EU liikmesriigi registris oleva auto registreerimine Eestis
Kolmas vaatus
Tänane käik Pärnu ARK-i algas üksiktüübikinnituse jaoks vajaliku piduri ja CO2 testiga mille läbis masin lauldes. Vastab sellele millele peab vastama.
Järgmine samm ARK-i, vanad vaatasid paberid üle, kuulasid mu jutu eeskirjade ja sertifikaatide kohta ära (ja kinnitasid, et on jah nii), vaatasid auto üle (ja avastasid et tagumine udutuli ja tagumise käigu tuli on vastupidi paigaldatud - UK stiils) ja ütlesid, et neile piisab paberitest täiesti. Et löögu ma tuled ringi, toogu 5 värvifotot autost iga nurga alt ja nende poolest on üksiktüübikinnituse taotlus vastu võetud ja nende ka poolt Tallinna ARK-i saadetud.
Homme on tuled ringi tõstetud ja pildid tehtud. Neljas vaatus algab peale Tallinna ARK-i vastust.
Tänane käik Pärnu ARK-i algas üksiktüübikinnituse jaoks vajaliku piduri ja CO2 testiga mille läbis masin lauldes. Vastab sellele millele peab vastama.
Järgmine samm ARK-i, vanad vaatasid paberid üle, kuulasid mu jutu eeskirjade ja sertifikaatide kohta ära (ja kinnitasid, et on jah nii), vaatasid auto üle (ja avastasid et tagumine udutuli ja tagumise käigu tuli on vastupidi paigaldatud - UK stiils) ja ütlesid, et neile piisab paberitest täiesti. Et löögu ma tuled ringi, toogu 5 värvifotot autost iga nurga alt ja nende poolest on üksiktüübikinnituse taotlus vastu võetud ja nende ka poolt Tallinna ARK-i saadetud.
Homme on tuled ringi tõstetud ja pildid tehtud. Neljas vaatus algab peale Tallinna ARK-i vastust.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
LR puhul tähendab see õnneks vaid tuleklaaside ja juhtmete pistikutes ümber tõstmist.LoJack kirjutas: Homme on tuled ringi tõstetud ja pildid tehtud. Neljas vaatus algab peale Tallinna ARK-i vastust.
Tagtuledel on juhtmed ja pesad dubleeritud.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Igatahes, Pärnu ARK saatis tüübikinnituse paberid Tallinna poole teele. Midagi juurde ei nõutud, Pärnu ARK-i kinnitusel on kõik vajalik olemas (nad näitasid mulle ka samasuguse masina tüübikinnitust mis süsteemis juba olemas on).
Eks siis ootame, mida Tallinna ARK-i tegelastel öelda on.
Eks siis ootame, mida Tallinna ARK-i tegelastel öelda on.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Tahad väita, et meie teedel vurab ringi veel püsks 3oo tdi mootoriga ja peale 1998 todetud Defender?LoJack kirjutas:(nad näitasid mulle ka samasuguse masina tüübikinnitust mis süsteemis juba olemas on).
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
No vot sellist tüübikinnitust mulle näidati. Kuna masina vaikimisi kaal on kirjas 1850 kg siis minu masina puhul nad arvasid, et on rohkem (turvapuur jms ka ju juures). Siis nad leidsid, et on tüüp kinnitatud TDi masinale kaaluga 2000 kg ja nii ka mulle kirja pandi. Aastaarvu ma tõsi ei märganud.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
-
- Ärge peske mu landikat!
- Postitusi: 94
- Liitunud: K Juul 06, 2005 10:52
- Asukoht: Tallinn
Neljas vaatus
E-kiri ARK-ist (eemaldan küll kontaktandmed kuid mitte ametniku nime):
E-kiri ARK-ist (eemaldan küll kontaktandmed kuid mitte ametniku nime):
Minu vastus sellele:From: eemaldatud@ark.ee
Subject: Land Rover Defender (SALLDHMF86A732539)
Date: 2. oktoober 2008 14:48:05 GMT+03:00
Tere.
Land Rover Defender (SALLDHMF86A732539) üksikkinnituse edasiseks menetlemiseks esitage meile palun ARK poolt tunnustatud katselaboris (http://ec.europa.eu/enterprise/automoti ... rvices.htm) teostatud müra- ja heitgaasitest.
