Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Kui on mured 2005- 2014a. RR Sport I (L320) ja 2014-... a. RR Sport II (L494) mudelitega.

Moderaatorid: inseneer, landy

Kasutaja avatar
RangeRoverSport
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 23
Liitunud: L Jaan 18, 2020 02:45
Asukoht: Tallinn

Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Postitus Postitas RangeRoverSport »

Tere.

Olen seni 12 aastat vaid MB ning täpsemalt G-klassi fänn olnud. Omasin ka 2007 G55 AMG Kompressorit 368kW 2012-2015 millest tuli aga paraku teatud muudatuse sunnil loobuda.

Nüüd aga hinnad vaat et pigem töusnud ning normaalset musta 2008-2012 sisuga G55K alla 45-50K ei leia. Eestist ammugi mitte.

See sundis vaatama ka muid kuid igasugu X5, Cayenne, länkkär, Q7, Touareg jms paraku kohe üldse mitte ei meeldi.

Ainuke alternatiiv RR, täpsemalt Sport oma ilusama välimuse-eriti tagaosa/tagatulede poolest. Söidan 99% vaid linnasiseselt lühikesi otsi, aastane ls 3000-4000km e sisuliselt hobiauto.

Olen jöudnud järeldusele et L322 varasemad 2002-2004 ja 2005-2009 pole eriti töökindlad. Kvaliteet paranes 2010-2011 ja 2012-2013 faceliftidega.

Seega olen söelunud enda jaoks:

2010-2011 3.0 V6 180kW 6-speed diisel
2012-2013 3.0 V6 188kW 8-speed diisel
2010-2013 5.0 V8 Supercharged 375kW bensukas-Eestis neid miskipärast ei müüda. Mobiles hinnad täitsa ok-al. 13K valge ja korralikumad 16-18K.

Eelarve u 20K

Tahaks väga 5.0 kuid kahjuks pole aega Saksasse seiklema minna ning Mobile.ee-le ka ca 2000€ vahendustasu ei tahaks maksta.

Seega vist siis 188kW diisel?

Youtube videotest olen aru saanud et sellel peaks 150.000km juures:
1) vahetama EGR klapid u 1000€? Vastasel korral vöib mootor lihtsalt kokku joosta?
2) tegema 8-käigulise automaatkasti hoolduse/ölivahetuse u 200€? Vastasel korral vöib asi löppeda suurema remondi/vahetusega 2-3K?

phpBB [video]
OSTAN 2008-2012 G55 AMG Kompressor 368/373kW
Kasutaja avatar
Erik256
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 148
Liitunud: N Sept 25, 2014 10:16
Asukoht: Tallinn

Re: Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Postitus Postitas Erik256 »

2007 Defender 110 TDCi
2002 Discovery 2A Td5 aut (müüdud).
Kasutaja avatar
RangeRoverSport
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 23
Liitunud: L Jaan 18, 2020 02:45
Asukoht: Tallinn

Re: Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Postitus Postitas RangeRoverSport »

Jah juba MB foorumis viidati sellele ja tean et eriti vanemad diislid pole töökindlad-eesotsas 2.7 V6.

Aga nii ei saagi midagi osta-eks alati ole ka teatud risk. Proovisöidul igatahes mootoris imelikke körvalhelisid polnud ka seistes kapoti alt kuulates.

SDV6 vast töökindlam kui TDV6?
OSTAN 2008-2012 G55 AMG Kompressor 368/373kW
Kasutaja avatar
Erik256
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 148
Liitunud: N Sept 25, 2014 10:16
Asukoht: Tallinn

Re: Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Postitus Postitas Erik256 »

Seda küll. Eks kõikidel markidel on mingi nõrk mudel. Siiski, ja arvestades seda, et mul otsene kogemus nende mudelitega puudub, arvan mina, et õigem oleks vaadata suure Range Roveri poole. Siin on korduvalt arvamust avaldatud, et kõige töökindlam 21. sajandi Land Rover on 3 liitrise BMW mootoriga L322. Tõsi on ka see, et kõige uuem selline mudel pärineb aastast 2006. Seega järgmine valik on kas bensiinimootoriga Disco3/4/RRS (mis tehniliselt on ju kõik üks ja sama auto) või siis 3,6 või 4,4 liitrise diisliga L322. Viimase kasuks räägib minu arvates ka see, et nende hooldus ei näe ette mingeid ajuvabasid protseduure a-la kere mahavõtmine mootoririhma või turbo vahetuseks nagu on RRS-l. Aga äkki asjatundlikumad kasutajad ütlevad ka oma arvamuse.
2007 Defender 110 TDCi
2002 Discovery 2A Td5 aut (müüdud).
Kasutaja avatar
martinsl
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 284
Liitunud: R Dets 13, 2013 10:17
Asukoht: Tallinn

Re: Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Postitus Postitas martinsl »

Sport on L320 ja Range Roveriga pole muud pistmist peale nime. Tegu teistsuguse kerega Discoveryga.
L322 on kuni fl sama auto ja ei tea, miks ja kes neid lahterdab, et ala 2004 on hea ja 2003 ei ole nii hea.. jne. Kolmene m57 pole kindlasti kehv, kui seal oleks nüüd mingi teine kast pandud tehasest alla selle gm asemel siis...
Mina olen arusaanud, et 2010+ L322 on rohkemate pidevate pisivigadega ja samuti kehvema müraisolatsiooniga(selle arvelt saadi vist autod kergemaks) aga see selleks, sa otsid Sporti.

