6. leht 11-st

Postitatud: N Okt 30, 2008 19:10
Postitas LoJack
Kümnes vaatus

Järgmine kiri läks teele
To: Jürgo Vahtra
Date: 30. oktoober 2008 19:05:55 GMT+02:00
Subject: Re: Vastus Land Rover

Austatud hr. Vahtra,

Esmalt suur tänu tänase kohtumise ning ARK seisukohtade selgitamise eest!

Kuid, peale konsulteerimist oma advokaadiga, teatan Teile järgmist:

Erinevalt Teie arvamusest oleme meie seisukohal, et UK pädevate asutuste poolt väljastatud üksiksõiduki tüübikinnituse sertifikaat ei väljenda ainult UK reeglite täitmist. Liikmesriikides kasutusel olev riiklike tüübikinnistuste reeglite erinevus ei muuda seda fakti, et tüübikinnituse protsessi resultaadiks olev liikmesriigi tüübikinnitus väljastatakse ainult juhul kui EÜ vastavates seadusaktides nõutud tingimused on täidetud.
Võrdluseks võiks tuua näite, et sõltumata sellest milline on Eesti riikliku tüübikinnituse protsess (eeskiri) peab olema väljastatav tüübikinnitus vastavuses EÜ direktiivide nõudmistega.

Siinkohal viitan ma veelkord Euroopa Komisjoni "Tõlgendusteatises teisest liikmesriigist pärit mootorsõidukite registreerimise korra kohta" punktis 3.3.2. ARK-ile antud juhtööridele:
/.../
Asjaolu, et mootorsõiduk on teises liikmesriigis juba registreeritud, tähendab, et selle liikmesriigi pädevate asutuste hinnangul vastab mootorsõiduk kõnealuses riigis kohaldatavatele nõuetele. Pädev asutus võib teises liikmesriigis juba kinnitatud, registreeritud või registreerimata mootorsõidukile kinnituse andmisest seega keelduda ainult juhul, kui mootorsõiduk kujutab tõsist ohtu rahvatervisele.
/.../
Pelga asjaolu põhjal, et sõiduk on saanud kinnituse teise liikmesriigi reeglitele vastavalt ja et selle teatud tehnilised omadused ilmselt (kuid mitte tingimata) erinevad vastuvõtvas liikmesriigis sätestatud omadustest või selle riigi samaväärse tüübikinnituse omadustest, ei ole põhjust väita, et inimeste tervis ja elu või keskkond oleks tõsiselt ohustatud."

Teie seisukoht, millega ARK keeldub riikliku tüübikinnituse andmisest viidates sellele, et UK tüübikinnituse reeglid ja/või tehnilised omadused ei pruugi olla sarnased Eesti vastavate reeglite ja/või tehniliste omadustega on otsene Tõlgendusteatises toodud juhtnööride rikkumine.

Sõltumata sellest, kas Teie arvates tekitavad Euroopa Komisjoni poolt antud selgesõnalised juhtnöörid Eestis anarhia või mitte kajastavad eelpooltoodud Tõlgendusteatises toodud juhtnöörid kehtivaid EÜ seadusakte ning Euroopa Kohtu otsuseid ja praktikat. Millised on igal juhul ülimuslikumad riiklikest seadusaktidest. Seega on ARK Teie isikus otsustanud otseselt ja teadlikult rikkuda kehtvaid seadusakte.

Viidates ülaltoodule ning seoses sellega, et antud menetluse tähtaeg on ületatud palun ma käesolevaga väljastada haldusakt millega ARK formaalselt ja dokumentaalselt põhjendab tüübikinnitusest keeldumist. Nimetatud haldusakt annab meile aluse astuda järgmised seadustes ettenähtud sammud minu õiguste kaitseks ning ARK poolt kehtivate seadusaktide rikkumise lõpetamiseks.

Lugupidamisega,

Kalju Rüütli

Postitatud: R Okt 31, 2008 13:40
Postitas LoJack
GRANDE FINALE
Niisiis härrased, helistas ARK direktori asetäitja (kui ma ei eksi siis oli see Rein Einer, direktori asetäitja tehno- ja registreerimise alal) ja andis teada, et ARK väljastab tänase päeva jooksul minu autole riikliku üksiksõiduki tüübikinnituse.

:P :P :P :P :P :P

Kuulasin ära ka veel vähekene emotsionaalse jutu teemal noored ja kogenematud ametnikud, keeruline seis Euroopa vastava seadusandlusega jms. Aga ega ma sellesse suurt süvenenud :roll:

Nüüd ootame ära mis SOLVIT ja MKM kaebustele vastavad.