Tarmo Koor
Tehnoosakonna ekspert
Ootan põnevusega viiendat vaatustTo: eemaldatud@ark.ee
Subject: Re: Land Rover Defender (SALLDHMF86A732539)
Date: Thu, 2 Oct 2008 16:54:50 +0300
Tere,
Majandus- ja Kommunikatsiooniministri 12. märtsi 2004. a määruse nr 44 "Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskirja" § 4 lõige 7 sätestab: "Kui sõiduk on vahetult enne sõiduki Eestisse sissetoomist kantud Euroopa Liidu liikmesriigi registrisse, siis riiklikul tüübikinnitusel võib arvesse võtta selle liikmesriigi pädeva asutuse või tunnustatud katsekoja poolt väljastatud dokumentides või sõiduki registreerimistunnistuses märgitud andmeid direktiivide, E-reeglite või nendes nõutud piirväärtuste täitmise kohta ja ARK poolt läbiviidud kontrollimise tulemusi.".
Sama eeskirja § 7 lõige 4 sätestab: Lõike 1 punktis 11 toodud sõidukile teostatakse üksiksõiduki kinnitus järgmistes lisades toodud nõuete kohaselt:
* M 1 kategooria sõiduk lisa 3;
Sama eeskirja lisa 3 sätestab, et auto heitmed peavad vastama EU direktiivide 70/220/EMÜ ja 715/2007 tunnustähte A nõuetele. Tunnustähe A tähendus sätestatakse: Tunnustähtede tähendus:
A Nõutud direktiivi, E-reegli või muu normdokumendi kohase sertifikaadi, katsekoja katseprotokolli või kinnituse, valmistaja tunnistuse või § 4 lõike 7 kohase dokumentatsiooni esitamine, mis kinnitab piirväärtuste täitmist
Minu auto on vahetult enne Eestisse toomist võetud UK registrisse ning tema registreerimistunnistusse on sisse kantud piirväärtuste täitmise kinnitus (UK Registreerimistunnistus, lõige 3 "Special Notes": SVA Cert issued 22.02.2008 Emission Limit - Turbo Diesel 3.0 (M-1)).
Majandus- ja Kommunikatsiooniministri 24.08.2004. a määruse nr 175 "Mootorsõiduki ja selle haagise registreerimise eeskiri" § 3 lõige 4 sätestab: "ARK-il on õigus kontrollida esitatud andmete õigsust enne registrikande tegemist, samuti kontrollida andmeid välisriigi registreerimistunnistuse väljaandnud asutusest."
Palun selgitage, milliste seadusaktide alusel ARK keeldub antud juhul täitmast Majandus- ja Kommunikatsiooniministri määrustes nr 44 ja 175 sätestatut ning UK autoregisti poolt väljastatud regristreerimistunnistuses esitatud informatsiooni (sealhulgas ka vastavust nõutud piirväärtuste täitmist kinnitava sertifikaadi kohta) kontrollimast.
Parimate soovidega,
Kalju Rüütli
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Veel üks huvitav viide: Euroopa Kohtule esitatud hagi C-294/08
Kohuasi Euroopa Komisjoni ja Tehhi Vabariigi vahel, milles Tehhi Vabariik kaitseb oma õigusi suunata mõnes teises EU riigis tehnilise ülevaatuse läbinud sõiduk teatud tingimustel uuele ülevaatusele.
Kohuasi Euroopa Komisjoni ja Tehhi Vabariigi vahel, milles Tehhi Vabariik kaitseb oma õigusi suunata mõnes teises EU riigis tehnilise ülevaatuse läbinud sõiduk teatud tingimustel uuele ülevaatusele.
