Väike pilootprojekt 300 tdi mootori jahutussüsteemiga

Tahtmine teha, aga mõistus otsas. Küsi nõu!

Moderaatorid: inseneer, landy

Kasutaja avatar
tt
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 391
Liitunud: N Aug 24, 2006 11:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tt »

natukene peabki läbi käima, muidu võib juhtuda, et kui termostaadi ümber üldse midagi ei liigu ei tea ta millal avaneda.
Pilt
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

tt kirjutas:mu 300tdi jahutussüsteem sai imedepõllul popi ja noortepärase kuulkraan tjuuningu.
nimelt nüüd piiratud vooluhulk termostaadi korpusest veepumpa ja seeläbi väevõimuga pressitakse rohkem kuuma vett läbi salongi radika. tuba soe. ütleks, et pole kunagi nii soe olnudki :)
kevadel keeran kraani jälle lahti.
Mäletamist mööda oli Series I puhul vist lusa tehasest selline lahendus peal.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
prt
Unistan offroadist!
Postitusi: 62
Liitunud: T Aug 07, 2007 16:27
Asukoht: KAUSALA

Postitus Postitas prt »

To TT: selline "vene auto ribisüsteem" sobib Disco-le ideaalselt iluvõre taha. Parim mõõtude poolest on UAZ kaardin - mul on üks selline garaazi aknalaual ootamas, kui kellelgi peaks eksperimenteerimise soovi olema.

Aga alguse juurde tagasi - jupikese aega olen nüüd ümberehitatud jahutussüsteemiga ringi sõitnud. Pole mitte midagi ette heita, mootor soojeneb ilusti töötemperatuurini ja jääb seda hoidma. Ka senini külmima ilmaga (-15 kraadiga soojenes nobedasti).
DISCO III ja jalamees
It Is Not Broken It Is British
LoJack
õpetas ARKi lugema
õpetas ARKi lugema
Postitusi: 566
Liitunud: T Veebr 06, 2007 19:03
Asukoht: valdavalt Pärnu

Postitus Postitas LoJack »

tt kirjutas:mu 300tdi jahutussüsteem sai imedepõllul popi ja noortepärase kuulkraan tjuuningu.
nimelt nüüd piiratud vooluhulk termostaadi korpusest veepumpa ja seeläbi väevõimuga pressitakse rohkem kuuma vett läbi salongi radika. tuba soe. ütleks, et pole kunagi nii soe olnudki :)
kevadel keeran kraani jälle lahti.
Saadanas, hea mõte. Tahan ka!
Inseneer, kas sul veel neid kraane vedeleb?
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Kasutaja avatar
tt
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 391
Liitunud: N Aug 24, 2006 11:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tt »

LoJack kirjutas: Saadanas, hea mõte. Tahan ka!
Inseneer, kas sul veel neid kraane vedeleb?
kuulkraani saad santehnika poest, näiteks 1/2'',
kui meeles, teen hommikul kapoti alt telefoniga pilti ka.

Sul nii uus masin, jääd veel garantiist ilma ;)
Pilt
LoJack
õpetas ARKi lugema
õpetas ARKi lugema
Postitusi: 566
Liitunud: T Veebr 06, 2007 19:03
Asukoht: valdavalt Pärnu

Postitus Postitas LoJack »

tt kirjutas:Sul nii uus masin, jääd veel garantiist ilma ;)
Yeah, right :lol:
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Kasutaja avatar
tt
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 391
Liitunud: N Aug 24, 2006 11:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tt »

ma ribisüstemeist puudust ei tunne, soojaseier näitab väike nõks alla poole - suvel sama. eks see jahutusüsteemi disainitud ka V8-t saharas jahutama.
Pilt
Kasutaja avatar
Veiko Varik
Tunneb LR hingeelu!
Postitusi: 264
Liitunud: P Okt 14, 2007 20:38
Asukoht: LR pesa
Kontakt:

Postitus Postitas Veiko Varik »

