Discovery 1 ga Gruusiasse

Safarid, matkad, võistlused.

Moderaatorid: inseneer, landy

Kasutaja avatar
Jopinto
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 37
Liitunud: T Veebr 20, 2018 17:20
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Discovery 1 ga Gruusiasse

Postitus Postitas Jopinto »

Heippa siinne pere!

Tuli huvitav mõte, et viiks ühe Discovery sel aastal Gruusiasse jalutama. (Viimane kord käisin Patroliga)
Olen seda juba aasta jagu suhteliselt tõsiselt ehitanud, ehk kestab reisi ära. Teekond tuleb ca 10 000 km, enamus maantee ja teine enamus mägiteed.
Auto ise on tahe, raam korralik ja kere sai üle käidud, et tuul sisse ei puhu ja jalad püsivad kuivad. Nipet näpet on veel teha, üks tagumine aken peksab kaitset läbi ja konditsioneeri süsteem on vist umbes. Püsikiiruse hoidja ei funka, ehk suht pseudo asjad jäänud.

Aga natuke teeb muret see, et 80 kandis saaks autol nagu jõud otsa, suitsu ega miskit ei tähelda. (98a, 90kw aut) ja tundub et olenemata käigust on 2000-2100 pöörde vahel kahtlane värin sees, kiirusest olenemata. Käigud lähevad sisse kiirendades jõnksatustega, ei miskit hullu aga tuntav. Rehvid on 265/75R16 goodrich AT (uued), mõlemal kardaanil uued ristid ja tasakaalustatud, kusjuures tagumise kardaani kummi muhvi asendasin ka ristiga.

Millele ma peaks veel rõhku pöörama? Niisama ratta laagreid vahetada ei tahaks aga kodus seda kindlasti lihtsam teha kui teepeal.

Kas vahekasti tasuks maha võtta ja miski värskendus/hooldus teha, käima kastiga? Mootor käis algosadeks ja see sai kokku nagu kord ja kohus.

Tegu mu elu esimese Land Roveriga ja enne seda pool ilma Patroliga läbi kärutanud, seega võrdus ja kogemus ei ole ilmselt aus.

Ootan igast soovitusi ja ettepanekuid...

Kui kellelgi miskeid jubinaid vedeleb, siis pakkuge julgelt Puudu on näiteks kogu metallist põhjakaitse ring

Reisist ise tekib miskit https://www.facebook.com/Avastamas-Gruu ... 175579039/" onclick="window.open(this.href);return false;

Autost mingi pilt ka
31706623_1673153146055515_8816375000241012736_n.jpg
31706623_1673153146055515_8816375000241012736_n.jpg (118.04 KiB) Vaadatud 5209 korda
Viimati muutis Jopinto, T Mai 01, 2018 19:58, muudetud 1 kord kokku.
Kui uued rehvid, siis ikka Rehviparadiis!
Kasutaja avatar
DreamWalker
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 557
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: Discovery 1 ga Gruusiasse

Postitus Postitas DreamWalker »

Jälgin huviga. Huvitav üritus (Y) (Y)

Endalgi plaan miskit taolist ette võtta aga arvestades masina seisukorda siis 2019 on vb realistlikum :evil: :roll:
Peab see aasta lähiümbrusega piirduma :D

Soovitaks ka rattalaagrid ennetavalt ära vahetada. Oleneb LS aga arvestades pilli vanust parem kui teepeal jamama hakata.

Mul on 400k kellal ja järjest surevad rattalaagrid üksteise järel (jumal tänatud et mitte korraga? :lol: )
Where comfortzone ends - adventure begins!
1990 Toyota Hilux
Kasutaja avatar
Jopinto
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 37
Liitunud: T Veebr 20, 2018 17:20
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Discovery 1 ga Gruusiasse

Postitus Postitas Jopinto »

Mul odol miski 240 tuh aga õnneks Discole jupid ei maksa suurt miskit. Timkeni rattalaagri komplekt ühele rattale on miski 16 euri, et pm võib profülaktika eesmärgil tõesti juba uued panna.

Kas oleks ehk mõistlik võtta diffrid ka lahti ja seal miskit kohendada?

Piduri supportid lasin liivapritsiga üle ja läksid sisse uued kolvid. Kettad, klotsid said ka kohe uued pandud ja hiljuti vahetasin kogu piduritorustiku ja voolikud välja, tellisin uued jupid ja oli aint külge kruvimise vaev. Eelmine omanik oli mingeid huvitavaid vooliku arendusi tehtud, nüüd kõik nii nagu peaks.

