4,4 TDV8 tossamine - tüüpviga

Tahtmine teha, aga mõistus otsas. Küsi nõu!

Moderaatorid: landy, inseneer

Vasta
Kasutaja avatar
jaguar3
Ärge peske mu landikat!
Postitusi: 85
Liitunud: T Sept 21, 2021 19:23

4,4 TDV8 tossamine - tüüpviga

Postitus Postitas jaguar3 »

Tüüpviga: TDV8 4,4 mootor tossab kiirendades.
Viga ammu teada, lisakarteri tühjenduspump ei pumpa õli madalatel pööretel kui saab õhku karterist välja. Selle tagajärjel karter täitub õliga ja takistab tagasivoolu turbodest. Need hakkavad omakorda õli sisselaskesse ajama, see satub küttekoldesse ja sellest tekibki toss.
Remondi variandid:
1) JLR modifitseeritud turbo tagasivool. Järgiproovitud lahendus, ei tööta. Ja seda seetõttu et parempoolsest turbost jääb ju ikka vana õli äravool lisakarterisse. Modifitseeritud tagasivool on teostatud ju ainult vasakul turbol.
2) Vaakum-õlipumba vahetus uue vastu. Ka 100% ei aita, kuna viga pole pumba ära kulumises (seal pole millelgi nii väga kuluda), vaid selle tööpõhimõtte eripäras. Ükski õhku saanud pump ei suuda madalatel pööretel õli üles tõsta, olgu ta vana ja kulunud või uus.
3) Turbo/turbode vahetus. Jah, lahendab ajutiselt. Toss kaob ära, sest uus turbo on tihe ja ei lase õli nii lihtsasti sisselaskesse, isegi mittetöötava tagasivooluga. Paraku varsti töötavad turbod end sisse ja ring algab otsast peale, kõik kordub. Toss tuleb tagasi, sest kurjajuur jäi alles.
4) Kui väga ei häiri, lüüa kääga ja las ta tossab. Lausa kõik meie esindused ja pesad soovitavad nii. Ja nii tegin minagi. Aga rahu ikka ei saanud.
5) Aga lahendus on tegelikult leiutatud. Geniaalne lahendus ausalt öeldes. See on veel salastatud, sellega teenitakse raha. Nii kui ma sellest kuulsin, hakkasin kaevama. Ja kes otsib see leiab.
Lahendus on tagada takistusteta õli tagasivool turbodest, nii nagu algselt JLR plaaniski. Seda saab saavutada ainult töökorras vaakum-õlipumbaga. Topelt-karteri süsteem on tegelikult väga hea mõte, kahju et see algselt tööle ei hakanud nii nagu plaaniti. Pump tuleb modifitseerida, ta tuleb panna õli pumpama igal ajal, sõltumata mootori pööretest, ka õhku ahmides. Meetod on teada. Tehnoloogia on tegelikult imelihtne, imestan et JLR-i insenerid selle peale ei tulnud. Nad vist ei saanudki aru mis neil seal tegelikult valesti läks.
Nii kui ma selle info sain enda valdusesse sain, nii esimese asjana lõin ennast vastu pead, et kuidas kurat ma ise selle peale ei tulnud. Teise asjana tegin kohe endale selle pumba modifikatsiooni ära. Ja WOW! Toss nagu käega pühitud. Lihtsalt uskumatu, asi toimib. Pump pumpabki nüüd õli ALATI karterist välja, mitte vaheldumisi sõltuvalt pööretest ja muudest asjaoludest. No aga kui nii, siis ei saagi mootor ju enam tossata, kõik toimib just nii nagu JLR seda projekteeris.
1500km hetkeseisuga läbitud, kõik ok. Sõitsin 2 tundi linnas nimelt vaikselt ringi, siis maanteele ja kickdown. Mitte üks suits. Vanasti piisas 10-15 minutist vaikset linnasõitu madalatel pööretel et suitsupilve kiirendades tekitada. Mitte et ta väga suur oli, aga häiris ikkagi. Mitte suits ise ei häirind, vaid see kui palju õli sisselaskesse sattudes mootorile kurja teeb. Sisselase on saastunud, EGR torustik puhasta iga aasta, MAP andur, intercooleris õli kontrollimine on muutunud kohustuslikuks jne.
Pump auto pealt maha, pessu ja laiali. Siis tuleb temaga üks manipulatsioon ära teha. Kokku tagasi, autole külge ja pea 24 aastat 4,4 TDV8 omanikele peavalu valmistanud katk ongi murtud.
Kahjuks ei ole mul õigust tehnoloogiat avaldada (võib olla kunagi saab, aga mitte praegu), pole minu enda mõttetöö vili. Küll aga enda kätega sai asja korda.
IMG_20230714_134420.jpg
IMG_20230714_134420.jpg (524.62 KiB) Vaadatud 11206 korda
IMG_20230714_133235.jpg
IMG_20230714_133235.jpg (272.54 KiB) Vaadatud 11206 korda
Vasta

Mine “Üldised tehnilised küsimused”