1. leht 3-st

Kuidas saada lahti Defeka udustest küljeakendest

Postitatud: E Mär 23, 2009 18:31
Postitas LoJack
Põhimõtteliselt on neli varianti:

* hoia aknad lahti
* paigalda MOD "Side Screen Demist" komplekt (leidsin Military Defender kataloogist, kui vaja võin kataloogi saata)
* paigalda DefenderVENT komplekt
* ehita endale ise midagi sarnast

Postitatud: E Mär 23, 2009 18:35
Postitas landy
Kas sul on udused eismesed või tagumised küljeaknad?

Postitatud: E Mär 23, 2009 18:41
Postitas LoJack
Eks nad lähevad pikapeale kõik puhtaks, ma rohkem info mõttes.

Soojus

Postitatud: E Mär 23, 2009 19:52
Postitas Kalamees
DMAX tehti ühte Defenderit Venemaa reisi kõlbulikumaks. Pandi kõrvalistuja istme alla Webasto.
Õhusoojendaja, salong ju masinal suur, aknaid palju, ja et sealt niiskus välja ajada on ka parajalt võimast soojusallikat vaja.
Sama mure oli mul RRCL-ga.
Siin soomlaste lingil erinevate võimsustega isendeid saada, ka andmed lisatud, see kütuse kulu väike ja elektritarve väike uuema aja mudelitel.

http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php ... =51&cid=90

Re: Kuidas saada lahti Defeka udustest küljeakendest

Postitatud: E Mär 23, 2009 23:35
Postitas tyybel
LoJack kirjutas:* paigalda MOD "Side Screen Demist" komplekt (leidsin Military Defender kataloogist, kui vaja võin kataloogi saata)
Seni on töötanud muidugi vana hea "hoia aknad lahti" aga tüütuvõitu. Kas see demist komplekt on selline, mis uut venttorude kaudu armatuuri mõlemasse serva saab sooja õhu mis omakorda läbi uute aukude otse esimeste küljekalaaside pihta puhutakse? A la:
http://nagi.ee/photos/photo_sizes.php?i ... _id=151591

Keskmiste ja tagumiste klaaside udustumist see ilmselt ei takista aga juhil võiks teoorias küll külgedele oluliselt parem nähtavus tekkida.

OT Mul muidugi suurt vahet pole, sest naaaatukene koopast väljapoole ulatuv rehv loobib Tln tänavatelgi tihedat imepeenikest pori üles täpselt piki küljeklaase st porisemal päeval muutub keskmiste ja kuudi klaaside läbipaistvus välispidiselt nullilähedaseksks. Kas küljeklaasipesurit ei ole veel tehtud? :lol:

Re: Soojus

Postitatud: T Mär 24, 2009 00:11
Postitas Georg
Kalamees kirjutas:DMAX tehti ühte Defenderit Venemaa reisi kõlbulikumaks. Pandi kõrvalistuja istme alla Webasto.
Õhusoojendaja, salong ju masinal suur, aknaid palju, ja et sealt niiskus välja ajada on ka parajalt võimast soojusallikat vaja.
Sama mure oli mul RRCL-ga.
Siin soomlaste lingil erinevate võimsustega isendeid saada, ka andmed lisatud, see kütuse kulu väike ja elektritarve väike uuema aja mudelitel.

http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php ... =51&cid=90
Kas siis põhimõtteliselt peaks piisama kui panna see webasto puhur ja autost saab niiskuse välja või tuleb lisaks paigaldada DefenderVENT komplekt et õhku suunata?

Õhu jagamisest

Postitatud: T Mär 24, 2009 00:41
Postitas Kalamees
See DefenderVent peaks esi klaasile soojaõhu ilusti laiali puhuma ja uksel vähemalt selle osa klaasist kust näeb peeglit , pildi selgeks lööma. Aga Webastole ehitada soojaõhu jagamise süsteem külge, webasto enda jupid.

