1. leht 1-st

Vintsi paigaldamine Discole

Postitatud: R Dets 07, 2007 17:27
Postitas totu
Sai paigaldatud selline asi Disco I le. Eesmärk oli saada funktsinaalne asi üldpilti "rikkumata". Pikalt kirjeldada ei viitsi, pildid räägivad enda eest.
Peale fotoka akude koolmist sai tekitatud veel üleskeeratavad "sarved" vintsitrossile. Kanduri/ vardakaitsme (see tsingitud käkk) valmimisprotsessi ei pildistanud, liiga must töö.
http://pilt.delfi.ee/picture/2089051/

Postitatud: R Dets 07, 2007 19:06
Postitas LoJack
Peen. Udupeen ma ütlen! Kadedaks teeb...

Tahan oma Landlordile ka :-)

Postitatud: L Dets 08, 2007 02:31
Postitas Valge Hiir
Peen asi küll, kuid paari nüansi pealt jätab pling-pling mulje ja seda ka ilmselt hilisema praktika käigus.

1. Miks sa relee just sinna panid. Mina oleks pannud relee kapoti alla väheke kuivema ja kaitstuma koha peale.
2. See uhke alla lastav klapp. Kui sa oled nüüd esituledeni maasisse tunginud, siis kuidas sa seda klappi alla lased?

Lihtsalt paar praktiku tähelepanekut.

Postitatud: L Dets 08, 2007 15:15
Postitas totu
Relee kohalt nõus, ei viitsinud jõukaableid pikendada ja tegelikult võre ja esituli eemaldatavad, siis ligipääs OK. Olen lihtsalt natuke paranoiliselt andunud kompaktsetele asjadele.
Klapi suudan eemaldada ka käsikaudu, kui tõesti peaks ootamatult tuledeni mutta sattuma, muudel juhtudel peaks maastikutingimustes klapp kaubaruumis reisima või kodus peremeest ootama (seepärast sai numbergi stangeotsale viidud). Esimene mõte oli tegelikult teha klapp hingedel üles pööratavaks (et jääks ühtlasi iluvõre kaitseks) aga ei viitsinud mängida selle fikseerimise ehitamisega, tilulilul ei ole mõtet ja korralikku asja lihtsalt kasutatavaks raske teha.

Postitatud: L Dets 08, 2007 19:12
Postitas landy
Valge Hiir kirjutas:Peen asi küll, kuid paari nüansi pealt jätab pling-pling mulje ja seda ka ilmselt hilisema praktika käigus.
1. Miks sa relee just sinna panid. Mina oleks pannud relee kapoti alla väheke kuivema ja kaitstuma koha peale.
Lihtsalt paar praktiku tähelepanekut.
Tunnustus tegijale! Järjekordne väga praktiline ja kena leiutis Discole (lisaks su tagastange nurkadele).
Siinkohal ühinen Urmoga, releede koht takitas kõvasti küsimusi. Pigem tõesti mõteks edaspidi tõsta kapoti alla, kus liigipääs parem ja ka veidi rohkem pori ning vee eest kaitstud.

Postitatud: P Dets 09, 2007 18:38
Postitas totu
Tänud. Nüüd siis pilt koos sarvedega.
http://pilt.delfi.ee/picture/2099797/

Postitatud: T Okt 07, 2008 16:00
Postitas landy
Disco II jaoks jutuke ja pildid:
http://www.discovery2.co.uk/winch.html

Postitatud: L Dets 27, 2008 08:40
Postitas LittleSuzi
kas stange on metallist või originaal plastik?
Kui metallist siis mis ARK mainis selle kohta?

Postitatud: L Dets 27, 2008 14:35
Postitas 007
... See on hea küsimus , kuna mul endal on just selline mettallist tükk sinna ette ilmumas!?!? :roll:

Postitatud: L Dets 27, 2008 17:39
Postitas LittleSuzi
Lugesin nüüd juba unejutu staatusesse jõudvat seadust:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13050817

Ainus, milles võib esistangelt midagi nõuda on järgmisest lõigust:

Kood: Vali kõik

Kood 601. Üldnõuded kerele

Nõuded: 1) sõiduki kere peab olema komplektne, osad nõuetekohaselt kinnitatud. Alates 1. oktoobrist 2003. a esmakordselt kasutusele võetud M1 kategooria sõiduki kere tugevus eest otsasõidul peab vastama direktiivi 96/79/EMÜ nõuetele ning M1 ja N1 kategooria sõiduki kere tugevus külgkokkupõrkel peab vastama direktiivi 96/27/EMÜ nõuetele. Alates 31. detsembrist 2012. a esmakordselt kasutusele võetud, mitte üle 2500 kg täismassiga, M1 kategooria ja M1 kategooria sõiduki baasil ehitatud N1 kategooria sõiduki esipinnad peavad vastama direktiivi 2003/102/EÜ nõuetele. Nõuded M2 ja M3 kategooria sõiduki kerele on toodud grupis 9; 
Algul arvasin, et allasõidutõke ongi stange - kuid vist päris nii see pole.
Võibolla ei tea, mis on juriidiliselt korrektne sõna "stange" kohta - põrkeraud vist nagu oleks.
Kuid selle kohta pole kogu Riigiteatajas sõnagi - seega Riigiteataja kohaselt tundub, et selle vahetamine ja modifitseerimine pole keelatud. Peamine on, et auto oleks komplektne.

