Väike pilootprojekt 300 tdi mootori jahutussüsteemiga
Väike pilootprojekt 300 tdi mootori jahutussüsteemiga
Kuna talv käes ja kõigil hakkab igaastane termostaatide ja ventilaatorite pull pihta, siis turgatas endal mõte.
Nimelt ei taha auto mootor saavutada töötemperatuuri ja seega on salongis külm ning ilmselt on ka kütusekulu suurem, kui peaks. Lisaks muud ohtlikud tegurid nagu kulumiste kiirenemine jne...
Mõtlesin, et enne, kui autole käia sisse löön, konsulteerin staazikamate LR omanikega.
Nimelt on plaanis paigaldada elektriline ventilaator viskosiduriga ventilaatori asemele. Efekt peaks vähemalt teoorias olema tuntav rahakotis ja märgatavalt kiiremini sulavates aknaklaasides.
Kui kellelgi on mingeid kogemusi sarnaste ümberehitustega, siis ootan kommentaare.
Kindlasti ei ole elektriventilaator teretulnud masinatel, mis liiklevad enamasti "linkideni mudas".
Neil, kes linnas või enamjao kilomeetreid kõval teel läbivad, peaks asjast tolku olema.
Priit
Nimelt ei taha auto mootor saavutada töötemperatuuri ja seega on salongis külm ning ilmselt on ka kütusekulu suurem, kui peaks. Lisaks muud ohtlikud tegurid nagu kulumiste kiirenemine jne...
Mõtlesin, et enne, kui autole käia sisse löön, konsulteerin staazikamate LR omanikega.
Nimelt on plaanis paigaldada elektriline ventilaator viskosiduriga ventilaatori asemele. Efekt peaks vähemalt teoorias olema tuntav rahakotis ja märgatavalt kiiremini sulavates aknaklaasides.
Kui kellelgi on mingeid kogemusi sarnaste ümberehitustega, siis ootan kommentaare.
Kindlasti ei ole elektriventilaator teretulnud masinatel, mis liiklevad enamasti "linkideni mudas".
Neil, kes linnas või enamjao kilomeetreid kõval teel läbivad, peaks asjast tolku olema.
Priit
-
- Ärge peske mu landikat!
- Postitusi: 94
- Liitunud: K Juul 06, 2005 10:52
- Asukoht: Tallinn
Muide linkideni mudas sõitvatel autodel on viskosiduriga ventikas üks esimesi asju mis elektriliste vastu vahetatakse. Lihtsalt pannakse lisalüliti mis võimaldab veetakistuse läbimisel ventika välja lülitada.Kuna talv käes ja kõigil hakkab igaastane termostaatide ja ventilaatorite pull pihta, siis turgatas endal mõte.
Nimelt ei taha auto mootor saavutada töötemperatuuri ja seega on salongis külm ning ilmselt on ka kütusekulu suurem, kui peaks. Lisaks muud ohtlikud tegurid nagu kulumiste kiirenemine jne...
Mõtlesin, et enne, kui autole käia sisse löön, konsulteerin staazikamate LR omanikega.
Nimelt on plaanis paigaldada elektriline ventilaator viskosiduriga ventilaatori asemele. Efekt peaks vähemalt teoorias olema tuntav rahakotis ja märgatavalt kiiremini sulavates aknaklaasides.
Kui kellelgi on mingeid kogemusi sarnaste ümberehitustega, siis ootan kommentaare.
Kindlasti ei ole elektriventilaator teretulnud masinatel, mis liiklevad enamasti "linkideni mudas".
Neil, kes linnas või enamjao kilomeetreid kõval teel läbivad, peaks asjast tolku olema.
Ole hea ja tee nn "step by step" fotodega tööde kirjeldus kui neid ventikaid vahetama hakkad. http://www.zone.ee/tobujuss/Article/LR/ ... nts/d3.htm eeskujul näiteks.
Korras viscosidur ei suurenda küttekulu märgatavalt ja ei puhu ka oluliselt, on aga töökindlam kui el. ventilaator ja raske veoga suudab suurema õhukoguse radikast läbi vedada. Kütusekulu suureneb eelkõige ventika käitamiseks kulutataud võimsuse arvelt ja "odavaim" võimsuse ülekanne on mehaaniline. El. ajami võimsuskadu kompenseerub ajami täieliku väljalülitamise arvelt kui visco neelab puhkeasendis ikkagi väikese osa energiat. Päris kirju seltskond insenere on auto konstrueerinud kasutamiseks erinevates tingimustes ja vaidlustada tasub nende ideid eelkõige ekstreemtingimuste tarvis. Kindlasti on odavam valada 0,1 l sajale rohkem kui mootor kokku lasta ebaõnnestunud aretusega. Otsepritsediislitel (k.a. 200;300TDI) kipub olema probleem soojenemisega niikuinii. Lihtsalt põlemiskambri pindala on viidud miinimumini ja väikestel koormustel ei kandu piisavalt soojust jahutussärki- soojuskadu salongi kütteseadmest on suurem. Kui temp. osuti allpool normaalasendit ja radiaator külm, tuleb autole rohkem piitsa anda, saab toa soojaks. Või siis instaleerida lisakütteseade (nagu paljudel uutel diislitel on).
