Lucas 4CU diagnostika

Tahtmine teha, aga mõistus otsas. Küsi nõu!

Moderaatorid: inseneer, landy

RV8
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 498
Liitunud: L Aug 13, 2005 11:53
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Postitus Postitas RV8 »

Indrek, ma väga vabandan, aga jutt käib siin üsna vanast LJetronicu analoogist, bensiini pritse ajsut. Ma väga kahtlen, et Karlad sellise asjaga tegelevad. Nad rohkem "oil burneri" teemaga seotud. Igal juhul oleks huvitav kuulda, kas tõesti Karlas saab 80 date L jetronicu stendi olla.
xz
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 47
Liitunud: K Nov 30, 2005 20:37

Postitus Postitas xz »

Nii, vahepeal jälle RR'ist pisut viga otsitud ja tundub nüüd suhteliselt tõenäoline, et süüde on ennast mingil mulle mõistmatul põhjusel üsnagi valeks kruttinud. Kas on selline variant võimalik, et jagaja võlli alumine ja ülemine ots teineteise suhtes pöörduvad? Või võib kuskil mootori sees midagi nihu olla? Iseenesest võiksin ma ta niisama targalt kokku laduda, aga ei taha enne, kui viga teada. Muidu võib ta seda nalja ju suvalisel ajal uuesti teha ja see pole eriti meelepärane perspektiiv mulle.

Lisaks teine küsimus: kui kergelt peab liikuma jagaja vaakumregulaatori hoob? Minu loogika ütleb justkui, et suht kergelt, aga suht kergelt ta mul igatahes ei liigu.
xz
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 47
Liitunud: K Nov 30, 2005 20:37

Postitus Postitas xz »

Täna panin süüte silma järgi paika ja igatahes rohkem hakkas lubama kui varem. Aga päris käima ikka ei läinud.

Lisaks lugesin Haynesi raamatust, et kui süütepoolist tuleva kõrgepinge juhtme ots panna jagaja rootorist 3mm kaugusele (jagaja kaas maas loomulikult) ja starterit keerata, siis ei tohi seal vahel sädet tekkida, aga mul tekkis. See ilmselt tähendab, et küünlasse läheb ettenähtust vähem sädet.
RV8
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 498
Liitunud: L Aug 13, 2005 11:53
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Postitus Postitas RV8 »

Vaakum reg. ots topitagu suhu ja imege. Just just, vooliku kaudu . Seal ei tohi õhku tulla, kui tuleb on memebraan katki. Katkine membraan mõjub ainult kütuse kulule, käivitamisele mitte (vähe).
Jagaja võib maha võtta, aga jagaja võll ja rootor peavad rangelt koos käima. Väike loks võib olla , 1<kraad vms.Mootoris midagi katki minna küll ei saa, seal on väga lihtne ja töökindel kõik. Kas mitte pole jag. rootor katki ja tilbendab võlli otsas. siis ei toimu ka süüte jagamist, kuigi süüde on. Saaks aidata uue kaane ja rootoriga.
xz
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 47
Liitunud: K Nov 30, 2005 20:37

Postitus Postitas xz »

Proovisin lisaks uut jagaja kaant ja rootorit, tulemus endiselt 0.

Keerasin uuesti küünlad välja ja see tahmahunnik, mis sinna vahepeal tekkinud oli, oli ikka väga rõve. Ise ta pole praktiliselt lubanudki.

Puhastasin küünlad ära, panin tagasi, ei midagi. Keerasin ühe küünla varsti uuesti kontrolliks välja, täiesti märg oli.

Kuna lisaks bensiinile ja sädemele on käivitumiseks vaja ka õhku, võtsin välja õhufiltri ning vaatasin, kas õhukulumõõtja klapp liigub, kui sterterit vändata. Liikus.

Tähele panin seda, et ka uue rootori ja süütepoolist tuleva kõrgepinge juhtme vahele tekkis säde nagu vana rootorigagi. Haynes igatahes väitis, et seda ei tohi olla.

