Lucas 4CU diagnostika

Tahtmine teha, aga mõistus otsas. Küsi nõu!

Moderaatorid: inseneer, landy

Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10305
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

xz kirjutas:Nii... proobleemid-probleemid endiselt. Samal ajal, kui RV8 soovitatud kruvisid kruttisin (märgatavat efekti tõesti polnud), otsustas bensupump sedakorda vist lõplikult saba anda. Seega peab kõigepealt ilmselt uue pumba kuskilt saama, siis võib peenema regulliga edasi tegeleda.
Kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem:
http://www.landroverclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=110
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
aadu
Tunneb LR hingeelu!
Postitusi: 30
Liitunud: L Juul 02, 2005 19:50
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas aadu »

Vaata seda siin esimeses postituses mainitud manuaali. Kas see plastikjunn on manuaalis lk.2 "air bypass valve"?
Aga võib-olla saab pumba vahetusega heaks :D
Ei tea ju, milline oli kütuse surve viimasel ajal.
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10305
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

xz kirjutas:Nii... proobleemid-probleemid endiselt.
Kas sul RRC user või workshop manual on abiks? Kui ei, siis võta minuga ühendust ja aitan sind!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
xz
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 47
Liitunud: K Nov 30, 2005 20:37

Postitus Postitas xz »

Vaata seda siin esimeses postituses mainitud manuaali. Kas see plastikjunn on manuaalis lk.2 "air bypass valve"?
Pilt
Seda "junni" pidasin silmas. Niipalju, kui mina aru saan, siis air bypass valve ta vist pole. Või siiski? Ja kas see sinise pistikuga andur üleval paremas nurgas mõõdab bensiini temperatuuri? Milline võiks tema normaalne takistus olla?

Pilt
Ja kui keegi oskab öelda, mida need kaks pildil olevat andurit teevad, siis oleksin ka väga tänulik. Samuti, mis nende takistused peaksid olema?

Landy toodud lingil olev pump aga kahjuks ei sobi, mul on pump ja bensukoguse andur eraldi.
Kas sul RRC user või workshop manual on abiks? Kui ei, siis võta minuga ühendust ja aitan sind!
Saatsin PS
aadu
Tunneb LR hingeelu!
Postitusi: 30
Liitunud: L Juul 02, 2005 19:50
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas aadu »

Junni kohapealt jään vastuse võlgu. Bypass ta igatahes ei ole. On seal ainult vaakum ja paar juhet või on veel midagi? Pildi pealt ei saa sotti.
See ülemine sinine on külmkäivituse pihusti. See annab külma mootoriga käivitamisel mõned sekundid lisakütet.

Alumisel pildil on ilmselt temp andurid.
Takistus võiks olla kilo-oomist toatemperatuuril ja allapoole. Sellega võin ka puusse panna.

Pane kõigepealt uus pump ja vaata siis.
Kui lisaõhuga töötab ja ilma ei, siis tuleks kuskilt õhku juurde regullida, mingi võimalus peaks seal ikkagi olema.
RV8
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 498
Liitunud: L Aug 13, 2005 11:53
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Postitus Postitas RV8 »

Tühikäigu õhu vooliku ots sisselaske kollektori tagumisis ülemises osas sellel aitol peaks olema üldse ilma igasuguste juhtmeteta. Ma ei tea kuidas see täpselt on lahendatud aga seal sammootrit ei ole, on lihtsalt klapp. Teiseks veel oletuslik veadefekt, kuna pump võis olla suremise äärel ja ei andnud piisavat survet (surve oli alla rõhukalppi tööpiiri) siis polnud ka korraliku pihustamist ja kulu kiirendusel. Esmalt peaks pumba korda tegema-vahetama. Juhul kui pump on paagisisene, kardan et seda poodidest ei õnnestu saada v.a Vilojett ja veel üks koht. Kui paaägiväline, siis on asi palju lihtsam. läheb enam vähem suvaline pump mis vajaliku survet arendab ja kinnitus sobib. ise arvan et seal on paagisisene pump koos küt. nivoo anduriga ühes tükis.
xz
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 47
Liitunud: K Nov 30, 2005 20:37

