MNT seisukoht metallist kaitserudade kohta.
MNT seisukoht metallist kaitserudade kohta.
Lisatud väljavõte MNT ametlikust vastuste päringule. Eemaldatud kolmandaid iskuid puudutav info.
---------------
PÄRIG:
Kas Toyota Hiluxile (sõiduki kategooria N1G, esmane registreerimine ja registreerimine Eestis 12.11.2002) tohib paigaldada ARB kaitseraua (http://www.arb.com.au/products/arb-prot ... s/3414140/). Tegemist on autorallidel osaleva päästesõidukiga. Samuti aitame vabatahtlikena Päästeametil kinnijäänud sõidukeid *** välja tõmmata ning vastavalt vajadusele osaleme ka teistel meie abi vajavatel üritustel (otsingud, maastikupõlengud jne.).
Kas tegemist on antud juhul esikaitsesüsteemiga?
Palun argumenteeritud s.t. seadustele viidatud vastust.
Lugupidamisega,
A.S.
-----------------------------
VASTUS:
-----------------------------
Tere,
Antud teemal käis täna meie juures kohtumisel ka Hr *** ühingust ***.
Siiski tulles asja juurde, Teie poolt saadetud lingil näha olev asendus kaitserauda on lubatud N1G kategooria Hiluxil kasutada.
Õigus tuleneb asjaolust, et kereosade tugevus (avariis) on tänase seadusandluse kohaselt normitud M1 kategooria sõidukitel.
Selle kohta on võimalik täpsemalt lugeda: https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... parand.pdf#
Kood 602. Üldnõuded
Nõuded: 1) sõiduki kere peab olema komplektne, osad nõuetekohaselt kinnitatud. Alates 1. oktoobrist 2003. a esmaregistreeritud M1 kategooria sõiduki kere tugevus eest otsasõidul peab vastama direktiivi 96/79/EMÜ nõuetele ning M1 ja N1 kategooria sõiduki kere tugevus külgkokkupõrkel peab vastama direktiivi 96/27/EMÜ nõuetele. Alates 24. veebruarist 2011. a esmaregistreeritava M1 kategooria ja mitte üle 2500 kg täismassiga M1 kategooria sõiduki baasil ehitatud N1 kategooria sõiduki ning alates 24. augustist 2015.a esmaregistreeritava N1 kategooria sõiduki esipinnad peavad vastama määruse EÜ (nr) 78/2009 nõuetele. Nõuded M2 ja M3 kategooria sõiduki kerele on toodud grupis 9;
Seega kuni aastani 2015 ei ole N1 (N1G) kategooriale täiendavaid lisakitsendusi. M1 kategooria sõidukile tohib sellise lahenduse paigaldada kuni 1. Oktoober 2003 aasta esmaregistreeritud sõidukile.
Siiski juhin Teie tähelepanu, et Maanteeameti definitsiooni järgi ei ole tegu nn. Esikaitse süsteemiga. Esikatise süsteemi kohta on võimalik lugeda ülevalpool kirjas olevalt lingilt:
Kood 625. Esikaitsesüsteem
Nõuded: 1) M1 ja N1 kategooria sõidukitele on lubatud paigaldada ainult määruse EÜ (nr) 78/2009 nõuetele vastavat ja e-sertifitseeritud täiendavat esikaitsesüsteemi;
2) direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele vastavat ja e-sertifitseeritud täiendavat esikaitsesüsteemi on lubatud paigaldada enne 28. novembrit 2009. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria sõidukile;
3) erandina on lubatud paigaldada direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele mittevastavat ja e-sertifitseerimata esikaitsesüsteemi:
a) enne 1. jaanuarit 2002. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria sõidukile; b) enne 25. maid 2007. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria maastikusõidukile (M1G ja N1G);
c) enne 28. novembrit 2009. a liiklusregistrisse kantud üle 3500 kg täismassiga M1 kategooria sõidukile;
4) nõuded ei laiene Siseministeeriumi või Justiitsministeeriumi poolt hallatavate asutuste eriotstarbelistele sõidukitele.
Kontrollimine: vaatlusega.
Omaltpoolt ja tänase samateemalise kohtumise huvides pean vajalikuks täpsustada, et eesmise/külgmiste /tagumise allasõidutõkke kasutamine võib olla erandkorras mitte kohutuslik
juhul kui nende paigaldamine piiraks sõiduki sihipärast kasutamist, piiraks näiteks ründe nurga suurust.