(Tehhi Vabariigi) Seaduse nr 56/2001 artikli 35 lõigetest 1 ja 2 tuleneb, et kasutatud sõidukeid, millele mõni teine liikmesriik on väljastanud vastava sõiduki tüübi osas ette nähtud tehnilistele nõuetele vastavuse tõendi, kontrollitakse alati uuesti Tehhi õigusnormide alusel. Komisjon leiab, et selline lähenemisviis on vastuolus kaupade vaba liikumise põhimõttega, mille kohaselt tuleb ühe liikmesriigi õigusnormide kohaselt turule viidud kaupu lubada kõigi teiste liikmesriigi turgudele. See, et Tehhi õigusnormides ei arvestata mõnes teises liikmesriigis läbi viidud sõiduki tehnoülevaatuse tulemusi, on vastuolus nõukogu direktiivi 96/96/EÜ artikli 3 lõikega 2.
Viimati muutis LoJack, P Okt 05, 2008 09:34, muudetud 2 korda kokku.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Ja veel üks, eriti huvitav asi mille ma avastasin.
Vastavalt Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskirjale peab ilma EU tüübikinnituseta masin (räägime siis diiselmootoriga Land Roverist) läbima üksiksõiduki tüübikinnituse (tegemist on ju M-1 kategooria sõidukiga).
Vastavalt ülaltoodud eeskirjale peab M-1 kategooria sõiduki üksiksõiduki kinnitus teostatama eeskirja lisas 3 toodud nõuete kohaselt.
Lisa 3 annab 4 A-nõuet:
1. Müratase (Direktiiv 70/157/EMÜ)
2. Heitmed (Direktiiv 70/220/EMÜ)
2(a). Heitmed (Määrus (EÜ) nr 715/2007) *4
41. Diisli heitmed (Direktiiv 88/77/EMÜ) *5
Nõue 2(a) on viitega kommentaarile 4 mis ütleb: Nõuded rakenduvad määruses toodud korra kohaselt alates 1. septembrist 2009. a sõidukitele, mille tuletatud mass ei ületa 2610 kg. Valmistaja taotlusel võib rakendada sõidukitele, mille tuletatud mass ei ületa 2840 kg.
Ehk siis hetkel see ei kehti Land Roverite suhtes.
Nõue 41 on viitega kommentaarile 5 mis ütleb: Nõuded rakenduvad M1 kategooria sõidukile, mille täismass on üle 3500 kg.
Ehk siis ka ei kehti Land Roverite suhtes
Nüüd veel huvitavam osa:
Nõue 2 viitab direktiivile 70/220/EMÜ. See direktiiv sätestab aga ottomootoritele (ehk sädesüütega mootoritele) kehtestatud heitmete nõuded. Kompressioonsüütega mootorite (ehk siis diiselmootorite) heidetele laieneb direktiiv 72/306/EMÜ, mis on eeskirja lisas 3 märgitud kui: "11. Diisli suitsusus (Direktiiv 72/306/EMÜ); D-nõue"
Asja puänt on selles, et D-nõude täitmist kontrollitakse vastavalt sellele eeskirjale: "kohapeal vaatlusega"...
Olen küll tiba väsinud ja võin eksida aga minul jääb praegu selline mulje, et Land Rover diiselmootoriga autodel saab ARK nõuda laboriteste ainult müratasemele. Aga mitte heitegaasidele jms muudele heitmetele.
Müratase peab vastama E-reeglile 51 ja minu masina (M-1 kategooria, sõiduauto - 8+1 sõitjakohta, toodetud 2007) puhul võib olla kuni 77 dB(A). Seejuures, M-1G kategooria (kaal 2 tonni ja rohkem annab juurde 1 dB(A)) ehk siis kokku 78 dB(A)-d. Vanematel masinatel võib see veel kõrgem olla.
Kontrollige, kommenteerige...
Vastavalt Autode ja nende haagiste ning mootorrataste tüübikinnitamise eeskirjale peab ilma EU tüübikinnituseta masin (räägime siis diiselmootoriga Land Roverist) läbima üksiksõiduki tüübikinnituse (tegemist on ju M-1 kategooria sõidukiga).
Vastavalt ülaltoodud eeskirjale peab M-1 kategooria sõiduki üksiksõiduki kinnitus teostatama eeskirja lisas 3 toodud nõuete kohaselt.
