2. leht 2-st

Postitatud: K Okt 14, 2009 17:26
Postitas Mõmmi
Soovin suurele kirumisele vahelduseks ka ARKi kiita. Nimelt registreerisin äsja edukalt oma parempoolse rooliga 1983. a Land Rover 88 Tartu büroos. Tehnikaosakonnas oli väga asjalik ja meeldiv suhtumine. Kuna minu puhul liigitus ümberasuja vara alla, siis sooviti näha tõendusmaterjali UKs elamise (vähemalt 1 aasta) kohta. Koos kraapisime ka VIN-koodi šassii pealt välja. Ei mingeid vaidlusi istmekohtade (7) ega muude parameetrite üle. Auto liigitati M1G. Kõik kulges sujuvalt, samuti saalis vormistamine.

Tõrge tekkis ainult kehtiva tehnoülevaatuse üle kandmisega. Selgus, et seda kinnitab ainult 1 inimene Tallinnas, kes teeb järelpärimise vastavasse riiki. Aega pidi minema umbes 1 nädal. Ootame :roll:

Postitatud: K Okt 14, 2009 19:01
Postitas tt
Mõmmi kirjutas: Tõrge tekkis ainult kehtiva tehnoülevaatuse üle kandmisega. Selgus, et seda kinnitab ainult 1 inimene Tallinnas, kes teeb järelpärimise vastavasse riiki. Aega pidi minema umbes 1 nädal. Ootame :roll:
hoo, neil selleks eraldi ametimees? rõõm. no kui see asi ka sujub siis on siiras rõõm näha, et meie aastatepikkune tarkuse läbi tagumiku ARK-i päheajamine on hakanud vilja kandma :D

Postitatud: N Okt 15, 2009 07:49
Postitas LoJack
Rõõm kuulda :lol:

Postitatud: K Okt 21, 2009 10:04
Postitas tt
Mõmmi kirjutas:Tõrge tekkis ainult kehtiva tehnoülevaatuse üle kandmisega. Selgus, et seda kinnitab ainult 1 inimene Tallinnas, kes teeb järelpärimise vastavasse riiki. Aega pidi minema umbes 1 nädal. Ootame :roll:
nädal on oodatud :) on uudiseid?

Postitatud: N Okt 22, 2009 14:32
Postitas Mõmmi
Mitte tuhkagi. Asjaga tegeleb hr Karmo Uusmaa, kes on Maanteeameti tehnoosakonna ülevaatuse talituse juhataja. Saatsin talle täna järelpärimise emaili teel. Homme helistan.

Mul endal kulus 2 minutit, et ülevaatuse ehtsus üle kontrollida :)
http://www.motinfo.gov.uk/internet/jsp/ ... equest.jsp

Kaua võib? nagu klassikud ütlevad :)

Hakkasin mõtlema, et täiesti ebaloogiline. Auto registritunnistuse ehtsust, mis on palju olulisem, ei ole vaja üle kontrollida, aga ülevaatuse paberit küll.

Postitatud: N Okt 22, 2009 14:58
Postitas LoJack
Mõmmi kirjutas:/.../
Mul endal kulus 2 minutit, et ülevaatuse ehtsus üle kontrollida :)
http://www.motinfo.gov.uk/internet/jsp/ ... equest.jsp
/::/
See link ega see VOSA süsteem pole ARK-ile argument. See lihtne päring (sõltumata sellest, et see on UK-s ametlik MOT-i kontroll) ei anna ARK-i ametnikule võimalust oma võimu demonstreerida. :lol: Ehk ma eksin kuid kas kellelgi on parem seletus sellisele venitamisele?

Aga ARK-i vastuse võin juba ette öelda - nad pole saanud vastust oma päringule. Mis tegelikult ei ole pädev argument. Siit saad lugeda vastavate direktiivide ja Euroopa Kohtu otsuste kohta mis kohustavad aksepteerima teises EU riigis väljastatud tehnoülevaatuse dokumente nii nagu need oleks väljastanud ARK.

Kui ARK kahtlustab, et tegemist on võltsitud teh. ülevaatuse paberiga siis on nende kohus anda asi võltsimise kahtlusega politseisse. Mida nad loomulikult ei tee. Ühe oma sõbra Mini regamise juures ARK just seda väitis. Selle peale soovitasin sõbral algatada võltsimise kahtlusel krim. asi ja anda ARK üles kui tunnistaja - ARK ju väidetavalt tuvastas võltsimise. Selle peale hakkasid asjad liikuma ja ARK "avastas", et ikka ei ole võltsing...

Postitatud: R Okt 23, 2009 09:05
Postitas Mõmmi
Helistasin. Uusmaa on teist nädalat puhkusel. Mitte keegi teine ei tea loomulikult mitte midagi minu asjast. Restart :evil:

Veel kino, registritunnistusele kantakse ainult Tallinna tehnoosakonnas. Kas mine isiklikult kohale või ehk saada postiga. Infoühiskonnas ei ole üks asutus võimeline delegeerima mingi allkirja ja pitseri õigust? Lolluse ja nõmeduse hulk kasvab.