Kood 626. Eesmine allasõidutõke
Nõuded: 1) alates 10. augustist 2003. a esmaregistreeritud N2 ja N3 kategooria sõidukil peab olema E-reegli nr 93 või direktiivi 2000/40/EÜ nõuetele vastav eesmine allasõidutõke (edaspidi koos tõke). Nõue ei laiene N2 ja N3 kategooria maastikusõidukitele ja teistele mootorsõidukitele, kui nende kasutamine muutub tõkke tõttu võimatuks;
Seega loodan, et saite argumenteeritud vastused oma küsimustele ja tehnoprobleemide korral võite otse minu aadressile kirjutada.
Veel pean vajalikuks mainida, et täna meid külastanud sõidukile paigaldatud asenduskaitseraud ei olnud komplektne, puudusid plastikliistud ja see tõttu olid sõiduki esiosal teravad katmata metalliservad. Samuti oli sellele lisatud püsiv tõmbamisaas (keevituse teel), mis ulatus kaitseraua gabariitidest väljapoole ning ka sellise lahenduse kasutamine on keelatud. Asendusvaruosa peab olema komplektne ja sellest ei tohi ettepoole ulatuda detaile, mis võiksid jalakäia ohutust vähendada.
Ühtlasi juhin tähelepanu asjaolule, et sõiduki registreerimistunnistusel kajastuv pikkus, tohib reaalselt koos lisavarustusega olla kuni 300mm suurem, ilma et tuleks registreerimistunnistusel vastav märge teha. Suurema pikkuse muudu korral tuleb taotleda ümberehitus ja registriandmete muutmine.
Lugupidamisega,
Taaniel Tigas
Tehnoosakond
Peaspetsialist
Pärnu mnt 463a, 10916 Tallinn
Tel. (+372) 58556501
taaniel.tigas@mnt.ee
HTTP: www.mnt.ee
---------------
PÄRIG:
Kas Toyota Hiluxile (sõiduki kategooria N1G, esmane registreerimine ja registreerimine Eestis 12.11.2002) tohib paigaldada ARB kaitseraua (http://www.arb.com.au/products/arb-prot ... s/3414140/). Tegemist on autorallidel osaleva päästesõidukiga. Samuti aitame vabatahtlikena Päästeametil kinnijäänud sõidukeid *** välja tõmmata ning vastavalt vajadusele osaleme ka teistel meie abi vajavatel üritustel (otsingud, maastikupõlengud jne.).
Kas tegemist on antud juhul esikaitsesüsteemiga?
Palun argumenteeritud s.t. seadustele viidatud vastust.
Lugupidamisega,
A.S.
-----------------------------
VASTUS:
-----------------------------
Tere,
Antud teemal käis täna meie juures kohtumisel ka Hr *** ühingust ***.
Siiski tulles asja juurde, Teie poolt saadetud lingil näha olev asendus kaitserauda on lubatud N1G kategooria Hiluxil kasutada.
Õigus tuleneb asjaolust, et kereosade tugevus (avariis) on tänase seadusandluse kohaselt normitud M1 kategooria sõidukitel.
Selle kohta on võimalik täpsemalt lugeda: https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... parand.pdf#
Kood 602. Üldnõuded
Nõuded: 1) sõiduki kere peab olema komplektne, osad nõuetekohaselt kinnitatud. Alates 1. oktoobrist 2003. a esmaregistreeritud M1 kategooria sõiduki kere tugevus eest otsasõidul peab vastama direktiivi 96/79/EMÜ nõuetele ning M1 ja N1 kategooria sõiduki kere tugevus külgkokkupõrkel peab vastama direktiivi 96/27/EMÜ nõuetele. Alates 24. veebruarist 2011. a esmaregistreeritava M1 kategooria ja mitte üle 2500 kg täismassiga M1 kategooria sõiduki baasil ehitatud N1 kategooria sõiduki ning alates 24. augustist 2015.a esmaregistreeritava N1 kategooria sõiduki esipinnad peavad vastama määruse EÜ (nr) 78/2009 nõuetele. Nõuded M2 ja M3 kategooria sõiduki kerele on toodud grupis 9;
Seega kuni aastani 2015 ei ole N1 (N1G) kategooriale täiendavaid lisakitsendusi. M1 kategooria sõidukile tohib sellise lahenduse paigaldada kuni 1. Oktoober 2003 aasta esmaregistreeritud sõidukile.