Lisa 3 annab 4 A-nõuet:
1. Müratase (Direktiiv 70/157/EMÜ)
2. Heitmed (Direktiiv 70/220/EMÜ)
2(a). Heitmed (Määrus (EÜ) nr 715/2007) *4
41. Diisli heitmed (Direktiiv 88/77/EMÜ) *5
Nüüd siis huvitav osa:Seletuseks: A nõue Nõutud direktiivi, E-reegli või muu normdokumendi kohase sertifikaadi, katsekoja katseprotokolli või kinnituse, valmistaja tunnistuse või § 4 lõike 7 kohase dokumentatsiooni esitamine, mis kinnitab piirväärtuste täitmist.
Nõue 2(a) on viitega kommentaarile 4 mis ütleb: Nõuded rakenduvad määruses toodud korra kohaselt alates 1. septembrist 2009. a sõidukitele, mille tuletatud mass ei ületa 2610 kg. Valmistaja taotlusel võib rakendada sõidukitele, mille tuletatud mass ei ületa 2840 kg.
Ehk siis hetkel see ei kehti Land Roverite suhtes.
Nõue 41 on viitega kommentaarile 5 mis ütleb: Nõuded rakenduvad M1 kategooria sõidukile, mille täismass on üle 3500 kg.
Ehk siis ka ei kehti Land Roverite suhtes
Nüüd veel huvitavam osa:
Nõue 2 viitab direktiivile 70/220/EMÜ. See direktiiv sätestab aga ottomootoritele (ehk sädesüütega mootoritele) kehtestatud heitmete nõuded. Kompressioonsüütega mootorite (ehk siis diiselmootorite) heidetele laieneb direktiiv 72/306/EMÜ, mis on eeskirja lisas 3 märgitud kui: "11. Diisli suitsusus (Direktiiv 72/306/EMÜ); D-nõue"
Asja puänt on selles, et D-nõude täitmist kontrollitakse vastavalt sellele eeskirjale: "kohapeal vaatlusega"...
Olen küll tiba väsinud ja võin eksida aga minul jääb praegu selline mulje, et Land Rover diiselmootoriga autodel saab ARK nõuda laboriteste ainult müratasemele. Aga mitte heitegaasidele jms muudele heitmetele.
Müratase peab vastama E-reeglile 51 ja minu masina (M-1 kategooria, sõiduauto - 8+1 sõitjakohta, toodetud 2007) puhul võib olla kuni 77 dB(A). Seejuures, M-1G kategooria (kaal 2 tonni ja rohkem annab juurde 1 dB(A)) ehk siis kokku 78 dB(A)-d. Vanematel masinatel võib see veel kõrgem olla.
Kontrollige, kommenteerige...
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Meil on uus oma "Inderk Sirk" sündimas, kes seadusi ja direktiive varrukast laseb.
Mulle su kirjavahetus meeldib. ARK onudele ilsmlet eriti mitte.
Sul jagub vastulauseid veel üsnamitmele kirjale. Pea asi, et pragraafidest koosnev püssirohutünn tühjaks ei saa.
Viimase kirjas toodud Euroopa kohtu otsus on ilmselt vägagi veenev argument ARK vastu.
Kui nad seadusi veel kipuvad väänama, siis kohtu ostus on neila alati püha ja puutumatu olnud.
Mulle su kirjavahetus meeldib. ARK onudele ilsmlet eriti mitte.
Sul jagub vastulauseid veel üsnamitmele kirjale. Pea asi, et pragraafidest koosnev püssirohutünn tühjaks ei saa.
Viimase kirjas toodud Euroopa kohtu otsus on ilmselt vägagi veenev argument ARK vastu.
Kui nad seadusi veel kipuvad väänama, siis kohtu ostus on neila alati püha ja puutumatu olnud.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
- Valge Hiir
- Fire Control
- Postitusi: 704
- Liitunud: E Okt 24, 2005 09:10
- Asukoht: Kadri Orus
- Kontakt:
Ehh teid kloune.
Kurask, mul ka plaanis üks Soome armeest ostetud Gaz 704 kerghaagise ( Soome armees oli nn. ehitusmehhanism - välijõujaam - ja ei omanud isegi mitte Soome Armee reg.numbrit ) arvel võtt.
Teen ka sellest siia järjejutu.
1. Esiatsin 15.09.2008 ARK registreerimis osakona juhatajale Sulev Vill'ile e-maili:
Tere.
