Lugesin nüüd juba unejutu staatusesse jõudvat seadust:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13050817
Ainus, milles võib esistangelt midagi nõuda on järgmisest lõigust:
Kood: Vali kõik
Kood 601. Üldnõuded kerele
Nõuded: 1) sõiduki kere peab olema komplektne, osad nõuetekohaselt kinnitatud. Alates 1. oktoobrist 2003. a esmakordselt kasutusele võetud M1 kategooria sõiduki kere tugevus eest otsasõidul peab vastama direktiivi 96/79/EMÜ nõuetele ning M1 ja N1 kategooria sõiduki kere tugevus külgkokkupõrkel peab vastama direktiivi 96/27/EMÜ nõuetele. Alates 31. detsembrist 2012. a esmakordselt kasutusele võetud, mitte üle 2500 kg täismassiga, M1 kategooria ja M1 kategooria sõiduki baasil ehitatud N1 kategooria sõiduki esipinnad peavad vastama direktiivi 2003/102/EÜ nõuetele. Nõuded M2 ja M3 kategooria sõiduki kerele on toodud grupis 9;
Algul arvasin, et allasõidutõke ongi stange - kuid vist päris nii see pole.
Võibolla ei tea, mis on juriidiliselt korrektne sõna "stange" kohta - põrkeraud vist nagu oleks.
Kuid selle kohta pole kogu Riigiteatajas sõnagi - seega Riigiteataja kohaselt tundub, et selle vahetamine ja modifitseerimine pole keelatud. Peamine on, et auto oleks komplektne.
Nüüd nati Euro direktiividest.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 02:ET:HTML
Siin on peaasjalikult kirjeldatud, mis moodi teha katseid autodega ... ning ausaltöeldes seda kainelt lugeda on piin.
Ning veel ausamalt öeldes tundub meie kohalik seadus lausa läbimõtlematu (vabandage). Tunub, et see direktiivi punkt pandi seadusesse, et oleks värvikam ja tekitatakse mulje nagu meil arvestatakse seadustega suures EU's.
Kuidas?
Aga lugege palun see mainitud direktiiv läbi - 96/79/EMÜ - ning näidake mõni nõue, mis on esitatud sõidukile.
Jah on ...
Kood: Vali kõik
Artikkel 1
Käesolevas direktiivis kasutatav mõiste "sõiduk" vastab direktiivi 70/156/EMÜ artiklis 2 esitatud mõistele.
See direktiiv on pärit aastast 1970 ning on lugematutel kordadel muudetud:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 04:ET:HTML
Mainitud artikkel 2
Kood: Vali kõik
Artikkel 2
Käesolevas direktiivis kasutatakse järgmisi mõisteid:
a) siseriiklik tüübikinnitus haldusmenetlus, mida tuntakse järgmiste terminite all:
- agréation par type ja aanneming Belgia õiguses;
- allgemeine Betriebserlaubnis Saksa õiguses;
- réception par type Prantsuse õiguses;
- omologazione või approvazione del tipo Itaalia õiguses;
- agréation Luksemburgi õiguses;
- typegoedkeuring Madalmaade õiguses;
b) EMÜ tüübikinnitus menetlus, millega liikmesriik tõendab, et sõidukitüüp vastab üksikdirektiivides esitatud tehnilistele nõuetele ja EMÜ tüübikinnitustunnistuses, mille näidis on esitatud II lisas, loetletud katsetele.
Küllap on see kellegi arvates nõue.
Surfates mööda Eur-Lex'i sattusin ka sellise seaduse muudatuse otsa:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 01:ET:HTML
Vot see käsitleb esikaitsesüsteeme - ehk on see juriidiline sõna "stange" kohta.
Kuid ma ei jõua enam lugeda ja näpuga järge ajada (pea juba valutab
) , kuid tundub, et see seadus olekski aluseks stange konstrueerimisel. Samuti sirvides seda on vist tunne, et kui vahetada stange siis uuele on vaja ikkagi tüübikinnitust.
Seega härrased, ehk kommenteerite.