Katuseraam

Kõik nipid, kuidas autot paremaks ja maastikusuutlikumks muuta.

Moderaatorid: inseneer, landy

Kasutaja avatar
Kjen
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 166
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:22
Asukoht: Tallinn

Katuseraam

Postitus Postitas Kjen »

Kuna mulle meeldib hullu moodi torudega tegeleda, sai valmis väänatud ja keevitatud selline asi:

Pilt

Asja nimi on siis kaheosalise katuseraami tagumine pool ja tehtud on see DN15 veetorust. Kaalub arvestuslikult 12kg.
Mõõtude poolest on see disainitud katma 1/3 lühikese Defendri katusest ja idee kohaselt on plaanis teha samasugune katuse etteotsa ja pooled omavahel "reelinguid" pidi vahetorudega ära ühendada. Raamide peale võib soovi korral teha puitliistudest või metall-profiilidest põranda.
Värvitud on see mitmekomponendilise kriimustuskindla URKKI värviga.
Õhtul, kui ei saja, teen kinnitused lõpuni, tõstan asja katusele ja siis saab "arhitektuuriansamblina" lühikese defeka seljas asja imetleda.
Kui teine pool valmis saab ja "põrand" ka, siis viskan siia veel paar pilti üles.

Juhul kui mõni ka tahab, siis umbes 200Euro eest olen valmis samasuguse "pooliku" tegema.
Asi on mul vektorgraafilisel (*dwg) kujul arvutis olemas ja kliendiga saab kõikvõimalikke disaininüansse täpsustada.
Kasutaja avatar
duud
Land Rover-mu ainus armastus!
Postitusi: 1023
Liitunud: N Veebr 24, 2011 16:32
Asukoht: Tallinn, Hiiu, Garaaz 55510064
Kontakt:

Postitus Postitas duud »

discole ei taha täis suuruses teha sellist asja?
Kasutaja avatar
Kjen
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 166
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kjen »

Oli ka mõte discole selline asi disainida.
Aga mõtlemine ning tootejooniste tegemine võtab oma aja ja kuna mul kodus ühtegi discot ei ela, siis on mingil hetkel "modelli" paar päeva hoovi seisma vaja.
Kasutaja avatar
petros
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 151
Liitunud: T Okt 03, 2006 10:48
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas petros »

Aga tee siis kohe mitu... st Disco II'le ka palun, see oleks vaid veidi pikem kui Disco I oma :)
from disco 2 disco
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas landy »

Kjen kirjutas:Oli ka mõte discole selline asi disainida.
Aga mõtlemine ning tootejooniste tegemine võtab oma aja ja kuna mul kodus ühtegi discot ei ela, siis on mingil hetkel "modelli" paar päeva hoovi seisma vaja.
Sa enda oma pealt ei saa mõõta, või on juba pooleks seatud?
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
Kjen
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 166
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kjen »

to: Landy: Minu disco on paar aastat poolik. Hüdrosilindriga kastki küljes. Asub ainult Pärnumaal ühe lontruse garaažis.

No eks mõõte saab vajadusel imedepõllulgi vaatamas käidud. Naabrilgi disco hoovil, lihtsalt meil omavahel mõlemapoole umbkeelsuse probleem.
Lihtsalt kui raam alles kuju hakkab võtma (pole kaitsvaid plastikuid küljes ja selline ogaline alles), siis võõra auto korral väike hirm, kui käest lahti pääseb, mis siis saab.

Kõige täpsem mõõt, mis millimeetri pealt klappima peab, on vihmarennist vihmarennini vaja teada. See on projekteerimise alus.
Katuse mõõdud on netist leitud pildi pealgi piisavalt täpselt tuvastatavad.

Ma teen seoses huviliste tekkimisega mingi eskiisi ära, siis hakkab nüansse täpsustama. A´la mitu pulka püsti ja mitu pikali.
Mõni huviline võiks meelepärase toote lingi siia pista.
Kasutaja avatar
Kjen
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 166
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kjen »

Sellisele sarnase tüki järgi tegemisega saan vast hakkama. Kaared teen ainult terastorust.

Pilt

Selline on juba ilmselgelt töömahukam. St kallim. Ja võib olla liiga tugev LR suht pehme katuse kohta.
Ja sellist kena põrandat ma ka järgi ei tee.
Et ilmselgelt ma eelistaks esimeseks katsetuseks teha selle esimese variandi.

Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Chopper
Rohkem muda- PALUN!
Postitusi: 421
Liitunud: E Jaan 09, 2012 17:44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Chopper »

Kjen me võtaks ka ühendisco kahele :)
LR Disco III 2,7 2007
Rein
Land Rover-mu ainus armastus!
Postitusi: 1150
Liitunud: K Juul 16, 2008 19:49
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Postitus Postitas Rein »

Tuledele peab ikka tugevdus, kaitse õmber tegema, isegi rest ette, muidu on peale esimest sõitu pilpad järel.
http://reinufoto.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, http://pilt.delfi.ee/user/Reinz/" onclick="window.open(this.href);return false;
RR III 2002
EX Disco 1
Kasutaja avatar
petros
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 151
Liitunud: T Okt 03, 2006 10:48
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Postitus Postitas petros »

mulle sobiks ka tasapinnaline. Tulede koht võiks olla aga ei ole kõige tähtsam. Ei pea ka väga kõrge olema.
http://www.johncraddockltd.co.uk/land-r ... #mainimage
from disco 2 disco
Kasutaja avatar
Kjen
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 166
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kjen »

Kõikvõimalike plaanidega läks nagu ikka, juunikuu viimasel päeval kallas 1 Volvo mu õuele 15m3 konteineritäie lammutusjääke ja seega olen ma viimased 3 nädalat tegelenud 25x35 naelu täis ja liivaste& seguste prusside tükeldamistega. Eile sain pea-aegu valmis.

Mõtlesin disco meestele alusplatvormi idee välja. Esmalt arvamuse kuulamiseks. Mida rahvas selle asja külge keevitatuna näha soovib.

Pilt

Koosneb see värgindus 2 profiilist 30x20mm (L=2m) ja DN15 (välisläbimõõt 21,3mm) terastorudest.

Kas pikkus on piisav? Disco lubaks ka pikema ehitada. Mälu järgi ka 2,2m pikkune raam ei ületaks auto katuse gabariite.
Kas oleks vajalik laiemat raami? Kandiliste profiilide külge saaks laienduseks kaared keevitada.
Kas oleks vajalik reeling? Kui kõrge?
Kas kandilistest profiilidest tuleks kahe paralleelse tala asemel hoopis raam moodustada?
Mis rahvas arvab: kas selline raam pannakse auto katusele auto eluea lõpuni, ei kista paar korda kuus maha tagasi ja uuesti peale ning kinnitustena on aktsepteeritav vihmaveerennist läbi pandud poldid?
Kasutaja avatar
Kjen
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 166
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kjen »

Pilt

Katsetasin töö juures kasutada olevat toruprojekteerimisprogrammi. Sobib suurepäraselt torudest raami projekteerimiseks.
Tegin eelmise raamil "lisadega" variandi, kasutades ainult DN15 toru.
Lisadeks siis laiendused ja väike reeling.
Kasutaja avatar
tyyp07
Off-Road entusiast
Off-Road entusiast
Postitusi: 484
Liitunud: L Mär 05, 2011 01:40
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Postitus Postitas tyyp07 »

Mis asja kaaluks kujuneb?
Ja ei pea läbi renni panema. Lihtsalt vaja teha vastavad klambrid mis kinnituvad renni alla
Ja raamile vaja osadele kohtatele külgedel vaja keevitada peenike toru kust klambri kinnitus polt läbi läheb.
Defender 110, 2000a
Suzuki Samurai 413, 1990.
http://www.rgb.ee
Kert
53449661
Kasutaja avatar
Kjen
MT-rehvid ja muda!
Postitusi: 166
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kjen »

Kaaluks kujuneb viimasel asjal umbes 25kg.
Klambri tegemine on mul seni paras vaev ja viltsus on, otsin lihtsamat varianti.
Et töötunde vähem tuleks.
Kasutaja avatar
tyyp07
Off-Road entusiast
Off-Road entusiast
Postitusi: 484
Liitunud: L Mär 05, 2011 01:40
Asukoht: Vääna
Kontakt:

Postitus Postitas tyyp07 »

Peaks kõige lihtsama variandi korral olema lihtsalt L-tähe kujuline millest auk läbi. Siis omakorda keevitada raamile poldid külge. Minu defekal praegu nii lahendatud.
Teisel raamil on teine lahendus millest jutt ülevalpool.
Defender 110, 2000a
Suzuki Samurai 413, 1990.
http://www.rgb.ee
Kert
53449661
Vasta