vibratsioon

Tahtmine teha, aga mõistus otsas. Küsi nõu!

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Kasutaja avatar
tt
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 391
Liitunud: N Aug 24, 2006 11:22
Asukoht: Tallinn

vibratsioon

Postitus Postitas tt »

hei,

mure siis säärne: tunda vibratsiooni kiirendamisel ca 20 km/h ja 40-60 km/h
auto all kardaane pöörates on loks sees, seisupiduri trummli väliserval mõõtes ca 1,5cm. tagumine kardaan ylesalla ei loksu, küll aga esimene.

mis seal läbi võib olla kardaaniristid? diffritel loksud sees?
(käigukast proovimise ajal P peal)
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas totu »

Esimene kardaan loksub??? Kesknuudi lõtk peaks vibra andma suuremal kiirusel, kardaanirist võib sellist jama tekitda kui üks kauss päris otsas (mõistlik flantsist lahti lasta ja läbi väntsutada).Kas tagumise kardaani leevendusmuhv(see kummijulla kardaani ja tagasilla vahel) terve? Kas väljalase kerest/raamist korralikult eemal? Veidi naljakad kiirused vibratsiooni jaoks.
Raud on tore.
Kasutaja avatar
tt
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 391
Liitunud: N Aug 24, 2006 11:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tt »

tagumine kummimuhv visuaalselt vaadeldes ok - pragusid polnud ja katsudes lõtku ka mitte.

ise kahtlustan pigem esikardaani vahekastist väljatuliemise kohta - ei loksu mitte ristist aga ka flanss ise ja mitte ümber kardaani telje aga ka yles-alla - mingi laager? kas seda saab vahetada vahekasti alt võtmata?

kui suur on normaalne/talutav lõtk kardaani pööramisel (lõtk silla- ja keskdiffris)?

ahja :D auto on discovery 300tdi automaatkastiga
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Äkki saad siit abi?
http://www.landroverclub.ee/est/files/m ... 5-1996.pdf
Siin kenasti vahekast lahatud.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
tt
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 391
Liitunud: N Aug 24, 2006 11:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tt »

Landy kirjutas:Äkki saad siit abi?
http://www.landroverclub.ee/est/files/m ... 5-1996.pdf
see on esimese asjana läbi näritud ja käib kenasti öösiti padja all aga vahekasti veaotsingu kohtal ollakse seal natuke napisõnalised :)

aga piltidega õpetus laagri vahetusest on siin:
http://www.discoweb.org/tcasebearing/index.htm
väidetavalt saab ainult esimese kardaani mahavõtmisega hakkama.

nii aga küsimus: kui võtan esimese kardaani maha siis asfaldil tagasillaga sõites keskdiffer haiget ei saa? või mõni muu asi - paar päeva vaja tagasillaveoga ringi sõita kuni jupid leian.. ja mehe kes laagri sealt seest kätte saab.. ja uue asemele paneb
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10303
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Mina tulin oma LR90-ga ainult tagasillaga Hiiumaal metsast omal jõul välja. Sõitsin terve päeva kaasa ning Tallinna tagasi. Siin kohapeal lisaks veel ca 500km liigeldud. Seni midagi halba pole märganud. Paari päevaga ei tohiks mõõduka kilometraazi puhul suurt midagi juhtuda.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas totu »

Käega tuntavat lõtku ei tohiks kuullaagris olla, vabalt võib flantsi mutter lahti olla või siis tõesti laager otsas. Need asjad annavad aga vibra ennekõike kergel veeremisel, intensiivsema kiirendusega peaks sirgeks vedama. Loogiliselt peaks jõu suurenemisel ajamile mingi pöörleva asja tsentrist välja viima või vibreeriva asja vastu keret suruma. Kiirused viitavad turbo rakendumisele I käiguga ja II käigule lülitumisele (suurimad pöördemomendid jõuülekandele). Kuna kardaanid pöörlevad ühes suunas on mootorit patjadel väänav jõud arvestatav. Nii madalatel kiirustel on kardaanide pöörlemine aeglane ja vibra sagedus peaks näitama selle allika (mootor korpuses vs. kardaan tsentrist väljas).
Raud on tore.
Kasutaja avatar
tt
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 391
Liitunud: N Aug 24, 2006 11:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tt »

töölt koju kulgedes läks vibra valjemaks ja igal kiirusel: esimese kardaani vahekastipoolne kardaanirist kutu, praegu masin tagaveoline ja vibra kadund :) homme linnapeale kardaaniristi otsima.
Kasutaja avatar
tt
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 391
Liitunud: N Aug 24, 2006 11:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tt »

vahekasti poolne rist vahetet - "vaikus" majas :D
olin enne vist vähe suuremas paanikas kui asi väärt.. aga tekkimas oli leebemat sorti psühhoemotsionaalne stress - said yhe asja korda ja juba järgmine asi p****s ja oleks siis metsas ragistamisest
Kasutaja avatar
tai
pekki ei söö
pekki ei söö
Postitusi: 459
Liitunud: T Apr 11, 2006 22:19
Asukoht: Pärnu /Tallinn

Postitus Postitas tai »

oi jah ma tean mida sa tunned...
milleks 4x4 kui on olemas KRAZ 6322
totu
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 256
Liitunud: L Veebr 10, 2007 18:36
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas totu »

Kardaani kulunud nuutidest jutt. Ei hakanud uut teemat tegema, peaks ka vibratsiooni alla mahtuma. Tegin "müüdimurdjat". Nimelt vene ajal räägiti edukast nuutide lõtku kõrvaldamisest keevitusega. Sisenuudiga kardaani osale tuleb elektri- või CO keevitusega keevitada ring(id), mis jahtudes veavad toru peenemaks. Kuna nuudid olid palju kulunud (kuivaks jäänud), lasin algatuseks kõrvuti 6 ringi. Tulemus oli nullilähedane, treisin keevise maha ja kordasin katset, nii kooku kolm korda, iga kord proovides. Tulemus sai väga tihe, kahjuks sisenuudiga osa ulatus "renoveeritud" kohast läbi ja seega tagasihoidlik külglõtk jäi alles ja mõningane vibratsioon ka, kindlasti väiksem kui uuel UAZ l. Pilte kahjuks ei teinud, seepärast ka nii pikk kirjeldus. Kes tahab ka proovida: NB! Kardaanirist ära, kui lähedal. Tükk peab aeglaselt jahtuma. Treimisel võll korralikult tsentrisse. Katsetage kui olete valmis uut kardaani ostma (ebaõnnestunud katse korral mina ei vastuta).
Raud on tore.
Vasta

Mine “Üldised tehnilised küsimused”