2. leht 4-st

Postitatud: K Dets 28, 2011 16:28
Postitas landy
kapa kirjutas:Vabandust lolli küsimuse pärast, aga selle Hi-Lifti all mõeldakse siin latt-tungraudu või tõstesarja?
Kui korrektene olla siis räägime latttungrauast. Saab kasutada nii auto tõstmiseks, kui ka käsivintsina.
http://shop.jrmotors.ee/hi-lift.html
Hi-Li'ft on üks (ja ainus originaali) tootja.

Üks esmaseid ja elemntaarsemaid abivahendeid metsas (labida ja kirve järel)

Postitatud: K Dets 28, 2011 16:29
Postitas totu
kapa kirjutas:Vabandust lolli küsimuse pärast, aga selle Hi-Lifti all mõeldakse siin latt-tungraudu või tõstesarja?
Universaalset maastikutööriista e. latt-tungrauda. Sellega saab autot tõsta, takistusi teelt tõsta/tõmmata, kere- ja veermiku detaile sirgestada, karusid eemale ajada ja autot vintsida. Ilmselt veel palju muudki, nt. peale vintsi soetamist kannatab tungraud maasse taguda, vintsiankruks.

Postitatud: K Dets 28, 2011 16:32
Postitas landy
Totul on 99% õigus.

Tegelikult on korralikud rehvid nr 1, siis korralik vardakaiste ja küljerauad ning seejärel latttungraud
Lisaks püsikiirusliigenditele ka soovitatavlt tugevdatud poolteljed ja käbid.
totu kirjutas:Aga ikkagi järjestaks:
1. Hilift
2. Vints
3. Rehvid (tegelikult võiksid ju 2. olla aga kui 2 komplekti rattaid, on need õiged kodus, kui vaja.).
4 Tagumine lukk
5. Tugevad püsikiirusliigendid
6. Esimene lukk
Lihtsalt metsas istuda autoga, millel püsikad pilbasteks, ei ole väga meeldiv ja eriti ebameeldiv on see ilma vintsita.

Postitatud: K Dets 28, 2011 16:35
Postitas landy
totu kirjutas:
kapa kirjutas:Vabandust lolli küsimuse pärast, aga selle Hi-Lifti all mõeldakse siin latt-tungraudu või tõstesarja?
Universaalset maastikutööriista e. latt-tungrauda. Sellega saab autot tõsta, takistusi teelt tõsta/tõmmata, kere- ja veermiku detaile sirgestada, karusid eemale ajada ja autot vintsida. Ilmselt veel palju muudki, nt. peale vintsi soetamist kannatab tungraud maasse taguda, vintsiankruks.
Offroad vanasõna ütleb, et ainult hambaid parandada ja pimseoolt opereerida ei saa selle riistapuuga ;)
Vintsiankruks ei sobi hiinakad, proovitud ja koledal kombel kõveraks tõmmatud. Muus osas jällegi 99% nõus.

Postitatud: K Dets 28, 2011 16:37
Postitas landy
Kaspar, tule meile mõnel päeval JR Motorsi Tallinna kontorisse külla, kas vei vanal aastal veel! Istume maha, paneme sulle proffide abiga õige varustuse nimekirja paberile, kirjutame (ilusad) hinnad taha ja saad rahulikult järest shoppama hakata.

Postitatud: K Dets 28, 2011 16:50
Postitas kapa
landy kirjutas:Kaspar, tule meile mõnel päeval JR Motorsi Tallinna kontorisse külla, kas vei vanal aastal veel! Istume maha, paneme sulle proffide abiga õige varustuse nimekirja paberile, kirjutame (ilusad) hinnad taha ja saad rahulikult järest shoppama hakata.
Kle tulen, aga ei tea kas vanal aastal jõuab. Kuigi seal kodukal oli palju asju mida tahaks juba Defekale külge kruvida :)
landy kirjutas:Rääkisin kirjutasin piklat kapa'ga kelle olid asjd sasis nagu purdu ja kapsad. Tundub, et rummulukkude e freew heel huubide teema jäi ikka segaseks. Need (lisa) seadmed võimaldavad lukustatud olekus muuta auto esisilla vedvakas ja lahtisen asäästa kütust. Läbivust ei mõjuta kuidagi.
Aga sellest Locking hub ehk Free wheel huubist.
No lukustab see ju ikkagi esitelje rattaga ja läbivust mõjutab trastiliselt. Kui esisilla rattad on lukus siis pea sama effekt mis diffrilukuga, tagab 99% neliveo kõigile ratastele?

No sellised huubid olid ka mul milles siin videos pajatakse. Ma ju ikka räägime ühtedest asjadest?

http://www.youtube.com/watch?v=Vxy4n2bzcvo

Postitatud: K Dets 28, 2011 17:09
Postitas tyyp07
Jah neid vidinaid nimetatakse HUB-ideks. Aga kui sul just series defekas pole siis pole nendega midagi peale hakata. Uutel defekatel on püsiv nelivedu ja esisild nagunii koguaeg järgi. Ehk siis üks ratas eest veab nagunii koguaeg. Rõhutaks siis, et üks ratas, see millel kergem vedu taga on. See ei asenda difrilukku.