Aga igatahes, TEHTUD! 8)

Postitatud: R Okt 31, 2008 14:01
Postitas tt
LoJack kirjutas:Aga igatahes, TEHTUD! 8)
PiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPilt

kuidas lahendab ark kardetud poola ja leedu autode anarhia :twisted:

EDIT: ja ARK ju hüvitab sinu kulud õigusabile?

Postitatud: R Okt 31, 2008 14:26
Postitas LoJack
Kui järgmine kord sama asja läbi teha võtaks ma ette sellised sammud:
1. Esitada ARK-ile teises liikmesriigis väljastatud registreerimistunnistus;
2. Oodata ära ARK keeldumine (max 30 päeva);
3. Viidata Euroopa Komisjoni teatisele nr. SEK(2007) 169 "Tõlgendusteatis teisest liikmesriigist pärit mootorsõidukite registreerimise korra kohta" (http://ec.europa.eu/enterprise/regulati ... 169_et.pdf) punktile 3.3.2;
4. Nõuda keeldumise põhjendusega haldusakti (ARK venitamist on keeruline edasi kaevata) kus on viidatud miks ARK ei täida nimetatud Tõlgendusteatises antud juhtnööre.

ARK argumendid, et teises liikmesriigis kehtivad tüübikinnituse reeglid või nõuded võivad olla erinevad ei ole pädev. See on selgelt Tõlgendusteatises kirjas. Seega on ARK-l väga keeruline haldusaktis põhjendada keeldumist teise riigi erinevate reeglitega.

Pidage silmas, et siin kirjeldatu kehtib ainult EUROOPA LIIDUS REGISTREERITUD AUTODELE!

Põhimõtteliselt, kui inimestel on huvi siis või oma advokaadi käest uurida mida peaks ette võtma sarnases olukorras laboritestid ostnud inimesed, et oma raha tagasi saada. Hagi halduskohtusse peavad esitama inimesed ise, kohtunik ilmselt paneb kõik sarnased hagid kokku üheks kohtuasjaks. Aega võib see võtta... aastaid.

Postitatud: R Okt 31, 2008 15:30
Postitas landy
LoJack kirjutas:GRANDE FINALE
Niisiis härrased, helistas ARK direktori asetäitja (kui ma ei eksi siis oli see Rein Einer, direktori asetäitja tehno- ja registreerimise alal) ja andis teada, et ARK väljastab tänase päeva jooksul minu autole riikliku üksiksõiduki tüübikinnituse.
Hea oleks teada, kas nende nägemuse kohaselt on sinu auto puhul tegu erandkorras tehtud möönduse ja hea tahte avaldusega või tunnistavad nad oma eksimust ja enam vastu ei puikle.

P.S: Huvitav, kas nad Inglismaalt lõpuks mingi vastuse said?

Postitatud: R Okt 31, 2008 15:47
Postitas LoJack
Formaalselt pole ARK-il endal õigust erandkorras tüübikinnitusi teha. Seda saab teha MKM minister.

Sain lubaduse, et minu kirjas palutud haldusakt (siis tüübikinnitust andev) mulle ka saadetakse. Seda pidid juristid ARK-is kokku kirjutama.

Mis aga UK vastusesse puutub siis huvitav oleks teada küll. Kuigi, jällegi formaalselt, ei muuda see midagi.

Postitatud: R Okt 31, 2008 16:57
Postitas 007
LoJack kirjutas:Hagi halduskohtusse peavad esitama inimesed ise, kohtunik ilmselt paneb kõik sarnased hagid kokku üheks kohtuasjaks. Aega võib see võtta... aastaid.
...kusjuures süstiks veel optimismi. Ei pruugigi võtta aastaid aga võib. Kuna tegemist on EU direktiividega nö. , siis võib asi suht kiire lahenduse leida, kui dokumendid on õigesti esitatud. Samas kui neid avadusi hakkab tilkuma üle kahe nädala siis jah hakkab venima. Tuleks kokku kohe koguda inimesed.

Postitatud: R Okt 31, 2008 18:53
Postitas Matu
Õnnitlused pika võitluse eduka lõpu puhul.

Postitatud: L Nov 01, 2008 08:38
Postitas tai
Nyyd siis vuta vuta Toyota soareri ostma. Ja 2rgu Ark r22kigu mulle, et sellist autot pole olemas. :twisted:

Postitatud: T Nov 04, 2008 14:24
Postitas LoJack
Auto on registris :lol:

SOLVIT lubas ka formaalse vastuse saata. Eks siis kopeerin selle ka siia.

Postitatud: T Nov 04, 2008 14:34
Postitas Rein
Õnnitlused :P :lol: !

