2. leht 3-st

Postitatud: E Jaan 05, 2009 09:22
Postitas tt
natukene peabki läbi käima, muidu võib juhtuda, et kui termostaadi ümber üldse midagi ei liigu ei tea ta millal avaneda.

Postitatud: E Jaan 05, 2009 09:26
Postitas landy
tt kirjutas:mu 300tdi jahutussüsteem sai imedepõllul popi ja noortepärase kuulkraan tjuuningu.
nimelt nüüd piiratud vooluhulk termostaadi korpusest veepumpa ja seeläbi väevõimuga pressitakse rohkem kuuma vett läbi salongi radika. tuba soe. ütleks, et pole kunagi nii soe olnudki :)
kevadel keeran kraani jälle lahti.
Mäletamist mööda oli Series I puhul vist lusa tehasest selline lahendus peal.

Postitatud: T Jaan 06, 2009 22:37
Postitas prt
To TT: selline "vene auto ribisüsteem" sobib Disco-le ideaalselt iluvõre taha. Parim mõõtude poolest on UAZ kaardin - mul on üks selline garaazi aknalaual ootamas, kui kellelgi peaks eksperimenteerimise soovi olema.

Aga alguse juurde tagasi - jupikese aega olen nüüd ümberehitatud jahutussüsteemiga ringi sõitnud. Pole mitte midagi ette heita, mootor soojeneb ilusti töötemperatuurini ja jääb seda hoidma. Ka senini külmima ilmaga (-15 kraadiga soojenes nobedasti).

Postitatud: T Jaan 06, 2009 23:06
Postitas LoJack
tt kirjutas:mu 300tdi jahutussüsteem sai imedepõllul popi ja noortepärase kuulkraan tjuuningu.
nimelt nüüd piiratud vooluhulk termostaadi korpusest veepumpa ja seeläbi väevõimuga pressitakse rohkem kuuma vett läbi salongi radika. tuba soe. ütleks, et pole kunagi nii soe olnudki :)
kevadel keeran kraani jälle lahti.
Saadanas, hea mõte. Tahan ka!
Inseneer, kas sul veel neid kraane vedeleb?

Postitatud: T Jaan 06, 2009 23:28
Postitas tt
LoJack kirjutas: Saadanas, hea mõte. Tahan ka!
Inseneer, kas sul veel neid kraane vedeleb?
kuulkraani saad santehnika poest, näiteks 1/2'',
kui meeles, teen hommikul kapoti alt telefoniga pilti ka.

Sul nii uus masin, jääd veel garantiist ilma ;)

Postitatud: T Jaan 06, 2009 23:32
Postitas LoJack
tt kirjutas:Sul nii uus masin, jääd veel garantiist ilma ;)
Yeah, right :lol:

Postitatud: T Jaan 06, 2009 23:39
Postitas tt
ma ribisüstemeist puudust ei tunne, soojaseier näitab väike nõks alla poole - suvel sama. eks see jahutusüsteemi disainitud ka V8-t saharas jahutama.

Postitatud: K Jaan 07, 2009 02:10
Postitas Veiko Varik
Need kes kulgevad tava teedel neil on ventika vajadus üpris väike nii 300 kui ka TD5.200 puuduvad kogemused.
Mõlema mootoriga autodel on talveks meh ventikad kuuri seinapeale riputatud ja sinna on nad ka vahest suveks jäänud.Kes teab Hr Püttseppa siis tema DI 300 mootoriga sai vent eest võetud ja lähtdes tema sõnadest milles ma ei kahtle langes kütuse kulu .7L.Soojenemine aga toimus kiiresti.Selle autoga sai ka suvel pea 3 tonnist treilerit veetud ja ei kuumenend ka siis see üle.
TD5 vente olen isiklikult vähemalt 5 tk ära võtnud ja riiulisse pannud.Kõige ekstreemsemalt on vist käitutud Piloodihakatise D90 metsas ja kui see mootor tahab kuumaks minema hakata siis piisab salongi soojenduse Max peale lükkamisest ja tühikäigul tiksimisest.Olen ise sellega suvel treilaga teist autot vedanud ja polnud probleemi.
Muidugi sellistel juhtudel PEAB jahutusvedeliku kell korras olema ning rooli ja istme vaheline tihend peab sekkuma kui asi pole enam õige.
Edu
W

Postitatud: K Jaan 07, 2009 13:40
Postitas tt
tt kirjutas:kui meeles, teen hommikul kapoti alt telefoniga pilti ka.
oli meeles ...

Pilt

Just. krt

Postitatud: K Jaan 07, 2009 15:39
Postitas Kalamees
Krt kui loogiliselt mõelda siis ei saa D2 jah suvel ta eriti kuumaks minna, enamusel kont peal ja selle ventikas paras turbiin ju. Vana RRCL oli ka el. ventikate peale tehtud, seal bens V8 3,5 5 aasta jooksul vist 1-2 korda läksid tööle.
Endal veel vast ei võta maha, ise tihti Riias ja seal suvel ja tööpäeva lõpus ikka parajad ummikud kesklinnas. Novembris oli et autos soe , musa mängib ja silm vajus kinni kesklinna ummikus. :shock: :shock:

Postitatud: K Jaan 07, 2009 15:52
Postitas tt
totu kirjutas:Korras viscosidur ei suurenda küttekulu märgatavalt ja ei puhu ka oluliselt, on aga töökindlam kui el. ventilaator ja raske veoga suudab suurema õhukoguse radikast läbi vedada. Kütusekulu suureneb eelkõige ventika käitamiseks kulutataud võimsuse arvelt ja "odavaim" võimsuse ülekanne on mehaaniline. El. ajami võimsuskadu kompenseerub ajami täieliku väljalülitamise arvelt kui visco neelab puhkeasendis ikkagi väikese osa energiat.
Must Luik kirjutas: Kes teab Hr Püttseppa siis tema DI 300 mootoriga sai vent eest võetud ja lähtdes tema sõnadest milles ma ei kahtle langes kütuse kulu .7L.
mis rolli mängib elektriventika vs viscosiduri+ventika mass kui selline?

sõber kutseka päevil olla ajaviiteks arvutanud, et poolhaakega veomasinal kahaneks küttekulu ca 10% kui oleksid all valuveljed. vähenenud pöörleva massi inertsi arvelt. arvutuskäigust ja täpsusest pole aimugi, meenus kunagine õlleklaasitagune jutt.

Postitatud: K Jaan 07, 2009 19:07
Postitas Rein
Aga disco I pole küll kondi jaoks eraldi ventikat märganud :roll:

Visco

Postitatud: K Jaan 07, 2009 19:35
Postitas Kalamees
Eks mass ja viskosidur veab ventikat kaasa ikkagi tuntavalt, ja toimub suht suur ventileerimine. Sealt peaks mingi takistius tekkima.

Postitatud: K Jaan 07, 2009 19:43
Postitas LoJack
Kas kellelgi on olemas ventilaatori mahavõtmiseks vajalikku võtit? Või saab selle maha ka hariliku lehtvõtmega?

Postitatud: K Jaan 07, 2009 19:44
Postitas Rein
Ma ka täna öösel tahan veel vendi maha võtta :). Nüüd läheb hullemaks kruvimiseks siis. :)