P38 4,6l mootori hinge-elu

Kui on mured 1995-2002 mudeliga P38A

Moderaatorid: inseneer, landy

Vasta
Kasutaja avatar
v2ikevenna
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 11
Liitunud: E Juul 23, 2018 08:05

P38 4,6l mootori hinge-elu

Postitus Postitas v2ikevenna »

Õnn on saabunud ka minu õuele ja garaaži katuse kõrgemaks ehitamine Range Roveri sissemahtumise eesmärgil läks asja ette.

Mootori tühipöörded on kehvapoolsed olnud pikemat aega: vahel töötas auto ilusti, vahel suri käivitades aga välja ja ei tahtnud üldse tööd teha kui üks jalg kogu aeg gaasipedaalil ei asunud. Autol on ka LPG seade, kuid probleemi kuju ei sõltu kütusest. Diagnostika ei näidanud ühtegi viga.

Palusin probleemi vaadelda ühes Tartu töökojas (viisaka inimesena ei tee anti-reklaami) kellel enda sõnutsi olid olemas kõik võimalused probleemi diagnoosimiseks - nemad ei viitsinud üldse asjaga tegeleda ja peale mitut päeva autoga tegelemist öeldi et kõik on korras, kalla ja talla. Palusin, et hoidku autot mõne päeva enda käes ja tehku sellega oma ametialaseid sõite, kuid auto olla ikkagi korras...

Seejärel pöördusin Tartus endale ainsasse teadaolevasse Land Roveritega tegelevasse teenindusse. Kirjeldus probleemi sisust oli pikk ja ooteaeg auto teenindusse saamiseks üle 2 nädala, kuid ka nemad ei viitsinud teha rohkemat kui panna juhet korra sappa, öelda mulle midagi mida ma ka ise teadsin (ehk siis veakoode pole) ja et rohkemaks neil aega ei ole. Küll aga mõtlesid nad natuke kaasa ja panustasid lekkivale sisselaskele.

Nüüd detsembri kuu on aga aina nutusemaks läinud: mootori kõrvalistuja poolses küljes on külmalt käivitades tekkinud vali tiksumine (või vaikne kolin?), tagant viskab pahvaka musta tossu ja koha peal tühipööretega tiksumas näeb seda autot aina harvem. Soojenedes tiksumine kaob ära kuid sõitma peab ikka nii et üks jalg gaasi peal ja teine piduril. Talvisel ajal auto sooja panekust võib ainult ilusat und näha...

Paar nädalat tagasi vahetasin küünlaid ja küünlajuhtmeid. Nr. 8 küünal oli üleni märg ja kõik teised küünlad tahmased. Mõelda veel ka pisiasjale, et 3-4 korda aastas kallan peale jahutusvedelikku siis...

Kas keegi suurtest ja rasketest meestest saaks öelda mulle midagi ilusat? Näiteks: mootori elutee EI OLE lõpusirgel ja et probleemi saab lahendada mingi 4.32€ maksva anduri vahetusega mis kinnitub ühe poldiga ligipääsetavas kohas millegi külge?
Kasutaja avatar
landy
Site Admin
Site Admin
Postitusi: 10293
Liitunud: R Juul 01, 2005 17:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: P38 4,6l mootori hinge-elu

Postitus Postitas landy »

4,6L V8 mootoritel on kaks eristuvat generatsiooni, seega on oluliseks infoks auto tootmisaasta.
Mehhaanilist küljest on tegu "suhtelislet ihtsa" ja 1960-ndtest pärineva Buicki mootoriga, mida ingalsed alates 1970-ndate algusest järjepidvalt arendasid kui MG-Rover-i kontserni kuulsusetu lõpuni.

Isisklikult soovitaks alustuda "raua poriobleemidest" lasta seda mootorit vaadata mõnel tõelisle V8 (USA raua) spetsialailstil.
Seejärel hakata atgelema elektroonika ja toitesüsteemi küsimustega.

Meie foorumi kasutajatest on kõige rohkem selle mootoriga maadelnud ja küünaranukkideni selle hingeellu sukeldunud kasutaja "totu"
https://foorum.landroverclub.ee/memberl ... file&u=526
Kes selle mootori oma võistlusuatole paigaldas ja seda oma vajdustele sobivaks kohendas.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Kasutaja avatar
martinsl
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 284
Liitunud: R Dets 13, 2013 10:17
Asukoht: Tallinn

Re: P38 4,6l mootori hinge-elu

Postitus Postitas martinsl »