Mul on küsimus, kuidas on võimalik arvele võtta kerghaagist ( GAZ 704 ) milles oli eelnevalt nn.ehitusmehhanism.
Kerghaagis oli eelnevalt väli el.jaam, millest tänaseks kõik el.tootmiseks vajalikud seadmed eemaldatud.
Tüübikinnitus sellisele kerghaagisle on Eestis olemas.
Siiani ei ole vastust saanud, kas pean tegema esamaregistreerimise või on mõistlikum see käru arvel võtta kui isetehtud.
Samas mul juba üks Gaz 704 on olemas.
Shohv mast gõu on...
Kurask, mul ka plaanis üks Soome armeest ostetud Gaz 704 kerghaagise ( Soome armees oli nn. ehitusmehhanism - välijõujaam - ja ei omanud isegi mitte Soome Armee reg.numbrit ) arvel võtt.
Teen ka sellest siia järjejutu.
1. Esiatsin 15.09.2008 ARK registreerimis osakona juhatajale Sulev Vill'ile e-maili:
Tere.
Mul on küsimus, kuidas on võimalik arvele võtta kerghaagist ( GAZ 704 ) milles oli eelnevalt nn.ehitusmehhanism.
Kerghaagis oli eelnevalt väli el.jaam, millest tänaseks kõik el.tootmiseks vajalikud seadmed eemaldatud.
Tüübikinnitus sellisele kerghaagisle on Eestis olemas.
Siiani ei ole vastust saanud, kas pean tegema esamaregistreerimise või on mõistlikum see käru arvel võtta kui isetehtud.
Samas mul juba üks Gaz 704 on olemas.
Shohv mast gõu on...
Mud Yourself!
In mud since 1999.
Land Rover Series I 107 '55 "RUDY" + Bantam T3 '54
Land Rover 110 FC '67 "Fire Control"
Land Rover Series III 109 '81 "Röve Rover"+ GMC M101
Land Rover 110 V8 '84 "Sotilaspoliisi" + 2xGAZ 704
In mud since 1999.
Land Rover Series I 107 '55 "RUDY" + Bantam T3 '54
Land Rover 110 FC '67 "Fire Control"
Land Rover Series III 109 '81 "Röve Rover"+ GMC M101
Land Rover 110 V8 '84 "Sotilaspoliisi" + 2xGAZ 704
Tee parem korrektne teabenõue. Siis on neil kohustus ka vastata.,Valge Hiir kirjutas:1. Esiatsin 15.09.2008 ARK registreerimis osakona juhatajale Sulev Vill'ile e-maili:
Viimati muutis landy, R Okt 03, 2008 09:06, muudetud 1 kord kokku.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Ma kohe tahaks nüüd mönuga vötta, ARK-iga kirju vahetada ja alles lõpuks lajatada Euroopa Kohtu otsusega (mis on väga värske - hagi esitati 2. juulil 2008).Landy kirjutas:Meil on uus oma "Inderk Sirk" sündimas, kes seadusi ja direktiive varrukast laseb.
Mulle su kirjavahetus meeldib. ARK onudele ilsmlet eriti mitte.
Sul jagub vastulauseid veel üsnamitmele kirjale. Pea asi, et pragraafidest koosnev püssirohutünn tühjaks ei saa.
Viimase kirjas toodud Euroopa kohtu otsus on ilmselt vägagi veenev argument ARK vastu.
Kui nad seadusi veel kipuvad väänama, siis kohtu ostus on neila alati püha ja puutumatu olnud.
Vaevalt, et must uus "Inderk Sirk" saab, natuke otsinguid ja uurimist annavad igaühele vastused. Lihtsalt ajab mind marru kui ametnik (ja mitte ainult ametnik) eeldab, et temaga suhtlev kodanik on loll nagu lambajalg ja seoses sellega peab olema madalam kui muru.
Igatahes, plaan on minna esmaspäeval Tallinna ARK-i ja kohtuda ametnikega silmast-silma. Ja plaan on minna asjaga lõpuni - ehk siis kasvõi halduskohtusse, juriidilisi argumente on selleks piisavalt. ARK-i inimestele tuleb pähe taguda lihtne tõde - DON'T F**K WITH LAND ROVER OWNER!
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---