Postitatud: R Okt 23, 2009 09:13
Postitas Discovery
Mõmmi kirjutas:Infoühiskonnas ei ole üks asutus võimeline delegeerima mingi allkirja ja pitseri õigust? Lolluse ja nõmeduse hulk kasvab.
Pole päris nii. Üks asi on asjaajamiskäigu tehniline lahendust, teine aga õiguslik pädevus, mis tekib õigusakti alusel. Saan aru, et meel must, ja õigusega, aga mõndasid asju päris imevitsaga ei lahenda.

Postitatud: L Okt 24, 2009 01:23
Postitas tyybel
Discovery kirjutas:
Mõmmi kirjutas:Infoühiskonnas ei ole üks asutus võimeline delegeerima mingi allkirja ja pitseri õigust? Lolluse ja nõmeduse hulk kasvab.
Pole päris nii. Üks asi on asjaajamiskäigu tehniline lahendust, teine aga õiguslik pädevus, mis tekib õigusakti alusel. Saan aru, et meel must, ja õigusega, aga mõndasid asju päris imevitsaga ei lahenda.
Vot siis :shock:
Eestile on kombeks üks president korraga ja isegi tema volitab kellegi pakilisi asju ajama ning kiiremate puhul on 24/7 tagasi kutsutav. Et riigis on ainult üks - sic! - inimene, kellel on õigus teha päringuid välisriikidesse, on TOTAL BS. Inimene, kelle ülesanded ja volitused on kohe NII unikaalsed, on kohustatud oma äraoleku ajaks (nt kui ta magab, s.tub või naist paneb) volitama kellegi oma ülesandeid täitma. Tegelikult on käes järjekordne näide ametnikuhingest ja ametkonnast, kes/mis ei mõista, et nende olemasolul on ka reaalne põhjus - kodanike teenindamine. Et nad ei tea, kuidas seda teha, näitas LoJacki saaga aga kui nad ikka üldse ei taha seda teha, võiks praegusel masu ajal hakata kripole-kapole-jumalteabmisinstantsidele tööd ette söötma. Pmst on suvaline tänavalt kutsutud asendusinimene sama loll kui praegu ametis olevad tolvanid, seega kaotada ei oleks küll midagi.

PS Enamik ametnikke ei ole tegelikult värdjad vaid lihtsalt inimlikult laisad ja rumalad. Suur osa neist ei tea ka sõnade "otsus", "kohustus" või "vastutus" tähendust. Veel vähem aimavad, et nendel sihukeste väljamaa terminitega õhkõrnemgi seos olla võiks.

PPS Palun püüdku mulle see eelmine mõte andestada need vähesed ametkondade esindajad, kes tõepoolest adekvaatselt oma haldusalas toimetavad. Sest õnneks selliseid ikka ka leidub.

Postitatud: L Okt 24, 2009 08:02
Postitas Discovery
Ametnikkond on nii lai mõiste, et siin ei tasu päris ühe mütsiga kõike lüüa. Olen töötanud pikka aega nii riigi- kui ka erasektoris ja uskuge mind - igal pool on helgeid päid ja igal pool on mardisante, kes ei saa aru, mida, milleks ja kuidas.

Ametijuhendid ja muu on avalikud dokumendid - kui tõesti tahe on asja edasi ajada, kella külge panna, asjaga kiire, otsigu need välja ja vaadaku, kes puusse pani, kas ametnik Uusmaa, kes jättis oma töö edasi delegeerimata või on tegemist ametkonnasisese sisulise korraldamatusega. Mõnikord, kui on hirmus ametnike (üksikjuhtumit üldistama hakates) peksmine, siis mõtlen, et kas nendel inimestel on ära ununenud need ebameeldivad seigad, mida meil kõigil on ka erasektoriga asju ajades olnud. Kloune on igal pool.

Pole raske klõbistada valmis kiri MKMi ja asjale käik anda. Veel parem on HELISTADA ja pärast veel meil, kiri üle saata, kui vaja. Siis hakkavad ka mugavad ametnikud oma istmikke ja ajusid rohkem liigutama, kui näevad, et rahu neile ei anta. Küll see Uusmaa puhkuselt ka korraks kabinetti kutsutakse, et tegemata asi ära teha, kui ora tuliseks ajada.

Postitatud: T Okt 27, 2009 20:14
Postitas Mõmmi
Tuli viisakas ja asjalik vastus hr Uusmaalt. Lühidalt: päring UKsse on tehtud ja vastus käes, minu sõiduki tehnoülevaatus Liiklusregistrisse kantud, andmed edastatud ka Tartu büroosse, kus tehakse märge reg.tunnistusele.