Küsimus, et kuidas kütusepaak küljes püsib, ma altpoolt ei leia miskit vitsa, üks aint üleval pool :D

Kas kellelgi on miskit metallist paagi kaitset, kasvõi laenata, et saan samasuguse välja painutada?
Kui uued rehvid, siis ikka Rehviparadiis!
Kasutaja avatar
DreamWalker
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 557
Liitunud: L Juun 03, 2017 21:50
Asukoht: Tartu

Re: Discovery 1 ga Gruusiasse

Postitus Postitas DreamWalker »

Kadedaks ajavad sellised hinnad. :twisted: :twisted: :twisted:

Disco2 esi rattalaager 400.- lett ja tagumine 230.-ish jutt siis OEM/normaalsest kvaliteedist...

Shitpart jms pahn on 2x odavam :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol:

Pole miski mehhaanik aga diffrid mahlad ära vahetada peaks hea küll vast olema kui just miskit häda ei pähjusta/näita välja? :roll:

P.S Püss näeb juba asjalik/tige välja :P
Where comfortzone ends - adventure begins!
1990 Toyota Hilux
Kasutaja avatar
Jopinto
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 37
Liitunud: T Veebr 20, 2018 17:20
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Discovery 1 ga Gruusiasse

Postitus Postitas Jopinto »

Mahlad on kõik uued ja peale kahtlase vibra teatud pööretel ei oska kurta. See oli esimene Discovery mida ma üldse vaatamas käisin ja sattus nii, et esimene millega ma üldse sõitnud olen :D

Tean, et niisama toimivasse asja ei tasu küüneviha sisse ajada aga noo ma ei teaaaa, ikka vaataks mis karu kõhus ja saaks kasvõi uue tihendikese kuskile pista, ennem kui ta ise otsustab vales kohas lekkima hakata :twisted:

Kusjuures mul on vist üks vähestest Discodest, mis on täiesti lekkevaba ja kõik mahlad on sees ka :mrgreen: (Igaks-juhuks sülitasin õla täis)
Kui uued rehvid, siis ikka Rehviparadiis!
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Re: Discovery 1 ga Gruusiasse

Postitus Postitas totu »

Vahetult enne reisi ei näpiks midagi, hea kui võimalikud varuosa- ja vahetamise praagid kodumaal välja tulevad.
Lisaks eeltoodule vahetaks rihmade rullid (laagrid) ja rihmad. Daycot ei soovita, kipub käunuma, ja amordid peaks hästi kriitiliselt üle vaatama. Ise olen seda ignoreerinud aga tagasilla kohal olev kütusepott on mõistlik ära tühjendada ja kütusetorud üle vaadata.
Kas see popp ja noortepärane katuseehitis on vajalik? Selle tripi peale võib selle pressimine, läbi õhu, paarsada eurikut kütuseraha maksta ja mägedes ei tee kõrgem raskuskese sõitu mugavamaks. No ja tuulemüra peale selle. Pigem juba mingi "seljakott", kui tõesti asju autosse ei õnnestu pakkida. Eeldan, et lähete kahekesi, sel juhul saab tagumised istmed koju jätta ja peaks kõik vajalik lahedasti ära mahtuma, proovitud.
Raud on tore.
Kasutaja avatar
Jopinto
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 37
Liitunud: T Veebr 20, 2018 17:20
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Discovery 1 ga Gruusiasse

Postitus Postitas Jopinto »

Katuse monstrum on vajalik, tuulemüra kadus peale LED Bari paigaldamist aga seda tuleb veel täiendada, läheb ühe vahe võrra lühemaks ja tuleb täiendav spoiler. (Kole aga praktiline)

Katusele läheb üks plast kanister kütusega ja eks boks saab ka asju täis pandud. Kui jõuab siis selle külge ka lahtikäivad katusealused, seega raam on vajalik.

Hetkel läheme 3 kesi aga otsime ka 4 jandat reisijat. Tagaistmed jäävad sisse.

Autol tundub, et kiirendus kaob kuskil üle 80 ne ja edasi kogub aeglaselt aga see ilmselt selle auto eripära?
Kui uued rehvid, siis ikka Rehviparadiis!
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Re: Discovery 1 ga Gruusiasse

Postitus Postitas totu »

Jopinto kirjutas:Katuse monstrum on vajalik, tuulemüra kadus peale LED Bari paigaldamist aga seda tuleb veel täiendada, läheb ühe vahe võrra lühemaks ja tuleb täiendav spoiler. (Kole aga praktiline)

Katusele läheb üks plast kanister kütusega ja eks boks saab ka asju täis pandud. Kui jõuab siis selle külge ka lahtikäivad katusealused, seega raam on vajalik.

Hetkel läheme 3 kesi aga otsime ka 4 jandat reisijat. Tagaistmed jäävad sisse.

