Vedrustuse seadistus

Kui on mured 2005- 2014a. RR Sport I (L320) ja 2014-... a. RR Sport II (L494) mudelitega.

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Kasutaja avatar
rauki
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 244
Liitunud: T Sept 16, 2014 18:50
Asukoht: Saaremaa

Vedrustuse seadistus

Postitus Postitas rauki »

Seoses libeduse tekkega ja sellise pilliga siiski esimese kogemusega libedal ajal tekkis küsimus vedrustuse seadistuse kohta.Nimelt,kas keegi oskab täpselt lahti seletada,mis auto seadistuses täpselt juhtub kui nupp keerata libeda reziimile.Koheselt on aru saada et auto muutub palju tuimemaks ja gaasipedaal hakkaks nagu tunduvalt altpoolt reageerima aga mis veel muutub...kindlasti ju ka vedrustuses miskit.nii et palun targad seletage eesti keeles võhikule lahti mida need erinevad programmid konkreetselt autol muudavad.(libe,liiv,muda,kivid)
Kasutaja avatar
Märt-J.
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 15
Liitunud: K Mai 20, 2009 11:50
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Märt-J. »

Tere,

Proovib paari sõnaga lahti seletada - muidugi kui aus olla siis pole isegi saanud mingit otsest paberit või lahti kirjutist, mis täpselt muutub ja toimub - tegemist ikkagi mugavusvarustusega :)

Grass/Gravel/Snow - libedad teed - stardib teise käiguga, gaasipedaali tundlikus mahakeeratud, stabiilsus kontroll on kukil rohkem kui tavatingimustes, teeb endast oleneva et ratas libisema ei läheks.
Mud Ruts - muda - (soovitab ka aeglustit kasutada), idee oleks siis kasutada pehmel, mudasel pinnasel, jällegi gaasitundlikus, käigukast, stabiilsuskontroll on need kes arvestavad olukorraga, kus eelduste kohaselt on asfaldirehviga mindud mutta ja kontakt ongi mudane rehv vs mudane pind. kuna autole on info edastatud libeduse kohta, mis on raskel maastikul siis oli see äkki pool ringi, mis ta laseb rattal läbilibiseda enne kui veojõukontroll jõudu ümberjagama hakkab.
Sand - liiv (isiklikult kasutan ka paksus lumes just seda programmi) - gaasipedaal on "kummipaela otsas" ehk kohaltvõtt ja pidurdamine on tehtud võimalikult sujuvaks, et sisse mitte kaevata/vajuda, käiguvahetused on samuti hilised. Rattale lubatakse suuremat läbilibisemist enne kui kontrollid sekkuvad.
Rock Crawl - kivid (nõuab aeglustit) - isiklik kogemus puudulik mida täpselt teeb, aga idee on liikumine lahtisel kiviklibul, mis siis pakub vähe pidavust.

PS! isiklikult ei soovita kasutada ühtegi eriprogrammi kiirustel üle 80km/h - mitte seetõtu et see autole halvasti mõjuks (va. kui sul aeglusti sees on :) ), vaid tegemist on siiski maastiku ehk siis "rasketes" oludes sõitmis süsteemidega, kui sa ikkagi juba 80´ga sõita saad siis on tavaprogramm (special programs off) kõige mõsitlikum ja kuna sul on 3,6 siis on sul ka teoreetiline võimaluus 3 tonni libisevat rauda gaasipedaaliga tagasi sirgeks ja soovitud sõidsuunda saada :)
Märt-J. Jelsukov
Land Rover / Jaguar
+372 507 9809
mart.jelsukov@inchcape.ee

Kodanikud Teatrisse :)
www.teoteater.ee
Kasutaja avatar
rauki
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 244
Liitunud: T Sept 16, 2014 18:50
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas rauki »

Ma tänan põhjaliku vastuse eest....nüüd vähemalt oskan midagi seletada kui sõber küsib :D
Nii aga nüüd siis veel küsimus,et kas neid programme võib vahetada ka hoo pealt või peab auto seisma ja kui võib hoo pealt siis mis kiirus on maximum,millal neid võib lülitada.
Veel küsimus auto tõstmise kohta,et siis mis on kõige madalam asend....kas on mõeldud kiirtee peal sõitmiseks ja siis kõige kõrgem asend, et sellega ka hakkab mingil kiirusel soovitama et lase auto standardisse või sõida aeglasemalt aga kas reaalselt võib ka kiiremini sõita,ilma et peaks kartma et miskit laiali lendab....selle kohta sama küsimus,et kas võib autot tõsta langetada hoo pealt.
Tänan.
Kasutaja avatar
Märt-J.
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 15
Liitunud: K Mai 20, 2009 11:50
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Märt-J. »

Terrain response lubab - programmi nuppu sõidu ajal keerata - reźiim käivitub küll alles siis kui gaasi lahti lased (lased veidi veereda) - enda lõhkumist ta püüab mitte lubada :)
Ainus mille kasutamiseks pead seisma jääma on aeglusti - pead ka kasti neutraali panema ja siis on loomulikult kiirusepiirang - (peast ütleks numbriks 48km ehk 30 miili :) manualis kindlasti kirjas )

