Tere,
ca poolteist aastat tagasi oli mu P38 mõneks kuuks venna käes laenuks ja heaperemeheliku kasutajana ta unustas katuseluugi ca kuuks ajaks lahti, peale mida oli salong märg ning enam ei töödanud elektriaknad ja õhkvedrustus. Elektriaknad olen praeguseks tööle saanud, kuid lahtine on veel teema õhkvedrustusega.
Algselt vaatasin et probleem on lihtne ja vahetasin solenoidiplokis membraantihendi ära. Õhk enam väljalaskesse ei sisisenud, kuid armatuuris nuppe vajutades midagi juhtuma ka ei hakanud. Arvutit külge pannes on võimalik individuaalselt igasse patja eraldi õhku suunata ja auto kerkib nii kõrgele kui ise soovida, millest teen järelduse, et solenoidiplokk ja kompressor on korras. Samuti saan kõrgusanduritest kätte silma järgi hinnates adekvaatsed kõrgusnäitajad, ehk siis ka andurid peaks olema OK. Häda pärast saaks ehk isegi arvutiga lasta patjadesse õhku et selle autoga sõita saaks...
Nüüd tulevad kaks küsimust:
1. Arvutiga (COM <=> OBD kaabel + programm rangerover_easunlock_suite) vaadates muidu kõik funktsioonid toimivad, peale selle lehe kus toimub kalibreerimine. Kalibreerimise lehel loeb küll näidud välja, kuid kui vajutada nuppe "GOTO" mõnele paika reguleeritud kõrgusele minekuks, siis ei juhtu midagi. Samuti ei tundu olevat ühtegi märki, et kõrgust kalibreerides ta midagi salvestaks. Mainimist tasub ehk ka pisiasi, et kui individuaalselt patjadesse õhku suunata, siis esirattad on omavahel vahetuses. Kas sellisest käitumisest võin järeldada, et EAS juhtaju on per... või võib eeldada et kuna arvutiga mingil määral suhtleb siis on ikkagi OK?
2. Keerulisem küsimus on nüüd see, et kui vahetangi juhtaju ära, kas seda aju peab tarkvaraliselt kõrvalistuja istme all olevale BeCM-le ka õpetama? Ise-enesest on mul "teise ringi" juhtaju + relee olemas, kuid neid lihtsalt autole külge ühendades on nad nagu Schrödingeri kass... Elektroonilises osas ei ole ma proovinud vahetada solenoidide juures seda kinni valatud jurni ja armatuurist nuppe. "Teise ringi" nupud üks ilus kulleritüdruk mulle täna tõi, kuid ma ei ole seda külge proovinud. Oluline ongi nüüd info, kas neid loetletud juppe saab lihtsalt vahetada või peab neid vahetades ka BeCM-i õpetama hakkama?
Nüüd tuleb mul auto all passimises ca nädalane paus sisse peale mida on mul heal juhul aega terveks nädalaks sinna auto alla ronida. Seega kõik ideed ja mõtted on teretulnud.
P38 õhkvedrustus.
- v2ikevenna
- Ma armastan offroad-i!
- Postitusi: 13
- Liitunud: E Juul 23, 2018 08:05
- v2ikevenna
- Ma armastan offroad-i!
- Postitusi: 13
- Liitunud: E Juul 23, 2018 08:05
Re: P38 õhkvedrustus.
Teisele küsimusele on mul vastus olemas: kui EAS juhtaju, releed ja nuppu vahetada, siis vähemalt arvutiga õhkvedrustust juhtides töötab täpselt samamoodi nagu originaal juppidega, seega arvan et BeCM-i õpetama ei pea. Lõpuks jätsin külge siiski originaaljupid.
Mõningase jändamisega, mis ma täpselt tegin ei tea, hakkas süsteem tööle selles ulatuses, et kui auto käima panna, siis tõstab ennast vabatahtlikult kõrgusele nr.3 ja nuppu vajutades nõustub ka ka kõige kõrgemasse asendisse minema. Siiski madalamaks lasta ennast ei soovi - kui madalamaks lasta ei soovi, siis ainuke probleem on minu garaaži madal uks, mis juba katusereelingust jagu sai...
Sellel hetkel kui auto ennast vabatahtlikult tõstma hakkas, oli varasemaga võrreldes teistmoodi ainult üks asi: muidu kasutasin datakaablit COM <=> USB üleminekuga, kuid kui ühendasin kaabli otse COM porti, siis tõstis momentaalselt üles auto tagumise otsa. Kui andsin käskluse süsteem üldse õhust tühjaks lasta, siis tõstis üles ka esimese otsa. Peale seda just nagu jäi niipalju tööle et autot on võimalik kasutada ja ma hetkel seda rohkem näppida ei julge.
Siiski 100% korras asi ei ole sest kõrguse reguleerimise nupust asi ei tööta. Seega kui keegi oskab natuke targutada, siis andke tulla.
Mõningase jändamisega, mis ma täpselt tegin ei tea, hakkas süsteem tööle selles ulatuses, et kui auto käima panna, siis tõstab ennast vabatahtlikult kõrgusele nr.3 ja nuppu vajutades nõustub ka ka kõige kõrgemasse asendisse minema. Siiski madalamaks lasta ennast ei soovi - kui madalamaks lasta ei soovi, siis ainuke probleem on minu garaaži madal uks, mis juba katusereelingust jagu sai...
Sellel hetkel kui auto ennast vabatahtlikult tõstma hakkas, oli varasemaga võrreldes teistmoodi ainult üks asi: muidu kasutasin datakaablit COM <=> USB üleminekuga, kuid kui ühendasin kaabli otse COM porti, siis tõstis momentaalselt üles auto tagumise otsa. Kui andsin käskluse süsteem üldse õhust tühjaks lasta, siis tõstis üles ka esimese otsa. Peale seda just nagu jäi niipalju tööle et autot on võimalik kasutada ja ma hetkel seda rohkem näppida ei julge.
Siiski 100% korras asi ei ole sest kõrguse reguleerimise nupust asi ei tööta. Seega kui keegi oskab natuke targutada, siis andke tulla.