Autol tundub, et kiirendus kaob kuskil üle 80 ne ja edasi kogub aeglaselt aga see ilmselt selle auto eripära?
Ise loobusin D1 st just jõuetuse pärast, maanteekiirustel, autotreilaga (üsna mitteaerodünaamilise võistlusautoga) . Just 80+ on see koht, kust hakkab tuuletakistus väga järsult suurenema. D1 (300Tdi) kannatab, stressivabalt, 100-110 libistada ja ei joo vaeseks, ebamugavaks läheb 120-130 juures. Kahtlustan, et see puri piirab "mõnusa" kiiruse just sinna 80 kanti aga see on pika otsa peal juba argument. Kas kanister on ikka vajalik? Mingi "puutumatu tagavara" saaks kindlasti tagavara ratta sisse kinnitada (ise ei jõudnud selleni aga mõte oli tagavararatta hoidik painipaigana teostada, nt. tungraud, mingid võtmed, õlipudel jms.). Üsna mitukümmend liitrit panipaika annab tekitada tagaistme "käetoena" kuni keskkonsoolini, e. teha auto ajutiselt neljakohaliseks. Ja kui palju neid asju siis ikka vaja on, poed on ka Georgias olemas, riideid on võimalik pesta ja/või osta, tanklaid peaks ka olema. Ja katusealused on olemas ka üsna väikeseks pakitavad. Pigem korralik vahesein tagaistmete taha (turvalisus) ja mingid riiulid pakiruumi (mugavus ja mahutavus). "Igaks juhuks" asju mahub üsna palju pakiruumi küljepolstrite vahele ja esiistmete alla. Mingi õlikanistri vms. pakib ka mootoriruumi ära, sinna soovitan ka teise aku installida (õhuvõtt tahab veidi "moderniseerimist").
Kindlasti on hea kontrollida jahutussüsteemi hermeetilisus ja rõhutaluvus, samuti ventilaatori visco seisund, need on asjad, mille probleemid ilmnevad kiirteel või mägedes, st. kohtades, mida Eestis ei ole.
Raud on tore.
Kasutaja avatar
Jopinto
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 37
Liitunud: T Veebr 20, 2018 17:20
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Discovery 1 ga Gruusiasse

Postitus Postitas Jopinto »

Märkasin ise ka, et kui saavutada kiirus (GPS i järgi) 110 +- siis on mõnusasti 2500 ja nats alla pöördeid ja kulgeb nn "rahulikult" Teine hea kiirus on 92-94, siis ca 2200 pööret. Eestis ainult suht kehv sõita, sest maantekiirused on nii 86-87 ja see täpselt mul käiguvahetuse nurk (265/75 rehviga).

Valisin ise just D1 varuosade ja auto hinna järgi, noh eks ta natuke meeldib mulle ka, nüüd eriti.

Asjade pakkimise ja paigutamise kohapealt on mul piisav kogemus olemas, olen käinud maasturiga nii Euroopas kui ka talvel Venemaa põhja aladel. Gruusia-Armeenia ka läbi sõidetud jne. On ka kogemus matkal üks või paar ringi üle katuse käia, seega lahtisi asju salongis eriti ei tule. Taga osast on plastik väljas, selle asemel inverter, kompressor jne, teisepoole tuleb webasto. Keskel suurte sahtlitega voodi, seljatoed alla lastes tekib piisavalt suur lava. Esimesed istmed vahetasin Volvo V50 istmete vastu, kõrvalistuja seljatugi käib sel ettepoole alla, niiet terve auto salongi pikkus on sirutamise ruumi :wink:

Ventikat mul mootoril ei ole, kaks kliima? ventikat ees töötavad aegajalt. Variant 1, et nendele sundlüliti vahele panna, variant 2, et tellin elektri ventika convers. kit i, maksab suht sama mis tellida uus mehaaniline (170 eur äkki vms)

Kaks akut olen juba pannud, 75ah start stop AGM id, auto käivitus muutus oluliselt paremaks. Salongi tõin 50 ruuduse kaabli akult, selle jagasin pooleks, üks 35 ne jookseb lae alla, kus on kogu katusetulede juhtimine ja voltmeeter, laadijad jne ja teine 35 ruudune jookseb pagakassi, kus istuvad kompressor ja muu selline taga osa elekter. Sigareti pesad on kõik otse aku küljes.
Akupeal on 100A kaitse, 35 ruudused lõppevad 50A kaitsmetega ja kõik pesad ja muud võtan kaitsme karpidest kus on veel omakorda 7.5-20A kaitsmed ees. (Pold väiksemaid kaableid käepärast). Aga nüüd võin pagassist vintsi toita või käivitusabi anda :D

Taga stange on hetkel planeerimises, varuratta taha ilmselt tuleb HiL-ift ja teisiepoole valmidus kanistrite hoidmiseks, Gruusias otseselt vajadust pole aga üks kanku katusel on juba silmale ilus vaadata ja abiks lõkke süütamisel :roll:

www.maasturimatkad.ee, sealt leiab natuke mu toimetusi.
Kui uued rehvid, siis ikka Rehviparadiis!
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Re: Discovery 1 ga Gruusiasse

