinnituse alusel. Kuigi teise liikmesriigi, nagu ka Eesti Vabariigi poolt väljastatud riiklik tüübikinnitus kehtib vaid selle riigi territooriumil, kinnitab see ikkagi fakti, et antud sõiduk on läbinud nõutud tehnilised katsed ning vastab erinevates EÜ direktiivides toodud nõuetele. Seda ka sõltumata sellest, kui haruldane või levinud mingi sõiduk Eesti Vabariigis või Euroopa Liidus on.
Vastavalt Euroopa Kohtu 10. novembri 2005. aasta otsusele kohtuasjas C-432/03 ei ole riigiasutustel ei ole õigust nõuda tehnilisi katseid, kui need katsed on teises liikmesriigis juba tehtud ning nende tulemused on riiklikele asutustele kättesaadavad või antakse vastava soovi korral nende käsutusse. Sama kohtuotsus kohustab viimatinimetatud asutusi aktiivselt lähenema nimetatud tulemuste ja muu vastava informatsiooni vahetamisele. Seda silmas pidades on vastavalt nimetatud kohtuotsusele liikmesriikide ülesanne tagada, et pädevad kinnitusasutused teeksid omavahel koostööd eesmärgiga hõlbustada importiva liikmesriigi turule juurdepääsu saamise korda.
Tänaseks ARK-i praktikaks on liikmesriikides kinnitatud ja registreeritud (või registreerimata) sõidukite Eesti üksiksõiduki tüübikinnituse menetlemise käigus nõuda dubleerivaid tehnilisi katseid. Või siis teises liikmesriigis tehtud tehniliste katsete tulemusi kinnitavaid dokumente kuigi pahatihti ei ole erinevalt ARK-ist tavakodanikul võimalik nimetatud dokumente seaduslikul teel hankida.
Tuginedes ülalnimetatud Euroopa Kohtu otsusele kohtuasjas C-432/03 on minu arvates aga ARK kohustatud:
1. Teises liikmesriigis kinnitatud, registreeritud või registreerimata sõiduki Eesti riikliku üksiksõiduki tüübikinnituse menetlemisel vahetama teises liikmesriigis sõiduki kinnitamisel tehtud tehniliste katsete ning nende tulemuste informatsiooni liikmesriikide pädevate asutuste vahel mitte nõudma seda kodanikelt;
2. Menetlema "Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskirja" § 3 lõige 7 kohaselt üksiksõiduki tüübikinnituse taotlust 30 päeva jooksul. Viidatud kohtuotsus kohustab nii ARK-i kui ka Eesti Vabariiki tagama, et vastav informatsioon oleks liikmesriikide vahel vahetatud nõutud aja jooksul. Täna pahatihti ARK viivitab kuude kaupa vastava menetlusega viidates sellele, et "vastused pole veel tulnud" (vt. hiljutist artiklit Autolehes);
3. Sõltumata ARK-i poolt antud emotsionaalsetest põhjendustest teatud liikmesriikide pädevate asutuste käitumisele ei saa ARK valikuliselt aktsepteerida mõnede liikmesriikide pädevate asutuste informatsiooni kuid keelduda seda tegemast teiste liikmesriikide asutuste puhul. Euroopa Kohtu otsused on lõplikud ning täitmiseks kohustuslikud sõltumata ARK emotsioonidest.
Eesti Vabariigis kehtivates Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskirjas ning Haldusmenetluse seaduses on ette nähtud Euroopa Komisjoni ja Euroopa Kohtu otsustega kooskõlas olevad võimalused. Kummastav on aga olukord kus vaatamata sellele ei järgi täna ARK ei Eesti ega ka Euroopa Liidu seadusandluses sätestatut.
Ootan ikkagi SOLVIT-i hinnangut ARK tänase praktika vastavuse kohta kehtivate Eesti Vabariigi ja Euroopa Liidu seadusaktidele ning Euroopa Kohtu otsustele ja praktikale.
Parimat,
Kalju Rüütli
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Juristi silmadega (aju ühendasin ka taha) lugesin Solviti esindaja vastuse läbi ja üsna nõutuks võtab viitamine "ARK õigustatud huvile" ARK kohustuse mittetäitmise selgitamiseks-õigustamiseks. Minu arust võiks ka Solviti esindaja seisukoha osas võtta ühendust MKM mõne kõrgema tegelasega ja anda tuld. Sest nii diletantlikult ei tohi Solviti esindaja ennast väljendada.
