Mootori eelsoojendus

Kõik nipid, kuidas autot paremaks ja maastikusuutlikumks muuta.

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Kasutaja avatar
Lauri
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 95
Liitunud: T Juul 05, 2005 09:45
Asukoht: Tallinn

Mootori eelsoojendus

Postitus Postitas Lauri »

Plaan TD5-le eelsoojendus paigaldada, et mõnusam oleks külmaga käivitada.
Kuna masin öösiti garaažis seisab, siis tundub 220V pealt toimiv süsteem täiesti OK.

Nagu ma aru olen saanud, siis paigaldamiseks tuleb mootoriplokil üks veesärgi kork e. 'külmapunn' küljest ära toksida.
Kui kellelgi ses osas mingi hea kogemus juhtub olema, siis oleksin info eest igati tänulik!

Lauri.
Valge Defender110 e. Rahvamaja
LR90
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 575
Liitunud: L Juul 02, 2005 10:52

Re: Mootori eelsoojendus

Postitus Postitas LR90 »

Lauri kirjutas:... tuleb mootoriplokil üks veesärgi kork e. 'külmapunn' küljest ära toksida...

Lauri.
Ei tule, on ka selliseid küttekehasid, mis pannakse lõdviku vahele.
Igas korralikus varuosade poes on kataloogid, seal on näha, milline
Sulle sobib.
Kasutaja avatar
Lauri
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 95
Liitunud: T Juul 05, 2005 09:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Lauri »

Defa soojenduspulk ostetud.
Proovin selle ükspäev paika sobitada ja mõne pildi teha.
Valge Defender110 e. Rahvamaja
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Lauri kirjutas:Defa soojenduspulk ostetud.
Äkki valdad, et kust ostetud ja mis hinnaga?
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
Lauri
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 95
Liitunud: T Juul 05, 2005 09:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Lauri »

Autoeksperdist sain selle. Hind oli 17xx.- komplekti kohta.
Elemendi enda hind peaks jääma 1000.- kanti ja juhtmed on ülejäänud osa. Algul mõtlesin nad nende juhtmete hinna pärast seenele saata, kuid siis otsustasin, et ei viitsi hakata ise sobivaid pistikuid otsima ja aretama.

Kirjade järgi peaks vastu pidama 15 aastat eeldusel, et asja kasutatakse 5 kuud aastas ja 24 tunni jooksul ühendatakse seade max 3 korral 3 tunniks.
3 tundi ongi see aeg, mille jooksul saavutatakse max temperatuur ehk 50*C üle keskkonna-temperatuuri.

Üks mõneti kasulik tükk on neil veel - akulaadija, mis samasse ahelasse käib. Külmema ilmaga päris abiks. Samas on selle karbi hind neil 2400.- mis annab kokku juba korraliku päris-akulaadija hinna ja eelistan iga kell viimast varianti.
Valge Defender110 e. Rahvamaja
Kasutaja avatar
Lauri
ELRK liige
ELRK liige
Postitusi: 95
Liitunud: T Juul 05, 2005 09:45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Lauri »

Sain nädalavahetusel soojenduspulga autole külge.
Veesärgi korgi leidsin ilma suurema vaevata mootori sisselaskekollektori alt:
http://www.hot.ee/lauri1/LR/Soojendus/DSC01.JPG
http://www.hot.ee/lauri1/LR/Soojendus/DSC02.JPG
http://www.hot.ee/lauri1/LR/Soojendus/DSC03.JPG

Oleks ma olnud spetsialist kitsal alal, siis oleks pääsenud vaid jahutus-süsteemi voolikute lahtipäästmise ning kütusesoojendi eemale-nihutamisega. Aga mugavuse huvides keerasin ka sisselaskekollektori küljest.
Korgi sain kätte suhteliselt brutaalsel teel - toksisin selle augu sisse viltu ja tirisin tangidega välja (ah-jah - enne korgi eemaldamist on kasulik veidi rohkem jahutusvedelikku mootorist välja lasta, kui seda kütuse-soojendi lahtiühendamisel välja pääseb).
http://www.hot.ee/lauri1/LR/Soojendus/DSC04.JPG

Poest antud komplekt on näha sellel pildil:
http://www.hot.ee/lauri1/LR/Soojendus/DSC05.JPG

Soojendus-pulgale oli ette nähtud sobiva mõõduga muhv - kogu komplkti kõige defitsiitsem osa, mis tuli Soomest kohale tuua ja mille eest taheti 8x.- krooni.
Soojendus käis muhvi sisse ja see omakorda mootori külge koonus-ühendusega. Idee poolest oleks paigaldamine pidanud käima nii, et torni abil tulnuks pulk endise korgi asemele toksida - isegi väike koonuseline süvend oli pulga korpuse keskele puuritud. Mina igatahes nii väikese läbimõõduga torni ei leidnud ja kasutasin selle asemel padrun-võtme vahelüli.
Kuigi nii muhvile kui ka soojendus-pulgale oli sisse treitud süvend, mis minu arvamuse kohaselt tähistas sobivat üksteise-sisse pressimise sügavust, ei raatsinud ma pulga korpust nii kõvasti kolkida, et see lõpuni muhvi sisse läheks.

Tulemus sai selline:
http://www.hot.ee/lauri1/LR/Soojendus/DSC06.JPG

Juhtme tõin välja esivõre vahelt (väikese alumiiniumist klambri tegin kah, et võre vahelt sisse ei libiseks):
http://www.hot.ee/lauri1/LR/Soojendus/DSC07.JPG


Üks mõte veel siia lõppu - kas selliste ülevaadete jaoks võiks äkki foorumisse omaette koha teha ja pildid samuti kuhugi landroverclub.ee serverisse laadida. Mul veel paar sellist juttu tehtud mõne osa vahetamise kohta, aga hot.ee ruum on ennast varsti ammendamas.


Lauri.
Valge Defender110 e. Rahvamaja
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Kõige mõtekam on sul teha juttude ja pitidega dokument ning see omakorda PDF - faili konvertida. Siis saab sellise emakeelse juhendi küll klubi serverisse panna.

Pitide jaoks peaks loodetvasti peagi valmis saama uus klubi galerii , mis veel hetkel tehniliste probleemide taga vaevleb.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
klassivanem
Rääkige mulle LR-ist!
Postitusi: 7
Liitunud: T Apr 24, 2012 20:23
Asukoht: Tallinn

Kas ja kuidas oled rahul?

Postitus Postitas klassivanem »

Tere,
Olen isegi mõelnud DEFA eelsoojenduse paigaldamisest. Uuemal sõiduautol olen sellega väga rahul olnud. Leidsin postituse paigaldamisest Defekale, kas peale mõnda talve on ka kitsaskohti esile tulnud?
anttil
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 86
Liitunud: R Juul 05, 2013 20:47
Asukoht: Pärnumaa

Postitus Postitas anttil »

Keegi 4x4 foorumis rääkis midagi ka auto enda elektrisüsteemi külge poogitavast. Kas sellise asja kasutamisega siin kah kellelgi kogemusi on? Mul on lõdviku vahel 220V soojendus. Auto ise suudaks lisaks kütta sõidu ajal.
Kui vananeda, siis teha seda stiilselt. Land Roveriga.
Vasta