4. leht 5-st

T

Postitatud: P Jaan 29, 2012 20:11
Postitas Tubiniit
Käigukasti õli kvaliteet võib oluliselt mõjutada esimeste kilomeetrite kütusekulu - neljapäeval lasin vahetada käigukasti remonditud ja kontrollitud vastu ning kojusõidul tundus mootoril uus hingamine olevat. Aga järgisel hommikul peale auto õues ööbimist olid mootori hääled samad, mis enne käigukasti vahetust. Lihtsalt vahetatud käigukast ja õli selles oli eelmisel õhtul soe.

Hommikul muretult käima!

Postitatud: T Veebr 07, 2012 20:45
Postitas Rändsell
Tere

Jäin pisut hiljaks vist, aga parem Hilja kui mitte kedagi...

Tõstataks selle Discovery talvise käivitamise (ja radiaatori ette paigaldatava papitüki) teema uuesti: olen seda meie talviste olude sunnil ja metsas elades eksperimenteerinud 3 aastat. Teema võiks huvitada eelkõige neid, kelle autol ei ole webastot, aga miks mitte ka siis, kui on.

Radiaatori ette papi paigaldamisest: Lahti tuleb kruvida kapoti all kolm kruvitüüblit mis hoiavad kinni iluvõre fikseerivat plastmasspaneeli ja paigaldada sinna alla/vahele papp, mis katab kogu eesmise iluvõre augu, papp peab olema soovitavalt piisavalt paks ning seest ribiline (tavaline tugevam pappkasti tükk). Asi jääb pidama hästi, kui papi ülemine serv tagasi keerata ning needsamad kolm tüüblit sealt läbi augustatuna tagasi kruttida. Papitükki hoiavad radikast eemal kaks iluvõre ja radika vahel olevat (v-kujulised) metallvarrast, mis välistavad tüki sattumise tuleohtlikku olukorda. Et asi paistaks silme esteetilisem (st silma ei paistaks) olen papi värvinud väljaspoole jäävalt küljelt aerosooliga mustaks. Viimane on rohkem maitse asi. Seda tükki võib seal ees hoida muretult maipühadeni, kui sõita tavatingimustes.

[b]NB! [/b]Papil asub silma peal hoida, kui on sõidetud läbi suuremate veetakistuste või auto on käinud survepesus! Kui papp hakkab ees ripendama, tuleb see kohe välja vahetada. Muidu võib paigaldatud tselluloos omada päästeameti huviorbiiti sattuva kontakti kuuma radiaatoriga. Ja nende päästekomandodega on meil siin e-maal nagu parajasti on...

Kogemus: diiselmootori temperatuur saavutab eest kinni kattes kiiremini normaalnäidu ning ei kuku tagasi ka kõige karmimate kraadide juures (viimane juhtub seetõttu, kuna DII ventilaator töötab pidevalt ja"lahitse augu" puhul jahub mootor ka sõidu ajal lootusetult maha). Normaliseerub kütusekulu ning salong soojeneb kiiremini. Ülekuumenemise välistab alumine stanges olev "auk", mis peab jääma lahti.

Hommikusest käivitamisest, kes omavad võimalust tuua välja elekter, ilma et naabri Zenja seda oma pusakriaparaadi jaoks kasutaks: paigaldage autole kõige elementaarsem elektriline eelsoojendi (käib lõdviku vahele) ja lülitage see taimerkellaga paar tundi enne käivitust sisse. Aitab väga palju ja maksab vähe. Loomulikult kõik edevamad variandid (element plokis, webasto, etc) aitavad veelgi enam, aga abi on ka kõige lihtsamast, kui see õigel ajal sisse lülitada.

Kui taevas on selge, puud pauguvad ja kass on õues härmas ning koliseb ja nõuab tuppa: visake õhtul paar tekki kapotile (hea on kui mootor on soe) nii, et olulisemad praod ja võred saavad kaetud. Kui kisub tuuliseks, aitavad seda asja koos hoida vanad head koormatripid.