Iseasi, palju Sul on jaksu ja soovi selle asjaga tegeleda.
Iseasi, palju Sul on jaksu ja soovi selle asjaga tegeleda.
Disco I ES, 300Tdi
Saan aru MKM ametnike poolt on endiselt vaikus?
Ilmselt kasutavad ära maksimaalse vastamiseks lubatud aja limiidi.
Ilmselt kasutavad ära maksimaalse vastamiseks lubatud aja limiidi.
Viimati muutis landy, K Dets 10, 2008 14:37, muudetud 1 kord kokku.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
SOLVIT-i Eesti ametnikud on samas ka MKM-i töötajad. Ju siis tuleb seda lugeda MKM-i seisukohaks. Ega neil ka kerge pole - Euroopa Kohtu otsused ja Tõlgendusteatis kirjutavad väga selged reeglid ette. Püüa sa siis MKM-i töötajana väita, et MKM ei täida seadusakteLandy kirjutas:Saan aru MKM ametnike poolt on endiselt vaikus?
Ilmselt kasutavad ära masksimaalse vastamiseks lubatud aja limiidi.
Eesti SOLVIT-i tegevust kontrollib tema keskasutus Brüsselis:
Euroopa Komisjon
Siseturu ja teenuste peadirektoraat
SOLVIT
B - 1049 Brussels (Belgium)
E-post: solvit@ec.europa.eu
Eks kui meie arvates jäävad kohalikud SOLVIT ametnikud ebapädevaks (loe diletantlikuks) siis saadan asja sinna edasi. Kui sealsed ametnikud ei pea MKM-i (ja tema haldusalas oleva ARK) käitumist seaduslikuks siis läheb asi edasi Euroopa kohtusse ja seda juba Euroopa Komisjoni poolt.
Arvestades, et nüüd kulub sellele teemale ehk tund nädalas siis seda aega mul ehk ikka jätkub. Seega, paneme edasi võiduka lõpuni!
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Kui Sul oleks vaja minu abi, nõu, siis anna privasse teada. Olemas ka kõnetoru: 52 33308.LoJack kirjutas:Eks kui meie arvates jäävad kohalikud SOLVIT ametnikud ebapädevaks (loe diletantlikuks) siis saadan asja sinna edasi. Kui sealsed ametnikud ei pea MKM-i (ja tema haldusalas oleva ARK) käitumist seaduslikuks siis läheb asi edasi Euroopa kohtusse ja seda juba Euroopa Komisjoni poolt.
Arvestades, et nüüd kulub sellele teemale ehk tund nädalas siis seda aega mul ehk ikka jätkub. Seega, paneme edasi võiduka lõpuni!
R.
Disco I ES, 300Tdi
Mitte just üks-ühene praleel, kuid kodnikud ametnikud võiks seda uudist tähele panna:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... 4&l=fplead
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... 4&l=fplead
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-
- Ma armastan offroad-i!
- Postitusi: 13
- Liitunud: T Jaan 06, 2009 16:42
- Asukoht: Ilmselt Eesti
subaru imprezat ei saa Eestis arvele
liitusin selel foorumiga, kuna jagan ise parasjagu sama moodi maad Ark-iga. Nimelt Võru ARK-iga, nimelt mul on subaru impreza mis lätis arvel ja sellisel juhul , on ta ka euro liidus arvel peaks nagu ark võtma kohe selle arvele kuid ei, neile ei loe viisin siis eile neile seadused sinna, sain hoopis peatäie sõimata et mine otsi meile siis lätist tüübikinnitus ja võtame arvele. kuid seaduse järgi ei tohi nad minult ju ühtegi lisa paberit peale läti reg tunnistuse nõuda , Läti reg tunnistus on välja antud 10.10 .2007 a mis peaks vastama igati euroopa seadustele .
Viimati muutis rosenberg, K Jaan 07, 2009 14:34, muudetud 1 kord kokku.
- LittleSuzi
- ELRK liige
- Postitusi: 815
- Liitunud: R Nov 16, 2007 12:28
- Asukoht: Pärnu