Raud on tore.
Väga tore, et on ka vastakaid arvamusi, sest eesmärk ei ole jalgratast leiutada, vaid enne ümberehituse teostamist natuke konstruktiivseid ettepanekuid kuulata. Egas autotootjad kah ilma põhjuseta ei langeta valikut jahutusagregaadi suhtes.
Kogu idee ei ole mitte viskosiduri asendamises elektrilise ventika vastu ja seeläbi saavutada meeletu kütuse kokkuhoid, vaid talvetingimustes lühikeste vahemaade väikesel kiirusel läbimisel radiaatorist võimalikult väike kogus õhku läbi puhuda. Mootor saavutab sedasi palju kiiremini oma normaalse töötemperatuuri.
Kindlasti on Eberi või Webasto seadmed üle prahi ja annavad kõva efekti - aga milline on väljaminek. Seadmed, paigaldus jne...
Kindlasti on mul lähiajal plaanis installeerida elektriline plokisoojendus külmkäivituse kergendamiseks, mis ei ole küll nii autonoomne, kui diislikütusel töötav lisasoojendus, kuid on odavam lahendus.
Siiski kaalun veel elektriventilaatori paigaldamise võimalusi.
Kogu idee ei ole mitte viskosiduri asendamises elektrilise ventika vastu ja seeläbi saavutada meeletu kütuse kokkuhoid, vaid talvetingimustes lühikeste vahemaade väikesel kiirusel läbimisel radiaatorist võimalikult väike kogus õhku läbi puhuda. Mootor saavutab sedasi palju kiiremini oma normaalse töötemperatuuri.
Kindlasti on Eberi või Webasto seadmed üle prahi ja annavad kõva efekti - aga milline on väljaminek. Seadmed, paigaldus jne...
Kindlasti on mul lähiajal plaanis installeerida elektriline plokisoojendus külmkäivituse kergendamiseks, mis ei ole küll nii autonoomne, kui diislikütusel töötav lisasoojendus, kuid on odavam lahendus.
Siiski kaalun veel elektriventilaatori paigaldamise võimalusi.
Ehk oskad soovitada kust sellise konverteerimise (siis viskoos -> elektrivent) kohta infot leiab?daffid kirjutas:isiklikult soovitan elektrivent panna. Mina ei ole oma 300tdi peal veel elektriventilaatorit k2ima saanud tavatingimustes (lihtsalt suhtkoht v6imatu on seda mootorit nii kuumaks saada). Seega see viskovent teeb "tavakasutajal" kyll 99% ajast tyhja t66d. Ja kytusekulu v2heneb kyll.
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Üsna pea on see plaanis minu "Intul pardipojal" järgi proovida. Siis saab loodetvasti ka pilte näha ja juttu kuulda,LoJack kirjutas:Ehk oskad soovitada kust sellise konverteerimise (siis viskoos -> elektrivent) kohta infot leiab?daffid kirjutas:isiklikult soovitan elektrivent panna. Mina ei ole oma 300tdi peal veel elektriventilaatorit k2ima saanud tavatingimustes (lihtsalt suhtkoht v6imatu on seda mootorit nii kuumaks saada). Seega see viskovent teeb "tavakasutajal" kyll 99% ajast tyhja t66d. Ja kytusekulu v2heneb kyll.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kas Disco I 300 TDi konvertimiseks pole mitte vaja:
* Termostaadiga komplekti
* Ventilaatorit (14 tolli), samas saadaval ka 9 tolline
* Termostaadiga komplekti
* Ventilaatorit (14 tolli), samas saadaval ka 9 tolline
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Kenlowe 14in Electric Fan Kit. Discovery 200TDI and 300TDI with or without aircon, hinnaks Ŗ108.98 + KM (+ Ŗ15.00 + KM transport Eestisse). Hinna suurusjärk kokku ca 2734,20 EEK + KMKenlowe are the premium manufacturer of aftermarket electric fans for Land Rover. To see why you should kit a Kenlowe fan visit www.kenlowe.com. You will notice that we often list two different fans per model - one standard and one heavy duty. For regular use of your Land Rover it is only necessary to fit the standard model. The heavy duty option is only applicable to vehicles under extreme weather conditions and those being reguarly driven under a lot of weight.