Postitus Postitas totu »

Kõva sõna. Voodi ja 4 inimest on selle auto jaoks tõsine saavutus. Ise ei ole niipalju viitsinud ehitada (voodi on küll kaasas olnud) aga sõidetud on Discoga üksjagu. Reisidel olen offroadi vältinud (korra on ka ära tasunud, Norras oli teiselpool süütut koolmekohta kena ööbimiskoht aga naise ärgitusel oja ei läbinud- hommikuks oli üle meetri sügavune kärestik) aga mingid pinnasteed on ikka ette jäänud ning kliirens ja 4vedu on tarbeks olnud. Vints olemas, milleks raske Hilift? Pigem võiks kotttungraud kaasas olla?
Kondi ventikad mägedes ei toida, proovitud. Sundlülitit ei ole vaja, rakenduvad ise ka mootori temperatuuri pealt. Originaallahendus võiks optimaalseim olla, raske autoga mäkke pressides koormab suur elektrivent omajagu generaatorit, ei ole nii töökindel ja jahutusvõimsus jääb ikkagi mehaanilisele alla. Lisaks võib lõunas ka üsna palavaks minna.
Selle rehviga peaks ehk Defeka vahekasti peale mõtlema? Arvutamise teema aga võiks mootori pöörete ja kiiruse suhted uuesti paika saada, ilmselt ka kütusekulu paremaks. Automaatkast? See 85+/- siis ilmselt trafoluku lülitumise kiirus. Lahtise lukuga (alla selle kiiruse) on kütusekulu arvestatavalt suurem. See kast lukustab trafo ainult IV käigul ja üle konkreetse kiiruse.
PS: VIN tasub raami pealt üles otsida ja loetavaks teha, Discodel kipub sellega probleeme olema.
Raud on tore.
Kasutaja avatar
Jopinto
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 37
Liitunud: T Veebr 20, 2018 17:20
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Discovery 1 ga Gruusiasse

Postitus Postitas Jopinto »

Okei, see ventiga lugu on hea teada, siis vb tõesti mehaaniline külge. Offroadi ei punnita ise ka esimese eelistusena. Ja teine hea teadmine, et vaja siis ikkagi hoida kiirust, et trahvo lukk sees oleks.
Spidoka järgi käib lülitus kiirusel miski nats üle 80 ne, GPS kiirus on siis 90 +-, oleneb tee kaldest. Niiet kõige parem oleks sõita siis kiirusega 95-100

Veel miskeid kasulike mõtteid?

Praegu selgus, et üks auto ei osale reisil. tekkis omanikuga ületamatud raskused sponsorkleebiste paigutamise osal Jeep ile, seega võime ühe NORMAALSE seltskonna järgi lohisema võtta...
Kui uued rehvid, siis ikka Rehviparadiis!
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Re: Discovery 1 ga Gruusiasse

Postitus Postitas totu »

Tegelikult tuleks aga aeg ei sobi.
Trafolukk peaks rakenduma kiiruselt 85, rehv annab ca 10% juurde, seega ca. 93km/h !! Paljuvõitu ja kastist reguleerida on seda üsna keeruline
Raud on tore.
Kasutaja avatar
Jopinto
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 37
Liitunud: T Veebr 20, 2018 17:20
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Discovery 1 ga Gruusiasse

Postitus Postitas Jopinto »

Jap, nii umbes ongi, seega vaja väiksemad rehvid panna :D

265/75R16 vahetada 265/70R16 vastu aga see vast niipalju efekti ei anna.
Kui uued rehvid, siis ikka Rehviparadiis!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Discovery 1 ga Gruusiasse

Postitus Postitas landy »

DreamWalker kirjutas:Kadedaks ajavad sellised hinnad. :twisted: :twisted: :twisted:
Disco2 esi rattalaager 400.- lett ja tagumine 230.-ish jutt siis OEM/normaalsest kvaliteedist...
Ees ja taga ju samad ratta laagrid...
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Discovery 1 ga Gruusiasse

Postitus Postitas landy »

Arvestades 300tdi vana elektroonilise pristsesüteemi kapriissust, siis pigem pistaks sinna mehh pumba peale ja laseks imedepõllul turbot ning pumpa järgi aidata. Timmitud 300tdi-st saab täista ekrsa pilli ja jõudu ka juurde. Võid tulla Imdepõllule proovima, kuidas suur Defender 130 edasi käib. Tulevikule mõeldes ei tee paha ka suurem intercooleri (Alisport) radiks. Suurem rehv eeldaks pigem teise ülekandega (Defenderi) vahekasti, et jõud kaotsi ei läheks. Jõnksusga jäiguavehtus võib viidata käiguaksti turbiini väsimisele.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta