Proovin loetu, nähtu ja kogetu baasil veidike nõu jagada.
Selleks otstarbeks on Land Rover igasti sobiv vahend. Ka Discovery II suudab selles osas kindlati kõik vajadused rahuldada.
Kaasaegne ning mugav ja eronoomiline salong pikkade otse tegemiseks, Ökonoomne mootor (keskmiselt 10L/100km), mahukas pakiruum ja salong.
Hea läbivuse tagab pidev nelikvedu ja enmusele autodest ka keskdifri lukk (allapool sellest pikemalt!). Sõltumata maasturist on KÕIGE olulisem komponent õige rehvi valik. 60% auto läbimisvõimest on kinni rehvis, 25% juhis endas ja vaid 15% sõltuv masinat kui sellislest.
Õhkvedrustus on vaid 7-kohalistel ja enamikel ES-varustusseeria autodel. Elektroonika vead on õnneks harva esinevad ja "kerege kujulised".
Kuna turule toodetud Dsicovery II autodest on üle 80% automaatkastiga, on manuaalkstiga auto leidmine üsna keerukas ja selle hind võib automaadist kallimaksi kujuneda.
Kuigi olen ise ka manuaalkastide "fänn" võin kätt süpdamele papannes ka LR-i automaati soovitada. Tegu on töökindlate ja vastupidvate ning maastikul inteligentsese ZF-i toodanguga. Võite nende kohta julgelt arvamust küsida ka siinse foorum kaudu ja saate paljudelt kasutajatelt samsuguse positiivse reaktsiooni.
Niinagu auto valikul tuleks vältida "läbi trööbatud autot", tuleks ka liilat läikivga ettevaatlik olla. Seletan lähemalt:
Kindlasti kontrollida, kas vahekst töötab. Kui kang liigub kergelt ja ühtlaslet, siis on omanik seda autot ka loodetvasti sihtostsrbelislet kasutanud. Eestis on olnud 2 juhust (Europast toodud autodega), kus üle 10 aasta vanal autol ponud seda kangi vist kordagi kasutatud ja seega kunagi asfaldilt maha keeratud. Tulemuseks oli see, et hoovastik oli mõlemal kinni roostetanud. Ühel juhul tähendas see pikka diislis leotamist ja osade hoovastiku komponetide vahetust. Teisle juhul ei saadutki kasti korralikult käima ja tuli teha vaheksti vahetus.
Seega pole alati pealt ja alt läikiv MAASTUR alati probleemi vaba ja need võivad olla ülltuslikult tingitud ka sllest, et autot pole tema loomulikus keskonnas kunagi kasutatud.
Võin välja tuua mõned tüüpvead:
*Pea kõigil TD5 mootoriga autodel sureb tagumine kütuse ettenade pump ära kusgail 150-200 t. km vahel. Alagul hakkab undama (võib sellisena tööta tõrgeteta mitu aastat)ja kui lõpuks surnult vaikib ning autost jõud kaob, tuleb veidi rahakotti kergendada ja pump vahetada.
*Kusgail 200 t. km peal võivad otse sissepritse puhustite klemmide kontaktid hakata lahti loksuma ja tuleb neid veidi "mudida".
*Ca 300 t. km pealt võib hakata esinema problee, otse siisperitse pihustistega. Neid on 5 tk ja hind ca 11KEEK/tk.
Oluiline asi veel:
LR omanikuna tasub olla kõiksuguste võõrste helide ja vibratsioonide suhets sekptilisem ja tundlikum, kui tavaline auto omanik. Kui koheselt regeerida ja viga kõrvaldada, siis säästa palju raha ja auto kestab truult kaua. Üllatuslikult suudab ka üsan katkine LR teid omal jalal koju tuua, kuid pikalt katkise LR-iga ringi sõitemine läheb lõpuuks üsna kulukaks.
LR ei jäta teid kunagi teele, ta toob teid kasvõi ühel rattal longates truult koju. Neid lugusid ei pea piiri tagnst ostima, neid võivad Teile Eesti LR omanikud pajatada härduse pisar silma nurgas.
Vabandan, et osad järgmised lõigud on inglise keeles. Ei hakanud kõike tõlkima. Kui jääb midagi segaseks/arusaamtuks - küsige julgelt üle.
The Series II Discovery debuted in 1998. The interior and exterior was re-worked to be less utilitarian, but it was still very similar to the Series I. However, every body panel was new (and incompatible) except the rear door outer skin. The rear body was extended to improve load space but at the expense of added rear overhang, which adveresely impacted off-road ability. However overall off-road ability remains impressive and in practical terms, choice of tyres is far more relevant. Changes to the diesel engined models saw the 2495cc Td5 (in-line direct-injected 5 cylinder) engine introduced, in line with the updated Defender models. This electronically managed engine was smoother, producing more useable torque at lower revs than its 300 Tdi predecessor. ACE (Active Cornering Enhancement, an electronically controlled hydraulic anti-roll bar system) was fitted to some versions, which reduced cornering roll to insignificant proportions. Self-levelling air springs were fitted to some models and European type-approval for 7-seat vehicles was only given for air-sprung cars.
The locking centre differential was still fitted, although the linkage to operate it was not attached, as Land Rover believed that the traction control and newly-developed Hill Descent Control would render it redundant. In 2002, US models saw the mechanism itself finally removed. At this time the mechanism was removed on European 02 Model Year vehicles and remained fully deleted until the face-lifted model was introduced later in that year. Customer demand saw the mechanism and controls fully reinstated as a cost option only (standard on top of range HSE/ES vehicles) on UK/Irish models. The "face-lift" models are easily identified by new "pocketed" headlamps which matched the Range Rover and face-lifted Freelander models. As with earlier models, however, this can be deceptive since kits are available to modify 1998-2002 vehicles with the newer lights.
The base model gets rear coil springs, but the ES model has rear air-springs which provide load-levelling, hence there is no need for the A-frame anymore. The air-springs can be raised by 40mm in offroad mode to give a better departure angle.
Õhkvedrustus on reeglian vaid HSE/ES mudelitel, mis Teie välja valitud autol ilmselt ka on. See tasub kindlasti enne ostu last esinduses üle kontrollida.
Reeglina kaasneb selle õhkvedrustusega ka ACE.
ACE stands for Active Cornering Enhancement and consists of hydraulic pistons that control body roll via a rigid anti-roll bar. ACE can resist body-roll under electronic control, in an attempt to have the best of both worlds: flat, firm cornering at on-road speeds, and compliant long-travel springing for good axle articulation off-road. ACE is standard on the ES and a 4K option on the base model.
Et kohapealne hooldus oleks valutum, soovitam oma raamturiiulit rikastada selle raamatuga:
http://www.bentleypublishers.com/produc ... subject=11
Tootmises oli Disco II 1998-2002 ja selle edasiarendus Disco IIA 2002-2004 kevad
Niinagu igal teisle autol on sellegi plusse ja miinuseid.
Plusside poole jäävad kindlasti:
*hea mootor (edasi arendatud td5)
*tugev kere ja raam
*mugav salong.
*rikkalik lisavarustus
*klassikaline disain
Miinuspoolele:
1)paljudel autotel puudub oluline maastikusõiduks vajalik komponet- kskdiferentsiaalilukustus mis asendatud totaka elektroonilise veojõukontrolliga.
Tootmise laguses oli seevõimalus kõigukasti küljes olemas,ainult hoovastik oli salongi toomata. Alates 2001/2202 aga kotai see võimlus käiguaksti küljest täielikult. Tarbijate TUGIVAL mõudmisel tuli keskdifri lukustus standardvarustusse tagasi Disci IIA mudelitel HSE/ES ja teistel vaid tasulise lisana..
2)Veidi nõrgemad sillad, kui Discovery I -l (avaldaub tõsi vaid KARMi offroadi puhul)
3)Mitmetel mudelitel tagumugine õhkvedrustus
4)Alati mitte väga töökindel elektroonika
5)Ka küttesüteemile tuleb rohkem tähelepanu päärata kuna on kakeastmeline pumpade süteem.
Mida vaadata:
Kui on tagumiste õhkpatjadega mudel, siis kindlasti need üle kontrollida. Ka toitesüteemil soovina silma kõrva peale heiytt. Kontrollige, et kütusepumbad liigslet ei häälitseks.
Eeelkõige soovitan viia amtelikku esindusseja lasta teha ostu eelne ülevaatus. Küsige Vilojettis LR hoolsuspääliku Veiko Varikut. (Võib öelda, et LR klubist saadeti) See kulutatud raha on kindlasti asja ette.
Varuosade hinda aitab normaalsena hoida meie pikaajaline koostööpartner Allmakes Eesti esindaja Peeter Utkin -
www.allmakes.ee
Lisaks esindusele saab järgnevat hooldust teha ka mitmetes muudes töökodades. Diagnostikaga aitb Rover Service Centere
http://www.mgrover.ee/
Kasutatud varuosadega Indrek Nikker.
inseneer@hot.ee
Lisalugemist Discovery kohta:
http://www.discoweb.org
http://www.disco2.com
http://www.landroverclub.ee/foorum/view ... 3f29ba9d54
http://www.4wdonline.com/LandRover/Discovery2/2001.html
http://www.4wdonline.com/LandRover/Discovery2/1999.html
http://www.landroverclub.net//Club/HTML ... wDisco.htm
Teisisõnu - kas Discovery II võimaldab endast korraliku hoolduse ja aruka sõidustiili juures "tööhobust" ka väljaspool asfaltteed, kellega võib ka aastatepikkuse koostöö möödudes rahulolu nautida? Või on tegemist järjekordse "tarbimisautoga", mis ongi mõeldud peale maksimaalselt 5-aastast pangaliisingu orjamist järgmisi ohvreid leidma?
Tegu pole muidugi nii robustse tööhobusega nagu seda on Defender või RRC või Disco I,kunatgeu siiki juba BMW
inseneeride käe alla valminud nö 21. sajndi autoga. Sams pole tegu ka puhta "prektimaasturiga" ,mis kruusa teed nähes ära minestaks.
Masin põhineb siiki tugeval redelraamil, korralikle talasildadel ning vastupidavalR380 manuaal või ZF automaatkstil. Ka mootoriks kasutav Td5 2,5L diiselmootor on küll elkrooniliselt juhitva otsesissepritsega, kuid töökindel ja kiidusõnu pälvinud. Mis peamine, ta suudab endiselt pardale võtta ligi tonni kaupa ja sappa veel kuni 4 tonni(Eesti reeglite järgi 3,5t) haagist. Seda kas temaga sama muretult järgmised 30-40 aastat sõita saab nagu vande LR-idega, ei julge lubada aga kuna vanimad neist peagi juba 10 aastaseks saavad, siis ehk 25 ikka vastu peavad.
Tegu peaaegu isalt-pojale autoga.
Kas Discovery II kardaaniristid ja veermik võimaldab/eeldab samasugust käsitsi määrimist nagu Defenderil?
Jah täpselt nii see on. Pealgi on Disco II-l lausa 3 kardanniristi, milledest 2 on ees.
Loodetavasti leidsite oma küsimustele veidi vastuseid.
Lisa küsimused loomulikult teretulnud.
NB! Mis kõige olulisem LR-i saab armastada või vihata, aga ükjskõikseks pole see kedagi veel jätnud!
Lisaküsimused teretulnud.