Suurepärane! Eesti Vabariik toimib! 8)

Postitatud: T Veebr 01, 2011 21:08
Postitas landy
Väidetavalt olevat jaanuari alguses jõustinunud MKM ettepanekul mingi seaduseparandus, mis enam parempoolse rooliga autot nii lihtsalt arve võtta ei lase.

Siin
https://www.riigiteataja.ee/akt/13050817
muudatusi tehtud pole.

Huvitav, kus see konks nüüd peidus on?

Postitatud: E Apr 09, 2012 23:48
Postitas landy
Infoks, maanteeameti seisukoht:
http://www.mnt.ee/index.php?id=17523

Parempoolse rooliga sõidukite registreerimine
03.04.2012

Jätkuvalt on päevakorras vasakpoolse liiklusega riikidest algselt parempoolse roolisüsteemiga sõidukite Eestisse toomine. Müügil olevate sõidukite hulgas võib esineda sõidukeid, mis on küll Euroopa päritolu ning ka tüübikinnitatud (EÜ tüübikinnitatud), kuid mis on komplekteeritud ja mõeldud kasutamiseks vasakpoolse liiklusega riikides (näiteks Suurbritannia). Mistõttu asub ka sõiduki rool paremal. Selliste sõidukite Eestis registreerimine tavakorras ei ole aga võimalik.

Kaasaegse auto tehnilisest keerukusest lähtuvalt ei ole sõidukite rooli ümbertõstmine kellegi muu kui sõiduki ametliku margiesindaja pärusmaa, kuna omavad detailset informatsiooni sõiduki ehituse, roolisüsteemi, pidurisüsteemi, turvasüsteemide paigaldamise ja muude sõlmede kohta.

Sõidukite registreerimisel on välja tulnud, et peaaegu kõik Eestisse toodavad parempoolse rooliga sõidukid on juba kellegi poolt omavoliliselt ümber ehitatud.

Isegi kui sõiduki rool asub juba vasakul pool ning dokumentide järgi on tegemist mõne mandri-Euroopa riigi sõidukiga, on VIN-koodi kontrollimine margiesinduse abil äärmiselt oluline, kuna selles sisaldub enamus sõidukitel info nende päritolu kohta. Võib esineda juhtumeid, kus sõiduki juhtimisseadmed on juba (omavoliliselt) ümberehitatud ning sõidukit esitletakse justkui mandri-Euroopa päritolu sõidukina, mida see aga ei ole.

Sellist sõidukit saab Eestis registreerida üksnes juhul, kui ametlik margiesindus on kinnitanud kõikide ümberehituste vastavust tootjatehase nõuetele. Antud kinnituse väljastamine on aga üsna põhjalik ja ka rahanõudev protsess.

Maanteeamet on koostöös Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liiduga (AMTEL) viinud margiesinduste seas läbi küsitluse ning jõudnud tõdemuseni, et vaid üksikud autotootjad (Volvo, Ford, Renault, Dacia) lubavad säärast ümberehitust. Seejuures tuleb kasutada tootja poolt aktsepteeritud remondikomplekte ja töö peab olema teostatud autoesinduses. Seega enamik autotootjaid ei aktsepteeri rooli ümbertõstmisega seotud ümberehitusi ning autode margiesindustel puudub võimalus rooli ümberehituste korrektsuse kinnitamiseks. Mis omakorda tähendab, et Maanteeamet ei saa registreerida sõidukeid, mille rool asus algselt paremal, kuid mis ümberehituse teel on tõstetud vasakule.

Kasutatud auto ostuga seotud riskide vähendamiseks palub Maanteeamet kõikidel kasutatud ja Eestis veel registreerimata sõiduki ostjatel uurida selle ajalugu ja täpsustada andmeid margiesindusest. Ostu-müügi tehing oleks soovitatav teostada alles pärast dokumentide ja sõiduki registreerimiseelset kontrolli liiklusregistri büroos.

Postitatud: T Nov 20, 2012 16:11
Postitas landy
Muudatused!

https://www.riigiteataja.ee/akt/13191853
§ 2. Nõuded sõidukile

3) käesoleva lõike punktides 1 ja 2 toodud nõuded ei laiene enne 1. jaanuari 1984. a valmistatud või esmakordselt kasutusele võetud sõidukile kuni 31. detsembrini 2013. a ning 30-aastasele ja vanematele sõidukile alates 1. jaanuarist 2014. a. Nimetatud sõidukid peavad vastama nõuetele, mis on kehtestatud olenevalt sõiduki valmistamise aastast või esmakordse kasutuselevõtu kuupäevast, ning samuti lisade 1 ja 2 koodides 108, 109, 110, 114, 201 ja 301 ja gruppides 5, 12, 13 ja 14 toodud nõuetele. Käesoleva lõike punktides 1 ja 2 toodud nõuded ei laiene ka vanasõidukile, välja arvatud lisa 1 grupis 20 või lisa 2 grupis 18 toodud nõuded vanasõiduki tehnoseisundile ja originaalsusele;

[RTL 2009, 47, 671 – jõust. 19.06.2009]