1. leht 1-st

Pidurivedelik.

Postitatud: K Aug 26, 2009 14:20
Postitas Metsnik
Jäi kuskilt internetiavarustest silma artikkel, kus soovitati pidurivedelikku teatava perioodi järel vahetada. Oli ka loetletud erinevad piduruvedeliku margid. Siit küsimus- milline vedelik käib 95 a.Discole? Ja palju?

Postitatud: K Aug 26, 2009 15:01
Postitas Rein
Dot 4 ikka, aga kogust ei oska küll öelda. Liitriga peaks küll välja tulema. Hakkad tagumisest paremast rattast järjest lähemale liikuma pea silindrile. Eks seda ole õhutamise käigus näha ka, kui uus õli on kohale jõudnud. Vahetuse välp peaks olema ca 40000 km või 24 kuud.

Postitatud: N Aug 27, 2009 14:30
Postitas Veiko Varik
Soovitaks kasutada DOT 5.1 eriti neil kes käru veavad.Keemis temperatuur on kõrgem.Vahetus välp on 3 aastat või 60000 km.

W.

Postitatud: N Aug 27, 2009 15:46
Postitas landy
4x4 foorumist:
-----------------
Kõigepealt vahe on see, et:DOT 3 sobib kõigile autodele, kus pole nõutud DOT 4 kasutamist.
DOT 4 on kõrgekvaliteediline piduri- ja sidurivedelik, millel on kõrge keemistemperatuur ja suurepärased määrimis- ning viskoossusomadused. DOT 4 on vajalik uuemates autodes, sest nende moodne aerodüünamika, pidurdamine suurematel kiirustel ja asbestivabade piduridetailide suurem soojusjuhtivus põhjustavad pidurivedeliku kõrgema temperatuuri.

Mineraalõli ja alkoholi baasil valmistatavat punakas-oranzi värvi pidurivedelikku kasutatakse veel vaid vanemat tüüpi vene autodel (v.a. Zhiguli). Välismaal on need muutunud juba suisa harulduseks, kuid siiski veel olemas. Tavaliselt rohekat värvi vedelik kannab seal tähist HSMO (Hydraulic system mineral oil). Neid eelnimetatud tüüpi pidurivedelikke DOT -idega segada ei tohi. Omavahel võib äärmisel vajadusel segada DOT 3, DOT 4 ja DOT 5. Kasutusel oleva pidurivedeliku tüüpi ei ole soovitav vahetada. Kui seda siiski teha, tasub läbi pesta kogu süsteem, kasutades alkoholi või sama vedelikku, mida sisse valatakse. Samuti pole võimalik minna DOT 5 kasutajatel tagasi DOT 3-4 --le. See on võimalik vaid juhul kui vahetatakse välja kogu hüdrosüsteem. Atsetooni või mineraalsete lahustite kasutamine süsteemi puhastamiseks võib rikkuda kummidetaile.

Igaljuhul, kui on kahtlus, mis õli sees on, siis osta juba paar pudelit uut DOT 4 ja vaheta kogu süsteemis olev õli ära. Pidurite pealt ei tasu kokku hoida.

DOT3 - Glükooli baasil, keem temp 205
DOT4 - Boor estri baasil, keem temp 230
DOT5 - Silikooni baasil, keem temp 265
DOT5.1 - Boor estri baasil, keem temp 265

DOT 5 ei sobi ABS süsteemidesse, ülejäänud 3, 4 ja 5.1 sobivad nii ABS-i kui tavasse.
DOT3 ja DOT4 on on valmistatud erineval baasil, seega segamine teoreetiliselt ei ole soovitav, kuid on ette tulnud juhuseid, kus ma ka ise olen neid seganud, ning pole probleeme esinenud. Võib-olla kellelgi teisel on, seega kindluse mõttes, lihtsam kogu süsteemis õli vahetada ning siis panna juba 5.1, mis on kõrgeima keem temperatuuriga.

Postitatud: R Veebr 12, 2010 17:36
Postitas Jallo
xx

Postitatud: E Veebr 15, 2010 18:33
Postitas Veiko Varik
Täpselt!
W