Postitatud: T Nov 04, 2008 14:38
Postitas Valge Hiir
Kuumad kohvid teremotassist selle peale 8)

Postitatud: T Nov 04, 2008 14:47
Postitas LoJack
Valge Hiir kirjutas:Kuumad kohvid teremotassist selle peale 8)
Jajah :lol:
Pean ikka su juurest läbi tulema...

Postitatud: T Nov 04, 2008 18:44
Postitas LoJack
SOLVIT kaebuse menetlus
From: solvit.eesti@mkm.ee
Subject: RE: Kaebus
Date: 4. november 2008 16:45:45 GMT+02:00

Tere,

Mul on hea meel kuulda, et Teie probleem jõudis lahenduseni. Millistel tingimustel Teile tüübikinnitus väljastati, kas täiendavate sertifitseerimiste läbiviimise nõude täitmisel? Ja kas oli abi UK vastava asutusega (DVLA) kontakteerumisest?

Tegelen selle kaebusega edasi selles osas, et ootan hinnangut ARKi tegevuse kohta antud situatsioonis vastavatelt kolleegidelt Majandus-ja Kommunikatsiooniministeeriumis. Olukorra teeb praegu keeruliseks asjaolu, et tõlgendusteatise näol on tegu mitte kohustusliku vaid soovitusliku iseloomuga dokumendiga ning seega selle ranget täitmist ei saa nõuda. Samas peaks ka antud valdkonnas kehtima vastastiku tunnustamise põhimõte, kui just vastupidistes erandites ei ole EL tasemel kokku lepitud. Täpsemad asjaolud loodan aga selgitada välja koostöös MKM kolleegidega.

Parimaga,
Katrin Kaskpeit
Minu vastus
Subject: Re: Kaebus
Date: 4. november 2008 18:41:28 GMT+02:00
To: solvit.eesti@mkm.ee

Tere,

Minule teadaolevalt ei ole ARK DVLA-lt siiani vastust saanud. Mingeid lisateste ma samuti ei teinud. ARK direktori asetäitja tehno- ja registreerimise alal hr. Rein Einer helistas mulle ja ütles, et annab tüübikinnituse kuna ta on palju suhelnud UK vastavate ametkondadega ning on usub nende poolt läbi viidud teste. Formaalselt viitas ta küll oma noorte ja kogenematute kolleegide tehtud vigadele kuid kinnitas, et sõltumata Tõlgendusteatises antud juhtnööridest ei anna ARK tüübikinnitust iga EÜ liikmesriigi pädeva asutuse poolt väljastatud dokumentide alusel. Millised täpselt kriteerumitele vastavalt ja millistest seadusaktidest lähtuvalt ARK vastavaid otsuseid teeb on selgusetu.

Minu advokaadi kinnitusel ei ole Tõlgendusteatis küll esimese astme juriidiline dokument kuid kuna on tegemist Euroopa Komisjoni poolt väljastatud tõlgendusega kehtivatele EÜ direktiividele ning Euroopa Kohtu otsustele on tegemist teise astme juriidilise dokumendiga (võrreldav näiteks kommenteeritud Eesti Vabariigi Põhiseaduse väljaandega) ja seega näiteks kohtus arvestatav. Tõlgendusteatis ise ei ole täitmiseks kohustuslik kuid see siiski viitab EÜ seadusaktidele mis on kohustuslikud.

Vastav valdkond on EÜ-s kaetud erinevate direktiividega. Direktiivid teevad liikmesriikidele kohustuslikuks vastava resultaadi (ehk siis vastavuse direktiivi nõuetele) kuid jätab igale liikmesriigile vabaduse otsustada siseriiklike protseduuride (reeglite, eeskirjade jms) osas millega vastavaid nõudeid kohaldatakse ja nende kohaldamist kontrollitakse. Nagu Te viitate peaks EÜ vastavas valdkonnas kehtima vastastikune tunnustamise põhimõte (ehk siis sisulisest see millest räägib Tõlgendusteatis). Sama kinnitab ka Euroopa Kohtu otsus mis keelab korduvate direktiividele vastavust kinnitavate meetmete nõudmist. ARK aga kinnitas, et kuna vastavaid meetmeid kohaldati ja nende vastavust direktiividele kontrolliti vastavalt teise liikmesriigi reeglitele siis pole need Eestis kehtivad.

Sõltumata sellest, et minu sõidukile tüübikinnitus väljastati on mul kahtlus kas ARK antud menetluses (ning üldise praktikana sarnastes menetlustes) käitus seaduspäraselt.

Parimat,

Kalju Rüütli

Postitatud: N Nov 06, 2008 12:47
Postitas landy
LoJack kirjutas:Auto on registris :lol:
Õnnitlused!
Enne ei usu, kui EW nurmbritega auto pildi siia riputad!