Vedrustuse 3 asendit ideepoolest järgmised:
Access - sisenemis kõrgus - kuni 40 km/h
Normal - sõitmis kõrgus - kõik kiirused
Off-road - maastiku kõrgus - kuni 40 km/h

Alumine ongi mõeldud pigem lühiajaliseks kasutamiseks - kui laed pagasit või inimesi samuti madalad parkimisruumid ja katseboks - sõita pikalt ei soovita sest siis on padjad tühjad ja vähemasti minu arvates on ta siis koletult ebamugav - lukk on nupule mitte funktsioonile - kui paned nupust lukku siis ühekordne vajutus normaalkõrgust ei taasta kui kiirusel 40 tõstab ta ennas sinna - mõeldud et kogemata ei tõstaks kui kõrguse piirang oluline on.
Normaal asendil on see nõks, et kui sõidad 30sek kiiremini kui 130 (keskeuroopa kiirtee) siis ta teeb ennast jäigemaks ja 2cm madalamaks ja siis kui kiirus langeb kauemaks kui minutiks alla 80 või alla 40´ne siis taastab jälle normaal asendi
Off-road ei ole mõeldud kiiresti sõitmiseks - turvalisuse kaaltulusel - raskuskese kõrgemal ja vedrustus kole pehme, hakkab ujuma ja jällegi minu silmis mitte kuigi mugav - kui ta Sul lubab sõita kiiremini kui 40km/h üleval ja all asendis siis on keegi Selle auto vedrustusega midagi mänginud - seda teha ta ei tohiks - samuti on tal varjatud extended height funktsioon, mis annab mingise 3,5 cm lisa kliirensit, kui hoiad pidurit all ja vajutad üles nuppu (mõeldud juhuks kui oled põhjapeal)

Kõrguse muutmisega sõidu ajal siis lihtne kuni 40 lubab ja tohib
Märt-J. Jelsukov
Land Rover / Jaguar
+372 507 9809
mart.jelsukov@inchcape.ee

Kodanikud Teatrisse :)
www.teoteater.ee
Kasutaja avatar
rauki
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 244
Liitunud: T Sept 16, 2014 18:50
Asukoht: Saaremaa

Postitus Postitas rauki »

Suurepärane ja põhjalik vastus :) mina tänan!
(Selliseid vastuseid ootaks siia alati ;)

Lähme siis natuke edasi :):):)
Nüüd küsiks ventilaatori kohta ka .... Nimelt on ventilatsiooni paneelil nupp ECO - veel ei ole täpselt aru saanud mida see teeb,muudab.Sama paneeli teisel pool on nupp kus ringi kujuliselt jooned- kuskilt lugesin et annab värsket õhku aga kuidas ta seda teeb,kas võtab otse väljast siis õhku ja laseb läbi salongifiltri.kui seda vajutan siis on tunda küll et sisekliima muutub värskemaks.

Siis küsiks veel selle kohta et põhidispleil on salamoodus kust pääseb testimise tsooni kui hoida näppu üleval ääres korraks ja siis vajutada displei all olevat (vist navi) nuppu siis küsib koodi vist 753 kui mäletan.
Kas see keskkond on lihtsalt informatsiooniks või on seal veel mingeid salanippe.Ma ei ole seal eriti julenud tuulata ja ei teagi kas lubab seal miskit vajutada ja targem vist olekski mitte vajutada;) aga äkki mõne sõnaga oskad ütelda mida sealt on võimalik teada saada.ise mõtlesin et kas näiteks saab kontrollida kas läbisõit vastab armatuuris olevaga jne.
....et kui juba jutuks läks siis....;)
TP
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 37
Liitunud: R Nov 28, 2014 14:48
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas TP »

rauki kirjutas: Nüüd küsiks ventilaatori kohta ka .... Nimelt on ventilatsiooni paneelil nupp ECO - veel ei ole täpselt aru saanud mida see teeb,muudab.Sama paneeli teisel pool on nupp kus ringi kujuliselt jooned- kuskilt lugesin et annab värsket õhku aga kuidas ta seda teeb,kas võtab otse väljast siis õhku ja laseb läbi salongifiltri.kui seda vajutan siis on tunda küll et sisekliima muutub värskemaks.
Hommik,

ECO vs Auto -> kliima / kont on taga või mitte. Alla 4C peaks ise ennast välja lülitama. Talvel, eeldan, sa jahutust ei soovi (loe : kui temp alla N kraadi on mõistlikum sõita ilma, säästad, vähemalt teoorias, kütusekulus).
Siseõhu nupp -> kui sees ei võta väljast õhku peale. Oluline ummikutes, muul juhul las olla ikka nii et võtab õhku juurde. Läbi salongifiltri tuleb ta igas asendis, selleks ju filter ongi. Salongifilter ise kindalaeka taga, uue maksumus oli ca 10 raha (või vähemalt sinna suurusjärku). Kui vahetad kompa käega ka, veendu et seal mingeid lisaüllatusi varuks ei ole.

Kui autos on juhuslikult suitsetatud, või tunned et on läppunud õhk, siis ise olen senini kasutanud osoneerijat.
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Range Rover Sport I ja II”