2. leht 2-st

LR Remondist väike jutuke delfis......

Postitatud: L Aug 22, 2009 08:06
Postitas Piloodihakatis

Postitatud: L Aug 22, 2009 08:15
Postitas landy
Autoremontijad pügavad kliente
22. august 2009 08:00
allikas:
http://www.epl.ee/artikkel/476114
toimetaja pilt Autor: Holger Roonemaa
Pilt
FOTO: RAUNO VOLMAR Pärast kahe kuu pikkust vintsutust sai Tõnu Kastan sel nädalal korras auto kätte. Pärast kahe kuu pikkust vintsutust sai Tõnu Kastan sel nädalal korras auto kätte.
130 krooni maksva klapivedru asemel määras firma autole 100 000 eest varuosi.

Kas vireleva uute autode müügituru tõttu miljonitest kroonidest ilmajäämise, töömeeste koondamise tõttu või mingil muul põhjusel, aga viimasel ajal on sagenenud juhtumid, kus autofirmad tahavad kliendilt küsida raha töö eest, mida tegelikult pole vaja teha.

Lausa uskumatu lugu juhtus tallinlase Tõnu Kastaniga, kelle maastur Land Rover Discovery 3 hakkas juuni keskel tõrkuma. „Auto jäi lihtsalt maja ees seisma, ei võtnud enam käiku sisse,” rääkis Kastan. Tema jutu järgi viis Land Roveri Eesti esindaja Inchcape Motors auto hooldusse ning tuvastati, et välja tuleb vahetada masina elektrooniline „aju”. Hinnaks öeldi 25 000 krooni pluss käibemaks. Kui tellitud varuosa kolme nädala pärast Inglismaalt Eestisse jõudis ja külge pandi, auto tööle ei hakanud. Töömehed leidsid, et viga seisneb pihustites, mis tuleb välja vahetada. Nende hind oli juba üle 70 000 krooni, lisaks tööraha. Kokku oleks remont seega läinud maksma üle 100 000 krooni.

Vii oma auto ära

Pettuseüritusest aimu saanud mees saatis seepeale teenindusse otsekohese kirja. „Siis teatati mulle, et maksa 700 krooni ühe kinnitusseibi eest ja vii oma auto ära, sest korda teha esinduses seda ikkagi ei osata.” Nii Kastan käituski ning leidis uue meistrimehe, kes varem oli Inchcape’is töötanud. „Selgus, et välja oli vaja vahetada klapivedru. See maksis 130 krooni ja kõik,” kõlab jahmatav kokkuvõte. Kokku maksis mees autoremondi eest uuele töömehele alla 10 000 krooni ja selle raha eest sai ta tehtud ka järgmise korrapärase hoolduse.

„Ma soovitan kõigil autoomanikel olla väga ettevaatlik auto hooldusse viimisel ning mitte pimesi uskuda nende esimest pakkumist,” ütles Kastan.

Kastani lugu on küll kõige räigem näide, ent sugugi mitte ainus. Eesti Päevaleht leidis isegi sama automargi ning hooldusfirmaga seoses veel paar näidet, ent kuna need kliendid ei ole oma suhet Inchcape’iga veel lõpetanud, siis ei taha nad sellest ka avalikult rääkida.

Inchcape Motorsi Eesti esinduse juht Jaanus Simson lausus, et ehkki tänapäeva autodel tehakse vead enamasti kindlaks vastava arvutiga, siis eksivad ka need ning valediagnoose tuleb ikka ette. „Kindlasti ei ole Inchcape’i ega ka teiste autoremondi ettevõtete poliitika kliendilt pettuse teel raha kättesaamine,” ütles Simson ning lisas, et praeguses majandusolukorras on eesmärk vaid kiire ja soodsa hinnaga teenuse pakkumine. Simsoni kinnitusel tahtlikult küll eksita.

Niisuguseid seiku ei juhtu sugugi ainult ühe firma klientidega, silmad tuleks lahti hoida ka mujal. Nimekirja ettevõtetest, mille kohta enim tarbijakaitseametisse pöördutakse, amet kahjuks ei avalda.

