1. leht 4-st

Postitatud: T Dets 27, 2011 15:23
Postitas kapa
On meil Eestis ka kuskil kohti kus neid asju hankida ja paigaldada saab?

Kuni sinnamaani kui sain ise kogeda ühte maasturit millel olid sillalukud ei oskanudki õieti hinnata nende väärtust ega vajalikkust autole.
Nüüd tean, et maastur või 4x4 auto ilma lukkudeta ei olegi üldse maastur :)

Muudatus: Oh, leidsin hiljem ka selle teema üles:
http://www.landroverclub.ee/foorum/view ... ight=lukud

Postitatud: T Dets 27, 2011 17:02
Postitas tyyp07
kapa kirjutas:On meil Eestis ka kuskil kohti kus neid asju hankida ja paigaldada saab?

Kuni sinnamaani kui sain ise kogeda ühte maasturit millel olid sillalukud ei oskanudki õieti hinnata nende väärtust ega vajalikkust autole.
Nüüd tean, et maastur või 4x4 auto ilma lukkudeta ei olegi üldse maastur :)

Muudatus: Oh, leidsin hiljem ka selle teema üles:
http://www.landroverclub.ee/foorum/view ... ight=lukud
Aga mõtle siis kohe eos ka tugevdatud muude vidinate peale... 8) Enda masinal on peal aga esimest lukku kasutan ikka väga ettevaatlikult ja aukartusega... :wink:

Postitatud: T Dets 27, 2011 20:22
Postitas Rein
Tuletan meelde veel siinkohal vanasõna, et see koht, kus sa jääd sisse ilma diffrilukuta, sealt võid veel ilma vintsita liikuma saada, aga sealt kohast, kuhu jäid kinni diffrilukuga, sealt enam naljalt ilma vintsita liikuma ei pääse.

Postitatud: T Dets 27, 2011 20:28
Postitas tyyp07
Rein kirjutas:Tuletan meelde veel siinkohal vanasõna, et see koht, kus sa jääd sisse ilma diffrilukuta, sealt võid veel ilma vintsita liikuma saada, aga sealt kohast, kuhu jäid kinni diffrilukuga, sealt enam naljalt ilma vintsita liikuma ei pääse.
Oled näinud mõnda maasturisõpra kes seda juttu rida-realt võtab? :D Mina küll ei ole. Eks kõik lähevad proovivad selle viimase koha ära ja kui kinni jäävad siis vintsi olemasolul vintsivad ennast välja või siis võtavad telefoniraamatu ja hakkavad helistama, et kes neile järgi tuleks... :twisted:

Postitatud: T Dets 27, 2011 20:36
Postitas Rein
See lihtsalt selline mõttelõng, et pigem osta vints ja siis minna difrite kallale. Aga vahest on difrilukudt jällegi abi ja ei pea vintsi veel lahti vedma :) Eks ta jah lõpuks selline kaheotsaga asi ole. Endal on paar Hi-Liftimist olnud just seetõttu, et plokki pole olnud. Kõval maal, pisikesed äpardused. Siin käis parem ratas tühja, kui vasak kenasti maapinda toetas.
Pilt

Postitatud: T Dets 27, 2011 21:16
Postitas tyyp07
Sellise olukorras oleks lukud väga abiks. Või siis LSD. Ise ei roni enam ammu ilma vintsita metsa. Pole vahet kas lukud, mudakad või muud jutud. Lõpuks jõuad ikka sinna välja, et istud põhjani sees ja aitab ainult vints.
See lõik sai läbitud puhtalt vintsi jõul kuna kompressor andis saba ja lukud ei rakendunud. Rehv kah selline linna naelutatud lamell.
http://www.marekv.ee/index.php/et/g/41- ... 0-vaeaenas

PS Landy vist võiks selle teema eraldada.

Postitatud: K Dets 28, 2011 15:01
Postitas kapa
Tänud Landy, et teema eraldasid!

Aga sai siis Landyga sel teemal vesteldud ja sain veidi ka tarkust juurde.

Mina siiski isiklikult arvan, et kui juba vintsi vaja kasutada, siis see tähendab, et oled no nii sees kui vähegi annab. Tavakasutaja, ehk mina, kes väga ekstreemsetesse, st läbimis- või mistahesvõistlustesse, erinevatesse katsumustingimustesse, et viia oma masina läbivus maksimaalsele võimalikule piirile, või kui seinamäelt üles ei roni, siis pole sel vintsil muud praktilist vajadust, kui ainult keksu mängida.
Tavakasutaja, turistisõita, rannas, mis tahes liivas, lumes või veidigi pehmes pinnas, ka kõva-kivine konarlik või lihtsalt kraav on diffrilukk, või manuaalsed HUB'id (Landy õpetas mind nende kahevahel vahet tegema) asendamatu kingitus.

Ja seal kus puid pole, pole ka ju sul alati võimalust kuhugi vints kinnitada?

Isa omasin Austraalias olles Toyota 4runnerit, millel olid siis esimeste pooltelgede otstes lukud e. Hub'id, mis olid siis manuaalselt sisselülitatavad. No rannas, pehmes liivas ilma nendeta auto ei liikunudki. Igasugune off-road seal liiva düünidel või kivistel kaljudel ilma hub'ide või lukkudeta oli tühipaljas katse ilma mingisuguse tulemusega.
Sealt sain kinnituse, et maasturil peavad olema lukud.

