1. leht 5-st

Kütusekulu pakasega

Postitatud: E Jaan 25, 2010 01:18
Postitas landy
Tänasel krõbedal talvepäeval oli mu "Inetu Pardipoja" (63kw 2,5 L Tdi) kütusekulu maanteel/linnas 4..5L üle tavapärase.
Päeva keskmiskes kuluks maanteel ja metsas kokku tulli 17..18L/100KM tavapärsase 13..14L asmel.

Veidike nagu LIIGA palju. Oleksin paari liitri lisandumisest veel aru saanud, kuid 5L on nagu liiast. Samas puuduvad varsemad kogemused selle autoga -20...-30C vahemikus liiklemisel

Milliksed on asjatundjate arvamused?

Postitatud: E Jaan 25, 2010 01:38
Postitas Discovery
Sama küsimus on minul - kas mootor võtab väga külma ilmaga rohkem kütust ka siis, kui on soojaks sõidetud?

Postitatud: E Jaan 25, 2010 11:44
Postitas dim70
Minul sama lugu, näidiku seier silmnähtaval kukub. Minu arvestuse jargi lisandus ka 4-5 liitrid, no mul on see häda ka et lühikesed otsad.

Kütus

Postitatud: E Jaan 25, 2010 12:10
Postitas Kalamees
Endal see tunne et kütus see talv viletsam kui möödunud talvedel. Hoitakse töötlemise ja lisandite pealt kokku. Vist 4x4 foorumis mainitud ka et diisel tanklates arvestatud -15 peale, ja juba 23-25 parajalt paks.

Postitatud: E Jaan 25, 2010 16:21
Postitas jysk
Mul sammuti kõvade külmadega läheb kütust ikka mõnusalt, sinna 15..17 kanti ka kui veel maastikul ka käia siis võib rohkemgi olla. Üsna palju muidugi üldjuhul lühikesi otsasid ka. Autoks siis 2,5 TD Range Rover

kütusekulu

Postitatud: E Jaan 25, 2010 16:45
Postitas artuuur
tere
mina sain näiteks kütusekuluks mets + (maantee 70 kilomeetrit) sain söita 60 liitriga 210 kilomeetrit ehk siis 28,57 liitrit sajale
auto käis järjest umbes 10 tundi ja sai söidetud lumes kus ilma aeglustita ei liikunud eriti visalt.
maanteel tndub et läheb kuskil 15 või veitsa rohem.
eriti rõõmustav pole aga saame hakkama.

Postitatud: E Jaan 25, 2010 16:50
Postitas LoJack
Enne eilset Landyga metsas möllamist sai paak täis kallatud ja tuli tavalise maanteesõidu 10,3 l/100 asemel 12,3 l/100... Metsas mässates tuli keskmiseks kusagi 15-16 l/100. Millest see maanteel juurde tulnud 2 liitrit sajale tuleb ei oska öelda, osalt ilmselt väga madalast välistemperatuurist...

Eile ajakirjandusest läbi käinud kommentaar, et "tänane väga madal temperatuur on teedele liikuma jätnud ainult kvaliteetautod" on Land Rover Defenderid nende hulka arvanud. Vähemalt mina ja Landy olime liikumas :lol: :lol: :lol:

Talvine sõit

Postitatud: E Jaan 25, 2010 18:59
Postitas Kalamees
Eks maanteel annab juurde lumine auto, ja ka rehvirõhk selliste külmadega. On ka keegi tsekanud palju see väheneb selliste külmadega. Ise ei oska öelda, mul Uulus rehve vahetades pannakse lämmastik. Oma kogemus näitab ega silmaga eriti aru saa kas sees D2 2,6 või 1,6 atti. Aga sõidul kui kulu suurem siis saab käidud rehvid üle, ja avastatud et kuskil nael sees ja rehvi rõhk 1,6.

Re: Talvine sõit

Postitatud: E Jaan 25, 2010 19:14
Postitas LoJack
Kalamees kirjutas:Eks maanteel annab juurde lumine auto, ja ka rehvirõhk selliste külmadega. On ka keegi tsekanud palju see väheneb selliste külmadega. Ise ei oska öelda, mul Uulus rehve vahetades pannakse lämmastik. Oma kogemus näitab ega silmaga eriti aru saa kas sees D2 2,6 või 1,6 atti. Aga sõidul kui kulu suurem siis saab käidud rehvid üle, ja avastatud et kuskil nael sees ja rehvi rõhk 1,6.
Ma kahtlustan ise ka, et külmadega on rehvirõhk väga madalaks läinud. Eile metsas panin tähele. Aga no ei paindunud selg -20C juures veel rehve pumpama hakata :lol:
Eks ma nüüd kontrolli ja katseta.

Postitatud: E Jaan 25, 2010 19:57
Postitas landy
Koltrollisin tanklas rehvi rõhjusid Laupäeval ja näitas sealse näidiku järgi ilusasti 1,5.. 1,6 at. Panin igaks petteks surtsu juurde e. 1,8.

Postitatud: E Jaan 25, 2010 20:03
Postitas LoJack
Mul peaks vist BFG AT rehvis miski 2,2-2,3 olema?
Või ma eksin?

Täiendus: Veiko pakub üldse: "Soovitan 2.5 ette ja 2.6 kuni 2.8 taha. Pikaajalised katsed on näidanud, et kulumise need ei mõjuta kuid juhitavusele mõjuvad hästi."

Läheb ja pumpab juurde :roll:

radikakate

Postitatud: T Jaan 26, 2010 18:50
Postitas 58zid
Kas keegi targematest teab mainida kui radika ära katta kas on kasu ka (ehk võtab vähem kütust ?)

Postitatud: T Jaan 26, 2010 19:19
Postitas LoJack
Teoreetiliselt peaks kaetud radikaga vähem võtma.
Teadupärast tarbib mootor kõige vähem kütust optimaalsetes tingimustes (mootori temperatuuri juures).

Postitatud: T Jaan 26, 2010 19:43
Postitas Rein
disco paagitäiega, palju iganes see ka ei oleks, 300 kiltsa. Unustasin vist aeglusti sisse :roll: :lol:

Postitatud: T Jaan 26, 2010 21:07
Postitas landy
Jäiga protirehvi puhul võivad rõhud madalamad olla. Muidu kulub keskkoht liialt ära ja sõidad nagu puuhobusega.