4x4 vehicle manufacturers fit a larger than average belt driven engine fan just in case you are the one in a million who tow two ton across the Sahara! However, as most owners spend the majority of their time on the road you suffer the noise of a large continuously driven viscous fixed fan, moving a lot of air to over cool your engine and to waste around 8.5% of fuel or performance. Replacing the belt driven engine fan with a Kenlowe thermo-electric fan makes any 4x4 drive more like a car, much quieter and less tiring on a run combined with around 8.5% fuel saving or 8.5% extra performance. In addition the engine and therefore the heater, warm up quicker to a more efficient operating temperature without cold air being blown over a cold engine! The engine also becomes more flexible and free revving which is invaluable when overtaking, you even need fewer gear changes which can be a relief on long journeys. Removal of the engine fan overcomes the risk of drowned electric's from water spray when fording.
Kas keegi teab paremat/odavamat/edevamat lahendust?
--- One life. Live it. ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
--- Gas, grass or ass, nobody rides for free ---
Tehtud!
Kätte jõudis hammasrihma vahetuse aeg ja kogu nina tuli puht profülaktilises mõttes laiali kiskuda. Hammasrihma kaane eemaldamisel selgus kurb tõsiasi, et ventilaatori rihmaratta laager oli omadega mäel. Uue hinda ei tõusnud käsi kuidagi maksma (koos kogu kaanega). Pisut sai mõeldud ja uuesti koitis mõte paigaldada el vent. Olin küll pisut skeptiline asja õnnestumises, aga mõeldud tehtud. Kogu projekt maksis alljärgnevat raha:
-ventilaator 590.-
-andur 90.-
-laagrid 150.-
-treialile 75.-
kokku 905.-
Aega võttis ca 3 õhtut.
Senimaani toimib ideaalselt. Sõites 10 km siis mootor veel töösoojaks ei saa, kuna läbi radika voolav õhk hoiab temperatuuri ca 80 kraadi kandis. Linnas ja käruga sõites hakkab ventilaator ilusasti tööle ja hoiab temperatuuri normis. Ka metsas ei tekkinud probleeme ja mootor üle ei kuumenenud.
Kahjuks töö etappidest pilte ei märganud teha, aga jagan kogemusi kui vaja.
Kätte jõudis hammasrihma vahetuse aeg ja kogu nina tuli puht profülaktilises mõttes laiali kiskuda. Hammasrihma kaane eemaldamisel selgus kurb tõsiasi, et ventilaatori rihmaratta laager oli omadega mäel. Uue hinda ei tõusnud käsi kuidagi maksma (koos kogu kaanega). Pisut sai mõeldud ja uuesti koitis mõte paigaldada el vent. Olin küll pisut skeptiline asja õnnestumises, aga mõeldud tehtud. Kogu projekt maksis alljärgnevat raha:
-ventilaator 590.-
-andur 90.-
-laagrid 150.-
-treialile 75.-
kokku 905.-
Aega võttis ca 3 õhtut.
Senimaani toimib ideaalselt. Sõites 10 km siis mootor veel töösoojaks ei saa, kuna läbi radika voolav õhk hoiab temperatuuri ca 80 kraadi kandis. Linnas ja käruga sõites hakkab ventilaator ilusasti tööle ja hoiab temperatuuri normis. Ka metsas ei tekkinud probleeme ja mootor üle ei kuumenenud.
Kahjuks töö etappidest pilte ei märganud teha, aga jagan kogemusi kui vaja.
DISCO III ja jalamees
It Is Not Broken It Is British
It Is Not Broken It Is British
-
- Hurraa, pooltuhat postitust!
- Postitusi: 520
- Liitunud: T Mär 13, 2007 19:43
- Asukoht: Rakvere (tihti Lõuna Eestis)
el vent.
El. Ventika kogemus RRCL, sinna sai igaksjuhuks ka lüliti panna, või panna andur ja lambike mis hakkaks põlema kui ikka vee temperatuur millegipärast tõusnud üle normi. El. Ventikaga süsteemidega rikked vanematel autodel sage.
mu 300tdi jahutussüsteem sai imedepõllul popi ja noortepärase kuulkraan tjuuningu.
nimelt nüüd piiratud vooluhulk termostaadi korpusest veepumpa ja seeläbi väevõimuga pressitakse rohkem kuuma vett läbi salongi radika. tuba soe. ütleks, et pole kunagi nii soe olnudki
kevadel keeran kraani jälle lahti.
nimelt nüüd piiratud vooluhulk termostaadi korpusest veepumpa ja seeläbi väevõimuga pressitakse rohkem kuuma vett läbi salongi radika. tuba soe. ütleks, et pole kunagi nii soe olnudki
kevadel keeran kraani jälle lahti.
Minule kui torustike ala teoreetikule omal ajal õpetati, et kuulkraani ei tohiks poolavatud asendis ekspluateerida - rikub sisemised tihendid ära. Aga vat seda ei mäleta, kas riknenud tihenditega kuulkraan pidi hakkama tilkuma või ei õnnestu enam tihedalt sulgeda.
Eelkirjeldatud tuuningut teine variant ilmselt negatiivselt ei mõjuta.
Eelkirjeldatud tuuningut teine variant ilmselt negatiivselt ei mõjuta.