Üks n/a v8 Sport https://www.auto24.ee/used/3289161
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Postitus Postitas landy »

RangeRoverSport kirjutas: N Jaan 23, 2020 21:00 SDV6 vast töökindlam kui TDV6?
SDV6 ja TDV6 on ühks ja sama mootor, mille nimetust turunduslikel (!) eesmärkidel muudeti, kusjuures erinevatel turgudel erineval moel ja ajal.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Postitus Postitas landy »

Järgmised õpetussõnad ja tähelepankud praktiku vaatnurgast ( viimased 6 aastat olen LR remondi firmas tööl olnud) ja enne seda alates 1996. aastast nimapidi Land Roveri maailmas sees.

1)Kui soov osta RRS ( L320) ja aastane läbisõit võike ming autot sihtotstarabeliselt ei kasuta ja vaid "poosetamiseks" (sorry!) on, siis parim valik ikkagi 4.2L Supercharge mootoriga. Sellega on sõidurõõmu kogu raha eeat ja see suur ning raske auto ( sõltuvalt varustusest 2,5...2,7 tonni tühimassi) muutub äkki väga reipaks ja nobedaks

2)Kui kindel soov vaid diisel võtta, siis 3,6L, tõsi peab arvetame sellega, et üks htek tuleb üks (parmpoolne) ja siis teine turbo vahetada ning seejärel ka sisse-ja väljalske kollektorid. Kui probleeme ignoreerid, vahetad üsna pea mootorit.

3) TDV6 ( nii 2.7L, kui 3,0L) puhul ei ole küsimuseks mitte kas läheb, vaid millal läheb mootor kotti.

4)Kõige lollikondlam valik on päris Range Rover L322 BMW 3,0L mootoriga Jupid ja hooldus võreldes RRRS-iga odavad ja töötunde mida maksta kordades vähem. Pead arvestama iga 100.000km järel käigukasti kapremondiga (~1000EUR), aga see vahetustöö on kiire ja ette planeeritav.
Kui soov sõita kaasegsma väljanägemisega, kui töökindla tehnikaga, tuleb valida 2995/2006 a.a facelift mudle- kere ja elektroonika uus, tehnika vana.

Lisaküsimused teretulnud.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
RangeRoverSport
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 23
Liitunud: L Jaan 18, 2020 02:45
Asukoht: Tallinn

Re: Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Postitus Postitas RangeRoverSport »

BMW 3.0 diisel on siis mitu kW vöi mis mootorikoodiga/mis aastatel kasutati?

Kas BMW 3.0 diisel ainult RR-l, RRS-il mitte?

Asi ka selles et RR on 4.97m pikk aga RRS 4,78m e u 20cm pikem ja maa-alusesse kümnete betoonpostidega parklasse oleks RRS-i kordades kergem parkida.

Reaalselt kasutaks linnasiseselt u 15-20km lühikesed otsad. Vahel harva 2-3x aastas ehk ka maale edasi-tagasi 2 x 250km.

Kas siis nt 2012-2013 mudeliuuenduse 3.0 188kW ja 8-k kastiga RRS-id ka niivörd ebatöökindlad et hakkavad kohe lagunema nt 150.000km ja korrektse hooldusajaloo juures?
OSTAN 2008-2012 G55 AMG Kompressor 368/373kW
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Postitus Postitas landy »

RangeRoverSport kirjutas: R Jaan 24, 2020 18:42 BMW 3.0 diisel on siis mitu kW vöi mis mootorikoodiga/mis aastatel kasutati?

Kas BMW 3.0 diisel ainult RR-l, RRS-il mitte?

Asi ka selles et RR on 4.97m pikk aga RRS 4,78m e u 20cm pikem ja maa-alusesse kümnete betoonpostidega parklasse oleks RRS-i kordades kergem parkida.