Postitatud: T Mär 24, 2009 10:55
Postitas LR90
Äkki saad sealt idee...

http://www.mudstuff.co.uk/DefenderVENT.shtml

oma 90-l on midagi sellist tehtud, hoiab vähemalt
peegli osa uduvaba.

Postitatud: T Mär 24, 2009 19:57
Postitas germandia
elektrilisi küljeklaasi soojendusega klaase pole keegi veel välja mõtelnud? :roll:

Postitatud: K Mär 25, 2009 17:14
Postitas adventureX
germandia kirjutas:elektrilisi küljeklaasi soojendusega klaase pole keegi veel välja mõtelnud? :roll:
elektrit juhtiv ja soojenev klaas on üldjuhul lamineeritud. teoreetiliselt võimalik aga kallis. normaalselt ei tohiks klaasid uduseks minna. kui lähevad pidevalt siis on tegu kehva ventilatsiooniga või on autos pidevalt liigniiskust.
selleks et ventilatsioon toimiks, peab auto tagaosas olema teatud kohtades avad. sellised avad kust pääseb õhk välja. kütteseade ehk sis salongiventilaator peaks tekitama ülerõhu mis siis nende avade kaudu pressib autost õhku välja. sõidu ajal ei pea olemagi ventikas töös sest auto liikumine ise tekitab ülerõhu salongis.
liigniiskus võib olla tingitud ka sellest kui salongiventilaatori õhuvõtuavad on liiga kinni ehk ummistunud või on sinna kuhugi vett kogunenud (või koguneb sinna sõidu ajal pidevalt) Tavalistel sõiduautodel võib häda olla tingitud salongifiltri ummistumisest aja jooksul. Või on ventilaatori õhuvõtu klapid suletud ja autos ringelb ainult siseõhk. Paljudel sõiduautodel on selline õhulülitus võimalus olemas konditsioneerimise jaoks. Salong jahtub kiiremini kui välisõhk ei sisene. Konditsioneeriga on ka võimalik salongiõhku kuivatada sest niiskus kondenseerub kondika salongiradikale ja tilgub siis sealt välja. külma ilmaga seda lahendust kasutada ei saa kui on vaja kütta hoopis.
et ma ise veel LR omanik ei ole siis ei tea täpselt asjaolusid aga loen siin ja mõtlen kaasa. Kui ma eksin siis keegi võib mu juttu parandada. :)

Postitatud: K Mär 25, 2009 17:29
Postitas LoJack
Teoorias on sul õigus.
Praktikas on Defenderil:
1. pidevalt liigniiske kabiin kuna tihendid kui sellised on Defenderis suhteline mõiste
2. ventilatsioon on kehv, et mitte öelda olematu - seda juhul kui aknaid või esiakna aluseid "kondeka" luuke lahti ei hoia. Mis talvel on pehmelt öeldes keeruline...
3. külgakendele ei ole suunatud ühtegi ventilatsiooni ava seega kaob sealt udu siis kui kabiin kuivaks muutub, mis viib meid tagasi punktini 1.

Parafraseerides klassikuid: see mis me siiani rääkisime on teooria. Kui LR-i soetad, hakkab praktika :wink: :wink: :wink:
tyybel kirjutas:Kas see demist komplekt on selline, mis uut venttorude kaudu armatuuri mõlemasse serva saab sooja õhu mis omakorda läbi uute aukude otse esimeste küljekalaaside pihta puhutakse? A la:
http://nagi.ee/photos/photo_sizes.php?i ... _id=151591
Just see ongi see Side Screen Demist asi

Postitatud: K Mär 25, 2009 18:23
Postitas adventureX
LoJack kirjutas:Teoorias on sul õigus.
Praktikas on Defenderil:
1. pidevalt liigniiske kabiin kuna tihendid kui sellised on Defenderis suhteline mõiste
2. ventilatsioon on kehv, et mitte öelda olematu - seda juhul kui aknaid või esiakna aluseid "kondeka" luuke lahti ei hoia. Mis talvel on pehmelt öeldes keeruline...
3. külgakendele ei ole suunatud ühtegi ventilatsiooni ava seega kaob sealt udu siis kui kabiin kuivaks muutub, mis viib meid tagasi punktini 1.