Samas küünaldes justkui on säde olemas ja minumeelest võiks sellise suurusega säde bensu põlema panna küll :?

Igatahes vähemalt praeguseks on minu ideed otsas.

edit: küsiks siin samas sellise küsimuse, et mis summa eest pakub RV8 süütejuhtmete komplekti? Vaevalt viga selles on, aga suht räbalad nad tunduvad ja vahetamist tahaksid niikuinii. Või on lihtsam ja odavam kohe kuskilt varuosapoest mõõtude järgi osta?

edit2: millega tegeleb lk.2 esimesel pildil kujutatud "Overrun fuel shut-off valve"?
Samuti, millega tegeleb "Overrun fuel shut-off relay"?
Ning millega tegeleb "Diode pack"? (ECU ees olevate releede vahel asuv "asi")

Endiselt teretulnud kõik usutavad ja uskumatud ideed, mis võib sellist jama põhjustada.
RV8
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 498
Liitunud: L Aug 13, 2005 11:53
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Postitus Postitas RV8 »

Küünlajuhtmete komplekt maksab ca 650 kr 9 juhet
Diode pack on selline asi mis lubab releedel rakenduda kindlas järjekorras, (alguses ECU relee, siis Fuel pump relee, vist nii ja mitte vastupidi) ehk siis mingi varem ja teine hiljem. Saavutatakse see nende samade diodide abil. Need on tedsriga kontrollitavad. Diode pack on samasugune nagu rellee aga punase plastmasskorpuses.
Overrun valve kohta ei mäleta kahjuks, peab ennast natuke värskendama.
xz
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 47
Liitunud: K Nov 30, 2005 20:37

Postitus Postitas xz »

Releed mul igatahes lülituvad, nii et selles siis vaevalt asi on.

Overrun valve kohta lugesin, et ta lülitab mingis "overrun" olukorras, millest ta saab aimu vaakumi kaudu, kütusetoite välja (mis see "overrun" on, ma kahjuks aru ei saanud). Samas niipalju, kui ma mingeid juhiseid tema kontrollimiseks leidsin, tundus töötavat.

Mingi hetk tundsin täna salongis suhteliselt kahtlast "juhtmekärsakat". Enne pole seda täheldanud, aga minu mõtted viis see igatahes küsimuseni: milliste juhtmete läbikärssamine/lühistumine võib auto käivitumisele nii laastavalt mõjuda? Ja kuidas neid kontrollida? Proovisin takistust mõõta akujuhtmete vahel (juhtmed aku küljest lahti) ja sealt igatahes vool läbi ei käinud.

Üldiselt on asi ikka väga paranormaalne minuarust. Säde on olemas, panin süüte stroboga kuskil ~7 kraadi enne ÜSS.

Küünlad lähvad märjaks, ehk kütus peale tuleb. Kas ta saab siis nii ruttu mootori nii palju üle ujutada, et see kuidagi käima ei lähe? Ja kui saab, siis mis võib olla selle põhjuseks?

edit: kontrollisin kasutaja T6nu soovitusel õlitaset ning selgus, et sinna on suhteliselt nimetamisväärne kogus bensiini juurde voolanud. Ehk siis ikkagi uputab ja mitte vähe. Aga miks?
aadu
Tunneb LR hingeelu!
Postitusi: 30
Liitunud: L Juul 02, 2005 19:50
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas aadu »

Kurat, kunagi oli ühel volkkaril selline juhus, et külmkäivituse pihusti oli lahti jäänud. Kontrolli seda, võta kasvõi voolik ära ja pane voolikuots kinni. Kui kõik küünlad on ühtemoodi märjad, siis tundub tõenäoline.
RV8
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 498
Liitunud: L Aug 13, 2005 11:53
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Postitus Postitas RV8 »