Õhulugeja, gaasip. asendi andur ja tühikäigu andur/mootor. Kõiki on võimalik ka puhastada vb sellest piisab. Ka päris uued alternatiiv tootjate andurid väga tihti ei hakka kunagi tööle ja niimoodi võidki viga otsima jäädagi.
Soovitav on osta endale selle auto juurde nanocom seade. Muidu jäädki maksma selle “ühtegi viga ei näita” eest.
Kasutaja avatar
v2ikevenna
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 11
Liitunud: E Juul 23, 2018 08:05

Re: P38 4,6l mootori hinge-elu

Postitus Postitas v2ikevenna »

landy kirjutas: K Dets 29, 2021 10:20 4,6L V8 mootoritel on kaks eristuvat generatsiooni, seega on oluliseks infoks uato tootmisaasta.
...
Auto on aastast 1998. Bosh Gems vist võiks ka mingid märksõnad olla. E

martinsl kirjutas: K Dets 29, 2021 17:52 Õhulugeja, gaasip. asendi andur ja tühikäigu andur/mootor. Kõiki on võimalik ka puhastada vb sellest piisab. Ka päris uued alternatiiv tootjate andurid väga tihti ei hakka kunagi tööle ja niimoodi võidki viga otsima jäädagi.
Soovitav on osta endale selle auto juurde nanocom seade. Muidu jäädki maksma selle “ühtegi viga ei näita” eest.
NanoComist ma ei tea midagi, kuid mul on endal Land Rover/Jaguar lugeja olemas - seepärast ei saanud teenindus mulle midagi öelda mida ma ei teadnud. Küsimärgiga on õhumassi lugeja: LR softiga vaadates on selle näit muutumatu ca 58 000 juures kuid sama scanneri eOBD-ga vaadates näit on muutuv vastavalt pööretele. Live Datat vaadates tunduvad kõik teised andurid olevat töökorras, ehk siis ma ei tormaks huupi midagi vahetama. Kuna ma ei ole eriline spetsialist, siis viisin auto targemate kätte, et oskavad ehk natuke rohkem kui "scan" nuppu vajutada - kasvõi live datast järeldusi teha. Õhumassilugeja tellisin küll uue, kuid kui see pärale jõudis siis selgus et minu autole see ei sobi.

Ise kaldun pooldama Landy mõtet, et pigem rauaga tegeleda. Tartus pädevat meest küll tean, kuid temal aastad ja puusavalu....
Loen hommikul läbi ka "totu" teema.

Ise kipun pelgama midagi, millest pajatab järgmine youtube video:
https://www.youtube.com/watch?v=Br4V0CbEQ4Y
Kasutaja avatar
martinsl
Kohe panen 33" rehvid!
Postitusi: 284
Liitunud: R Dets 13, 2013 10:17
Asukoht: Tallinn

Re: P38 4,6l mootori hinge-elu

Postitus Postitas martinsl »

Sul on gems/lucas ja mitte bosch.
Kasutaja avatar
v2ikevenna
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 11
Liitunud: E Juul 23, 2018 08:05

Re: P38 4,6l mootori hinge-elu

Postitus Postitas v2ikevenna »

martinsl kirjutas: N Dets 30, 2021 12:51 Sul on gems/lucas ja mitte bosch.
On tõesti, alkohol ja kiirtoit on mäluga juba oma töö teinud. Bosch käis hoopis käigukastist läbi.
Kasutaja avatar
v2ikevenna
Ma armastan offroad-i!
Postitusi: 11
Liitunud: E Juul 23, 2018 08:05

Re: P38 4,6l mootori hinge-elu

Postitus Postitas v2ikevenna »

Juhtum on lõpuni lahendamata, kuid menetluse käigus on leitud kahtlusalune.

Ise olin seda autot nii palju vahtinud juba, et viisin ta ühe endast targema mehe juurde - äkki puhas silmapaar näeb midagi mida mina ei märka.

IACV klapp, ehk maakeeles tühikäigumootor. See küll liigutab ennast ja diagnostikaga tundub korras olevat, kuid probleem on ilmselt selles KUIDAS ta ennast liigutab. Nendel hetkedel kui ta ennast korralikult liigutab, siis töötab ka auto korralikult. Kui midagi sees kinni jääb siis kas ei liigu üldse või töötab vales asendis - steppermootori puhul vist auto ECM liigutab seda kobamisi teadmata päris täpselt mis asendis ta on, kui klapp mingi jõnksuga korra takerdub, siis auto arvab et klapp on avatud kuid tegelikult on kas kinni või ainult osaliselt lahti... ja nii ta tühipöördeid ei hoiagi.

Kunagi kaugelt välismaalt uus klapp saabub, siis on ehk selgus majas.
Vasta

Mine “Tehnilised küsimused-Range Rover II”