Postitus Postitas xz »

Selle plastikjulla küljes suutsin mina tuvastada 2 juhet ja 1 vooliku. Ja ärge näkku lööge, kui väga pahasti tegin, aga ühe pistiku avamisel suri igatahes auto välja niiet ju on mingi tähtis julla :oops:

Pump on paagi sees aga kütusenivoo andur tundub eraldi olevat. Pole pumpa välja kiskunid aga anduri klemmid on igatahes paagi küljel, pumba juhe tuleb aga paagi pealt. Äkki midagi sellist: http://www.roverparts.com/ProductList.c ... r=PRC8318K

Vabandust, kui väga valesti aru saan, aga kas foorumi kasutajanime RV8 ja kodanikunime Peeter Utkin taga võib peituda sama inimene? Kui nii, siis saatsin teile maili peeter.utkin@landrover.ee aadressile.
RV8
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 498
Liitunud: L Aug 13, 2005 11:53
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Postitus Postitas RV8 »

vaatasin seda fotot, need kasks on temp andurid, üks aju ja teine kella oma. Võib vabalt pistiku eemaldamisega kindlaks teha kumb on kumb. (kella oma lahtiühendamisega läheb näidik kohe 0). Teisel pildil olev klapp, seda ma ei oska komenterida. See võib olla jahutusega seotud olla, ja vaakumiga(mootori hõrendusega) juhitav, puudutab salongi kütete. ma lihtsalt ei ole siinkohal kindel.
xz
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 47
Liitunud: K Nov 30, 2005 20:37

Postitus Postitas xz »

Nii, uus pump paar nädalat küljes olnud ja sain sõita ja puha, aga eile õhtul suri jälle välja ja käima ei lähe. :(

Säde on olemas, bensu tuleb voolikust. Küünlad lähvad ka märjaks. Vahest harva natuke lubab ka, aga seda tõesti harva ja vähe. Kontrollisin igasuguseid andureid ja jullasid, tundusid suht OK olevat. Puhastasin jagaja kaant, kuigi oli suht ilus ennegi. Keerasin kõik küünlad välja ja puhastasin ära, ühtlasi mõõtsin silindrisurved, kõik tundus norm.

Muid ideid ei ole, kui et aju on sussid püsti visanud. Siinkohal oleks tänulik näiteks selle el. skeemi eest :roll:

Teate ka ehk öelda, kas keegi kuskil oskab selle aju (Lucas 4CU siis endiselt) seisukorda hinnata? Või äkki kellelgi vedeleb kuskil töötav aju, mida mingi kokkuleppe läbi proovimiseks saaksin laenata?
RV8
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 498
Liitunud: L Aug 13, 2005 11:53
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Postitus Postitas RV8 »

Mul on Lucas 4 cu istehtud töötav analoog, võin anda proovida. Skeeemi või kah anda ja viga võin kaha aidata otsida. Seal võib viga isenesest väga lihtene olla. Kui on see mis arvan, saan hakama. Keerulisema asjaga maadlema ei haka.
RV8
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 498
Liitunud: L Aug 13, 2005 11:53
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Postitus Postitas RV8 »

Veel unustasin. Need Lucas 4 cu skeemid leidsin ma netist. PDF id käsitsi joonistatud. Keegi nägi tohutult vaeva et trükiplaadilt skeem joonistada.
Mul on nii paderil kui elektrooniliselt olemas aga pole aega otsida hetkel.
xz
Esimesed mudapiisad :-)
Postitusi: 47
Liitunud: K Nov 30, 2005 20:37

Postitus Postitas xz »

Proovisin ka RV8'lt saadud teise ajuga ja käima ikka ei läinud. Teised ilmselt aru ei saa, millest ma räägin, aga RV8'le teadmiseks, et see injectori tuluke vilkus ja warmup tuluke põles starterit käiates, aga käima ei läinud.

