"Imepärane" lugu 300Tdi mootoriga - kõrvatahapanek

Tahtmine teha, aga mõistus otsas. Küsi nõu!

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Discovery
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 374
Liitunud: T Sept 16, 2008 11:01
Asukoht: Tallinn

"Imepärane" lugu 300Tdi mootoriga - kõrvatahapanek

Postitus Postitas Discovery »

Panen siia üldtehnilise alla järgneva teema, kuna seesamune mootor ka Defendritel pääl on.
Juhtus siis järgmine lugu (Peeter ja Veiko ehk täiendavad seda nüanssidega, kui miskit kahe silma vahele jääb või ebatäpne on):
Juulikuu viiendal päeval, kui mägimatkalt tagasi tulin ja auto kaks nädalat seisnud oli, ei tahtnud mootor käima minna. Ja kui läkski lõpuks, siis ajas kõvasti tossu välja, puterdas ning gaasi rohkem vajutades hakkas Check Engine tuli põlema. Kui mootor välja võtta ja uuesti käivitada, siis kadus Check Engine tuli ära. Ja nii siis sõit edasi kujunema hakkaski: mootoril oli vähem jõudu ja kui rohkem gaasi vajutada, siis hakkas Check Engine põlema. Kui lapatsit korralikult vajutada, siis suri mootor üldse välja – mis maanteel möödasõidul juhtudes muidugi suht karm kogemus oli, kui rekka vastu tuli.
Kõigepealt soovitas Veiko minna Jassi Autotuppa, tegeleb see asutus diislitega, Sikupillis. Seal siis tükk aega uuriti, tõdeti, et pump on läbi ja võib-olla ka väntvõlli andur. Tehti seal ka diagnostika, mis näitas, et mootori temperatuuriga probleem. Kurb lugu. Andruse juures sai igaks juhuks uus diagnostika tehtud ja see näitas palju enamat, et kõik näitajad on mootoril paigast ära (siit soovitus kõigile – diagnostika tehke võimalusel ikka Andruse juures). Ilmselt lugu pumbas. Sai siis Veiko juures uus pump pandud, ka termostaat (ning mootorit lahti võttes selgus, et otsakaanest on ka tiivik iga hetk ära lendamas, mõra oli tiivikuhoidjal sees – uus otsakaan läks ka käiku), ka Andrus püüdis mootorilt paremaid näitajaid välja võluda – ikka sama jama – jõudu ei ole, eriti peale 2000 pööret kaob see ära, Check Engine tuli jne. Lisaks suits (eriti käivitamisel), millesarnast isegi Veiko paljunäinud silmad olla mitte enne näinud.
Läks siis auto uuel aastal tagasi Veiko juurde ja peale kahte päeva peamurdmist selgus siis mis – kunagi on starteri remondil kellelgi hoorattakambrisse (minu pandud nimi asjale, äkki on õigegi…) metallitükk läinud, mis oli ära lõhkunud hoorattal asuva hamba ja kolme teist vigastanud (isegi väntvõlliandur oli korralikult täkkeid täis ja kõver). Nimelt asub hoorattal neli nö hammast, millest väntvõlliandur saab infot pöörete ja mootori asendi kohta. Tänu sellele pani väntvõlli andur “pada” ning ajju minev info oli paigast ära – ei klappinud sellega, mis pritsest tuli. Aju ei osanud oma suure tarkusega muud teha, kui anda kõrgsurvepumbale käsu vunk põhja panna – mis aga omakorda lõpuks pumpa elektroonilise osa läbi kärsatas.

Selline saaga siis, mis pool aastat kestis ning palju närve, palju remonditunde, ärajäänud taluskäike, tohutu papi ja muud maksma läks. Siinjuures minu suurim tänu Veikole, Peetrile, Andrusele ja teistele Paldiski mnt tegijatele, kes nõu, jõu ja muuga aitasid.

Et mis kõike võib juhtuda, kui lohakalt asju tehakse. Või tähelepandamatult.
Disco I ES, 300Tdi
Servicemobil
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 94
Liitunud: K Juul 06, 2005 10:52
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Servicemobil »

Mis aju? 300tdi-l? Minu autol olev samanimeline mootor käib ühe juhtme otsast mis kütuse solenoidi lahti hoiab. Või olen millestki valesti aru saanud?...
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas totu »

Servicemobil kirjutas:Mis aju? 300tdi-l? Minu autol olev samanimeline mootor käib ühe juhtme otsast mis kütuse solenoidi lahti hoiab. Või olen millestki valesti aru saanud?...
Ei ole, meil veel 1 juhtme otsas, uuematel terve pesakond juhtmeid järel. Mootor sama.
Raud on tore.
Rein
Land Rover-mu ainus armastus!
Postitusi: 1150
Liitunud: K Juul 16, 2008 19:49
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Postitus Postitas Rein »

Siis tuleb need teised juhtmed ükshaaval lahti ühendada, kuni selle õige ja ainukese peal jälle ilusasti tööle jääb :)
http://reinufoto.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, http://pilt.delfi.ee/user/Reinz/" onclick="window.open(this.href);return false;
RR III 2002
EX Disco 1
jaanuspaju
Edasi, ainult Hi-Lift'iga !
Postitusi: 21
Liitunud: T Nov 17, 2009 22:17
Asukoht: Tallinn ja LR pesas
Kontakt:

Postitus Postitas jaanuspaju »

On olemas elektroonilise pumbaga mootor mida juhib aju ja terve rida andureid. Vanem pump on aga trossiga ja seal ongi ainult suretusklapi juhe
Vasta

Mine “Üldised tehnilised küsimused”