Nüüd nati Euro direktiividest.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 02:ET:HTML
Siin on peaasjalikult kirjeldatud, mis moodi teha katseid autodega ... ning ausaltöeldes seda kainelt lugeda on piin.
Ning veel ausamalt öeldes tundub meie kohalik seadus lausa läbimõtlematu (vabandage). Tunub, et see direktiivi punkt pandi seadusesse, et oleks värvikam ja tekitatakse mulje nagu meil arvestatakse seadustega suures EU's.
Kuidas?
Aga lugege palun see mainitud direktiiv läbi - 96/79/EMÜ - ning näidake mõni nõue, mis on esitatud sõidukile.
Jah on ...

Kood: Vali kõik

Artikkel 1
Käesolevas direktiivis kasutatav mõiste "sõiduk" vastab direktiivi 70/156/EMÜ artiklis 2 esitatud mõistele.
See direktiiv on pärit aastast 1970 ning on lugematutel kordadel muudetud:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 04:ET:HTML
Mainitud artikkel 2

Kood: Vali kõik


Artikkel 2
Käesolevas direktiivis kasutatakse järgmisi mõisteid:
a) siseriiklik tüübikinnitus – haldusmenetlus, mida tuntakse järgmiste terminite all:
- agréation par type ja aanneming Belgia õiguses;
- allgemeine Betriebserlaubnis Saksa õiguses;
- réception par type Prantsuse õiguses;
- omologazione või approvazione del tipo Itaalia õiguses;
- agréation Luksemburgi õiguses;
- typegoedkeuring Madalmaade õiguses;
b) EMÜ tüübikinnitus – menetlus, millega liikmesriik tõendab, et sõidukitüüp vastab üksikdirektiivides esitatud tehnilistele nõuetele ja EMÜ tüübikinnitustunnistuses, mille näidis on esitatud II lisas, loetletud katsetele.
Küllap on see kellegi arvates nõue.
Surfates mööda Eur-Lex'i sattusin ka sellise seaduse muudatuse otsa:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 01:ET:HTML
Vot see käsitleb esikaitsesüsteeme - ehk on see juriidiline sõna "stange" kohta.

Kuid ma ei jõua enam lugeda ja näpuga järge ajada (pea juba valutab :? ) , kuid tundub, et see seadus olekski aluseks stange konstrueerimisel. Samuti sirvides seda on vist tunne, et kui vahetada stange siis uuele on vaja ikkagi tüübikinnitust.

Seega härrased, ehk kommenteerite.

Postitatud: L Dets 27, 2008 20:10
Postitas landy
Eurosõna "esikaitsesüsteem" tähendab maaleeles esiraudasid.

Postitatud: L Dets 27, 2008 20:23
Postitas LittleSuzi
Landy kirjutas:Eurosõna "esikaitsesüsteem" tähendab maaleeles esiraudasid.
Tsitaat samast seadusest:

Kood: Vali kõik


1.6. Kaitseraud – sõiduki eesmine alumine välimine konstruktsioon vastavalt tüübikinnitusele. See hõlmab sõiduki kõiki konstruktsioone, mille eesmärk on kaitsta sõidukit teise sõidukiga aeglasel kiirusel toimuva laupkokkupõrke korral, ning samuti kõiki selle konstruktsiooni lisaseadiseid, nagu näiteks registreerimismärgi kinnitusi. See ei hõlma varustust, mis on paigaldatud sõidukile tüübikinnitust järgides ning mille eesmärk on pakkuda sõiduki esiosa täiendavat kaitset.

1.7. Esikaitsesüsteem – eraldiseisev konstruktsioon või konstruktsioonid, nagu "kängururaud" või täiendav kaitseraud, mis on ette nähtud originaalvarustusse kuuluvast kaitserauast üles- ja/või allapoole jääva sõiduki välispinna kaitsmiseks kahjustuste eest mingi objektiga kokkupõrke korral. Käesolev määratlus ei kehti üksnes laternate kaitsmiseks ette nähtud konstruktsioonide kohta, mille suurim mass on alla 0,5 kg.

Postitatud: L Mär 15, 2014 17:17
Postitas Rändsell
Tere!

Plaan samuti discole rauast stange koos vintsipesaga ette aretada. Ei hakanud uut teemat tegema, küsin: kuidas selle isetehtud stange ja tehnoülevaatuse suhe siis ikkagi on? Kas peab olema tüübikinnitus?

Tänud

rs

Postitatud: L Mär 15, 2014 18:34
Postitas landy