Seega kui kellelgi on ideid, mis siukse jama võib põhjustada, siis kuulaksin meeleldi.

Igaksjuhuks kirjeldan korra veel, mismoodi asi algas: panin auto käima, midagi ebatavalist ei täheldanud, sõitsin paarkümmend meetrit, siis läksin korraks autost välja, ning mõne hetke pärast hakkasid mootori pöörded vaikselt vähenema, kohati nagu üritas uuesti pöördeid tõsta, aga lõpuks suri ikkagi välja. Kõik see võttis aega vast paarkümmend sekundit. Külmalt on ta ka varem sääraselt käitunud, aga siis on ta uuesti käivitades ilusti ka käivitunud. Seekord aga mitte. Ja siiamaani mitte.

Kontrollinud olen thermotime switch'i, jahutusvedeliku temp. anduri, sädeme olemasolu, bensiini pealetulemise, õhukulu mõõturi klapp tundus ka normaalselt liikuvat, throttle potentiometre pinget mõõtsin ja natuke ka reguleerisin, kontrollisin lisaõhu klapi juures pinge olemasolu ja takistust. Mingied asju nipet-näpet veel kindlast.

Üks küsimus tekkis, et milline peaks olema õhu temp. anduri takistus kuskil 0C juures? Mina sain umbes 6KOhm'i. Kas see andur võib nii laastavalt mõjuda mootori tööle?

Ja teine küsimus, kas kütuserõhu regulaator võib sellist nalja teha? Sobivat manomeetrit mul kahjuks pole, et rõhku kontrollida. Kas on ka mingeid muid mooduseid?
RV8
Aitab LR varuosadega!
Postitusi: 498
Liitunud: L Aug 13, 2005 11:53
Asukoht: TALLINN
Kontakt:

Postitus Postitas RV8 »

Eelmisest postitusest teen järgnevad järeldused:
1. Orig Ecu on ilmselt töökorras. Need inj pulsi ja warm up tuled viitavad sellele et MS aju tundis andurid ära ja üritas mootrit käivitada.
2. rõhuklapi saaks ära vehatada,see on olemas uus ja orig. Rõhuklapp võib põhjustada viga küll, kuigi ma pole 8 aasta jooksul varem Roveri v8 puhul seda kogenud, aga kunagi on esimene kord
3. Õhu temp andur mõjub põhiliselt ekonoomsusele.Mul on üks õhukulumõõtja riiulis (flap type), peaks õhutemp andur takistuse ära möötma. 6k võib olla Aga võib ka 3 k olla.
4. Vahetada kütuse filter kui seda pole hiljuti tehtud
mul on üks idee veel, selline olukord oli mul endal kunagi. Kaua seisnud autol on paagis palju lahtist saasta, see võib pumba lihtsalt kinnikiiluda.
Pumba töös saab veenduda, kui võtta lahti -> kütuse voolik kapoti all ja süüde sisse keerata. Peab tulema liitereid minutis. Kui sellist asja teed, arvesta tuleohutusega, leegiheitjat ei maksa ehitada.
aadu
Tunneb LR hingeelu!
Postitusi: 30
Liitunud: L Juul 02, 2005 19:50
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas aadu »

Need Lucased kipuvad lihtsalt küünlaid märjaks tegema. Probleem on vales küttesegus käivitamisel. Lahenduseks oleks regullida seguklappi lahtisemaks(sellest kruvist, millele seguklapp toetub) ja throttle potentiomeetri asendi reguleerimine vastassuunas. Siis tuleb mootorisse rohkem õhku ja vähem bensiini. Kõikke seda tuleb teha muidugi natukesehaaval. Korraks käima olen saanud selliseid isendeid soojas ruumis ja tuliste küünaldega.
Indrek
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 98
Liitunud: N Nov 17, 2005 15:40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek »

Lucase asju teeb ka Karla Auto. Stend seal olemas.
Vasta

Mine “Üldised tehnilised küsimused”