Reaalselt kasutaks linnasiseselt u 15-20km lühikesed otsad. Vahel harva 2-3x aastas ehk ka maale edasi-tagasi 2 x 250km.
1) BMW M57 3,0L R6 mootorit paigaldati 2002- 2006
Täpsem info:
https://en.wikipedia.org/wiki/Range_Rover_%28L322%29

2)RR L322 tööti välja, siis kui Land Rover kuulus BMW-le,
https://en.wikipedia.org/wiki/Range_Rov ... %932012%29
RRS l320 , aga Fordi ajastul ja ksutati Ford-Peugeot koostöös valminud mootoreid
https://en.wikipedia.org/wiki/Range_Rov ... %932013%29

3)Uuemetel RR-idle, eriti Vogue paketiga on nii parkimisndurid, kui kaamerad peal, saad hakkma. Pelegi on RR kahe tagaluugiga ja seega mõnud koht istumiseks või eine võtmiseks, kui piknikule asja.
Põhjendus: https://youtu.be/ot6dL2mlO7c?t=208

RRS Sport 4,2 Supercharge:
https://www.youtube.com/watch?v=ot6dL2mlO7c

Tee proovõsit mõne heas korras 4.2L Superchargega ja saa ei taha diislit enam nähagi.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
RangeRoverSport
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 23
Liitunud: L Jaan 18, 2020 02:45
Asukoht: Tallinn

Re: Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Postitus Postitas RangeRoverSport »

2010-2013 ainult huvitab. Muud aastad välistaks kuna sisu liiga vanamoeline.

Kas 4.4 V8 230kW diisel on ok töökindluse kohalt?

Neid SS/kompressoriga isendeid pole Eestis paraku müügil-vaid paar uuemat 2014+ mis hetkel liiga kallid.

Köige parema meelega ostakski 5.0 SS 375kW bensuka millel sama mootor mis Jaguar XKR:il. Kuna aastane ls u 4000km siis kütusekulu mind ei morjenda.
OSTAN 2008-2012 G55 AMG Kompressor 368/373kW
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Postitus Postitas landy »

RangeRoverSport kirjutas: R Jaan 24, 2020 20:03 2010-2013 ainult huvitab. Muud aastad välistaks kuna sisu liiga vanamoeline.

Kas 4.4 V8 230kW diisel on ok töökindluse kohalt?

Neid SS/kompressoriga isendeid pole Eestis paraku müügil-vaid paar uuemat 2014+ mis hetkel liiga kallid.

Köige parema meelega ostakski 5.0 SS 375kW bensuka millel sama mootor mis Jaguar XKR:il. Kuna aastane ls u 4000km siis kütusekulu mind ei morjenda.
1) Need uuema aja suure kubatuuriga diislid ei armasta lühikesi linna otsi ja foorist-foorini töristamist, tapab mootori ja kõik kaasnevad andurid/filtrid ära. LR pesas niimõnigi 4,4 mootor juba remondis käinud.

2) Bansukat vaata julgelt mujalt Euroopa riikides. Saksas ja Šveitsis peaks neid vabamalt saada olema. Löö mobile.de lahti ja ostsima!
Kuikardad seiskorra pärast võid lasta mõnel pädeval firmal kohale tuua/üle vaadata.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
RangeRoverSport
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 23
Liitunud: L Jaan 18, 2020 02:45
Asukoht: Tallinn

Re: Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Postitus Postitas RangeRoverSport »

Ok, tänan.
OSTAN 2008-2012 G55 AMG Kompressor 368/373kW
Kasutaja avatar
martinsl
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 284
Liitunud: R Dets 13, 2013 10:17
Asukoht: Tallinn

Re: Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Postitus Postitas martinsl »

Neid ikka vahel on müüa ja ilmselt peale talve jälle suurem valik. Lätis on üks 5.0 sc müügis pikalt olnud. Väljalase on ülirõvedaks tuunitud, vb saab kerge vaevaga algupäraseks.
Kui nüüd 4.2sc(ja ka 4.4) ajv8 on väga vastupidavad hea omaniku käes siis sama selle 5 liitrise kohta ei käi. Esimene mure ketid-tallad ja teiseks tahmab see mootor samamoodi, kui pidev madal koormus. Sarnased mured on ka kolmesel sc mootoril, sest see on pm sama mootor -2 silindrit.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Postitus Postitas landy »

Kui tahad veel sportlikuma minekuga maasturit, siis proovi 4,2L Supercharge mootiriga päris Range Rover-it (L322), kuigi gabariitidelt suurem, kui RRS on ta kaalult keregem ( Keresse uputatud raam) ja seega veel äkilisema minekuga. Lisaks kogu Päris Range Roveri luksus.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
RangeRoverSport
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 23
Liitunud: L Jaan 18, 2020 02:45
Asukoht: Tallinn

Re: Range Rover Sport 2010-2013 diisel/bensukas?

Postitus Postitas RangeRoverSport »

Ok, mis selle Läti 5.0 SC müügilink oleks?

Huuh, päris palju infot ja suur valik.

Nagu aru saan siis 4.2 ja 5.0 ilma Superchargita üsna möttetud kuna palju vähem vöimsust pea sama kütusekulu juures?

G-klassiga oli lihtne:

2005-2011 5.4 Kompressor (sama mootori puhul väikeste mudeliuuendustega vastavalt 350/368/373kW)
2012-2018 5.4 Bi-Turbo 400kW
2018- 4.0 Bi-Turbo 430kW

400CDI V8 184kW diisel probleemne-köik muud diislid ok.
OSTAN 2008-2012 G55 AMG Kompressor 368/373kW
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Range Rover Sport I ja II”