1. leht 1-st

D I aku.

Postitatud: K Nov 09, 2016 15:41
Postitas 007
Õdangut kogudusele ... ühesõnaga soovitage head akut. Eelkõige tootjat. Geelakud ei huvita sest see tee on läbi käidud ja mina pettusin ausalt öeldes aga see selleks
Põhiküsimus, et kas 80+ A on overkill DI jaoks!?!? :roll: Mul auto endal suht pikalt seisab teinekord vbl sealt mingeid mõtteid. Vintsi ei ole ja ilmselt ka ei tule ... kuna õiged mehed ei vintsi ... vaid võtavad sõbra kellel vints metsa kaasa 8)

Postitatud: K Nov 09, 2016 18:04
Postitas landy
Akudega on vana teada alugu- kellele meeldib ema, kellele tütar.

Olen palju aastaid kasutanud ja veidi vähem aastaid edasi müünud seda:
http://www.bannerbatteries.com/banner/p ... 111_en.php

Seni pole pidanud pettuma, sest palju seisva ja vähe sõitva Inetu Pardipoja peal on ilusti vastu pidanud ning ka peale kuu-pooleteise pikkust seismist on vana masina käivitanud. Ka vintsimiseks on seni knasti sobinud.
Isegi suure külamaga (-30C) pole hätta jätnud.

Siiani pole üksi klient ka kirves käes tagasi tulnud aru pärinud.


Teisalt on ka "noname " akudega olnud palju ülltavalt positiivseid kogemusi.
Viimane neist oli selle tootja akuga: http://rombat.ro/en
Dacia peal pidas see tehase akuna vastu üle 7 aasta - pole paha tulemus.

P.S.
Mingil põhjusel on Imedepõllul viimasel ajal sattunud koos kasutatud autodega üsna mitu vana ja lühises Varta akut.
Ilmselt süü selles, et Varta üsna levinud aku tootja siin kandis.

Postitatud: N Nov 10, 2016 06:15
Postitas Raigo R
Et närve säilitada ja mitte raha lihtsalt raisata,siis parim valik on ikka Bosch. Ostes kyll kallim,aga tasub ära.

Postitatud: N Nov 10, 2016 09:04
Postitas 007
No ma ise olen ka Boschi poole vaadanud. 4x4 kiitis keegi ka Vartat, mingit püssimat mudelit siis. Mulle oluline, et suudaks pikemalt õues seista ja siis veel käima minna seega mingit kvaliteeti nagu.

Postitatud: N Nov 10, 2016 17:54
Postitas Raigo R
Yks Varta suri garantii ajal ära,pigem väldiksin.Enamus akudest on käkerdised,peale garantiiaja loppu on 70% ressurssi läinud.

Postitatud: N Nov 10, 2016 18:08
Postitas landy
Hvitav, oma 23 aasta pikksue autoomaniku karjääri jooksuk on mul vaidkord õnestundu aku otsa sattuda, mis aktiivse asutuse käigus suht ruttu (mõne aastaga) ära kooles.

Postitatud: R Nov 11, 2016 15:21
Postitas 007
Raigo R kirjutas:Yks Varta suri garantii ajal ära,pigem väldiksin. Enamus akudest on käkerdised,peale garantiiaja loppu on 70% ressurssi läinud.
... ok mida sa mõtled ressursi all!?!? Selles mõttes, et akut peab laadima onju , seda tean isegi mina :roll: ...
Ilmselt on siis juttu toote kvaliteedist pigem. Seda ma siin üritangi selgitada nö praktika baasil, et milline peab vastu.
Veel soovitage pädev A kogus mida sinna peale keerata siis. Et väga overkill ei tuleks.

Postitatud: R Nov 11, 2016 17:01
Postitas Tubiniit
Minu Disco 1 Varta-l on 5-s aasta lõppemas. Auto on igapäevases kasutuses ning praegu veel vahetamise vajadusele märku ei anna. Loodan, et kestab järgmise sügiseni. Auto on igapäevaselt kasutuses.

Postitatud: L Nov 12, 2016 06:11
Postitas Raigo R
Ressurss-mahtuvus.Oige pingegega laadimine ja mitte täiesti tyhjaks kurnamine on märksonad.Kui plaadid on olluse pohja pudistanud,koverad,siis juhtubki,et purk lyhises,mahtuvus mittepiisav,ei hoia voolu.
Olen lao akutostukeid remontinud (ammu,kui selleks veel vajadust oli ;seal kyll leelisakud,kuid suures plaanis koik sama.)
3 liitrise mootori jaoks on 100 A optimaalne,genekas jouab korralikult ära laadida.

Postitatud: L Nov 12, 2016 06:35
Postitas totu
D1 ei ole ruumi 100sele aga on üsna lihtne vabastada teine pool ja paigaldada 2 akut. Omal 2x 74Ah, vints ja ise rahul. Just pikkade seismistega on ikkagi mingid pisitarbijad, mis akud tühjaks imevad ja suur mahutavus abiks. Generaatori laadimine ju pingepõhine ja akude mahutavus generaatorit eriti ei huvita, lihtsalt kauem läheb aega.
Tööl kasutame Euroglobe akusid ja 2 aastaga jamasid olnud ei ole, mis ei tähenda, et neid tulla ei või. Jutt ca. 30st akust, valdavalt 100+ Ah.
Ja veel, normaalse kasutamise korral akut laadima ei pea, auto teeb selle töö ise ära.

Postitatud: L Nov 12, 2016 06:39
Postitas Tubiniit
Alla -10C külma mootori käivitamine külma akuga kurnab akut enim. Tavaliselt on sellise külmaga ka päike väljas - võimaluse korral tuleks auto paigutada nii, et hommikune päike kohe peale paistab, kui laiskus akut tuppa tassida ei lase.

Postitatud: L Nov 12, 2016 07:35
Postitas Raigo R
Minul on aku hoopis tagaotsas,juhtmed pohja alt,180A .Raskuse jaotumine ka parem.

Postitatud: L Nov 12, 2016 08:28
Postitas landy
Oleme ka Imedepüllul üht-kaht toplet akuga D-I / RRC masinat kohanud. He lahendus, kui suur aku ei mahu.
Mataka/metsa masisal on siis võimailik taha ka "split charging" lahendus e . erinevatele akudele võimlik ühendadada erinevad tarbijad ja laadmist juhtida.
Näiteks selline: http://www.imedepold.ee/galerii/index.p ... ojekt-Puma

Eurogelobe akusid on ka 5...6 tk Imedepõllult müüdud ja paar aastat klientidel siiani kasutuses.

Aku (sala)tarbiajstest eraldamiseks soovitame jätkuvalt massilüiti kasutamist.
Enda Pardipojal käib mass juba käega "automaatselt" peale süüte välja keeramist maha.