Autoks siis 2011a L322. Miinuskraadidega väljas seistes suudavad kõik uksed probleemseks minna, seoses avamis- ja sulgemisprotseduuridega...
Juhipoolsele esiuksele piisab mõnest külmakraadist, et uks enam ei sulguks - kuna käepide ei tõmba ennast tagasi ja lukk ei lukustu enam (va keskluku kaudu, mis avab/sulgeb lukku probleemideta). Paigaldatud tuttuus lukk, mis ei muutnud midagi.
Kaasreisija uksel sama probleem - aga alles peale -10C.
Tagumisi uksi suht võimatu lahti saada, kui auto oli väljas sulaga ja lumevesi sattus uste vahele - mis miinuskraadidega jäätub perfektseks "jääklaasiks" ukse ja keretihendi vahele. Lukud nagu käiks aga tihendid on nii perfektselt "kokku liimitud", et aitab ainult sulatamine soojas, et tagumised uksed jälle lahti saada.
Kas briti insenerid on tõesti suutnud teha nii külmakartliku disaini - või annab seal midagi teha selle vastu - et auto oleks ka talvel väljas seistes kasutatav kuidagi?
L322 uste probleemid miinuskraadidega
Moderaator: landy
Re: L322 uste probleemid miinuskraadidega
Alustan lihtsamast- tihendite puhul aiatab vaid tihendite silikoonmääre, mida kõik hästivarustatud autotarvikute poed müüvad.
Lukkudest ja lukustsumehhanismidest - 20 aasta vanade L322 kesllukumootorid muutuavd "laisaks" ja ka lukuemhanismide endi sisemine määre aja jooksul tahkub ning kokku saadaki ülalkirjeldatdu probleemi. Vahel aitab lukusti lõugade mehhanismsi WD40-ga "pesemine". Lisaks koguneb lukkude korpusteesse ka niiksus, mis siis külmaga jäätub.On olnus juhuseid, kus tuleb uksed koost võtta ja kõik komponendis puhastada, määrida, kuivatada.
Lukkudest ja lukustsumehhanismidest - 20 aasta vanade L322 kesllukumootorid muutuavd "laisaks" ja ka lukuemhanismide endi sisemine määre aja jooksul tahkub ning kokku saadaki ülalkirjeldatdu probleemi. Vahel aitab lukusti lõugade mehhanismsi WD40-ga "pesemine". Lisaks koguneb lukkude korpusteesse ka niiksus, mis siis külmaga jäätub.On olnus juhuseid, kus tuleb uksed koost võtta ja kõik komponendis puhastada, määrida, kuivatada.
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
-----------------------------------
SERIES II A 109"( '70 )-"Tindiplekk" / LR90 ( '88 )- "Inetu Pardipoeg" + palju unistusi
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Re: L322 uste probleemid miinuskraadidega
Need punnid lahti teha ja WD-ga uputada. Igasse suunda, ja korralikult.
Re: L322 uste probleemid miinuskraadidega
Ukse ei jää kinni, sest uksetross jääb väljatõmmatud asendisse. Oleneb seisukorrast, mõnikord aitab kui tõmbad sisemist linki ja seejärel jääb uks kinni. Varem või hiljem oled olukorras, kus uks ei tulegi lahti ja vaja autosse ronida
See välimise lingi tross on seal sellise kujul, et probleemide teke on vaid aja küsimus- keerab pea 90 kraadi enne linki.
Kui tahad korralikut teha, et mitu aastat iga ilmaga toimiks siis tuleb:
ukse polster maha.
tolmukate osaliselt lahti, nii palju et näeksid luku/lingi mehhanismi. Vaja mobiili/laskulampi, et endal lihtsam oleks.
mõlemad lingi trossid vähemalt ühelt poolt lahti/küljest või pane üldse uued. Lase välistingimustesse mõeldud määret nii palju, et teisele poole ka jõuab. Kui teed seda tööd multispray või muu taolisega siis tulemus on lühiajaline.
tõmba völimist linki ja vaata mis osad liiguvad. Sinna vahele lase samuti sama määret. Liigutad ja siis jälle juurde.
polster tagasi külge.
Uksetihendid ka ülekäid siis ei külmu kere külge nii tugevalt. On aidanud väike ukse sissepoole lükkamine/müksamine. Õhuke parkimiskell läheb ka ilusti sinna üles tihendi ja kere vahele ning uks tuleb ilusti lahti
See välimise lingi tross on seal sellise kujul, et probleemide teke on vaid aja küsimus- keerab pea 90 kraadi enne linki.
Kui tahad korralikut teha, et mitu aastat iga ilmaga toimiks siis tuleb:
ukse polster maha.
tolmukate osaliselt lahti, nii palju et näeksid luku/lingi mehhanismi. Vaja mobiili/laskulampi, et endal lihtsam oleks.
mõlemad lingi trossid vähemalt ühelt poolt lahti/küljest või pane üldse uued. Lase välistingimustesse mõeldud määret nii palju, et teisele poole ka jõuab. Kui teed seda tööd multispray või muu taolisega siis tulemus on lühiajaline.
tõmba völimist linki ja vaata mis osad liiguvad. Sinna vahele lase samuti sama määret. Liigutad ja siis jälle juurde.
polster tagasi külge.
Uksetihendid ka ülekäid siis ei külmu kere külge nii tugevalt. On aidanud väike ukse sissepoole lükkamine/müksamine. Õhuke parkimiskell läheb ka ilusti sinna üles tihendi ja kere vahele ning uks tuleb ilusti lahti