Postitatud: K Dets 28, 2011 17:17
Postitas landy
kapa kirjutas: Aga sellest Locking hub ehk Free wheel huubist.
No lukustab see ju ikkagi esitelje rattaga ja läbivust mõjutab trastiliselt. Kui esisilla rattad on lukus siis pea sama effekt mis diffrilukuga, tagab 99% neliveo kõigile ratastele?
Rummulukud ei mõjuta auto läbivust! Ei ole mingit vahet kas lülitatava nelikveoga autol on esisild "jäigalt" pidevalt järgi vedav või kasutatakse rummu lukkusid lukustatud asendis.
Illustrerivad pildid:
Free wheel HUB's
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... 00x600.jpg
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... 00x600.jpg

Ilma rummulukuta (püsivalt ühendatud rummuga LR esisld ja selle kõrval rummulukk, mida saab lisvarustusena osta
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... 00x600.jpg
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... 00x600.jpg

Mõlemal puhul on tulemus ja läbivus identne.

Postitatud: K Dets 28, 2011 17:24
Postitas kapa
Selgepilt, nüüd ma saan aru. LR'l see läbivust siis ei mõjuta, küll aga muudel lülitavatel "nelikveolistel"? :D

Või mis sa selle "ei mõjuta auto läbivust" all täpsemalt mõtled siis?

Postitatud: K Dets 28, 2011 17:31
Postitas landy
kapa kirjutas:Selgepilt, nüüd ma saan aru. LR'l see läbivust siis ei mõjuta, küll aga muudel lülitavatel "nelikveolistel"? :D

Või mis sa selle "ei mõjuta auto läbivust" all täpsemalt mõtled siis?
See ei mõjuta läbivust ÜHELGI lülitatava nelikveoga automargil.
Oluline on vaid millist veoskeemi auto tootja on kasutatanud, kas pidevat või lülitatavat nelikvedu.

Postitatud: K Dets 28, 2011 20:22
Postitas Kjen
HUB on nagu esisilla täiendav jadamisi ühendatud lüliti, lisaks lülituskangile (või mõnel autol ka nupule), mitte lukk.
Sellel toyotal, keerates sisse need HUB'id, lülitasid tööle lihtsalt esissilla. Enne seda tegevust oli Sul tagaveoline auto, mis tõesti liigub liivas halvasti.

Postitatud: K Dets 28, 2011 21:46
Postitas kapa
Nii et ühesõnaga, see, kui ma autos lülitan sisse 4WD ning seejärel armatuuris lülitub sisse 4WD tuli, ei tähendagi, et mul 4WD sees on?
Sest esirattad on siiski veel vabalt veerevad ning vaid alles hoopis siis kui rummulukud kinni lülitan rakendub 4WD?

Postitatud: K Dets 28, 2011 22:13
Postitas tyyp07
kapa kirjutas:Nii et ühesõnaga, see, kui ma autos lülitan sisse 4WD ning seejärel armatuuris lülitub sisse 4WD tuli, ei tähendagi, et mul 4WD sees on?
Sest esirattad on siiski veel vabalt veerevad ning vaid alles hoopis siis kui rummulukud kinni lülitan rakendub 4WD?
Kui on manuaalsed rummulukud siis jah lülitub nelivedu alles siis kui lukud manuaalselt sisse keerata. Kui on automaatsed, näiteks vaakumiga (ja süsteem on töökorras) siis lülituvad automaatselt. Reeglina peaks seda ka automaatsete rummulukkude puhul armatuurist näha olema. Kui jääb põlema siis on kõik korras. Kui jääb vilkuma siis mingi kala kuskil.

Postitatud: K Dets 28, 2011 22:27
Postitas landy
Selle 4WD reziimis on sul 2 vedavat ratast (eelduse, et sildades diferentsiaalilukud puuduvad)

Postitatud: K Dets 28, 2011 22:38
Postitas LoJack
Alustame algusest.

Land Roveritel ei ole differentsiaali lukku vaid on vahekastist sisselülitatav lukk. See lukk jagab momendi võrdselt esi- ja tagasilla vahel. Sellel funktsioonil ei ole midagi pistmist differentsiaali lukuga. Diferentsiaali lukk jagab momendi võrdselt ÜHE SILLA rataste vahel.

Freewheel hub on teatud 4WD masinatel manuaalne (vahel ka elektriline/pneumaatiline/mehhaaniline) võimalus lülitada esisilla rattad "vabakäigule". Ehk siis olukorda kus esisillale üleantav veojõud ei liiguta enam rattaid vaid need pöörlevad vabalt. Põhimõtteliselt sama kui sa ühendaks oma Land Roveril lahti esisilla kardaani. Selle tulemusena väidetavalt väheneb kütusekulu.

Differentsiaali lukk sillas jaotab momendi võrdselt mõlemale rattale (loomulikus olekus jaotab differentsiaal momendi rataste vahel vastavalt vajadusele - ntx kurvis pöörleb üks ratas kiiremini kui teine). Lukustatud olekus pöörleksid mõlemad rattad sama kiirusega. Sellest tulenevalt näiteks esisilla differentsiaali lukk teeks auto pööramise kurvides mõnevõrra raskemaks.

Mis aga puutub differentsiaali lukku ja selle vajadusse siis kunagi mulle selgeks tehtud järjekord: kõigepealt õpi sõitma, siis kui tõesti puudu jääb pane enda masinale vints peale. Diferentsiaali luku tegelik vajadus reaalses elus on tõsiselt ebaproportsionaalne selle hinnaga.

Land Roveris ei ole sellist 4WD tuld olemas kuna LR-id on pideva 4WD veoga. Vahekasti luku sisse lülitamisel läheb põlema hoiatustuli mis meenutab sulle, et alates teatud kiirustest ei maksa seda lukku enam sees hoida.