Parafraseerides klassikuid: see mis me siiani rääkisime on teooria. Kui LR-i soetad, hakkab praktika :wink: :wink: :wink:
tihendite puudumine peaks ju õhuvahetust pigem soodustama? :roll: või tungib sealtkaudu pidevalt siis niiskust juurde? tegelikult on talvel sulailma puhul igas autos üliniikse sest jalgadega tuuakse salongi tulbisti lund mis sulama hakkab. hea õhuvahetuse puhul ei tekita liigniiskus probleeme. küll võib probleem olla õhu liikumise suunas ( või mitte liikumises) või selle liikumises valel ajal vales kohas. kui tihendid on kehvad siis peaks seda õhku rohkem kui küll olema. järelikult liigub õhk salongis valesti...Tundub et uduseks lähevad küljeklaasid pigem autos viibijate tõttu. Või on LR klaasid ka siis udused kui autos kedagi ei viibi??
Kui õhu liikumine on esiistmete piirkonnas kehv siis sõitjate hingeaur hakkab kondenseeruma klaasidele kui kõige külmemale pinnale. Siis järelikult esiklaasile tulev õhuvool on ebapiisav ja ei vii väljahingatavat niiskust auto tahaossa. kehvavõitu ventilatsiooniga vanematel autodel kippusid pigem tagaaknad uduseks jääma sõidu ajal.
ma arvan et lahendus peaks olema umbes selline et on vaja üle vaadata auto tagumised ventavad. vajadusel neid suuremaks teha või nende asukohta täiendada. üle peaks vaatama sissetuleva õhu õhuvõtuavad. samuti võib probla olla ventika eripärades. kas liiga väikse võimsusega või ebaeffektiivne korpus või midagi sellist...
Kusagil peab see kala sees olema ju! :wink:

Postitatud: K Mär 25, 2009 18:38
Postitas tai
vaadata auto tagumised ventavad. vajadusel neid suuremaks teha
Usu mind ükski defeks omanik ei taha lisa avasid niigi hõredasse puuri teha - mitte et seal palav oleks ... :lol:

Postitatud: K Mär 25, 2009 18:43
Postitas tyybel
adventureX kirjutas: ma arvan et lahendus peaks olema umbes selline et on vaja üle vaadata auto tagumised ventavad. vajadusel neid suuremaks teha või nende asukohta täiendada.

Defeka tagumised ventavad, ja-jah :shock:
Kui ma nüüd õigesti aru saan, mida sa on silmas pead, on need Defeka puhul pilud uste vahel. Mida vanem masin, seda suuremaks need on. Ise ma neid küll suuremaks kangutama parem ei hakkaks :mrgreen:
Ehk siis:
LoJack kirjutas:Teoorias on sul õigus.
Parafraseerides klassikuid: see mis me siiani rääkisime on teooria. Kui LR-i soetad, hakkab praktika :wink: :wink: :wink:

Emamaa mured

Postitatud: K Mär 25, 2009 19:05
Postitas Kalamees
Ehk lähtuks siis sellest, et UK suur impeerium olnud ja ka on siiani, pea kõik tema valdused soojadel maadel. Ok see talv tuli neil natuke lund Londoni kandis aga eelmistel talvedel paljud tuttavad täheldasid mõnusat muru pügamise surinat ja lõhna ka talve kuudel Londoni ümbruses. Ja need inglaste mootorid erilise sooja tootlikusega ei hiilga. Pauk ikka läheb enamasti selleks et papusid ringi ajada. Ja neil ikka suurem osa majasid ühekorde klaasiga. Ja muu sisemise sooja tõstmiseks on rikkalik viski valik erinevatele maitsetele.