Landy mainis, et Landroveritel on juba standardis sellelaadsed asjad olemas, mis siis töötavad pidevalt...Kas sain õigesti aru?

Mina järeldaks praegu sellist:
Vints
+Väga ekstreemses maastikutingimuses, kus lukk jääb vajaka.
+Odavam kui lukk
-ei ole alati objekte kuhu seda kinnitada
-ebamugavam kui lukk, iga ilmaga väljas selleotsas rippuda ei tahaks

Lukk
+Mugavam kasutada kui vints
+töötab asukohast sõltumata
-tihti peale kallim kui vints
-vints annab rohkem läbivust kui on kuhu kinnitada

Luku üheks eeliseks tooks ka selle, et mehaaniliselt opereeritavad ei nõua lisa energiat.

Aga mina olen nüüd see tüüp, kes vintsi ei ole kasutanud. Kindlasti kes vintsi kasutanud oskavad selle teised positiivseid küljedki välja tuua, ehk?

Postitatud: K Dets 28, 2011 15:10
Postitas Rein
Eks kõikse ekstreemsesm seeistumine on ikka jah puude-postideta kohas, eks siis tuleb ankrumna tagavara ratast maasse kaevata. Ma oma igapäevatoimetustes ka ei otsi ekstreemsust, kuid need tulevad ise mu juurde, kui omi metsaradu kooserdan ;)

Postitatud: K Dets 28, 2011 15:55
Postitas tyyp07
No korralik vints maksab poole vähem kui üks lukk silda. Lisaks lukkudele tuleb arvestada ka veel kompressoriga kui on õhuga lülitatavad lukud.
Land roveril saad muidugi vahekastist lukustada sillad nii, et esimene ja tagumine vedav ratas veavad täpselt ühte moodi. Muidugi ei ole sellest abi siis kui diagonaalis näiteks kraavi ületada. Siis tulevad välja difriluku eelised. Aga mina panustaks enne vintsile kui lukkudele ja lisaks veel hi-liftile. Olen istunud ka sellises olukorras kus vintsi kinnitada polnud kuhugi aga ka lukus sillad ei andnud tulemusi. Selles suhtes polnud enam mingit vahet. Tuli ikkagi lisajõude kaasata.
Ja muidugi ei tasuks ära unustada korralikke rehve. Kui ikka rehvi pole siis pole ka libedal pinnasel lukkudest kasu.

Postitatud: K Dets 28, 2011 16:03
Postitas Rein
See kompressor on sellest ka valik, et saab rehvide rõhku ka regullida vastavalt vajadusele kohe kohapeal.

Postitatud: K Dets 28, 2011 16:09
Postitas tyyp07
Rein kirjutas:See kompressor on sellest ka valik, et saab rehvide rõhku ka regullida vastavalt vajadusele kohe kohapeal.
Selleks see vidin jah kah veel kasulik :wink:

Postitatud: K Dets 28, 2011 16:14
Postitas totu
Aga ikkagi järjestaks:
1. Hilift
2. Vints
3. Rehvid (tegelikult võiksid ju 2. olla aga kui 2 komplekti rattaid, on need õiged kodus, kui vaja.).
4 Tagumine lukk
5. Tugevad püsikiirusliigendid
6. Esimene lukk
Lihtsalt metsas istuda autoga, millel püsikad pilbasteks, ei ole väga meeldiv ja eriti ebameeldiv on see ilma vintsita.

Postitatud: K Dets 28, 2011 16:17
Postitas landy
Rääkisin kirjutasin piklat kapa'ga kelle olid asjd sasis nagu purdu ja kapsad. Tundub, et rummulukkude e freew heel huubide teema jäi ikka segaseks. Need (lisa) seadmed võimaldavad lukustatud olekus muuta auto esisilla vedvakas ja lahtisen asäästa kütust. Läbivust ei mõjuta kuidagi. Kasutada saab neid vaid lülitatava nelikveoga autodel (Näiteks Series Land Roverid). UAZ-idel ja Land Roveritel lisavrustuses (ilma rummulukkudeta esisilda ja kardaani veetakse pidevalt "tühjalat" kaasa), teistel automarkidel on kas automaatsed või manuaalsed. Kasutatatakse ka vaakumiga lülitamist (Suzuki)

Kapa võiks selle http://www.landroverclub.ee/foorum/viewtopic.php?t=15 veelkord läbi lugeda. Lisaks see ka http://auto.howstuffworks.com/four-wheel-drive2.htm

Praeguse seisuga siis sai talle tagasilda ARB lukk+ kompressor pakutud. Hind tuli suht mõistlik.

Vintsi lisamine masina ninale ei teeks ka muidugi paha, sest tegu pole ainult ilu ja lõbuasjga vaid teaalse tööriistaga. Samas mõistlikult sõites saab ka Hi-Liftiga aidates hakkama.

Postitatud: K Dets 28, 2011 16:21
Postitas kapa
Vabandust lolli küsimuse pärast, aga selle Hi-Lifti all mõeldakse siin latt-tungraudu või tõstesarja?

Postitatud: K Dets 28, 2011 16:25
Postitas LR90
...latt-tungraudu ...