Ja lisaks: disco tilgutab-lekitab külmaga sageli jahutusvedelikku. Tasub osta suurem kanister punast jahutusvedelikku ja seda peale valada vastavalt vajadusele, et näitajad oleks normis. See välistab õhumullid jahutussüsteemis. Jahutusvedeliku "normaalse" talvise kadumise osas pole paanikaks põhjust, kui olukord kevadel normaliseerub.

Ja pika jutu lisaks veel: kui külmakraadid on sellised, et armatuuris tuled ei sütti, tuleb paigalda akulaaidija ja soovitatavalt hiljem salongi soojapuhuri, (viimase ca 15-30 minutiks. Puhur peab olema metallkestaga 1-2 kWh rahulik aparaat, kiirete "föönidega" [b]mitte katsetada!
[/b]

Kogemuste põhjal


rändsell
[/b]

Postitatud: T Veebr 07, 2012 21:14
Postitas Raigo R
-25 ga läks 25 sajale ja -30ga läks juba 30 sajale,lühikesed linnasõidud. -10ga kuni 20,

Postitatud: T Veebr 07, 2012 22:12
Postitas Rändsell
Üle 15/l sajale sellel talvel ka lühikeste otstega sõites ei tohiks DII diisel ilma massilise aeglustiga lumes roomamiseta ja muude ebaloomulike tapmisteta keskmise kuluna kuidagi kütust rohkem võtta. (kuramuse keeruline lause sai...)

Postitatud: T Veebr 07, 2012 22:16
Postitas Tubiniit
-25 ga läks 25 sajale ja -30ga läks juba 30 sajale,lühikesed linnasõidud. -10ga kuni 20,
Millise mootoriga on Sinu RRC? Kui bensiini, kas sissepritsega või karburaatoriga?

Postitatud: T Veebr 07, 2012 22:34
Postitas junior
Sain viimase paagitäiega kuluks 10,8 l/sajale. Maanteed 80%, 2 pikka otsa, keskmine kiirus 95, linnas 20% lühikesed otsad külmkäivitustega. Autoks D1, 300tdi.

Postitatud: T Veebr 07, 2012 22:58
Postitas Raigo R
3,5 pritsung.

Postitatud: T Veebr 07, 2012 23:19
Postitas Tubiniit
Raigo R kirjutas
3,5 pritsung.
Pritsungit ei tunne. Vanaaja pritsungid on üsna primitiivse mõtlemisega - küsi Veiko käest LR pesat, kas ta peab kütusekulu vähendamist võimalikuks.
SU-karburaatoritega oleks võinud üritada.

Re: Hommikul muretult käima!

Postitatud: T Veebr 07, 2012 23:55
Postitas landy
Rändsell kirjutas:(viimane juhtub seetõttu, kuna DII ventilaator töötab pidevalt ja"lahitse augu" puhul jahub mootor ka sõidu ajal lootusetult maha).
Minu teada peaks korras tervisega Td5 mootri ventiaks vaid siis ringi käima, kui selleks põhjust on. Külmalt peaks seisma.

Postitatud: K Veebr 08, 2012 09:44
Postitas romulus
Ventikat veab siiski vaikselt kaasa, seega mingi tuult see ikkagi tekitab. Enda masinal olen ta eemaldanud talveks. Radikas on ka kinni kaetud. Üldiselt läheb masin hästi soojaks, vahepeal oli siin sõidusoojendiga jama ja siis sai tunda, et ilma selleta on ikka paha-paha.
Viimased kütusekulu uudised on siis sellised, et sai nädalavahetusel kõva pakasega ~500km maanteid ja metsateid nühitud ja sain kuluks ~10. Rehvidesse ajasin nüüd 2.3/2.4, eks see ka aitab. Ehk siis ei tea kuidas ma tolle paagitäiega sellise hullu kulu sain, kas arvutasin midagi valesti, paha küte, tühjavõitu rehvid vms. Otsustasin siiski soojendile kella tellida. Kui see enne külmade lõppemist kohale jõuab, saab teada kas ja palju tast kasu selles vaatevinklis on.