Siiski juhin Teie tähelepanu, et Maanteeameti definitsiooni järgi ei ole tegu nn. Esikaitse süsteemiga. Esikatise süsteemi kohta on võimalik lugeda ülevalpool kirjas olevalt lingilt:
Kood 625. Esikaitsesüsteem
Nõuded: 1) M1 ja N1 kategooria sõidukitele on lubatud paigaldada ainult määruse EÜ (nr) 78/2009 nõuetele vastavat ja e-sertifitseeritud täiendavat esikaitsesüsteemi;
2) direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele vastavat ja e-sertifitseeritud täiendavat esikaitsesüsteemi on lubatud paigaldada enne 28. novembrit 2009. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria sõidukile;
3) erandina on lubatud paigaldada direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele mittevastavat ja e-sertifitseerimata esikaitsesüsteemi:
a) enne 1. jaanuarit 2002. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria sõidukile; b) enne 25. maid 2007. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria maastikusõidukile (M1G ja N1G);
c) enne 28. novembrit 2009. a liiklusregistrisse kantud üle 3500 kg täismassiga M1 kategooria sõidukile;
4) nõuded ei laiene Siseministeeriumi või Justiitsministeeriumi poolt hallatavate asutuste eriotstarbelistele sõidukitele.
Kontrollimine: vaatlusega.
Omaltpoolt ja tänase samateemalise kohtumise huvides pean vajalikuks täpsustada, et eesmise/külgmiste /tagumise allasõidutõkke kasutamine võib olla erandkorras mitte kohutuslik
juhul kui nende paigaldamine piiraks sõiduki sihipärast kasutamist, piiraks näiteks ründe nurga suurust.
Kood 626. Eesmine allasõidutõke
Nõuded: 1) alates 10. augustist 2003. a esmaregistreeritud N2 ja N3 kategooria sõidukil peab olema E-reegli nr 93 või direktiivi 2000/40/EÜ nõuetele vastav eesmine allasõidutõke (edaspidi koos tõke). Nõue ei laiene N2 ja N3 kategooria maastikusõidukitele ja teistele mootorsõidukitele, kui nende kasutamine muutub tõkke tõttu võimatuks;
Seega loodan, et saite argumenteeritud vastused oma küsimustele ja tehnoprobleemide korral võite otse minu aadressile kirjutada.
Veel pean vajalikuks mainida, et täna meid külastanud sõidukile paigaldatud asenduskaitseraud ei olnud komplektne, puudusid plastikliistud ja see tõttu olid sõiduki esiosal teravad katmata metalliservad. Samuti oli sellele lisatud püsiv tõmbamisaas (keevituse teel), mis ulatus kaitseraua gabariitidest väljapoole ning ka sellise lahenduse kasutamine on keelatud. Asendusvaruosa peab olema komplektne ja sellest ei tohi ettepoole ulatuda detaile, mis võiksid jalakäia ohutust vähendada.
Ühtlasi juhin tähelepanu asjaolule, et sõiduki registreerimistunnistusel kajastuv pikkus, tohib reaalselt koos lisavarustusega olla kuni 300mm suurem, ilma et tuleks registreerimistunnistusel vastav märge teha. Suurema pikkuse muudu korral tuleb taotleda ümberehitus ja registriandmete muutmine.
Lugupidamisega,
Taaniel Tigas
Tehnoosakond
Peaspetsialist
Pärnu mnt 463a, 10916 Tallinn
Tel. (+372) 58556501
taaniel.tigas@mnt.ee
HTTP: www.mnt.ee
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Yeb, oled mõttega õigel teel.Chopper kirjutas:Nagu ma aru saan siis Disco III-le võiks siis panna ARB raua ette?
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Õige, kuid Land Rover pole tootnud peale 2003. aastat ühtegi N2 või N3 sõidukit. Kõik seda klassi sõidukid jäävad 60-ndate ja 70-ndate aaste sisse ja Eestis pole ühtegi sellist (veel).
Viimati muutis landy, E Mär 17, 2014 01:10, muudetud 1 kord kokku.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Miks peaks N2 või N3 kategooria allsõidutõke kuidagi sind morjendama?Rändsell kirjutas:oh pagan... sisuliselt tähendab see siis seda, et isetehtud stange ei sobi?
Sa kõige esimese postitsue ikka lugesid HOOLEGA läbi?
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!