Markantse juhtumi otsa sattus näiteks BMW X5 kasutav Allan, kellel tõrkus töötamast katuseluuk. „United Motorsi esimene soovitus oli kohe osta uus luuk, mis maksab umbes 40 000 krooni,” rääkis Allan. Tema tungival soovil uuris esindus ka teisi variante ning lõpuks leitigi vajalik varuosa. „Koos tööga pidin lõpuks tasuma umbes 10 000 krooni.”

Abi palutakse tarbijakaitselt

Puudulik hinnakalkulatsioon

Tööd tehakse küsimata

•• Tarbijakaitseamet kinnitab, et ehkki ametlike kaebuste arv on võrreldes möödunud aastaga vähenenud, siis varasemast rohkem saab amet nii kirjalikke kui ka suulisi järelepärimisi.

•• „Autol oletatava rikke kõrvaldamiseks on tarbijale pakutud järjest uusi lahendusi, mille tulemustes ei olda ka ise kindlad, kuid tarbija peab kõik tööd kinni maksma,” tõi ameti tarbijapoliitika ja avalike suhete juht Hanna Turetski näite levinumatest probleemidest.

•• Teiseks kipuvad autoteenindused tema sõnul jätma vormistamata hinnakalkulatsiooni või tee­vad seda puudulikult.

•• „Samuti on probleemiks olnud teostatavate tööde eelarve ületamine tarbijalt nõusolekut küsimata. Tarbijad lihtsalt seatakse fakti ette, et maks­ta tuleb nüüd nii palju,” jät­kas Tu­ret­ski.

•• Tu­ret­ski sõnul ületab mõni­kord see summa ka kliendi makse­võime.

Postitatud: L Aug 22, 2009 19:15
Postitas Valge Hiir
Kopeeri valik - kleebi 4x4.ee foorumist.

Vaatame siis mida ütleb karistusseadustik sellise asja kohta ja ohhssa poiss tegemist ju lausa kriminaalkuriteoga :?:

§ 209. Kelmus

(1) Varalise kasu saamise eest tegelikest asjaoludest teadvalt ebaõige ettekujutuse loomise teel - karistatakse rahalise karistuse või kuni kolmeaastase vangistusega.

2) suures ulatuses;
3) grupi või kuritegeliku ühenduse poolt või
4) avalikkuse poole pöördudes, -
karistatakse ühe- kuni viieaastase vangistusega.

(3) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 või 2 sätestatud teo eest, kui selle on toime pannud juriidiline isik, - karistatakse rahalise karistusega.
Igatahes :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Tegemist ei saa ju olla muuga ,kui teadvalt ebaõige ettekujutuse loomisega, kuna ametlik margiesindus peab tundma asja ka unepealt.
Kui hakkaks näiteks Aiku ja Pets seda LR remontima katse eksituse meetodil oleks asi hoopis teine!
Huvitav ,kas peale sellist tsirkust LR jääb samade esindajate kätte

Postitatud: L Aug 22, 2009 19:19
Postitas vipcity
Õhtust,

Lugesin ka seda juttu. Vinge! Kas oleks kedagi, kes sellest kokkuvõte ka tootjale saadaks. Ise püüan lähema nädalaga siia leida loo tuttavaga, samuti D3, kus esindus tegi vea likvideerimiseks mitmekümne tonnise pakkumise, kuid teises augus likvideeriti probleem vähema kui 10 kilo eest.

Arvatavasti oleks sarnaseid lugusid kamaluga.

tuntud telesaate järgi: KAUA VÕIB!


päikest,
Märt

Postitatud: P Aug 23, 2009 17:33
Postitas landy
Kodanik LoJack (Kalju Rüütli) käis ju Emamaaal peakontori läheduses seda asja uurimas ja puurimas. Seega kõik KONKREETSED juhused koos faktidega tema poole e-mailiga teele. Sealt peaks üsks üsna krõbe Inglisekeelne kiri valmima.

Postitatud: P Aug 23, 2009 21:13
Postitas LoJack
Kui on kindel plaan IM-i saamatus/tahtmatus viia LR peakontorini siis palun konkreetsed juhtumused irja panna ja saata kas siin privaati või aadressile kalju.ruutli@gmail.com.
Eks siis saab ka kirja koostama hakata.