Kütus karteris? ja ei käivitu?Kunagi mul oli selline lugu ja ma väga kaua otsisin. Mootor kah ei käivitunud. lugi järgmine: vanadusest on kõrgsurve voolikud rabedad ja kuskilt katki läinud (fuel raili ümbrus). Bensiin paneb lahinal praost ja jookseb V vahele ja sealt karterisse,sisselaskekollektori ebatiheda tihendi kuadu. Ma mõtlen ebatihedust just mootori sisiu suhtes, mitte sisselaske avade suhtes. Samas bensiini survet pole, pihustid sülitavad ainult, ongi kogu lugu. Vea avstasin nii,, et panin bens pumba tööle ja kuulasin. Avastasin hääle ja haisu peale.
xz
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 47
Liitunud: K Nov 30, 2005 20:37

Postitus Postitas xz »

Keerasin külmkäivituse pihusti välja, juhe küljes pihustas ilusti, ilma juhtmeta ei pihustanud. Seega justkui töötab. Ja loomulikult ei käivitunud mootor :evil:

Proovisin ka RV8 kahtlustatud probleemi tuvastada, aga ei leidnud küll midagi sellele vihjavat. Lisaks räägivad selle vastu minumeelest faktid, et kui ma proovisin rõhuregulaatorit vahetada, siis käega voolikut kinni ei jõudnud hoida ning samuti ei tohiks siis ju küünlad märjaks saada.

Ühesõnaga ei oska muud, kui asuda taaskord aju kahtkustama, samas aimugi omamata, miks ta siis RV8'lt laenatud ajuga ei käivitunud :?

Kui peaks leiduma keegi, kes oleks nõus minu aju oma auto peal katsetama, siis oleksin vägagi tänulik. Leiaks ehk väikse 4pakigi vaevatasuks :wink:
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

xz kirjutas: Kui peaks leiduma keegi, kes oleks nõus minu aju oma auto peal katsetama, siis oleksin vägagi tänulik. Leiaks ehk väikse 4pakigi vaevatasuks :wink:
Kauna paljud RR omanikud seda foorumit ei leo, siis kirjuta oma murest rangerover(@)landrover.ee maililisti. Äkki on sael keegi, kes saab ja tahab sind aidata.
Viimati muutis landy, K Veebr 15, 2006 22:39, muudetud 1 kord kokku.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
xz
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 47
Liitunud: K Nov 30, 2005 20:37

Postitus Postitas xz »

Aju testimiseks vist võimaluse saan.

Seniks aga üks täiendav tähelepanek, kuigi eriti ei ei usu, et sellest midagi abi on: nimelt starterit käiates tahhomeetri osuti hüpleb. Tähendab see, et mingi ühendus on kuskil hädine? Vahest harva pole kohe peale käivitamist tahhokas taha ka tulnud.
RV8
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 498
Liitunud: L Aug 13, 2005 11:53
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Postitus Postitas RV8 »

Tahokas saab signaali minuteada generaatorist. Niisis kui mootor käib starterist, käib ka genekas. See et vahel ei liigu osuti võib viidata halvale kontaktile (mass läbimädanenud, näiteks)
xz
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 47
Liitunud: K Nov 30, 2005 20:37

Postitus Postitas xz »

Nii, tänu T6nu'le nüüd nähtud üle pika aja oma "aju" töötamas:) Mitte muidugi minu auto peal:(

Ühesõnaga olen õnnelik, ent nõutu.

Endamisi mõtlesin aga välja järgmise kahtlusaluse: ignition amplifier. Kas teda on võimalik kuidagi kontrollida? Peale sädeme olemasolu. RV8 vist mainis kunagi, et sinna pidi, nagu rusikas silmaauku, sobima Opel Rekordi analoogne detail? Mäletan ma õigesti?

Ja endiselt muidugi teretulnud kõikvõimalikud pakkumised teemal: mis võib olla viga?
RV8
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 498
Liitunud: L Aug 13, 2005 11:53
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Postitus Postitas RV8 »

Jah seal on GM i ignition amplifier, ehk "klots". Mul on see olemas, kuigi ei tea kas töökorras. Sõitvalt autolt amputeeritud.
Vasta

Mine “Üldised tehnilised küsimused”