mõtlesin , et kirjutaks siis miskit sellest kuidas sai hispaanlast registrisse surutud .
Käisin tõin leedust siis ex poilitsei masina milleks siis osutus pealkirjas mainitud hispaanlane .
Ennem kui ostma läksin oli teada , et ega see regamine lihtne olema ei saa .
Esimene mnt külastus lõppes sellega , et pihku pisteti akt kus kirjas, et paigaldada vaja normi kohased esimesed suunad, lisa pidurituli , allasõidu tõke ( liiga kõrgeks tõstetud ), ja ratastele porikummid.
Ok see selleks . kõrvaldasin kõik puudused ja käisin uuesti näitamas masinat . öeldi et kõik ok ja nüüd tehno osakonna taga asi , et kas leiavad eu tüübikinnituse sellele või mitte . Maksin siis üksik tüübikinnituse lõivu ja jäin ootama teh osakonna otsust . Kõigest kaks nädalat ja oligi vastus käes, et pole eu tüübikinnitust sellel eu-s toodetud masinal.
Uurisin siis neid eesti laboritulemustega hangeldajaid (autotest , ameerika auto, tyv nord) + umbes kümmekond erinevat euroopas pesitsevat labori tulemusi edasi müüvat firmat. Saatsin kõigile päringu auto andmetega , et kas on kuskil testitud santanat , ja vastus oli igalt poolt EI .
Lihtne .....kuuekümnendatel toodetud usa autole leiab eu tüübikinnituseks vajalikud laboritulemused lihtsalt , aga euroopas kokku pandud diisel maasturile ei leia (kuna kellelgi peale eesti ei ole testi tulemusi vaja olnud vist).
Kirjutasin kõigile sakslastele kes santanat müüvad (mitte , et neid kirju palju oleks pidanud saatma) , et kas saaks pilti dokudest ja kapoti alusest pirkast . Ühesõnaga pilte saadeti vastu nii pirkadest kui dokudest ja mitte ühelgi polnud tüübikinnitust ja kõik olid arvel kui N1 katekoorja masinad (minuoma leedus ka N1).
kui meilide kirjutamisest koll ette sai helistasin teh osakonda sõimasin esimesel vennal näo täis . oli vale mees ...... õige mees pidi peale lõunat tulema .
Helistasin peale lõunat uuesti siis , palusin ühendada õige mehega ja kui mees tel otsas , siis elasin ennast jälle verbaalselt välja ......mille peale mulle vastati , et kirjutagu ma e-mail. Kui ma tegin talle selgeks selle , et ma ei kirjuta enam maile ja soovin näost näkku kohtuda ja arutada varjante , kuidas härra hispaaniast saaks eesti numbrite alla , siis see ka ei sobinud ja oldi nõus kõnet jätkama .
Küsisin , et mis ma teen masinaga mida registrisse ei saa (margi esindust ei ole , tehast ei ole , testitud euroopas ei ole ja ise kõikki teste teha läheks sitaks kalliks )ja sellele sain vastuseks, et vii euroopast välja . Kui ma talle siis seletasin , et telefonid salvestavad kõnesid , siis suhtumine muutus...
võtsime siis aluseks ise ehitatud auto ja jätkasime arutelu ... küsisin , et kui vahetan sillad näiteks series 3 sildade vastu , kas siis võetakse aluseks series 3 pidurite andmed ? ja vastuseks sain , et tegelikult saab piduri testi teha ka suvalises ülevaatus punktis ( ja alguses küsiti ikka labori andmeid piduri testide kohta , aga enam ei olnud labori teste vaja , piisas ka ülevaatus punktist).
33% tööst juba tehtud ......
Nii mootor : küsimus, et kui panen autole iveco mootori ja viin talle ivecost paberi mootori andmete ja heitmetenormiga , kas see siis sobib ? ja sobiski ..... 66 % tööst tehtud ....
Ainuke asi mida ei saanud teiste masinate pealt kopida oli müratase. kuna sumps konkreetse mootori jaoks tehtud ja ühelgi masinal ei ole sellist sumpsi ja mootori kooslust , siis andmeid kopida ei saanud . ja otseloomulikult ei anta ka mitte mingeid juhiseid sellekohta , et kus saaks teha mürateste .
Autotest oü kodulehel on kirjas , et nad teevad eestis mürateste .... kiire kõne ja vastuseks tuli , et kui soovin teha teste siis kerge tonn ja saksamaalt tuleb testija , aga kui oodata viitsin , siis leitakse ehk keegi veel ja saaks summat väiksemaks ... a kuus sotti ...
otsisin edasi ..... leidsin siis eu laboritest , et eestis laagris on täitsa olemas "labor" kes teeb müratestisi , järgmine kiire kõne ja vastuseks oli : reedel kell kümme piibe maante lennuväljal. Mõeldud tehtud, arve 540 euroraha (selle raha eest sain neli korda mikrofonide vahelt läbi sõita ) ja reede õhtuks testide tulemused mnt teh osakonna ja minu meilil.
Nii mnt poolt nõutud asjad kõik olemas kaks päeva ennem kui kuupäev kukkus , mil mnt oleks saanud keelduda üksiktüübi kinnituse omistamisest .
Ja siis muidugi otsustas se teh osakonna vend nädalaks puhkusele minna ..... ootasin nädala ja kirjutasin iga päev , et kas saan registreerima minna ... ja sain iga päev vastu auto vastuse , olen tagasi sel sel kuupäeval. vahet pole , ma ikka kirjutasin ... ja kui kuupäev kukkus sain vastu kirja : Võib registreerida .
selline kahe sõnaline meil oligi
mis siis ikka luba registreerida olemas ... kappasin siis mnt letiäärde viskasin jälle ligemale kaks sotti ja sain uhiuued eesti numbrid koos dokudega. Ja nii se saaga lõppes ............
mnt maja külastasin siis kokku viis korda:
1.alguses autot näitamas
2.uuesti autot näitamas peale vigade parandust
3.mootori kinnituskiri , et minu autol just seda tüüpi ja just selle numbriga mootor (mootori teh kataloog koos kinnituskirjaga)
4.piduri testi tulemused
5. ja siis lõpuks numbritele järgi .
nii , et ligemale tonn raha ja pea kaks kuud aega kulus .....
Santana Anibal (PS-10)
Santana Anibal (PS-10)
parem kaks politseid ees , kui üks taga