Need kes kulgevad tava teedel neil on ventika vajadus üpris väike nii 300 kui ka TD5.200 puuduvad kogemused.
Mõlema mootoriga autodel on talveks meh ventikad kuuri seinapeale riputatud ja sinna on nad ka vahest suveks jäänud.Kes teab Hr Püttseppa siis tema DI 300 mootoriga sai vent eest võetud ja lähtdes tema sõnadest milles ma ei kahtle langes kütuse kulu .7L.Soojenemine aga toimus kiiresti.Selle autoga sai ka suvel pea 3 tonnist treilerit veetud ja ei kuumenend ka siis see üle.
TD5 vente olen isiklikult vähemalt 5 tk ära võtnud ja riiulisse pannud.Kõige ekstreemsemalt on vist käitutud Piloodihakatise D90 metsas ja kui see mootor tahab kuumaks minema hakata siis piisab salongi soojenduse Max peale lükkamisest ja tühikäigul tiksimisest.Olen ise sellega suvel treilaga teist autot vedanud ja polnud probleemi.
Muidugi sellistel juhtudel PEAB jahutusvedeliku kell korras olema ning rooli ja istme vaheline tihend peab sekkuma kui asi pole enam õige.
Edu
W
Kasutaja avatar
tt
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 391
Liitunud: N Aug 24, 2006 11:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tt »

tt kirjutas:kui meeles, teen hommikul kapoti alt telefoniga pilti ka.
oli meeles ...

Pilt
Pilt
Kalamees
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 520
Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)

Just. krt

Postitus Postitas Kalamees »

Krt kui loogiliselt mõelda siis ei saa D2 jah suvel ta eriti kuumaks minna, enamusel kont peal ja selle ventikas paras turbiin ju. Vana RRCL oli ka el. ventikate peale tehtud, seal bens V8 3,5 5 aasta jooksul vist 1-2 korda läksid tööle.
Endal veel vast ei võta maha, ise tihti Riias ja seal suvel ja tööpäeva lõpus ikka parajad ummikud kesklinnas. Novembris oli et autos soe , musa mängib ja silm vajus kinni kesklinna ummikus. :shock: :shock:
Kasutaja avatar
tt
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 391
Liitunud: N Aug 24, 2006 11:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tt »

totu kirjutas:Korras viscosidur ei suurenda küttekulu märgatavalt ja ei puhu ka oluliselt, on aga töökindlam kui el. ventilaator ja raske veoga suudab suurema õhukoguse radikast läbi vedada. Kütusekulu suureneb eelkõige ventika käitamiseks kulutataud võimsuse arvelt ja "odavaim" võimsuse ülekanne on mehaaniline. El. ajami võimsuskadu kompenseerub ajami täieliku väljalülitamise arvelt kui visco neelab puhkeasendis ikkagi väikese osa energiat.
Must Luik kirjutas: Kes teab Hr Püttseppa siis tema DI 300 mootoriga sai vent eest võetud ja lähtdes tema sõnadest milles ma ei kahtle langes kütuse kulu .7L.
mis rolli mängib elektriventika vs viscosiduri+ventika mass kui selline?

sõber kutseka päevil olla ajaviiteks arvutanud, et poolhaakega veomasinal kahaneks küttekulu ca 10% kui oleksid all valuveljed. vähenenud pöörleva massi inertsi arvelt. arvutuskäigust ja täpsusest pole aimugi, meenus kunagine õlleklaasitagune jutt.
Pilt
Rein
Land Rover-mu ainus armastus!
Postitusi: 1150
Liitunud: K Juul 16, 2008 19:49
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Postitus Postitas Rein »

Aga disco I pole küll kondi jaoks eraldi ventikat märganud :roll:
Kalamees
Hurraa, pooltuhat postitust!
Hurraa, pooltuhat postitust!
Postitusi: 520
Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)

Visco

Postitus Postitas Kalamees »

Eks mass ja viskosidur veab ventikat kaasa ikkagi tuntavalt, ja toimub suht suur ventileerimine. Sealt peaks mingi takistius tekkima.
LoJack
õpetas ARKi lugema
õpetas ARKi lugema
Postitusi: 566
Liitunud: T Veebr 06, 2007 19:03
Asukoht: valdavalt Pärnu

Postitus Postitas LoJack »

Kas kellelgi on olemas ventilaatori mahavõtmiseks vajalikku võtit? Või saab selle maha ka hariliku lehtvõtmega?
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Rein
Land Rover-mu ainus armastus!
Postitusi: 1150
Liitunud: K Juul 16, 2008 19:49
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Postitus Postitas Rein »

Ma ka täna öösel tahan veel vendi maha võtta :). Nüüd läheb hullemaks kruvimiseks siis. :)
Vasta

Mine “Üldised tehnilised küsimused”