Postitatud: N Veebr 16, 2012 20:46
Postitas Rändsell
Ventika eemaldamise teemal: mina ei ole seda julgenud teha, kuna talvel paksus lumes pikemat aega roomates on tõenäosus mootori keemaminekule täitsa olemas. Samas see radika eest kinni katmine aitas minu autol mootori töötemperatuuri stabiilseks muutuda - enne kukkus pikemal maanteesõidul jahedamate talveilmadega mootori temperatuur nõuetekohaselt keskmiselt näidult aeg-ajalt kolksti alla ja roomas siis mingil hetkel jälle üles. Katsin radika kinni (vt sama alateema varasemat postitust) ning seda probleemi enam ei esinenud. Salong hakkab soojenema ca 3 min sõidu järel, mootor saavutab normaaltemperatuuri ca 10 min jooksul, seda ka -25 välistemperatuuriga. Umbes 15 minuti jooksul tekkib ka -25 kraadise välistemperatuuri korral tuppa +25 kraadi ja enam, ning peab salongist sooja maha keerama hakkama.

Mootori eelsoojendusest veelkord: kõige lihtlabasema lõdviku vahel oleva eelsoojendi sisse lülitamisel ca 2 tundi enne käivitumist läheb 10 aastat vana DII käima poolelt pöördelt ka siis kui välistemperatuur on öösel olnud -30. Eeltingimused muidugi, et kütus korralik, eelsüüteküünlad töötavad ning aku korras. Samal päeval kuulsin "küla pealt" pajatusi, kustkohast ja kui palju ning kas koos varda või tihendiga oli kellelgi lennanud õli mootorist välja ja aku lõpuks surnud ning auto käivitamine kokkuvõttes võimatuks osutunud. Ohvriteks olid reeglina nooremad ja edevamad sõiduautod mida "lambist" käima üritati vändata ning mille karteris olnud õli viskoossus selle ürituse võimatuks muutis. Keskkooli füüsika põhitõed, põhimõtteliselt.

Jahutusvedelikust veelkord: kui jahutusvedelikku on alla normi, siis salongi soojaks ei saa.


rs

Külmast

Postitatud: N Veebr 16, 2012 21:04
Postitas Kalamees
Külma vastu kasutan koormakatet 6x10m ( mingi 200 eeku maksis), sõidust tulles tõmban peale ja siis kõiega 15-20cm kõrguselt maapinnast ring ümber, et tuul minema ei viiks. Järgmine päev ka peale öiseid -32 külmaga käivitus poolest pöördest. Mul ka auto juba pea 350k km sõitnud. Kõigele lisaks klaasid ja kojamehed hommikul puhtad.

Postitatud: R Veebr 17, 2012 08:32
Postitas Tubiniit
Kasutan talvel koormakatet õues oleval autol ammu - vabastab lumerookimisest autolt. Kinnitamiseks kasutan elastseid konksudega koormakinnitusi, millega saab katte stange ja rataste külge kinnitada. Seni pole tuul ära viinud.

Postitatud: R Veebr 17, 2012 09:07
Postitas landy
Tubiniit kirjutas:Kasutan talvel koormakatet õues oleval autol ammu - vabastab lumerookimisest autolt. Kinnitamiseks kasutan elastseid konksudega koormakinnitusi, millega saab katte stange ja rataste külge kinnitada. Seni pole tuul ära viinud.
Eramaja rõõmud ?

Postitatud: R Veebr 17, 2012 10:28
Postitas 007
landy kirjutas:
Tubiniit kirjutas:Kasutan talvel koormakatet õues oleval autol ammu - vabastab lumerookimisest autolt. Kinnitamiseks kasutan elastseid konksudega koormakinnitusi, millega saab katte stange ja rataste külge kinnitada. Seni pole tuul ära viinud.
Eramaja rõõmud ?
Jah paraku on nii, et kõik need õhtuti autole "teki" peale tõmbamised ja muud "soojaveekoti" panemsied sinna teki alla + igasugune ploki soojendus läbi kaabli on eramaja lõbud. Soomes on suisa olemas postid vooluga, parkimis kohtade juures, et saaks valge inimese moodi omiku sõitu alustada. Meil oleks ilmselt aja küsimus, millal see install sealt EMEXISSE jalutaks vms.