vibratsioon
vibratsioon
hei,
mure siis säärne: tunda vibratsiooni kiirendamisel ca 20 km/h ja 40-60 km/h
auto all kardaane pöörates on loks sees, seisupiduri trummli väliserval mõõtes ca 1,5cm. tagumine kardaan ylesalla ei loksu, küll aga esimene.
mis seal läbi võib olla kardaaniristid? diffritel loksud sees?
(käigukast proovimise ajal P peal)
mure siis säärne: tunda vibratsiooni kiirendamisel ca 20 km/h ja 40-60 km/h
auto all kardaane pöörates on loks sees, seisupiduri trummli väliserval mõõtes ca 1,5cm. tagumine kardaan ylesalla ei loksu, küll aga esimene.
mis seal läbi võib olla kardaaniristid? diffritel loksud sees?
(käigukast proovimise ajal P peal)
Esimene kardaan loksub??? Kesknuudi lõtk peaks vibra andma suuremal kiirusel, kardaanirist võib sellist jama tekitda kui üks kauss päris otsas (mõistlik flantsist lahti lasta ja läbi väntsutada).Kas tagumise kardaani leevendusmuhv(see kummijulla kardaani ja tagasilla vahel) terve? Kas väljalase kerest/raamist korralikult eemal? Veidi naljakad kiirused vibratsiooni jaoks.
Raud on tore.
tagumine kummimuhv visuaalselt vaadeldes ok - pragusid polnud ja katsudes lõtku ka mitte.
ise kahtlustan pigem esikardaani vahekastist väljatuliemise kohta - ei loksu mitte ristist aga ka flanss ise ja mitte ümber kardaani telje aga ka yles-alla - mingi laager? kas seda saab vahetada vahekasti alt võtmata?
kui suur on normaalne/talutav lõtk kardaani pööramisel (lõtk silla- ja keskdiffris)?
ahja auto on discovery 300tdi automaatkastiga
ise kahtlustan pigem esikardaani vahekastist väljatuliemise kohta - ei loksu mitte ristist aga ka flanss ise ja mitte ümber kardaani telje aga ka yles-alla - mingi laager? kas seda saab vahetada vahekasti alt võtmata?
kui suur on normaalne/talutav lõtk kardaani pööramisel (lõtk silla- ja keskdiffris)?
ahja auto on discovery 300tdi automaatkastiga
Äkki saad siit abi?
http://www.landroverclub.ee/est/files/m ... 5-1996.pdf
Siin kenasti vahekast lahatud.
http://www.landroverclub.ee/est/files/m ... 5-1996.pdf
Siin kenasti vahekast lahatud.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
see on esimese asjana läbi näritud ja käib kenasti öösiti padja all aga vahekasti veaotsingu kohtal ollakse seal natuke napisõnalisedLandy kirjutas:Äkki saad siit abi?
http://www.landroverclub.ee/est/files/m ... 5-1996.pdf
aga piltidega õpetus laagri vahetusest on siin:
http://www.discoweb.org/tcasebearing/index.htm
väidetavalt saab ainult esimese kardaani mahavõtmisega hakkama.
nii aga küsimus: kui võtan esimese kardaani maha siis asfaldil tagasillaga sõites keskdiffer haiget ei saa? või mõni muu asi - paar päeva vaja tagasillaveoga ringi sõita kuni jupid leian.. ja mehe kes laagri sealt seest kätte saab.. ja uue asemele paneb
Mina tulin oma LR90-ga ainult tagasillaga Hiiumaal metsast omal jõul välja. Sõitsin terve päeva kaasa ning Tallinna tagasi. Siin kohapeal lisaks veel ca 500km liigeldud. Seni midagi halba pole märganud. Paari päevaga ei tohiks mõõduka kilometraazi puhul suurt midagi juhtuda.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Käega tuntavat lõtku ei tohiks kuullaagris olla, vabalt võib flantsi mutter lahti olla või siis tõesti laager otsas. Need asjad annavad aga vibra ennekõike kergel veeremisel, intensiivsema kiirendusega peaks sirgeks vedama. Loogiliselt peaks jõu suurenemisel ajamile mingi pöörleva asja tsentrist välja viima või vibreeriva asja vastu keret suruma. Kiirused viitavad turbo rakendumisele I käiguga ja II käigule lülitumisele (suurimad pöördemomendid jõuülekandele). Kuna kardaanid pöörlevad ühes suunas on mootorit patjadel väänav jõud arvestatav. Nii madalatel kiirustel on kardaanide pöörlemine aeglane ja vibra sagedus peaks näitama selle allika (mootor korpuses vs. kardaan tsentrist väljas).
Raud on tore.
Kardaani kulunud nuutidest jutt. Ei hakanud uut teemat tegema, peaks ka vibratsiooni alla mahtuma. Tegin "müüdimurdjat". Nimelt vene ajal räägiti edukast nuutide lõtku kõrvaldamisest keevitusega. Sisenuudiga kardaani osale tuleb elektri- või CO keevitusega keevitada ring(id), mis jahtudes veavad toru peenemaks. Kuna nuudid olid palju kulunud (kuivaks jäänud), lasin algatuseks kõrvuti 6 ringi. Tulemus oli nullilähedane, treisin keevise maha ja kordasin katset, nii kooku kolm korda, iga kord proovides. Tulemus sai väga tihe, kahjuks sisenuudiga osa ulatus "renoveeritud" kohast läbi ja seega tagasihoidlik külglõtk jäi alles ja mõningane vibratsioon ka, kindlasti väiksem kui uuel UAZ l. Pilte kahjuks ei teinud, seepärast ka nii pikk kirjeldus. Kes tahab ka proovida: NB! Kardaanirist ära, kui lähedal. Tükk peab aeglaselt jahtuma. Treimisel võll korralikult tsentrisse. Katsetage kui olete valmis uut kardaani ostma (ebaõnnestunud katse korral mina ei vastuta).
Raud on tore.