Matu kirjutas:Ärge nüüd nii hoogu ka sattuge.
Kõigepealt tuleks välja selgitada tõelised andmed selle kütuse ja ka selle tootmise tegelike kulude kohta (näit.):
- kui palju kulub tegelikult energiat (elektrit või vedelkütust või midagi muud) selle tootmiseks?
Elektrit kulub pumbale (või segistile) mis õli ringi keerutab keemilise reaktsiooni tekitamiseks. Lisaks, protsessi kiirendamiseks soojendatakse õli aga see ei ole vajalik, pigem soovituslik. Lihtsalt ilma soojendamata võtab ühe koguse (50 galloni) tegemine 48 tundi, 90 kraadini kuumutatuna 24 tundi.
Matu kirjutas:- kui palju tegelikult maksavad vajalikud lisakemikaalid?
Mul on olemas kalkulatsioonid 50 galloni biodiisli tootmisega seonduvatest kuludest BioPro 190 generaatoriga, seda siis dollarites:
* metanool: $3/gallon x 10 gallonit = $30
* katalüsaator (KOH): 2,35 kg = $6,96
* elekter: $0,10 x 25 kWh = $2,50
* väävelhape: 190 ml = $2,47
* vesi: 50 gallonit = $0,5
Kokku siis $42,43 50 galloni biodiisli tootmiseks. Galloni kohta on kulusid seega $0,85 (3,78 liitrit ehk siis 0,16/liiter) eest. Eesti hinnad võite ise välja arvutada kui kellelgi on tooraine hinnad käepärast.
Matu kirjutas:- kas tõesti on see kütus probleemideta kasutatav (kütusepumbad, tihendite vastupidavus jne)?
Jah, probleemideta. Tegemist ei ole enam filtreeritud õliga millega poisid käisid mikrobussiga Pariisis (või kus iganes nad ka ei käinud) vaid biodiisliga. Tõsi, täheldatud on mõningast võimsuse kadu ja kütusekulu suurenemist. Samuti on täheldatud seda, et esialgu tuleb filterid tihedalt vahetada kuna biodiisli lahustamise võime on kõrgem diislist ja ta sulatab lahti igasusgu pahna torudest. Tihendite poolelt pole kuulnud, et oleks probleeme olnud. Talvine kasutamine eeldab ka spetsiaalsete lisandite kasutamist, täpselt nagu hariliku diisli puhulgi.
Matu kirjutas:- kas mootoritootja lubab kasutada oma mootorites alternatiivseid kütuseid?
Biodiislit on erinevat: B100, B85 jne, sõltuvalt biodiisli mahust kütuses. B100 ei ole automaatselt kasutatav kõigis mootorites. Seda peab täpsustama tootjatega.
Matu kirjutas:- kas tohib seda kasutada ka uuemates mootorites?
Tuleb täpsustada, sõltub mootorist.
Matu kirjutas:Siis tahaks näha ka reaalselt tööravat aparaati ja sealt saadud kütusega töötavat mootorit.
Emamaal (2009 LRO Show'l) vaatasin ise pealt kuidas seda tehti ja kallasin kokku vast ca 150 liitrit biodiislit ka paaki. Hind oli tal 2 korda odavam diislist kuna see konkreetne firma tootis biodiislit tööstuslikult ja seega maksis ka aktsiisi.
Matu kirjutas:Siis tahaks seda kütust põletava masinaga käia läbi ülevaatuspunktist ja lasta mõõta heitgaaside koguseid ja koostist jne.
Pole ise teinud aga olen näinud mitmeid väljatrükke kus näidud palju väiksemad hariliku diisliga võrreldes.
Matu kirjutas:Väga vabandan, kui tundun mõnedele paranoiline olma, aga kui see asi nii hea, lihtne ja odav on, miks siis seda hoopis laiemalt ei kasutata?
Iga liiga ilusana tunduv jutt tekitab minus kahtlusi, et lugu pole päris õige.
Nõus. Ka mina ei usu enne kui olen järgi proovinud, arvutanud jms. Seekord olena aga isepealt näinud kuidas tehakse ja ka ise toodangu järgi proovinud.
Mina saan oma 300TDi paaki kallata ka filtreeritud kasutatud toiduõli ja siis friikartuli lõhna levitades linnas kruisida. Uuematele masinatele aga see ei sobi.