1. leht 1-st

esimene hooldus - natuke kiiresti tuli

Postitatud: K Mär 07, 2018 08:06
Postitas Aki Kupiainen
Minu auto teatas esimese hoolduse vajadusest; selle poolest töötab nagu peabki ehk ise kontrollib millal hooldust vaja. Minule aga üllatus oli et lubatu 34 000 km / 24 kuud asemel esimest hooldust oli vaja peagu poole kiiremini (20 tkm / 16 kuud).

Kohaliku LR esindaja väitel numbrid täiesti normaalsed: „34 000th või 24 kuud on optimaalne ja maksimaalne lubatud välp“. „See on tingitud sõidustiilsit, kütuse kvaliteedist, külmkäivitustest, teisisõnu mitmetest erinevatest teguritest“.

Küsisin kas statistikaid on et vaataks kas olukord on keskmine või mediaan et teaks kas nii kiire hooldusvajadus on anomaalia ehk kas peaks midagi autos hoolduse lisaks uurima. Loomulikult statistikaid pole/ei avastada ja auto on korras nagu Premium auto peab olema (kuigi minu auto vigade nimekirja on juba piisavalt pikk et raamatud kirjutada).

Siis on vaja ise statistikaid korjata:
Millised on teiste Disco Sport kasutajate hooldus vajadused olnud?

Re: esimene hooldus - natuke kiiresti tuli

Postitatud: K Mär 07, 2018 08:21
Postitas landy
On ammu teda fakt ( ja seda juba aastakümnete jooksul), et "kasutus keskkonnast sõidustiilsit, intensiivsusest kütuse kvaliteedist, külmkäivitustest ja mitmetest erinevatest teguritest sõltuvalt" ongi hooldusvälbad kuni kaks korda erinevad. Vanematel autodel on selline instruktsioon kasutuaja käsiraamtusse kirja pandud. Näiteks taksodena, mägistes või eriti kõrge ja madala tempertuuriga keskondades kasutatavatel autodel ongi hooldusvälbad kuni poole lühemad.
Eesti luulub ona klimaatiliste tingimuste (talv) ja kütuse kavaliteedi osas suht karmide olude alla ja seega ongi hoolduvälbad tihedamad.
Reklaamides lubatud maksimaalne hoolduavälp on ikkagi saadud laboritingimustes ja paremal juhul kohalduv Lõuna- ja Kesk-Euroopa luskmaal kasutavatle autodele.

Kui plaan autot kauem, kui liisingperioodi lõpuni kasutda,siis isegi long-life õlide korral oleks mõistlik hooldada 20,000km takka, sest tänapäevsed mootorid on ääretult lühikeste elutsüklitega. ~30.000 km jooksul kaotab ka kõige parem õli suure hulga oma määrimisomadusest ja veavalt, et masin kümnendat õlivahetust näeb.

Re: esimene hooldus - natuke kiiresti tuli

Postitatud: K Mär 07, 2018 10:15
Postitas DreamWalker
Jah.


Üks asi on "maksimaalne lubatud" hooldus välp - teine soovitatud ja kolmas mis reaalselt auto eluea pikendamiseks hea meie kliimas.

Renault lubab ka salongist välja sõites esimest hooldust alles 50 000km peale. :shock: :shock: :shock: :shock:
Kaine mõistus peaks juba ütlema et ühe õliga nii kaua sõita.. eriti meie tingimustes (aasta ajad/temp) on surm tehnikale.

Mida tihedamini teha hooldusi seda kauem ju tehnika kestab - ma uue ostaks ma käiks päris tihti ikka - endal süda muretum 8)

Re: esimene hooldus - natuke kiiresti tuli

Postitatud: K Mär 07, 2018 11:04
Postitas landy
DreamWalker kirjutas:Jah.
Üks asi on "maksimaalne lubatud" hooldus välp - teine soovitatud ja kolmas mis reaalselt auto eluea pikendamiseks hea meie kliimas.
Mida tihedamini teha hooldusi seda kauem ju tehnika kestab - ma uue ostaks ma käiks päris tihti ikka - endal süda muretum 8)
Kusjuures ametlik LR teenindus KEELDUB välaspool ametliku hooldusvälpa hooldust teostamast garantiilistel autodel! Selle vastu on muidugi tsiviliseeritud lahendus olemas, aga sellet juba privaatvestluse kaudu.

Juhul, kui autot plaanitakse pidada vaid garantiiaja/liisingu lõpuns, siis mudugi savi ja võib hooldadavälbaga nagu tehas ette näeb.

Re: esimene hooldus - natuke kiiresti tuli

Postitatud: K Mär 07, 2018 11:31
Postitas DreamWalker
landy kirjutas:
DreamWalker kirjutas:Jah.
Üks asi on "maksimaalne lubatud" hooldus välp - teine soovitatud ja kolmas mis reaalselt auto eluea pikendamiseks hea meie kliimas.
Mida tihedamini teha hooldusi seda kauem ju tehnika kestab - ma uue ostaks ma käiks päris tihti ikka - endal süda muretum 8)
Kusjuures ametlik LR teenindus KEELDUB välaspool ametliku hooldusvälpa hooldust teostamast garantiilistel autodel! Selle vastu on muidugi tsiviliseeritud lahendus olemas, aga sellet juba privaatvestluse kaudu.

Juhul, kui autot plaanitakse pidada vaid garantiiaja/liisingu lõpuns, siis mudugi savi ja võib hooldadavälbaga nagu tehas ette näeb.
Lisaks siinkohal juurde et näiteks kunagi sai omatud Toyota-t millel tehas nägi ette õlivahetus 15 000km - "foorumi targad" / omanikud aga ütlesid kohe et üle 10k km on surm mootorile.

Reaalsus oli selline et enamusel olid kepsud "ringi tõmmatud" - ise vahetasin kord aastas (4 aastaaega ikkagi meil) ja sõitsin muretult 4+a ja läks minust edasi. 3-4a hiljem nägin masinat remondi töökoja ees "keps käis ringi".
Tüüp kes ostis oli juba selline kahtlane vana kes suutis õnnetuse sündmuskohalt ka põgeneda - arvan et õlivahetus "õigel ajal" oli ta viimane mure :evil: :roll:
Ise sai veel "omal ajal" kurja vaeva nähtud et "õiget" kallis Liquimoly 10W60 õli leida/saada mootorisse.

Hoolduse/õlivahetuse maksumus on minu arust täiesti marginaalne kui tahad et ikka pill "kestaks" 8)

Re: esimene hooldus - natuke kiiresti tuli

Postitatud: N Mär 08, 2018 12:29
Postitas 007
Ütleme nii, et kuni 15000 km on ok. Ise vahetan ca 10k km tagant olenemata autost.