1. leht 11-st

EU liikmesriigi registris oleva auto registreerimine Eestis

Postitatud: E Sept 22, 2008 19:58
Postitas LoJack
It never ends...
EU registris oleva auto Eestis registreerimine peaks olema valutu. Aga...

Esimene vaatus:
Saabusin neljapäeval UK-st koos UK registris oleva Defekaga, MOT (siis UK tehnoülevaatus) tehtud, SVA (Single Vehicle Approval) Emission Certificat-i olemasolu kinnitus ja muud paberid kõik OK. Läksin samal päeval Pärnu ARK-i. Sealne mehike ei osanud leida tüübikinnitust ja saatis mu vastava aktiga Tallinna ARK-i.
Teine vaatus
Tallinna ARK saatis mind ilma autot vaatamata Vilojetti tüübikinnituse numbrit otsima. Vilojeti vennad tegid mu paberitest koopiad, et saata nad Soome poolele tüübikinnituse numbri saamiseks. Paari tunni pärast saadud vastus ütles, et kuna autol on vahetatud mootor - 2,5 liitrise asemele olla pandud 3 liitrine. Seega nemad tüübikinnitust ei anna. ARK saatis selle peale Ameerika Autosse laborisse...
Istusin ja imestasin, et kuna kurat see mootor veel vahetati... ja meenutasin kas ma olen üldse midagi kuulnud 3 liitriste 300 TDi masinate kohta. Kõne Landyle kinnitas mu usku - selliseid mootoreid Solihull ei tooda ega pole ka kunagi tootnud. Õnneks võtsin Vilojetist kaasa auto info väljatrüki kus mootori number kenasti kirjas. Võrdlesin masina ja info numbreid ja selgub, et masinal peal see mootor millega ta Solihullist välja veeres. Kõne Vilojetti uurimaks miks nad arvavad, et mootor on vahetatud - Soome "tehnikagurud" lugesid UK tehnilisest passist välja selle, et auto vastab UK emissiooni testi järgi Turbo Diesel 3.0 (M-1) klassi autole. Sellest tegid nad loogilise järelduse, et ju siis mootor vahetatud - Defenderil ju peal 2,5 mootor :shock: Head inimesed Vilojetis lubasid homme Soome "gurudele" teada anda, et autol ikka peal 2,5 TDi mootor...
Vahepeal tegin kiired 100 ja seened, et närvid korda saada ja kaevusin Ländy soovituste kohaselt Riigi Teataja lõpmatusse tarkusesse. Ja sain teada järgmist:
Mootorsõiduki ja selle haagise registreerimise eeskiri
§ 3, (4) ARK-l on õigus kontrollida esitatud andmete õigsust enne registrikande tegemist, samuti kontrollida andmeid välisriigi registreerimistunnistuse väljaandnud asutusest.
Ja edasi...
Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskiri
§ 4, (7) Kui sõiduk on vahetult enne sõiduki Eestisse sissetoomist kantud Euroopa Liidu liikmesriigi registrisse, siis riiklikul tüübikinnitusel võib arvesse võtta selle liikmesriigi pädeva asutuse või tunnustatud katsekoja poolt väljastatud dokumentides või sõiduki registreerimistunnistuses märgitud andmeid direktiivide, E-reeglite või nendes nõutud piirväärtuste täitmise kohta ja ARK poolt läbiviidud kontrollimise tulemusi.
Painama jäid väljendid "on õigus" ja "võib arvesse võtta". Seega toru kätte ja kõne oma advokaadile uurimaks mida need väljendid tähendavad. Vastus selline - põhimõtteliselt võib ARK seda teha aga pole kohustatud... kuni sa seda ei nõua. Sest tegemist on haldusmenetlusega (registrisse panekuga) mille puhul minu (kui ühe menetluse osapoole) huvid saavad olema rohkem riivatud (ehk oht olemas labori kulude tasumisega) juhul kui ARK neid õiguseid ei kasuta. Veelgi enam, ARK-i keeldumine võtta Eesti registrisse UK registris olev auto lõhnavad ühe EU põhiprintsiibi - kaupade vaba liikumise - jämeda rikkumise järgi. Sest UK registrisse arvele võetud autost on saanud EU-s vastavuskinnituse saanud kaup.

Ühesõnaga - kui homme Vilojett ei anna misiganes põhjusel tüübikinnituse koodi siis järgmine käik on uuesti ARK-i nõudma, et nad võtaksid andmete ja tüübikinnituse kontrollimiseks ühendust UK registriga. Või siis väljastama paberi kus nad põhjendavad oma keeldumist seda teha.

To be continued...

Postitatud: E Sept 22, 2008 20:39
Postitas Piloodihakatis
ARK ja Land Rover Defender pole kunagi eriti kokku käinud kahjuks.
Saan ehk niipalju abiks olla, et uurin meie töötaja ( kes meil autosid regamas käid) käest ka ehk mingit infi. Kirjutan siia kui saan targemaks.

Postitatud: E Sept 22, 2008 20:43
Postitas LoJack
Ole tänatud :D

Postitatud: E Sept 22, 2008 21:27
Postitas tt
Meenutades minu jauramist külgsuunaliste ismetega, ajas neid parasjagu närvi sinisilmne küsimus "Mis õigusakti alusel?" Vastuseks tuli kui varukast euronorme lootuses sind ära ehmatada. Küsi aga EU direktiivide numbrid kenasti aeglaselt üle öelda, et jõuaks kirja panna ;) Kui peast ei teata siis tekib ju küsimus kuidas saab siis sellist ametit pidada. Ning mida rohkem sa neid eruronorme uurid, seda rohkem sa aru saad et sul on õigus.

Postitatud: E Sept 22, 2008 21:35
Postitas LoJack
Tõsi ta on.
Ma ootan tegelikult huviga mida mulle ARK homme ütleb. Kui eeskirjad võimaldavad neil üle kontrollida UK registratsiooni ja selle alused siis mille alusel ARK väidab, et need ei sobi Eestis kui nad pole neid kontrollinud?

Aga eks homme näeb :)

Postitatud: E Sept 22, 2008 21:45
Postitas tt
Elamine, töötamine, õppimine - Ülevaade Teie õigustest ELis
http://ec.europa.eu/youreurope/nav/et/c ... ex_et.html
Kui Teil on uus auto, siis ei või teises riigis nõuda selle ülevaatust.
google ja EL on ikka imelised :twisted:

Postitatud: E Sept 22, 2008 21:54
Postitas LoJack
Siin foorumis tsiteeritud teema Euroopa Kohtu ostusega ütleb veel rohkem - ühes EU riigis tehtud kehtiv ülevaatus kehtib ka teistes EU riikides.

Postitatud: T Sept 23, 2008 07:23
Postitas Valge Hiir
Nojah.
Mulgi mõned kogemused välismaalt toodud autode arvele võtmisega.
Seda just sõbralike riikide sõjaväe kasutuses olnutega.

Toon vaid ühe näite ( see küll pole seotud LR'ga, aga hea näide ARK'i ja ARK'i vahest ).
Tõin endale sõbraliku riigi sõjaväe kasutuses olnud kerghaagise koos kõikide paberitega, mis oli võimalik saada.
Läksin Tallinna ARK'i haagist arvele võtma ja kukuti kohe naagutama, ei ole seda-toda ja kolmandat paberit. Püüdsin küll rahulikult selgitada, et sõjaväe masinatele/veerevtehnikal ei ole võimalik selliseid pabereid ( tsiivilregistri väljavõte jne. ) saada. Ei aidanud. Lõin käega, suisa mõlema käega...
... ja sõitsin Saue ARK'i.
Ulatasin kogu paberi paki üle leti, kulusid mõned minutid ( aeg mis kulus paberite labi vaatamiseks, teh.passi trükkimiseks ja numbri üle leti ulatamiseks ) ja klaar ta oligi.

Sellegi poolest, edu asjaajamisel.
Siia tekib juba selline huumori/absurdi nurgake.
LR omanike imelistest seiklustest ARK'is.

Postitatud: T Sept 23, 2008 07:51
Postitas Rein
Meil traktoritegas mure oli. Kuna seda marki põkat polnud veel eestis arvel, siis oli tarvis terve kadalipp läbida. Saime tehasest kõik need paberid, mida on saanud üle euroopa ka teised edasi müüjad. Aga ei miskit, veel üks paber puudu ja vastamis aeg luu aja jooksul, sai see kuu läbi ja vastus jälle eitav. Lõpuks nõuti tehase konstrueerimis projekte ja jooniseid. Selle peale soovitati ark kohtusse anda. Peale kohtu sõna kuulmist oli arvele saamise paber mõne tunniga käes.
http://pilt.delfi.ee/album/71195/?page=1

Postitatud: T Sept 23, 2008 09:52
Postitas LoJack
Vahepealsed uudised - leidsin Riigi Teataja ammendamatutest teadmisteallikast terve hulga huvitavaid dokumente:

1. Vastavalt 18.01.1995 vastu võetud Mootorsõidukite varustuse ja osade kinnitamise ühtsete nõuete vastuvõtmise ja kinnitamise vastastikuse tunnustamise ja kokkuleppega ühinemise seadusele on Vabariigi Valitsuse 8.07.1997. a. määrusega nr 138 (hetkel kehtiv 01.06.2002 redaktsioonis) kehtestatud
ĢRatassõidukile ning sellele paigaldatavale ja/või sellel kasutatavale varustusele ja osadele ühtsete tehnonõuete kehtestamise ning nende nõuete alusel väljastatud tunnistuste vastastikuse tunnustamise kokkuleppestģ tulenevate eeskirjade kohaldamine.

2. Vastavalt 16.09.1997 jõustunud Teede- ja Sideministeeriumi määrusele nr 33 "Ratassõidukile ning sellele paigaldatavale ja/või sellel kasutatavale varustusele ja osadele ühtsete tehnonõuete kehtestamise ning nende nõuete alusel väljastatud tunnistuste vastastikuse tunnustamise kokkuleppest" tulenevate eeskirjade kohaldamine on ülaltoodud seaduste ja määruste täitjaks määratud ARK.

Nagu ka määrused ja seadused ütlevad on Eesti Vabariik de jure kohustatud tunnustama kokkuleppega liitunud riikides väljastatud tunnistusi. Ehk siis minu case puhul on ARK kohustatud tunnustama UK-s väljastatud auto tehnilist passi (sealhulgas ka Emission Certification-i) ja tehnoülevaatust kui ühtsetele tehnonõuetele vastavat.

Selle määruse alusel ei saa ARK väita, et UK (või misiganes muus kokkuleppega liitunud riigis) tehtud SVA (Single Vehicle Approval) testid on vaid siseriiklikud ja ei ole legaalsed Eestis - nagu mulle väideti.

Postitatud: T Sept 23, 2008 14:19
Postitas landy
Kui sa kogu selle jutu ARK ametlikule ette laulad ja ta IKKA väidab et ei saa, siis küsi kas ta on kuulnud midagi kriminaalsedustikust ja sealt sätestatud karistustest ametiseisundi kuritarvitmise, võimu kuritarvitamine ja omavoli kohta? Ning kas ta sooviks neil teemadel mõne KAPO töötajaga pikemalt suhelda?

Postitatud: T Sept 23, 2008 15:06
Postitas tt
Landy kirjutas:Kui sa kogu selle jutu ARK ametlikule ette laulad ja ta IKKA väidab et ei saa, siis küsi kas ta on kuulnud midagi kriminaalsedustikust ja sealt sätestatud karistustest ametiseisundi kuritarvitmise, võimu kuritarvitamine ja omavoli kohta? Ning kas ta sooviks neil teemadel mõne KAPO töötajaga pikemalt suhelda?
pole sääske mõtet kahuriga lasta, neil toimetamist niigi, alustuseks valida õige number siit :roll:

Postitatud: T Sept 23, 2008 17:26
Postitas LoJack
Natuke uudiseid:

Vilojett sai Inchcape Motors Finland'ist oodatud vastuse - antud autol pole EU tüübikoodi sest autole on paigaldatud Gemini 3 tüüpi mootor (ehk siis 2,5 liitrine) ning tal pole katalüsaatorit. Ma pole kuulnud, et 300TDi miski muu mootori (200TDi oli varustatud Gemini 2 tüübiga) või katalüsaatoriga kunagi varustatud oleks...

Teisalt sain UK-st Nene Overlandist kinnituse, et nad küsivad DVLA-st (siis UK ARK-ist) minu tehnilises passis viidatud Emission Cert-i koopia ja saadavad mulle.Varustatuna siis kogu selle paberipakiga ja suuresti ainult ühe seadusaktiga...
Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskiri
§ 4, (7) Kui sõiduk on vahetult enne sõiduki Eestisse sissetoomist kantud Euroopa Liidu liikmesriigi registrisse, siis riiklikul tüübikinnitusel võib arvesse võtta selle liikmesriigi pädeva asutuse või tunnustatud katsekoja poolt väljastatud dokumentides või sõiduki registreerimistunnistuses märgitud andmeid direktiivide, E-reeglite või nendes nõutud piirväärtuste täitmise kohta ja ARK poolt läbiviidud kontrollimise tulemusi.
...lähen homme ARK-i jalgu trampima.
Tagataskusse jäävad kõik muud viited seadustele, "Kaua võib" saatesari :twisted: ja kaebus halduskohtusse (mis võtab küll kauem aega kuid on odavam kui SVA testide uuesti tegemine).

Postitatud: K Sept 24, 2008 08:18
Postitas tt
LoJack kirjutas:Ma pole kuulnud, et 300TDi miski muu mootori (200TDi oli varustatud Gemini 2 tüübiga) või katalüsaatoriga kunagi varustatud oleks...
Tule vaata mu disco alla, näitan sulle katalüsaatorit.

Millistele pandud annab ülevaate näiteks bosali kataloog http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... =2.5&fuel=

Postitatud: K Sept 24, 2008 13:30
Postitas LoJack
Uups, my bad :oops: